Monachos 541 Geplaatst 6 uur geleden Rapport Share Geplaatst 6 uur geleden Numeri 15: 35 Toen zeide de Here tot Mozes: Die man zal zeker ter dood gebracht worden; de gehele vergadering zal hem buiten de legerplaats stenigen. Johannes 8: 7 Doch toen zij Hem bleven vragen, richtte Hij Zich op en zeide tot hen: Wie van u zonder zonde is, werpe het eerst een steen naar haar. Als 'de Here' en 'Jezus' dezelfde entiteit zijn, heeft deze entiteit dan een hekel aan houtsprokkelaars maar niet aan overspelige vrouwen? Of heeft deze entiteit wellicht een ontwikkeling doorgemaakt? Het gaat in beide gevallen om overtredingen die volgens de wet met steniging dienen te worden afgestraft. Maar het antwoord van Jezus is 'net' wat sympathieker. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 83 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden 59 minuten geleden zei Monachos: Numeri 15: 35 Toen zeide de Here tot Mozes: Die man zal zeker ter dood gebracht worden; de gehele vergadering zal hem buiten de legerplaats stenigen. Johannes 8: 7 Doch toen zij Hem bleven vragen, richtte Hij Zich op en zeide tot hen: Wie van u zonder zonde is, werpe het eerst een steen naar haar. Als 'de Here' en 'Jezus' dezelfde entiteit zijn, heeft deze entiteit dan een hekel aan houtsprokkelaars maar niet aan overspelige vrouwen? Of heeft deze entiteit wellicht een ontwikkeling doorgemaakt? Het gaat in beide gevallen om overtredingen die volgens de wet met steniging dienen te worden afgestraft. Maar het antwoord van Jezus is 'net' wat sympathieker. Ha, welkom terug! En een goede vraag. ik denk dat mensen vooral een ontwikkeling hebben doorgemaakt en dat zie je terug in het verhaal van Jezus. Maar volgens mij is dat stukje van "wie zonder zonde is" niet oorspronkelijk maar pas veel later erin gefietst.. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 541 Geplaatst 5 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden Zojuist zei Paulus888: Ha, welkom terug! En een goede vraag. ik denk dat mensen vooral een ontwikkeling hebben doorgemaakt en dat zie je terug in het verhaal van Jezus. Maar volgens mij is dat stukje van "wie zonder zonde is" niet oorspronkelijk maar pas veel later erin gefietst.. Ja maar dat wilde de HG er nog aan toevoegen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 83 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden 3 minuten geleden zei Monachos: Ja maar dat wilde de HG er nog aan toevoegen. Klopt, misschien is de HG ook wel een project in ontwikkeling? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 541 Geplaatst 5 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden Zojuist zei Paulus888: Klopt, misschien is de HG ook wel een project in ontwikkeling? Dat lijkt me aannemelijker dan dat de HG een statisch iets is. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten