Hopper 840 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 1 Korinthiërs 3:3 Want gij zijt nog vleselijk; want dewijl onder u nijd is, en twist, en tweedracht, zijt gij niet vleselijk, en wandelt gij niet naar den mens? De mens is het vlees is nog twistziek en zaaiende tweedracht. Ik wens je een prettige avond. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 5 Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden (bewerkt) 34 minuten geleden zei Hopper: 1 Korinthiërs 3:3 Want gij zijt nog vleselijk; want dewijl onder u nijd is, en twist, en tweedracht, zijt gij niet vleselijk, en wandelt gij niet naar den mens? De mens is het vlees is nog twistziek en zaaiende tweedracht. Ik wens je een prettige avond. Het gaat me niet om twist, laat staan het zaaien van tweedracht. Ik wil er alleen voor zorgen dat je op een aangename en constructieve manier berichten blijft plaatsen. 2 uur geleden bewerkt door IKBENANDERS Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 5 Geplaatst 46 minuten geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 46 minuten geleden (bewerkt) 8 uur geleden zei IKBENANDERS: Het is niet omdat we iets (in eerste instantie menen te) kennen Hopper, dat we dan ook maar meteen de waarheid weten. Wat vandaag waar is hoeft morgen niet (meer) waar te zijn. Kijkt hiervoor bv. eens naar de feiten waar de wetenschap ons mee confronteert of de conclusies die bij tijd en wijle uit archeologische opgravingen worden getrokken over een bepaalde tijd of cultuur. Ter aanvulling op het bovenstaande kwam ik nog iets tegen bij K. Popper, Logik der Forschung, Wenen 1943, 1976, 223vv: Citaat ‘Onze wetenschap is geen systeem van zekere uitspraken, ook niet een systeem dat in gestage voortgang een toestand van definitieve gelding nastreeft. … Onze wetenschap is geen weten … We wéten niet maar we gissen … Het oude wetenschapsideaal van absoluut zeker weten (epistemè) is een idool gebleken. De eerzucht gelijk te hebben verraadde een misverstand: niet het bezit van de waarheid maar het niet aflatend radicaal kritisch zoeken naar waarheid kenmerkt de wetenschapper’. 9 minuten geleden bewerkt door IKBENANDERS Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten