Spring naar bijdragen

De wraak van God en het conflict Israel-Palestina/Libanon/Iran

Aanbevolen berichten

35 minuten geleden zei IKBENANDERS:

Waarin proef jij hier het egoïsme? Want ik zie hem niet. Je kunt het lijden toch niet willen? Als je het zou willen voor een ander om daar zelf voordeel uit te halen, dan snap ik hem wel, maar daar is in dit verband geen sprake van.

Op je opmerking m.b.t. karma, daar kan ik beter (nog) niet op in gaan. Afgaande op wat ik lees komt je kijk hierop nogal kortzichtig over, en deze zal zich door wat ik hierover te zeggen heb wel niet laten bijstellen.

Toch bedankt om kritisch op mijn verhaal te reageren. Dat waardeer ik wel.

Lees je wel wat je zelf hebt geschreven? Geciteerd?

Citaat

In het eerste van de in totaal 14 visoenen zegt Christus tegen de toegewijde Hadewijch: ‘Nu zal Ik jou laten weten wat Ik van jou verlang: 𝗶𝗸 𝘃𝗲𝗿𝗹𝗮𝗻𝗴 𝗱𝗮𝘁 𝗷𝗶𝗷 𝗼𝗺𝘄𝗶𝗹𝗹𝗲 𝘃𝗮𝗻 𝗺𝗶𝗷𝗻 𝘃𝗲𝗿𝗹𝗮𝗻𝗴𝗲𝗻 𝗯𝗲𝗿𝗲𝗶𝗱 𝗯𝗲𝗻𝘁 𝘁𝗼𝘁 𝗮𝗹𝗹𝗲𝗿𝗹𝗲𝗶 𝗲𝗹𝗹𝗲𝗻𝗱𝗲. 

Ik verlang van jou, dat jij omwille van mij bereidt bent tot allerlei ellende....

Als je hier geen egoisme van Jezus ziet dan zie je het helaas nooit..

Vervolgens spreekt die Jezus in dat visioen ook nog:

Citaat

En Ik druk jou op het hart dat jij het nooit meer waagt om je ergens over te ergeren of ergens vertoornd over te raken, al is het maar voor een ogenblik. Als je dit op enige wijze toch doet, dan ben jij iemand die mij mijn recht wil afnemen en mijn macht op zich neemt.’

Hoe kan je hier geen gestoorde verhouding in zien, zoals een loverboy versus een slachtoffer?

Serieus, stel dat ik (als gewoon mens) dit zou zeggen tegen een ander gewoon mens? Alle alarmbellen zouden afgaan.

40 minuten geleden zei IKBENANDERS:

Op je opmerking m.b.t. karma, daar kan ik beter (nog) niet op in gaan. Afgaande op wat ik lees komt je kijk hierop nogal kortzichtig over, en deze zal zich door wat ik hierover te zeggen heb wel niet laten bijstellen.

Hoe durf je te doen alsof ik kortzichtig ben? 

Het is juist kortzichtig om niet in te zien dat er van karma geen sprake is. Kijk eens naar de gewone wereld. Wie sterven er rijk en gelukkig? Dat zijn criminelen, de elite, mensen die anderen opdragen anderen te vermoorden. En wie sterven er jong? Juist, hun slachtoffers...

En daarom heeft men andere levens verzonnen. Zodat we het idee krijgen dat "die elite krijgt het nog wel op zijn bordje!".. Gewoon om onszelf blij te maken met een dooie mus.

Daarom verzint men ook een eeuwig leven voor hen die "braaf doen wat de kerk ons verteld".. 

Hans Teeuwen had er nog een mooie sketch over. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei najjreb86:

Lees je wel wat je zelf hebt geschreven? Geciteerd?

Ik verlang van jou, dat jij omwille van mij bereidt bent tot allerlei ellende....

Als je hier geen egoisme van Jezus ziet dan zie je het helaas nooit..

Vervolgens spreekt die Jezus in dat visioen ook nog:

Hoe kan je hier geen gestoorde verhouding in zien, zoals een loverboy versus een slachtoffer?

had er nog een mooie sketch over. 

T.a.v. de opmerking: ‘Ik verlang van jou, dat jij omwille van mij bereidt bent tot allerlei ellende....’ … dit hangt wellicht samen met onze kijk op het lijden. Als ik deze zin lees, ga er niet vanuit dat Christus hier van een sadistisch motief gebruik maakt om van Hadewijch het lijden te verlangen. Wél dat Hij dit heeft gezegd om een bijdrage leveren in het lijden, hetgeen wellicht (want ik weet het natuurlijk ook niet; het is giswerk) gelijk staat aan een bijdrage leveren aan de verlossing de mensheid. Het lijden is niet voor niets nog altijd in de wereld. Daar moet een reden voor zijn.

Apologie: Ik heb niet gezegd dat jij kortzichtig bent. Wel dat je kijk op karma kortzichtig overkomt.

bewerkt door IKBENANDERS
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei IKBENANDERS:

T.a.v. de opmerking: ‘Ik verlang van jou, dat jij omwille van mij bereidt bent tot allerlei ellende....’ … dit hangt wellicht samen met onze kijk op het lijden. Als ik deze zin lees, ga er niet vanuit dat Christus hier van een sadistisch motief gebruik maakt om van Hadewijch het lijden te verlangen. Wél dat Hij dit heeft gezegd om een bijdrage leveren in het lijden, hetgeen wellicht (want ik weet het natuurlijk ook niet; het is giswerk) gelijk staat aan een bijdrage leveren aan de verlossing de mensheid. Het lijden is niet voor niets nog altijd in de wereld. Daar moet een reden voor zijn.

Apologie: Ik heb niet gezegd dat jij kortzichtig bent. Wel dat je kijk op karma kortzichtig overkomt.

Echt met mensen zoals jij kan ik niet discussieren.. Je moet in een gelijkaardig universum leven voor je met elkaar over dingen kan praten..

Ik lees zoals het er staat "ik verlang van jou dat jij omwille VAN MIJ bereid bent tot allerlei ellende"... Ik kan er niks anders van maken dan hoe het er staat.

Tevens is het jouw fantasie dat lijden hetzelfde is als een bijdrage leveren aan de verlossing vd mensheid.. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei najjreb86:

Tevens is het jouw fantasie dat lijden hetzelfde is als een bijdrage leveren aan de verlossing vd mensheid.. 

Dat kan ik niet uitsluiten natuurlijk, omdat ik het motief niet ken m.b.t. de woorden die Christus uitsprak over het bereid zijn tot allerlei ellende.

Link naar bericht
Deel via andere websites