Hopper 841 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden (bewerkt) 45 minuten geleden zei najjreb86: Wat zeg je nou? Denkt het brein nou wel, of nou niet? En als het brein WEL denkt, waarom zou je dan nog een geest nodig hebben? En tevens zeg je gewoon steeds weer hetzelfde "ALS iemand een andere mening dan mij heeft, dan heeft die ander ongelijk. Want ik, Hopper de driemaal grote, heb altijd gelijk".. Mijn brein denkt niet, ik wel. Mijn benen wandelen niet, ik wel. Mijn handen zwaaien niet, ik wel. Moeilijk allemaal hè? Citaat Echt, ik ben in bijna 40 jaar nog nooit iemand tegengekomen met zo'n groot ego. Iemand die denkt dat hij zijn brein is, is per definitie aangedaan met een ego. Het ego denkt zichzelf..... 4 uur geleden bewerkt door Hopper Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 6 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden 10 minuten geleden zei Hopper: Mijn brein denkt niet, ik wel. Mijn benen wandelen niet, ik wel. Mijn handen zwaaien niet, ik wel. Moeilijk allemaal hè? Iemand die denkt dat hij zijn brein is, is per definitie aangedaan met een ego. Het ego denkt zichzelf..... Je snapt het zelf allemaal niet meer, dat is duidelijk. En dat is ook logisch, bij die zogenaamde spirituele figuren. Die praten zichzelf altijd tegen. Soms zeg je "het brein denkt dit en dat" en nu opeens zeg je weer "het brein denkt niet, ik denk".. Maar zonder brein was je er niet, en ik ook niet en alle mensen waren niet. Iedereen is overigens aangedaan met een ego, hoe groot die is dat verschilt. Maar zonder ego zou jij allang verhongeren, zonder ego zou jij jezelf onderpoepen en plassen. Jij bent het met iedereen eens die precies zegt wat jij blijkbaar denkt dat de werkelijkheid is. En als mensen een mini dingetje anders denken dan jij dan is het "die heeft het fout!".. Dus ja, ik kan enkel concluderen dat jij een enorm groot opgeblazen ego hebt. Nog nooit in je dagelijks leven weerwoord gehad waarschijnlijk? Enig kind? Dan krijg je dat. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden Het brein denkt zichzelf en roept dat bedachte zelf uit tot zichzelf (ego). Geeft niks BerJan, dat deed ik ook ooit. Maar je bent niet je brein. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 6 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 26 minuten geleden zei Hopper: Het brein denkt zichzelf en roept dat bedachte zelf uit tot zichzelf (ego). Geeft niks BerJan, dat deed ik ook ooit. Maar je bent niet je brein. Wie ben je dan wel? De onzichtbare geest die de hersenen bespeelt als een piano? Volgens mij maak je overigens ook een stropop van "wij zijn ons brein". Want zoals jij het uitlegt legt niemand van de wetenschappelijke wereld het uit. We zijn niet enkel het brein, maar ons hele lichaam. Onze darmen reageren op de hersenen en vice versa. Depressie kan ontstaan door een verkeerde darmflora bijvoorbeeld, en dus ook weer herstellen door meer darmbacterieen in te dienen.. Met "wij zijn ons brein" word bedoeld dat we niet een onzichtbare en onbewezen geest hebben die onze hersenen bespeeld. Maar dat we lichamelijk zijn. En als ons brein dood is, zijn wij dood. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 1 uur geleden zei najjreb86: Met "wij zijn ons brein" word bedoeld dat we niet een onzichtbare en onbewezen geest hebben die onze hersenen bespeeld. Maar dat we lichamelijk zijn. En als ons brein dood is, zijn wij dood. Ja, dat is de natuurlijke mens. En als die dood gaat is het brein dood en de zelfbedachte zelf ook. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 6 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 13 minuten geleden zei Hopper: Ja, dat is de natuurlijke mens. En als die dood gaat is het brein dood en de zelfbedachte zelf ook. Ja en alles en iedereen. Zie je wel, dat het niet zo moeilijk is Hopper. Je begint gewoon een atheist en materialist. Niks mis mee. Dan heof je geen geest te verzinnen die verder leeft of zo. Alleen jij wilt je bijzonder voelen dus kom je steeds met je "spirituele" nonsens aan. Om je anders te voelen dan de gemiddelde atheist en materialist. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 6 minuten geleden zei najjreb86: Ja en alles en iedereen. Zie je wel, dat het niet zo moeilijk is Hopper. Je begint gewoon een atheist en materialist. Niks mis mee. Dan heof je geen geest te verzinnen die verder leeft of zo. Alleen jij wilt je bijzonder voelen dus kom je steeds met je "spirituele" nonsens aan. Om je anders te voelen dan de gemiddelde atheist en materialist. De aardse, op het zintuiglijke gerichte mens is altijd op zoek naar tegenstellingen (zoals goed en kwaad), en is gebonden en slaafs. Ze wordt gedreven door het ego, emoties en vergankelijke prikkels, en staat vaak sterk onder invloed van externe factoren. Daar in blijven hangen is niet de bedoeling, maar het mag wel natuurlijk. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 6 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 16 minuten geleden zei Hopper: De aardse, op het zintuiglijke gerichte mens is altijd op zoek naar tegenstellingen (zoals goed en kwaad), en is gebonden en slaafs. Ze wordt gedreven door het ego, emoties en vergankelijke prikkels, en staat vaak sterk onder invloed van externe factoren. Daar in blijven hangen is niet de bedoeling, maar het mag wel natuurlijk. Er is geen enkel bewijs dat jij anders bent. Je bent net zo erg op zoek naar tegenstelling als de natuurlijke mens. Daarom heb je het ook over natuurlijke mens vs geestelijke mens.. En als jij honger hebt en gaat eten word je gedreven door emoties en vergankelijke prikkels. En dan sta je ook onder invloed van externe factoren.. Er is ook alleen maar Aarde voor ons, daarom zijn we gericht op het Aardse. En wees er maar blij mee. Want als je dit niet zou zijn dan zou je allang niet meer leven. Dan zou je je handen niet terugtrekken als je je vingers brandt, of je tong brand door te hete thee. Of je zou als er een auto op je afkomt het niet doorhebben etc. Dus het feit dat wij allemaal zo op het aardse gericht zijn en gedreven door ego en prikkels is juist iets extreems goed. Mensen kunnen vandaag de dag beter water drinken of iets anders verkoelends, anders drogen ze uit. Ook al zijn ze dan "slaaf" van externe prikkels. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 30 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 30 minuten geleden 1 uur geleden zei najjreb86: Er is geen enkel bewijs dat jij anders bent. Je bent net zo erg op zoek naar tegenstelling als de natuurlijke mens. Daarom heb je het ook over natuurlijke mens vs geestelijke mens. Daar ben ik het mee eens. De natuurlijke mens staat tegenover de geestelijke mens. Het ene komt uit het andere voort, zoals een machtige eik uit een onnozel eikeltje groeit. Zie de gelijkenis van de zaaier. Het meeste zaad valt op de rotsen, wordt door de vogels opgepikt, verdroogt op rotsachtige bodem. En alleen de enkeling groeit uit en wast op. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.