JoostG 27 Geplaatst 7 september 2006 Rapport Share Geplaatst 7 september 2006 Tja... Wat ik me afvraag (dus eigenlijk een vraag aan Marco): Waarom is de jongerenbijbel te licht bevonden? Link naar bericht Deel via andere websites
hopeloos 0 Geplaatst 7 september 2006 Rapport Share Geplaatst 7 september 2006 nou... in vergelijking met zijn 8-delige NBV zal het niet veel voorstellen idd Link naar bericht Deel via andere websites
Marcoooooo 0 Geplaatst 7 september 2006 Rapport Share Geplaatst 7 september 2006 De bijbel is een belangrijk boek en daar mag je niet licht mee omgaan. Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 7 september 2006 Rapport Share Geplaatst 7 september 2006 Ik denk niet dat de jongerenbijbel te licht is (daarbij moet ik toegeven dat ik pas sinds gisteren van horen zeggen weet wat het precies is ) Link naar bericht Deel via andere websites
Liset 0 Geplaatst 7 september 2006 Rapport Share Geplaatst 7 september 2006 De jongerenbijbel is de nieuwe bijbelvertaling maar dan met super goede uitleg erbij zodat meer jongeren de bijbel zullen gaan lezen. Volgens mij is dat niet er te licht mee omgaan, maar juist een heel goed initiatief. Link naar bericht Deel via andere websites
Marcoooooo 0 Geplaatst 7 september 2006 Rapport Share Geplaatst 7 september 2006 @Joost: ik heb verder niets tegen de jongerenbijbel hoor, zo goed ken ik hem niet om er veel kritiek op te kunnen hebben. Link naar bericht Deel via andere websites
Liset 0 Geplaatst 7 september 2006 Rapport Share Geplaatst 7 september 2006 Quote: Op donderdag 07 september 2006 14:41:02 schreef Marcoooooo het volgende: @Joost: ik heb verder niets tegen de jongerenbijbel hoor, zo goed ken ik hem niet om er veel kritiek op te kunnen hebben. Kan je dus ook niet zeggen dat de jongerenbijbel te licht is. Link naar bericht Deel via andere websites
hopeloos 0 Geplaatst 7 september 2006 Rapport Share Geplaatst 7 september 2006 waarom niet? hij weet het gewicht toch Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 7 september 2006 Rapport Share Geplaatst 7 september 2006 Nu wordt het flauw Link naar bericht Deel via andere websites
Joost 0 Geplaatst 8 september 2006 Rapport Share Geplaatst 8 september 2006 Quote: Op dinsdag 05 september 2006 22:29:23 schreef Searching girl het volgende: Weet iemand eigenlijk of de 2e druk van de jongerenbijbel al verschenen is? Ja Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 14 september 2006 Rapport Share Geplaatst 14 september 2006 * JoostG heeft ook een jongerenbijbel besteld Link naar bericht Deel via andere websites
Searching girl 0 Geplaatst 14 september 2006 Rapport Share Geplaatst 14 september 2006 Ik had vandaag een berichtje op mijn voicemail dat 'mijn' jongerenbijbel binnen is, dus die ga ik morgen ophalen! Yeah!! Link naar bericht Deel via andere websites
krokeledokus 0 Geplaatst 14 september 2006 Rapport Share Geplaatst 14 september 2006 Cool! SG, Ik hoop dat je hem 'stuk' zult lezen! iig kun je gelijk aan de slag om een leuke voorkant te bedenken Ik heb er nu allemaal losse foto's inzitten, van vriendinnen, familie, sonrise, etc. Het heeft alleen twee nadelen, de eerste is dat die foto's er telkens uitvallen, en die tweede is dat iedereen telkens gaat kijken wat voor boek ik nu weer bij me heb. * krokeledokus houdt niet zo van alle aandacht.. Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 14 september 2006 Rapport Share Geplaatst 14 september 2006 ik ga voor mijn eindwerkstuk voor CKV onderzoek doen naar bijbelse symboliek en de resultaten daarvan gebruiken in een cover voor de jongerenbijbel Docent was helemaal enthousiast Link naar bericht Deel via andere websites
krokeledokus 0 Geplaatst 14 september 2006 Rapport Share Geplaatst 14 september 2006 haha Dat heb je als je op zo'n middelbare school zit Ik heb voor ckv ooit de eojdag bezocht en vond dat al erg revolutionair voor een (gematigde) chr. middelbare school. Maar dit is vooral heel leuk om te doen! Link naar bericht Deel via andere websites
hopeloos 0 Geplaatst 14 september 2006 Rapport Share Geplaatst 14 september 2006 Quote: Op donderdag 14 september 2006 12:26:07 schreef JoostG het volgende: * JoostG heeft ook een jongerenbijbel besteld laat even weten als je hem hebt hoe hij is voor jou als 'iets-oudere jongere' ik zit er namelijk aan te denken om mijn vriend een (begrijpelijke) bijbel te geven. Link naar bericht Deel via andere websites
Marcoooooo 0 Geplaatst 24 september 2006 Rapport Share Geplaatst 24 september 2006 Is een westerse bijbel dan niet iets? Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 26 september 2006 Rapport Share Geplaatst 26 september 2006 Mijn jongerenbijbel is gisteren binnengekomen Mooi stukje boekwerk, heel leerzaam. Alleen het plaatje van dat lieve lammetje bij "offers" vind ik minder Link naar bericht Deel via andere websites
Heleentjuh.. 0 Geplaatst 26 september 2006 Rapport Share Geplaatst 26 september 2006 M'n moeder heeft em NET voor me gehaald, als ik er zo inkijk lijkt ie SUPER! ik heb er echt heeel blij mee! (had hiervoor alleen maar een SV) Link naar bericht Deel via andere websites
AV1611 0 Geplaatst 21 november 2006 Rapport Share Geplaatst 21 november 2006 hallo allemaal, als je zo blij bent met je jongeren "bijbel" probeer dan onderstaande vragen maar eens te beantwoorden vanuit dat ding en zeg me dan nog eens dat je er blij mee bent: Antwoord deze vragen vanuit de NBG/NBV INSTRUCTIES: Probeer gebruik makende van de NBG/NBV deze Bijbelquiz te voltooien. Vertrouw niet op uw geheugen. Aangezien de Bijbel de uiteindelijke autoriteit heeft moet u het beantwoorden vanuit uw tekst (niet vanuit voetnoten aangezien dat niet bij de tekst hoort). 1.      Door welke vloeistof zijn wij volgens Kolossensen 1:14 vergeven? 2.      Wat mag je volgens Mattheus 5:22 niet ten onrechte doen? 3.      1 Timotheus 3:16 is wellicht het beste vers dat bewijst dat Jezus God is, wie is volgens dit vers gemanifesteerd in het vlees? 4.      Door wie zijn wij volgens Galaten 4:7 erfgenamen van God? 5.      Vul de ontbrekende woorden in uit het onze Vader in Lucas 11:2 ____ Vader_______ Uw Naam worde geheiligd, uw koninkrijk kome __________, geef ons heden ons dagelijks brood, en vergeef ons onze schulden gelijk ook wij vergeven onze schulden, en leid ons niet in verzoeking, maar __________. 6.      Vul de ontbrekende woorden in vanuit Mattheus 5:44: Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief; ________________; ______________; en bidt voor degenen, ___________ die u vervolgen; 7.      Wat was de voornaam van Pilatus volgens Mattheus 27:2? 8.      In Mattheus 27:35, toen de soldaten het lot wierpen over Jezus kleren werd er een profetie vervuld. Schrijf over wat de profeet zei in Mattheus 27:35 vanuit de NBG/NBV 9.      In Markus 3:15, Gaf Jezus de apostelen de macht om duivelen uit te werpen en: ____________ 10.      Volgens Lukas 7:28, wat was Johannes? (Leraar,profeet,visser etc.). wat is zijn titel of functie? 11.      In Lukas 9:55, wat wisten de discipelen niet? 12.      In Lukas 9:56, wat kwam de Zoon Des Mensen doen? 13.      In Lukas 22:14, Hoeveel apostelen waren er bij Jezus? 14.      In Lukas 23:38 In welke talen was het opschrift geschreven? 15.      In Lukas 24:42, Wat gaven ze Jezus te eten behalve vis? 16.      Johannes 3:13 is een heel belangrijk vers, waar bevind zich de Zoon Des Mensen volgens dit vers? 17.      In Johannes 7:50, op welk tijdstip op de dag kwam Nicodemus bij Jezus? 18.      Wat vroeg Saul aan Jezus in Handelingen 9:6? 19.      Wie heeft volgens Efeze 3:9 het universum geschapen? 20.      In 1 Petrus 4:14 (2e gedeelte), wat is het verschil tussen de denkwijze van de wereld en de denkwijze van Christenen 21.      Wie zijn de drie personen in de drie-eenheid volgens 1 Johannes 5:7? 22.      Openbaring 1:11 is een ander belangrijk vers dat bewijst dat Jezus God is. In het eerste deel van dit vers zegt Hij, "Ik ben de A______________ en O___________, het _________ en het _______:" Conclusie: Dit is wellicht de moeilijkste Bijbelquiz die u ooit heeft gedaan. Het kan zijn dat u erg veel moeite heeft gehad om de zaken te vinden waarnaar gevraagd werd. De reden is Simpel, deze zaken zijn allemaal uit uw bijbel verwijderd, terwijl men u heeft verteld dat u een makkelijker te begrijpen bijbel kreeg heeft men u in plaats daarvan een gatenkaas verkocht. Helaas zijn dit niet de enige weglatingen maar zijn er nog tientallen meer. Wilt u alsnog een 10 scoren voor deze test? Neem dan een Statenvertaling en probeer het nog eens. Link naar bericht Deel via andere websites
visje23 0 Geplaatst 23 november 2006 Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 Heeft iemand een foto'tje? Ik spaar bijbels, hehe, uhm maar ik wil graag als ik 'm aanschaf weten wat ik aanschaf. Link naar bericht Deel via andere websites
aj 0 Geplaatst 23 november 2006 Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 link Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 23 november 2006 Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 www.jongerenbijbel.nl Link naar bericht Deel via andere websites
visje23 0 Geplaatst 23 november 2006 Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 Die had ik al gezien Link naar bericht Deel via andere websites
gail 0 Geplaatst 6 december 2006 Rapport Share Geplaatst 6 december 2006 ik heb hem van vrienden gekregen voor mijn verjaardag echt super gewoon. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten