IKBENANDERS 10 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden Wat zeg je tegen een vriend die manisch-depressief is en een issue heeft met het geloof, omdat hij veel mensen die hem dierbaar waren heeft verloren, waaronder twee broers toen hij nog jong was. Toen de psychiater hem onlangs vroeg: ‘Ben je gelovig’ antwoordde hij na 2 seconden: ‘Ik ben gelovig ben wanneer het mij uitkomt. Het is heel moeilijk om te geloven als de één na de ander sterft, en een van mijn beste vrienden met de meest uiteenlopende verhalen af komt over het geloof, en zijn mailtjes aftekent met de woord “Vrede van Christus”. Maar eigenlijk, geloof ik helemaal niks als ik eerlijk mag zijn, dus ook niet in zonde, want dat bestaat dan ook niet, en toch weet ik er alles van omdat ik heel de Bijbel ken. En dus kun je mij het beste omschrijven als schijn-heilig.’ Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tortelduif 1 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Ik zou met klem adviseren weg te wezen bij psychiaters en het bij God alleen te houden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 10 Geplaatst 13 minuten geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 13 minuten geleden (bewerkt) 55 minuten geleden zei Tortelduif: Ik zou met klem adviseren weg te wezen bij psychiaters en het bij God alleen te houden. Die psychiater is wel nodig om zijn toestand te monitoren en zijn medicatie zo nodig bij te stellen. Dit was mijn antwoord: Zalig zij die God niet in hun leven opmerken noch ervaren en toch geloven. Zij zijn hoog verheven boven degenen die God wel smaken in hun leven. 11 minuten geleden bewerkt door IKBENANDERS Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten