Spring naar bijdragen

Je Cd-kast vulling


Aanbevolen berichten

Mijn nieuwste aankoop:

Torre Florim (leadzanger DE STAAT) & Roos Rebergen (ROOSBEEF) - De Speeldoos

De Speeldoos is de titel van het mini-album van De Staat-frontman Torre Florim in samenwerking met Roos Rebergen, zangeres van Roosbeef. Het album bevat zes nummers en de teksten van de liedjes zijn gebaseerd op gedichten van verstandelijk beperkte cliënten van zorgorganisatie Dichterbij.

Dichterbij ondersteunt mensen met een verstandelijke beperking en helpt hen met het nastreven van hun dromen. Torre Florim: "Een tijdje geleden werd ik gevraagd of ik wat moois kon doen met gedichten die gemaakt waren door cliënten van Dichterbij. Men had het gevoel dat er meer mee kon en moest gebeuren. Ik begreep direct waar dat gevoel vandaan kwam: de gedichten die ik las waren zo puur en bijzonder dat ik meteen enthousiast was om er mee aan de slag te gaan. Voor een aantal liedjes heb ik zelf slechts de muziek geschreven en de teksten van een of meerdere gedichten gebruikt als tekst voor het nummer. Bij veel gedichten had ik namelijk simpelweg het idee dat ik het zelf niet mooier zou kunnen zeggen."

De samenwerking met Roos Rebergen kwam spontaan tot stand. "Ik kende Roos vóór het project nog niet eens zo goed. Maar toen ik ervoor gevraagd werd leek het me te gek om dit samen met haar te doen. Gelukkig bleek dat wederzijds en we zijn erg tevreden met het resultaat," aldus Florim. "Dichterbij gaat als organisatie op een hele mooie manier om met de kunst van hun cliënten. Ik ben dan ook erg blij dat er zoiets bijzonders uit voort gekomen is."

De cd is verpakt in een houten speeldoos, met werkend mechaniek van een van de liedjes op het album. Florim: "Zeker het idee om een echte speeldoos te verwerken in het concept sprak me zeer aan. Alleen een cd had ik ook zo suf gevonden voor zo'n bijzonder project." De lay-out en artwork zijn ontworpen door Anne van Wieren (onder andere bekend van LPG). Dichterbij gebruikt De Speeldoos onder andere als kerstgeschenk en als representatie van hun activiteiten.

De Speeldoos is in beperkte, genummerde oplage verkrijgbaar in de bijzondere uitvoering, maar zal ook als een digipack uitgave verschijnen met uitklaphoes naar vier zijden.

Al een paar keer geluisterd en ik vind het geweldig... Die teksten uit die gedichten in een alternatief jasje... ik zeg kopen die hap! Je steunt er ook nog eens een goed doel mee yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 681
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Het is inderdaad wel een beetje over the top en een totaalpakket. Ik ben er dan ook geen groot fan van. Ik ben sowieso niet de allergrootste sucker for slick music - daarom vind ik Snow Patrol ook bepaald niet geweldig. Er zijn uiteraard genoeg uitzonderingen - Muse is ook vrij glad, maar gelukkig nog met een randje (zeker op de eerste twee albums en goddank ook nog steeds live). Ik heb 't meer met wat rafelige randjes en een rock-'n-rollattitude.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn CD-kast is vooral digitaal van vorm. Ik huur cd's bij muziekweb en rip die.

Aanwinsten van de afgelopen weken:

• Lady & Bird - La Ballade Of Lady & Bird

• Lady & Bird - Lady & Bird

• Cold - Year Of The Spider

• Creed - Full Circle

• Norah Jones - The Fall

• Dixie Chicks - Taking The Long Way

• Thirty Seconds To Mars - This Is War (voor mijn vrouw)

• Alice In Chains - Black gives way to blue (ook voor mijn vrouw)

• Bibio - Ambivalence Avenue

• Anna Ternheim - Separation Road

• St. Vincent - Marry Me

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Als het album van Tim Knol uitkomt sta ik in de winkel!

Het nummer Silverman Hotel op Youtube:

Om even een voorbeeld te geven wat voor muziek hij maaktsmile.gif

Valt onder het label Excelsior Recordings (NL label) en dan kan het eigenlijk alleen maar goed zijn.

O.a. Spinvis, Roosbeef, De Staat, Alamo Race Track, GEM, El Pino And The Volunteers, Moss en The Madd vallen ook onder dat label...

Een label met alleen maar toffe, getalenteerde... correctie: ONWIJS getalenteerde, alternatieve Nederlandse bandjes/artiesten!yes.gif

Het album van Moss heb ik nu een paar weken binnen en die is top! Gewoon elk nummer van het album is goed!

Niet van dat label, maar het album van Caro Emerald gaat mn volgende worden! Die MOET wel goed zijn... wat een heerlijke muziek!party.gif Wordt ik helemaal vrolijk van!party.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Excelsior is wel een goed label ja, al erger ik me soms wel aan het wat hautaine voorkomen van het label - en ik vind ook niet alles even goed (zo hebben bijvoorbeeld Spinvis, Roosbeef, GEM en The Madd me vooralsnog bepaald niet gegrepen; De Staat en Moss daarentegen...). Het album van Moss, Never Be Scared/Don't Be A Hero is fantastisch, echt erg sterk.

Over Tim Knol ben ik vooralsnog - wat ik ervan heb gehoord - een stuk minder enthousiast.

Ik moet nog een aantal platen, mijn laatste aanwinsten tevens, recenseren, waaronder het album Pay The Piper van The Mad Trist, dat behoorlijk goed schijnt te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Kurt, ik kan zeggen dat Roosbeef me wel kan bekoren.

Al is het alleen maar om de interviews icm. negatieve recenties
knipoog_dicht.gif

En natuurlijk de charme van de dame
smile.gif

Hoe bedoel je 'interviews in combinatie met negatieve recensies'? En verder vind ik haar voornamelijk bijzonder irritant in interviews, met name die nare eigenschap om zogenaamd artistiek en 'vreemd' over te willen komen. Alles behalve charmant.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Mijn legale cd lijstje, exclusief gratis samplers enzo.

Niet geheel representatief, want er ontbreken een aantal namen die ik nog eens zou moeten aanschaffen en toch met enige regelmaat op mp3 luister, anderzijds zitten er een aantal albums tussen waar ik al tijden niet meer naar geluisterd heb.

AC/DC - For those about to rock

AC/DC – Black ice

The Agony scene - S/T

The Agony scene - The darkest Red

As I lay Dying - an ocean between us

At the close of every day - zalig zijn de armen van geest

Beloved - failure on

Blind Guardian - Imaginations from the other side

Blind Guardian - Nightfall in middle-earth

Blind Guardian - A night at the opera

Blind Guardian – a twist of myth

Brown feather sparrow - wide awakens everything

Brown feather sparrow - let's be fine

Callisto - true nature unfolds

Callisto - noir

Johnny Cash - Golden hits

Johnny Cash – Unchained

Nick Cave and the bad seeds - Tender prey

Clan of Xymox - Creatures

Comeback kid - turn it around

Comeback kid - wake the dead

Comeback kid - broadcasting...

Converge - you fail me

The Cure - Seventeen seconds

Demons and Wizards – S/T

xDisciplex ad - Heaven and hell

Emery - the weak's end

Evergreen Terrace - losing all hope is freedom

Face tomorrow - for who you are

Figure four - when it's all said and done

De Heideroosjes - fifi

Joy Division - Closer

The Juliana Theory - understand this is a dream

The Juliana Theory - Deadbeat Sweethearthbeat

Lampshade - because trees can fly

Manowar - The triompf of steel

Manowar – louder than hell

Manowar - Warriors of the world

Manowar - Gods of war

Manowar – Thunder in the sky

Metallica - reload

MewithoutYou - [A -> B].life

MewithoutYou - catch for us the foxes

Neal Morse - Sola scriptura

MxPx - panic

MxPx - secret weapon

Nofx - ribbed

Offspring - smash

Oh.Sleeper - When I am God

Ome Henk – De spannende verhalen van ome Henk

Pep squad - no doy

Pink Floyd - The Wall

Ramones - it's alive

Rancid - life won’t wait

Refused - The shape of punk to come

Rollercoaster 23 – music for the people

Selfmindead - at the barricades we fall

Selfmindead&The spirit that guides us (Split) - The oslo compact

Sick of it all - scratch the surface

Slickshoes - the biggest & the best

Will Smith - Willennium

Soapbox - a divided man

The Spirit that guides us - The sand the barrier

Stretch arm strong - rituals of life

Stretch arm strong - a revolution transmission

Stretch arm strong - engage

Strongarm - the advent of a miracle

Symphony in peril - The whore's trophy

Thursday - War all the time

This beautiful mess - temper the wind to the shorn lamp

Unashamed - Silence

Unashamed - Reflection

Underoath - The changing of times

Underoath - They're only chasing safety

Underoath - Define the great line

Unearth - The oncoming storm

Woven Hand – Blush music

Woven Hand - consider the birds

Woven Hand - mosaic

ZAO - The splinter shards the birth of separation

ZAO - When blood and fire bring rest

ZAO - S/T

ZAO - Parade of chaos

ZAO - The funeral of God

ZAO - The fear that keeps us here

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid