leren_schoen 59 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden (bewerkt) 2 uur geleden zei Hopper: [8] De duivel nam hem opnieuw mee, nu naar een zeer hoge berg. Hij toonde hem alle koninkrijken van de wereld in al hun pracht [9] en zei: ‘Dit alles zal ik u geven als u voor mij neervalt en mij aanbidt.’ [10] Daarop zei Jezus tegen hem: ‘Ga weg, Satan! Want er staat geschreven: “Aanbid de Heer, uw God, vereer alleen hem.”’ Alleen dienaren van Satan willen Jeruzalem hebben, Christus sloeg het aanbod af...... Ze mogen het proberen toch dan moeten ze gaan en vechten. Hoe ik het zie is het (weer officieel) de hoofdstad van het Jodendom/OT niet van een ander religie iaw hoofdstad van de Joodse staat aka oogappeltje van de Vader 3 uur geleden bewerkt door leren_schoen Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 2 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 17 uur geleden zei Hopper: De Universiteit Leiden heeft onderzoek gedaan naar de beperkte zelfredzaamheid van de mens. Toch meent de beperkte mens te beschikken over alle benodigde informatie om perfecte, consistente keuzes te maken. Dat is toch eigenlijk niet serieus te nemen? Wat vind jij? Ik vind de transformatie van zelfzuchtige naar onbaatzuchtige liefde van een hoger belang. Maar ik besef dat niet ieder mens zo in de kwestie staat. Serieus man, je praat weer eens poep en naast de kwestie.. Als je toch weet dat de mens maar beperkt zelfredzaam is wat lul je dan iedere keer over jezelf? Alsof jij de waarheid in pacht hebt en het beter weet dat 99% van de mensheid.. Je bent net Trump, zelfgenoegzaam, arrogant etc. En ik heb jou nog nooit kunnen betrappen op onbaatzuchtige liefde. Zelfliefde misschien maar liefde voor anderen? neen, nan, nana. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 12 minuten geleden zei leren_schoen: Ze mogen het proberen toch dan moeten ze gaan en vechten. Hoe ik het zie is het (weer officieel) de hoofdstad van het Jodendom/OT niet van een ander religie iaw hoofdstad van de Joodse staat aka oogappeltje van de Vader Jeruzalem is de hoofdstad van het zionisme wat onder leiding staat van Satan. Oogappeltje van de Vader? Alleen liefde kent de Vader en het zionisme is allesbehalve liefde. Zionisme is terreur. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden (bewerkt) 17 minuten geleden zei Hopper: Jeruzalem is de hoofdstad van het zionisme wat onder leiding staat van Satan. Oogappeltje van de Vader? Alleen liefde kent de Vader en het zionisme is allesbehalve liefde. Zionisme is terreur. Ja je citeert natuurlijk alleen wat als het je denkbeeld van pas komt. Nie wanneer er iets anders staat wat je niet leuk vindt. Ben je een sok van funda? Die cherry picked ook maar negeert het ook als het m niet van pas komt. Het zijn niet alleen het OT wat je niet van pas komt blijkbaar ook de kerk volgens @najjreb86 Iedereen die het niet als jou ziet ziet het fout? Ik ben blij om te zien dat er een Joodse staat is. Dat staat los van of ik een fan ben van democratie/zionisme. Omdat het een politieke beweging is en geen religieuze. 3 uur geleden bewerkt door leren_schoen Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 2 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 41 minuten geleden zei leren_schoen: Ze mogen het proberen toch dan moeten ze gaan en vechten. Hoe ik het zie is het (weer officieel) de hoofdstad van het Jodendom/OT niet van een ander religie iaw hoofdstad van de Joodse staat aka oogappeltje van de Vader Dus Jeruzalem is de hoofdstad van een religie en van een boek van ene religie? Ligt het aan het warme weer of praat je altijd zo warrig? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 1 minuut geleden zei najjreb86: Dus Jeruzalem is de hoofdstad van een religie en van een boek van ene religie? Ligt het aan het warme weer of praat je altijd zo warrig? Juist. Dat is wat ik wel geloof ja. Net zoals mecca in de QR Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 2 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 14 uur geleden zei leren_schoen: Omdat ik het een moeilijk onderwerp vind kan ik er later op terug komen wat ik nu doe. Waar jij NL om vraagt is juist waar het op neerkomt. Je kan terug de tijd in naar de nakba en vingers blijven wijzen maar dat is waar het op neerkomt. En of men het er wel of niet mee eens is voor Israel te bestaan maakt eigenlijk niet eens uit als je niet de militaire overwinning hebt. + tegelijkertijd zijn Palestijnen 20% van de bevolking. En daarbij hebben ze ook nog de west bank en gaza (min de huidige buffer zone). PA en Hamas. En ze hoeven niet het leger in. + kunnen meestemmen en hebben zelfs nog eigen grond binnen de grens van Israel. Dus het kom er alleen maar op neer waar jij NL om vraagt. En dat maakt je wel een beetje een kwade en/of gierige persoon dat je per se alle land van Israel wilt omdat een romeinse keizer ze ooit eruit had getrapt. Volgens mij heb je geen idee waar je over praat. De niet Joden binnen heel Palestina (dus Gaza, Westbank, Israel en gevlucht) zijn met meer dan de Joden. Dat is ook een vd redenen waarom de Joden van 1890-1940 nog snel veel Joden importeerden. Omdat ze ook wel snapten dat een zeer kleine minderheid geen recht had op een eigen staat.. En je laatste zin slaat ook werkelijk nergens op.. Je laat zien van toeten noch blazen te weten en toch mee te willen praten. De Joden zijn uit Israel getrapt en Israel bestond niet meer. Toen woonden die uitgetrapte Joden 1900 jaar elders. Het zijn juist de Palestijnen en Arabieren die al honderden jaren aaneengebroken daar woonden en die nu door de staat Israel eruit getrapt zijn. Pure kolonisatie is het.. En nogmaals: Noem mij een volk of groep die land heeft kunnen claimen omdat "onze voorouders woonden hier 1900 jaar geleden ook" of "onze God heeft het ons beloofd". Ik ben atheist, ik geloof niet dat goden bestaan. Dus dat jouw god jou toevallig iets heeft beloofd, dat zal me mijn reet roesten. Politiek en religie gaan moeilijk samen en dat bewijst Israel al 80 jaar. 5 minuten geleden zei leren_schoen: Juist. Dat is wat ik wel geloof ja. Net zoals mecca in de QR Je bent niet goed man. Al eens een IQ test gedaan? Een hoofdstad van een RELIGIE? Een hoofdstad is van een land of staat, niet van een religie. En dat iedereen Jeruzalem zou willen lees je in het OT.. Toevallig is Jeruzalem de hoofdstad van Israel. Zie je niet in dat dit propaganda is? Net zoals mensen die menen dat Amsterdam DE stad van Europa is. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden (bewerkt) 11 minuten geleden zei najjreb86: Volgens mij heb je geen idee waar je over praat. De niet Joden binnen heel Palestina (dus Gaza, Westbank, Israel en gevlucht) zijn met meer dan de Joden. Dat is ook een vd redenen waarom de Joden van 1890-1940 nog snel veel Joden importeerden. Omdat ze ook wel snapten dat een zeer kleine minderheid geen recht had op een eigen staat.. En je laatste zin slaat ook werkelijk nergens op.. Je laat zien van toeten noch blazen te weten en toch mee te willen praten. De Joden zijn uit Israel getrapt en Israel bestond niet meer. Toen woonden die uitgetrapte Joden 1900 jaar elders. Het zijn juist de Palestijnen en Arabieren die al honderden jaren aaneengebroken daar woonden en die nu door de staat Israel eruit getrapt zijn. Pure kolonisatie is het.. En nogmaals: Noem mij een volk of groep die land heeft kunnen claimen omdat "onze voorouders woonden hier 1900 jaar geleden ook" of "onze God heeft het ons beloofd". Ik ben atheist, ik geloof niet dat goden bestaan. Dus dat jouw god jou toevallig iets heeft beloofd, dat zal me mijn reet roesten. Politiek en religie gaan moeilijk samen en dat bewijst Israel al 80 jaar. Ja dan moet je gaan en vechten voor wat je gelooft maar de feit is dat je zwaar ongelijk bent bewezen. Wat je doet eigenlijk is, alleen huilen erom dat je ongelijk bent bewezen. Kijk je kan iets geloven, ijg atheisme . Maar ga er voor vechten. En ik wil de vruchten van je geloof wel eens zien. Kijk Joden geloven wat in OT staat. En de vrucht daarvan is oa dat je een Joodse staat heb. Ondanks dat men al 1900 jaar hen ongelijk wilt bewijzen. Eigenlijk ben je in ongeloof van wat je live meemaakt. Beroept je op je atheisme desondanks je tegelijkertijd ongelijk bewezen bent. 2 uur geleden bewerkt door leren_schoen Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden En dit is het met de modernisatie dat Israel net op tijd terug is. Net voor alle satellieten en internet etc.. nu is het heel onwaarschijnlijk en zal Israel waarschijnlijk de rest van de mensheid blijven bestaan. Net zoals geschreven staat OT. Ik ben heel blij want ik geloof OT en tekenen van Mozes namelijk ook. En met mij ook heel veel Arabieren. Je moet je niet vergissen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 2 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 26 minuten geleden zei leren_schoen: Ja dan moet je gaan en vechten voor wat je gelooft maar de feit is dat je zwaar ongelijk bent bewezen. Wat je doet eigenlijk is, alleen huilen erom dat je ongelijk bent bewezen. Kijk je kan iets geloven, ijg atheisme . Maar ga er voor vechten. En ik wil de vruchten van je geloof wel eens zien. Kijk Joden geloven wat in OT staat. En de vrucht daarvan is oa dat je een Joodse staat heb. Ondanks dat men al 1900 jaar hen ongelijk wilt bewijzen. Eigenlijk ben je in ongeloof van wat je live meemaakt. Beroept je op je atheisme desondanks je tegelijkertijd ongelijk bewezen bent. Ben je Nederlands van afkomst? Want ik kan er vaak geen chocolade van maken.. Tevens bestond de Joodse staat 1900 jaar niet. Dus wat viel er te bewijzen? Het feit dat men in 1948 een staat met de naam Israel uitroept maakt toch niks uit? Van 120 tot 1948 bestond Israel niet, noch een Joodse staat.. En ik probeer echt een discussie te voeren, maar met iemand die zo dom praat en woorden in een volgorde zet waar niemand iets van kan maken, daar valt geen discussie mee te voeren. 5 minuten geleden zei leren_schoen: En dit is het met de modernisatie dat Israel net op tijd terug is. Net voor alle satellieten en internet etc.. nu is het heel onwaarschijnlijk en zal Israel waarschijnlijk de rest van de mensheid blijven bestaan. Net zoals geschreven staat OT. Dus jij denkt dat Israel nog duizenden jaren bestaat? En in het OT stond dat Israel altijd zal bestaan. Maar ze zijn 1900 jaar van de Aardbodem verdwenen..En het Bijbelse Israel is sinds 120 nC kapot, dood, finito.. Daar doet een staat uitroepen en die dezelfde naam geven niks aan af.. Ik vergelijk het alitjd met ene hondje. Je koopt een herdershond, die noem je Fikkie. Fikkie gaat dood. Je begraaft Fikkie. Dan 10 jaar later koop je weer een herdershond. Je noemt die herdershond ook Fikkie. Is eerste Fikkie dan niet dood? Is tweede Fikkie dezelfde als eerste Fikkie? Nee natuurlijk niet. Eerste Fikkie is dood en begraven. En zo is het Bijbelse Israel ook dood en begraven. Ondanks de propaganda welke we in het OT kunnen lezen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 1 uur geleden zei leren_schoen: Ja je citeert natuurlijk alleen wat als het je denkbeeld van pas komt. Nie wanneer er iets anders staat wat je niet leuk vindt. Ben je een sok van funda? Die cherry picked ook maar negeert het ook als het m niet van pas komt. Het zijn niet alleen het OT wat je niet van pas komt blijkbaar ook de kerk volgens @najjreb86 Iedereen die het niet als jou ziet ziet het fout? Ik ben blij om te zien dat er een Joodse staat is. Dat staat los van of ik een fan ben van democratie/zionisme. Omdat het een politieke beweging is en geen religieuze. Als jij fan bent van de Joodse staat , dan is het mij helder welke van de twee Heren jij dient. Ik volg Christus wel, volg jij maar die andere "Heer". Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 13 minuten geleden zei najjreb86: Ben je Nederlands van afkomst? Want ik kan er vaak geen chocolade van maken.. Tevens bestond de Joodse staat 1900 jaar niet. Dus wat viel er te bewijzen? Het feit dat men in 1948 een staat met de naam Israel uitroept maakt toch niks uit? Van 120 tot 1948 bestond Israel niet, noch een Joodse staat.. En ik probeer echt een discussie te voeren, maar met iemand die zo dom praat en woorden in een volgorde zet waar niemand iets van kan maken, daar valt geen discussie mee te voeren. Dus jij denkt dat Israel nog duizenden jaren bestaat? En in het OT stond dat Israel altijd zal bestaan. Maar ze zijn 1900 jaar van de Aardbodem verdwenen..En het Bijbelse Israel is sinds 120 nC kapot, dood, finito.. Daar doet een staat uitroepen en die dezelfde naam geven niks aan af.. Ik vergelijk het alitjd met ene hondje. Je koopt een herdershond, die noem je Fikkie. Fikkie gaat dood. Je begraaft Fikkie. Dan 10 jaar later koop je weer een herdershond. Je noemt die herdershond ook Fikkie. Is eerste Fikkie dan niet dood? Is tweede Fikkie dezelfde als eerste Fikkie? Nee natuurlijk niet. Eerste Fikkie is dood en begraven. En zo is het Bijbelse Israel ook dood en begraven. Ondanks de propaganda welke we in het OT kunnen lezen. Maar ja hier zit je al over een paar dingen fout qua OT en profetie daarin. En doe je verkeerde aannames. Daar hoef ik niet verder in discussie over. Ja je hondje fikkie en je meningen verder is natuurlijk beetje kat voor de kut. of ik NL ben mag je best vragen maar jij bent zelf wss duitser. 5 minuten geleden zei Hopper: Als jij fan bent van de Joodse staat , dan is het mij helder welke van de twee Heren jij dient. Ik volg Christus wel, volg jij maar die andere "Heer". Je bedoelt de Vader van Jezus aka wie Jezus Vader noemde aka Abba Jezus was een kabbalistische Rabbijn ver voor ze tijd en Zeir Anpin. Als Kabbalist noem ik Jezus: Yechidah Chayah. Al zijn leringen gaan daar over. Dat is mijn mening. Doch de kerk is wel degelijk zijn vruchten en die hem geloofde en volgde. Ik geloof niet dat Jezus wilt dat je per se lijdt eerder dat je heerlijk kan worden als je hem volgt. Je doet hem volgens zeg je: je bent liefde toch. Maar Joden moeten wel dood van jou he, vriendje. En ze mogen geen staat hebben. Maar onder de tafel ik denk dat jij straks een heel groot probleem met Jezus hebt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden @Hopper ik kan ook gewoon dit voor jou citeren: 47 Maar zo gij zijn Schriften niet gelooft, hoe zult gij Mijn woorden geloven? is vice versa he Dus als jij constant OT weigert. Getuig je alleen maar dat je Jezus ook niet gelooft. Kijk en dat zie je veel Christenen ook niet doen. @Tomega bijvoorbeeld. Die zegt heel vaak hele goede dingen. Was beter voor jullie als jullie naar haar geluisterd hadden. Maar ik ga er wel mee stoppen nu, hier Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 4 minuten geleden zei leren_schoen: @Hopper ik kan ook gewoon dit voor jou citeren: 47 Maar zo gij zijn Schriften niet gelooft, hoe zult gij Mijn woorden geloven? is vice versa he Dus als jij constant OT weigert. Getuig je alleen maar dat je Jezus ook niet gelooft. Kijk en dat zie je veel Christenen ook niet doen. @Tomega bijvoorbeeld. Die zegt heel vaak hele goede dingen. Was beter voor jullie als jullie naar haar geluisterd hadden. Maar ik ga er wel mee stoppen nu, hier Ik heb al aangegeven dat Christus niet bezweek voor de (wereldse) verleidingen van Satan. En nu anno 2026 Satan resideert in Jeruzalem heeft dat niks meer te maken met het OT noch het NT. Zionisten zijn voor het grootste deel nep-Joden welke niks met de Joden uit Bijbelse tijden van doen hebben. Het zijn (voornamelijk) Europeanen die alle 10 geboden overtreden, ze liegen, moorden en stelen. En volgens mij zijn de 10 geboden toch echt OT. Zionisme = Kolonialisme zoveelste versie. najjreb86 reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 2 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 38 minuten geleden zei leren_schoen: Maar ja hier zit je al over een paar dingen fout qua OT en profetie daarin. En doe je verkeerde aannames. Daar hoef ik niet verder in discussie over. Nou verlicht me dan... Nou maak je je er een beetje met een leien van dak vanaf. Citaat Ja je hondje fikkie en je meningen verder is natuurlijk beetje kat voor de kut. of ik NL ben mag je best vragen maar jij bent zelf wss duitser. De vergelijking is juist heel goed en to the point. Jij doet alsof Israel altoos heeft bestaan, maar het Bijbelse Israel is er mee opgehouden. En dat is zeer treurig voor jullie, want daarmee hielden ook alle banden en verbanden met de Joodse God op.. Door te doen alsof de huidige staat Israel hetzelfde is als het Bijbelse Israel pleeg je juridische meineed. Wel leuk voor de Zionisten overigens.. Die met hun Hashbara ons 80 jaar voor de gek konden houden. Maar goed, de mensheid word wakker. Ben je NL-er? Dan wel een NL-er die zijn basisschool niet heeft afgemaakt. En ik ben een reserve Duitser, dat klopt. Geboren in het mooie Drenthe. Nu ben ik overigens een reserve Belg. Hopper reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) 30 minuten geleden zei najjreb86: Nou verlicht me dan... Nou maak je je er een beetje met een leien van dak vanaf. De vergelijking is juist heel goed en to the point. Jij doet alsof Israel altoos heeft bestaan, maar het Bijbelse Israel is er mee opgehouden. En dat is zeer treurig voor jullie, want daarmee hielden ook alle banden en verbanden met de Joodse God op.. Door te doen alsof de huidige staat Israel hetzelfde is als het Bijbelse Israel pleeg je juridische meineed. Wel leuk voor de Zionisten overigens.. Die met hun Hashbara ons 80 jaar voor de gek konden houden. Maar goed, de mensheid word wakker. Ben je NL-er? Dan wel een NL-er die zijn basisschool niet heeft afgemaakt. En ik ben een reserve Duitser, dat klopt. Geboren in het mooie Drenthe. Nu ben ik overigens een reserve Belg. Ja ik wist wel dat je nazi duitser was. Gelukkig pakken ze je nu op als je als nazi doet in je eigen land. Daarom ben je misschien naar belgie gevlucht. Wel slimmer als jou. Klaar die op vraagtie. Nou dat is heel makkelijk. Maar ik ga het lekker niet meer uitleggen. Ook een sok van fundamenteel, blijkbaar. Het is gewoon fundamenteel dus. 54 minuten geleden bewerkt door leren_schoen Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 2 Geplaatst 47 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 47 minuten geleden 6 minuten geleden zei leren_schoen: Ja ik wist wel dat je nazi duitser was. Je bent flink verlagen in de ww2. Ik heb nergens gezegd een nazi te zijn, of een duitser. Een reserve Duitser.. En wat is verlagen in de WW2? Of is dat weer fout Nederlands zoals altijd? Het Bijbelse Israel is er niet meer. Dat is verslagen door de Romeinen. Het nieuwe Israel is niet het Bijbelse Israel. Lijkt me niet zo moeilijk, maar het heeft verstrekkende gevolgen! Daarom ontkennen christenen dit veelal. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 43 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 43 minuten geleden (bewerkt) 7 minuten geleden zei najjreb86: Ik heb nergens gezegd een nazi te zijn, of een duitser. Een reserve Duitser.. En wat is verlagen in de WW2? Of is dat weer fout Nederlands zoals altijd? Het Bijbelse Israel is er niet meer. Dat is verslagen door de Romeinen. Het nieuwe Israel is niet het Bijbelse Israel. Lijkt me niet zo moeilijk, maar het heeft verstrekkende gevolgen! Daarom ontkennen christenen dit veelal. De Duitsers hebben Israel indirect gecreëerd dus ik weet niet of ik je dankbaar moet zijn of je moet plagen dat je duitser bent. In Nederland praten we anders mati als wat jij geleerd hebt swa ga de konjo van dale lezen Een beetje nep duitser die denkt wat NL praat is. Bai den konjo bo mama! mariku stinky, ben jij Wannabee nederlander ben jij Misschien als je van dale gaat lezen mag je er op een dag bijhoren 39 minuten geleden bewerkt door leren_schoen Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 2 Geplaatst 32 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 32 minuten geleden 3 minuten geleden zei leren_schoen: De Duitsers hebben Israel indirect gecreëerd dus ik weet niet of ik je dankbaar moet zijn of je moet plagen dat je duitser bent. In Nederland praten we anders mati als wat jij geleerd hebt swa ga de konjo van dale lezen Een beetje nep duitser die denkt wat NL praat is. Bai den konjo bo mama! mariku stinky, ben jij Nee domoor. Misschien eens de Balfour Declaration lezen? Dan weet je dat de staat Israel al sinds 1890 bezig was. En dat de Britten hier vooral verantwoordelijk voor zijn. Citaat De Balfour-verklaring was een brief van 2 november 1917 van de Britse minister van Buitenlandse Zaken, Arthur Balfour, gericht aan de zionistische leider Lord Rothschild. Hierin beloofde de Britse regering steun voor de stichting van een "nationaal tehuis voor het Joodse volk" in Palestina. [1, 2] Hieronder vind je de belangrijkste aspecten van deze historische verklaring: De aanleiding: Groot-Brittannië hoopte hiermee de steun van Joodse gemeenschappen (voornamelijk in de Verenigde Staten en Rusland) te winnen voor de geallieerde oorlogsinspanningen tijdens de Eerste Wereldoorlog. De voorwaarden: De verklaring stelde uitdrukkelijk dat er niets mocht worden gedaan dat de "burgerlijke en religieuze rechten van bestaande niet-Joodse gemeenschappen in Palestina" (de destijds overwegend Arabische bevolking) in gevaar zou brengen. Tegenstrijdige beloftes: De Britten hadden in dezelfde periode ook onafhankelijkheid aan de Arabieren beloofd in ruil voor een opstand tegen het Ottomaanse Rijk, wat leidde tot conflicterende belangen en spanningen. Gevolgen: De verklaring werd later opgenomen in het mandaat van de Volkenbond voor Palestina. Dit legde de kiem voor de latere immigratiegolven, aanhoudende conflicten tussen Joden en Arabieren, en uiteindelijk de stichting van de staat Israël in 1948. [1, 2] Ik heb het voor je in het Nederlands opgezocht. Misschien dat je het dan begrijpt.. Want je maakt jezelf met elke reactie dommer en dommer. En lees dit eens: Citaat Tegenstrijdige beloftes: De Britten hadden in dezelfde periode ook onafhankelijkheid aan de Arabieren beloofd in ruil voor een opstand tegen het Ottomaanse Rijk, wat leidde tot conflicterende belangen en spanningen. De Arabische stammen hadden de Britten geholpen de Ottomanen te verslaan. En ze zouden dus hun eigen staat krijgen. Maar dat was een grapje! Want toen moesten ze naar Parijs om te smeken voor hun eigen staat. En dat ging dus mooi niet door, want de Britten kregen Palestine. Om zo de Joden te behagen.. De Britten waren namelijk christelijke zionisten. Die de Joden een eigen staat gunden, want "dan zou de Messias terugkomen!".. In normale breinen zou dit "self-fulfilling prophecy" zijn. Maar de christelijke zionisten dachten echt dat als de Joden naar Jeruzalem zouden gaan, Jezus wel terug moest komen. Groetjes Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 31 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 31 minuten geleden Zojuist zei najjreb86: Nee domoor. Misschien eens de Balfour Declaration lezen? Dan weet je dat de staat Israel al sinds 1890 bezig was. En dat de Britten hier vooral verantwoordelijk voor zijn. Ik heb het voor je in het Nederlands opgezocht. Misschien dat je het dan begrijpt.. Want je maakt jezelf met elke reactie dommer en dommer. En lees dit eens: De Arabische stammen hadden de Britten geholpen de Ottomanen te verslaan. En ze zouden dus hun eigen staat krijgen. Maar dat was een grapje! Want toen moesten ze naar Parijs om te smeken voor hun eigen staat. En dat ging dus mooi niet door, want de Britten kregen Palestine. Om zo de Joden te behagen.. De Britten waren namelijk christelijke zionisten. Die de Joden een eigen staat gunden, want "dan zou de Messias terugkomen!".. In normale breinen zou dit "self-fulfilling prophecy" zijn. Maar de christelijke zionisten dachten echt dat als de Joden naar Jeruzalem zouden gaan, Jezus wel terug moest komen. Groetjes Je bent homo swa beter blijf je in belgie Je weet niks van ot, niks van nt, niks van QR en je wilt graag nederlander zijn zoals mij. Maar je mag er lekker niet bijhoren Je kan zeggen wat je wilt balflour declaratie die ding had nooit geweest zonder ww2 dus van mij mag je je eigen kontje likken Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 2 Geplaatst 28 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 28 minuten geleden 1 minuut geleden zei leren_schoen: Je bent homo swa beter blijf je in belgie Je weet niks van ot, niks van nt, niks van QR en je wilt graag nederlander zijn zoals mij. Maar je mag er lekker niet bijhoren Ik weet het al, jij komt uit mongolie.. Omdat je een mongool bent (ik leg mijn grap maar even uit, aangezien je het waarschijnlijk niet zou begrijpen).. En je reageerde zo snel, dat ik vrees dat je mijn reacties niet leest. Want je zou je mening maar moeten bijschaven. Dat is verboten volgens de Bijbel. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 22 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 22 minuten geleden 5 minuten geleden zei najjreb86: Ik weet het al, jij komt uit mongolie.. Omdat je een mongool bent (ik leg mijn grap maar even uit, aangezien je het waarschijnlijk niet zou begrijpen).. En je reageerde zo snel, dat ik vrees dat je mijn reacties niet leest. Want je zou je mening maar moeten bijschaven. Dat is verboten volgens de Bijbel. Homo. Dat is wat jij bent Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 2 Geplaatst 17 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 17 minuten geleden 3 minuten geleden zei leren_schoen: Homo. Dat is wat jij bent Niks mis mee om homo te zijn. Liever een homo dan een christelijke zionist. Maar goed, ik merk het al. Zodra je bent uitgeluld tot aan je tenen ga je proberen op de man te spelen. Lukt helaas niet, want het interesseert me geen donder wat ene leren_schoen van mij vindt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 16 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 16 minuten geleden Zojuist zei najjreb86: Niks mis mee om homo te zijn. Liever een homo dan een christelijke zionist. Maar goed, ik merk het al. Zodra je bent uitgeluld tot aan je tenen ga je proberen op de man te spelen. Lukt helaas niet, want het interesseert me geen donder wat ene leren_schoen van mij vindt. Hode dus je bent nazi duitser en flikkertje hooooodeeee Jammer voor jou ruman maar ja.. dat is dan kut voor jou Je kan iig eind van de dag lekker je eigen kontje likken dat je indirect Israel hebt gecreëerd. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 2 Geplaatst 7 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 7 minuten geleden 2 minuten geleden zei leren_schoen: Hode dus je bent nazi duitser en flikkertje hooooodeeee Jammer voor jou ruman maar ja.. dat is dan kut voor jou Klopt allemaal.. Ik ben een nazi, een homo, een ruman... Maar goed, altijd nog beter dan een christelijke zionist die een buikspreekpop voor Satanyahu is. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten