Moederhart 0 Geplaatst 12 uur geleden Rapport Share Geplaatst 12 uur geleden Als ik de titel zo lees klinkt het heel dramatisch, maar ik weet niet hoe ik het anders moet uitdrukken. Mijn zoon heeft nu 6 maanden een relatie met een meisje die aan ''zwarte magie'' doet. Het begon eerst heel onschuldig met Tarotkaarten lezen. Ik had toen al mijn twijfels omdat ik al dat waarzeggerij gedoe niet vind passen als Christen. Maar goed ik dacht bij mijzelf dat het gewoon een onschuldige hobby was. Maar nu is mijn blik erop veranderd. Ik heb namelijk erg last van hooikoorts en toen zei die vriendin dat ze een ritueel kon uitvoeren om het te genezen. Ik had gelijk gezegd dat dat niet hoefde. Nu heb ik sinds een week geen last van hooikoorts meer en ik hoorde van mijn zoon dat vriendin toch dat ritueel heeft uitgevoerd. Nu ben ik heel bang dat ze duivelse krachten heeft gebruikt. Ik durf het hier met niemand over te hebben omdat het klinkt alsof ik zelf ze niet allemaal op een rij heb, maar ik geloof nu dat die vriendin zwarte magie gebruikt en ik ben bang dat ze dat gaat gebruiken om zo mijn zoon van het rechte pad te leiden. Wat kan ik hier aan doen? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.663 Geplaatst 11 uur geleden Rapport Share Geplaatst 11 uur geleden In hoeverre je last hebt van je hooikoorts hangt af van hoeveel pollen er in de lucht hangen. Er zijn zelfs 'pollen-alarms' op het internet te vinden en bij de KNMI, die waarschuwen wanneer je mogelijk last zal krijgen van hooikoorts. De afgelopen dagen heeft het meer geregend en is het iets kouder, waardoor er minder pollen zijn. De afname van klachten is denk ik dus prima daardoor te verklaren. Bij twijfel hierover kun je het beste je huisarts raadplegen. Wat betreft je zoon kun je het beste met hem en eventueel ook met zijn vriendin afspreken dat je niet gediend bent van zulke praktijken en dat je niet wil dat zij zonder jou toestemming magische rituelen voor jou uitvoert. Indien gewenst kun je ook afspreken dat je geen symbolen en materialen daaromtrent in huis wil hebben, ook niet in zijn kamer als hij nog bij jou woont en ook niet in zijn kleding en juwelen als hij jou bezoekt. Daar kun je het beste heel duidelijke, niet te onderhandelen afspraken over maken: wat jij niet wil, behoort ook niet te gebeuren, ook niet als het uit goede bedoelingen zou zijn. Wat betreft het religieuze aspect: ik zelf geloof niet dat magie echt werkt en je zomaar behekst of betoverd kan worden. Als je daar toch angst voor hebt, dan kun je het beste gewoon tot Christus bidden en Hem je angst voorleggen. Hij is sowieso sterker dan de duivel, dus je staat sowieso onder zijn bescherming. Uiteraard kun je met je zoon over het geloof spreken en uitleggen waarom je gelooft dat hekserij, van welke aard ook, niet past bij het Evangelie. Of magie nu echt is of niet, als christen heb je er niets mee te maken. Het is dan aan hem wat hij daarmee doet, maar wel binnen de door jou gestelde grenzen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Moederhart 0 Geplaatst 7 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 7 uur geleden Bedankt voor je antwoord. Ik heb al mijn hele leven last van hooikoorts, dus het was erg opvallend dat het opeens stopte toen zij het ritueel had gedaan. Ik wil ook niet in hekserij geloven, maar het is anders wel heel toevallig en ik raak er hoe langer hoe meer van overtuigd. Ik voel mij ook vies dat ze toch haar spreuken heeft gebruikt om mij te helpen. Ik wil niet zeggen dat ze misbruik heeft gemaakt, maar het voelt wel alsof ik iets verkeerds heb gedaan. Ik ben bang dat zij nog gevaarlijke spreuken gaat gebruiken en dat ze zo mijn zoon weet te beïnvloeden. Zoon woont nog thuis en zij op zichzelf. Mijn zoon draagt wel een amulet dat die van haar heeft gekregen, maar het ziet er niet erg heks-achtig uit, meer een toeristen dingentje. Hij is 19 jaar dus ik kan niet echt dicteren wat hij wel en niet draagt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 538 Geplaatst 6 uur geleden Rapport Share Geplaatst 6 uur geleden (bewerkt) 5 uur geleden zei Moederhart: Als ik de titel zo lees klinkt het heel dramatisch, maar ik weet niet hoe ik het anders moet uitdrukken. Mijn zoon heeft nu 6 maanden een relatie met een meisje die aan ''zwarte magie'' doet. Het begon eerst heel onschuldig met Tarotkaarten lezen. Ik had toen al mijn twijfels omdat ik al dat waarzeggerij gedoe niet vind passen als Christen. Maar goed ik dacht bij mijzelf dat het gewoon een onschuldige hobby was. Maar nu is mijn blik erop veranderd. Ik heb namelijk erg last van hooikoorts en toen zei die vriendin dat ze een ritueel kon uitvoeren om het te genezen. Ik had gelijk gezegd dat dat niet hoefde. Nu heb ik sinds een week geen last van hooikoorts meer en ik hoorde van mijn zoon dat vriendin toch dat ritueel heeft uitgevoerd. Nu ben ik heel bang dat ze duivelse krachten heeft gebruikt. Ik durf het hier met niemand over te hebben omdat het klinkt alsof ik zelf ze niet allemaal op een rij heb, maar ik geloof nu dat die vriendin zwarte magie gebruikt en ik ben bang dat ze dat gaat gebruiken om zo mijn zoon van het rechte pad te leiden. Wat kan ik hier aan doen? Jij noemt jezelf christen maar doet je zoon dat ook? Zichzelf christen noemen? 6 uur geleden bewerkt door Monachos Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 1.014 Geplaatst 6 uur geleden Rapport Share Geplaatst 6 uur geleden (bewerkt) 5 uur geleden zei Moederhart: Als ik de titel zo lees klinkt het heel dramatisch, maar ik weet niet hoe ik het anders moet uitdrukken. Mijn zoon heeft nu 6 maanden een relatie met een meisje die aan ''zwarte magie'' doet. Het begon eerst heel onschuldig met Tarotkaarten lezen. Ik had toen al mijn twijfels omdat ik al dat waarzeggerij gedoe niet vind passen als Christen. Maar goed ik dacht bij mijzelf dat het gewoon een onschuldige hobby was. Maar nu is mijn blik erop veranderd. Ik heb namelijk erg last van hooikoorts en toen zei die vriendin dat ze een ritueel kon uitvoeren om het te genezen. Ik had gelijk gezegd dat dat niet hoefde. Nu heb ik sinds een week geen last van hooikoorts meer en ik hoorde van mijn zoon dat vriendin toch dat ritueel heeft uitgevoerd. Nu ben ik heel bang dat ze duivelse krachten heeft gebruikt. Ik durf het hier met niemand over te hebben omdat het klinkt alsof ik zelf ze niet allemaal op een rij heb, maar ik geloof nu dat die vriendin zwarte magie gebruikt en ik ben bang dat ze dat gaat gebruiken om zo mijn zoon van het rechte pad te leiden. Wat kan ik hier aan doen? Denk je werkelijk dat die vriendin jouw hooikoorts, waar je al je hele leven last van hebt, heeft genezen ? Mijn zoon heeft ook hooikoorts en de laatste dagen geen last. Dat komt simpelweg doordat het heeft geregend en er minder pollen in de lucht, zoals hier boven ook al gezegd. Ze heeft dus niets gedaan wart op jou invloed heeft, en kan dat ook niet want al dat gedoe om zwarte magie is onzin. Gewoon je gezonde verstand gebruiken. En anders verander je haar gewoon in een kikker. 6 uur geleden bewerkt door Dat beloof ik Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.663 Geplaatst 6 uur geleden Rapport Share Geplaatst 6 uur geleden 1 uur geleden zei Moederhart: Bedankt voor je antwoord. Ik heb al mijn hele leven last van hooikoorts, dus het was erg opvallend dat het opeens stopte toen zij het ritueel had gedaan. Ik wil ook niet in hekserij geloven, maar het is anders wel heel toevallig en ik raak er hoe langer hoe meer van overtuigd. Ik voel mij ook vies dat ze toch haar spreuken heeft gebruikt om mij te helpen. Ik wil niet zeggen dat ze misbruik heeft gemaakt, maar het voelt wel alsof ik iets verkeerds heb gedaan. Ik ben bang dat zij nog gevaarlijke spreuken gaat gebruiken en dat ze zo mijn zoon weet te beïnvloeden. Zoon woont nog thuis en zij op zichzelf. Mijn zoon draagt wel een amulet dat die van haar heeft gekregen, maar het ziet er niet erg heks-achtig uit, meer een toeristen dingentje. Hij is 19 jaar dus ik kan niet echt dicteren wat hij wel en niet draagt. Zoals @Dat beloof ik ook aangeeft, lijkt het mij wat onwaarschijnlijk dat zij daadwerkelijk middels zo'n ritueel je hooikoorts kan genezen. Daarom bij twijfel gewoon naar de huisarts gaan. Het kan inderdaad letterlijk gewoon toeval zijn; zulke toevalligheden gebeuren aan de lopende band, maar meestal vallen ze niet op. Het kan zelfs een soort omgekeerd placebo-effect zijn: je bent wat angstig voor haar opvattingen en je lichaam reageert daar vervolgens overeenkomstig op. Hoe dat precies dan werkt, weet ik niet, maar je hersenen kunnen echt hele rare fratsen uithalen als je bezorgd of in de war bent. Je vies voelen lijkt mij niet nodig. Die vriendin heeft het waarschijnlijk uit hele goede bedoelingen gedaan en wat ik al zei: Jezus beschermt je over het algemeen gewoon tegen eventuele legitieme bezweringen die je zelf niet wil. Ook kun je niets verkeerd gedaan hebben, daar je zelf immers magie afwijst. Religieus gezien hoeft er dus helemaal niets aan de hand te zijn. Je kunt daarom denk ik het beste met haar hierover spreken. Leg haar uit, zonder over haar en haar opvattingen te oordelen, waarom je het niet prettig vindt als zij zulke dingen voor jou doet. Houd het dus bij jezelf. De gemiddelde heks zal je daarin respecteren, omdat volgens dergelijke levensbeschouwingen het meestal niet de bedoeling is anderen voor het hoofd te stoten. Zolang je zoon thuis woont, kun je echter wel huisregels met hem afspreken. Ook wat betreft kledingvoorschriften. Je hoeft hem niet te dicteren inderdaad, maar je kunt wel met hem hierover in gesprek gaan en net als bij die vriendin uitleggen waarom je heksensymbolen of rituelen niet in huis wil hebben. Zodra hij op zichzelf woont, heeft hij natuurlijk in zijn eigen woning alle vrijheid om te doen en laten wat hij wil. Maar in jouw huis gelden jouw regels. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 1.014 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden (bewerkt) 37 minuten geleden zei Robert Frans: Je vies voelen lijkt mij niet nodig. Die vriendin heeft het waarschijnlijk uit hele goede bedoelingen gedaan en wat ik al zei: Jezus beschermt je over het algemeen gewoon tegen eventuele legitieme bezweringen die je zelf niet wil. Ook kun je niets verkeerd gedaan hebben, daar je zelf immers magie afwijst. Religieus gezien hoeft er dus helemaal niets aan de hand te zijn. Je kunt daarom denk ik het beste met haar hierover spreken. Leg haar uit, zonder over haar en haar opvattingen te oordelen, waarom je het niet prettig vindt als zij zulke dingen voor jou doet. Houd het dus bij jezelf. De gemiddelde heks zal je daarin respecteren, omdat volgens dergelijke levensbeschouwingen het meestal niet de bedoeling is anderen voor het hoofd te stoten. Nou, daar zou ik mee uitkijken. Zie het verhaal van de heks van Endor, 1 Samuel 28. Saul ging ook met haar in gesprek omdat hij geen antwoord van God kreeg. Die heks bracht hem in contact met de overleden Samuel en die legde Saul uit dat dit kwam omdat God hem had verstoten. De dag daarop werd Saul's leger door de Filistijnen verslagen en pleegde Saul zelfmoord. Toch maar die vriendin gauw in een kikker veranderen....☹️ 5 uur geleden bewerkt door Dat beloof ik Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.663 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden 1 minuut geleden zei Dat beloof ik: Nou, daar zou ik mee uitkijken. Zie het verhaal van de heks van Endor, 1 Samuel 28. Saul ging ook met haar in gesprek omdat hij geen antwoord van God kreeg. Die heks bracht hem in contact met de overleden Samuel en die legde Saul uit dat dit kwam omdat God hem had verstoten. De dag daarop werd Saul's leger door de Filistijnen verslagen en pleegde Saul zelfmoord. Maar in dat verhaal ging Saul zelf naar een heks om van haar diensten gebruik te maken. Dat is bij @Moederhart niet het geval. De betreffende vriendin heeft schijnbaar een heksenritueel uitgevoerd om haar te willen genezen, zonder dat ze dat wilde. God zal haar dat uiteraard niet aanrekenen. Daarbij was Saul al door God verstoten vóórdat hij naar de heks ging, dus hij zou ook zonder haar te raadplegen waarschijnlijk op die manier zijn verslagen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden Wat je kan doen is bidden voor je zoon. Dat zijn pad met haar tot een goed einde komt. Of het nu is na een levenslange huwelijk of over een paar jaar. Als hij al gehecht is met haar .. dan kan je alleen bidden voor goede afloop. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Moederhart 0 Geplaatst 5 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden Daarom durf ik dit niet met iemand te bespreken. Het lijkt net of ik gek geworden ben als ik geloof in zwarte magie. Maar die vriendin jaagt mij wel de stuipen op het lijf. Als ik al aan haar denk krijg ik rillingen. Ik was zelf zo gefocust op haar heksengedoe dat het nog geen eens in mij opkwam dat mijn hooikoorts door het weer kwam... Ik kan de hele tijd niet helder nadenken. Aan de ene kant wil ik niet geloven in heksen. Het is namelijk bijgeloof. Maar aan de andere kant krijg ik zo'n onheilspellend gevoel bij die vriendin dat ik denk dat er toch meer aan de hand is. En ik ben bang dat ik nu profiteer van het feit dat mijn hooikoorts is genezen dat ik daarmee haar zwarte magie goedkeur en mij afwen van GOD. Ook al weet ik rationeel gezien dat dat niet klopt. 2 minuten geleden zei leren_schoen: Wat je kan doen is bidden voor je zoon. Dat zijn pad met haar tot een goed einde komt. Of het nu is na een levenslange huwelijk of over een paar jaar. Als hij al gehecht is met haar .. dan kan je alleen bidden voor goede afloop. Mijn zoon is een lieve jongen en erg meegaand daarom ben ik zo bang dat zij heel veel invloed op hem gaat hebben. Hij is 19 dus ik hem niet verbieden om met haar om te gaan. Ik had nooit gedacht dat ik de akelige schoonmoeder word die de relatie wil verbreken. Maar blijkbaar ben ik dat toch geworden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden 3 minuten geleden zei leren_schoen: Wat je kan doen is bidden voor je zoon. Dat zijn pad met haar tot een goed einde komt. Of het nu is na een levenslange huwelijk of over een paar jaar. Als hij al gehecht is met haar .. dan kan je alleen bidden voor goede afloop. Als hij nu zomaar weg gaat of wat dan ook. Dan is hij ook overspeler. Dus hij heeft geen keuze eigenlijk hè. Je kan bidden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Moederhart 0 Geplaatst 5 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden Hij is niet getrouwd met haar of zoiets Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
leren_schoen 59 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden Zojuist zei Moederhart: Hij is niet getrouwd met haar of zoiets Wat jij kan doen is bidden meer niet mevrouw. Ik zal niks van saboteren overwegen. Je kan overwegen je zoon te waarschuwen voor occultisme en zich er niet mee te bemoeien maar hij is waarschijnlijk al gehecht. Als hij van haar houdt. Als ze langskomen kun je misschien uitleggen aan de eettafel, een gelovig gezin bent en liever niet over magie praat. Het is beter als de heks weggaat, en denkt, wat een lieve mensen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 538 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden (bewerkt) 13 minuten geleden zei Moederhart: Daarom durf ik dit niet met iemand te bespreken. Het lijkt net of ik gek geworden ben als ik geloof in zwarte magie. Maar die vriendin jaagt mij wel de stuipen op het lijf. Als ik al aan haar denk krijg ik rillingen. Ik was zelf zo gefocust op haar heksengedoe dat het nog geen eens in mij opkwam dat mijn hooikoorts door het weer kwam... Ik kan de hele tijd niet helder nadenken. Aan de ene kant wil ik niet geloven in heksen. Het is namelijk bijgeloof. Maar aan de andere kant krijg ik zo'n onheilspellend gevoel bij die vriendin dat ik denk dat er toch meer aan de hand is. En ik ben bang dat ik nu profiteer van het feit dat mijn hooikoorts is genezen dat ik daarmee haar zwarte magie goedkeur en mij afwen van GOD. Ook al weet ik rationeel gezien dat dat niet klopt. Mijn zoon is een lieve jongen en erg meegaand daarom ben ik zo bang dat zij heel veel invloed op hem gaat hebben. Hij is 19 dus ik hem niet verbieden om met haar om te gaan. Ik had nooit gedacht dat ik de akelige schoonmoeder word die de relatie wil verbreken. Maar blijkbaar ben ik dat toch geworden. Wat ik nooit zo goed begrijp: 'christelijke' vrouwen die een kind in deze wereld brengen en dan raar staan te kijken als dat kind geen Jezus kloon blijkt te zijn. Welcome to the real world die iets gecompliceerder in elkaar zit dan de Bijbel schetst. Wat had je precies voor toekomst voor je zoon in gedachten? Een braaf christelijk meisje dat nog net niet koos voor het kloosterleven? Of een eeuwige toewijding aan zijn moeder? Je denkt veel te bekrompen. 4 uur geleden bewerkt door Monachos Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Moederhart 0 Geplaatst 4 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden Zojuist zei Monachos: Wat ik nooit zo goed begrijp: 'christelijke' vrouwen die een kind in deze wereld brengen en dan raar staan te kijken als dat kind geen Jezus kloon blijkt te zijn. Welcome to the real world die iets gecompliceerder in elkaar zit dan de Bijbel schetst. Wat had je precies voor toekomst voor je zoon in gedachten? Een braaf christelijk meisje dat nog net niet koos voor het kloosterleven? Of een eeuwige toewijding aan zijn moeder? Natuurlijk niet. Ook al koos hij een meisje die niet geloofde zou ik er niet zo'n punt van maken. Ik ben alleen bang dat zijn vriendin verboden krachten gebruikt om hem te beïnvloeden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 538 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden 10 minuten geleden zei Moederhart: Natuurlijk niet. Ook al koos hij een meisje die niet geloofde zou ik er niet zo'n punt van maken. Ik ben alleen bang dat zijn vriendin verboden krachten gebruikt om hem te beïnvloeden. Je zult je zoon toch op een gegeven moment los moeten laten en hem z'n eigen keuzes moeten laten maken. Tenzij je hem de rest van zijn leven wil blijven bemoederen en je met zijn leven wil bemoeien. Een waarschuwing: dat kan averechts werken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.663 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 1 uur geleden zei Moederhart: Daarom durf ik dit niet met iemand te bespreken. Het lijkt net of ik gek geworden ben als ik geloof in zwarte magie. Maar die vriendin jaagt mij wel de stuipen op het lijf. Als ik al aan haar denk krijg ik rillingen. Ik was zelf zo gefocust op haar heksengedoe dat het nog geen eens in mij opkwam dat mijn hooikoorts door het weer kwam... Ik kan de hele tijd niet helder nadenken. Aan de ene kant wil ik niet geloven in heksen. Het is namelijk bijgeloof. Maar aan de andere kant krijg ik zo'n onheilspellend gevoel bij die vriendin dat ik denk dat er toch meer aan de hand is. En ik ben bang dat ik nu profiteer van het feit dat mijn hooikoorts is genezen dat ik daarmee haar zwarte magie goedkeur en mij afwen van GOD. Ook al weet ik rationeel gezien dat dat niet klopt. Weet dat het niet de bedoeling van mij is om je gek te verklaren of zo. Ik probeer je alleen wat meer gerust te stellen. Zelf geloof ik weliswaar in demonische machten, maar nog meer in de macht van Jezus zelf. Binnen mijn kerk kennen we ook verschillende zegeningen die je van een priester kan ontvangen om je geest meer tot rust te brengen, waaronder voor je huis. Alleen je moet wel voorkomen dat je in elk angstig gevoel een bovennatuurlijke verklaring zoekt. Dat je bij die vriendin je niet prettig voelt, kan ook gewoon door haar uitstraling komen, gecombineerd met jouw gedachten (en wellicht ook vooroordelen?) over haar. Net zoals een jonge vrouw mogelijk zich niet prettig zal voelen bij een grote kerel in een donker steegje. Heb je al eens echt met haar kennis gemaakt? Dus echt met haar gesproken, gewoon van vrouw tot vrouw, met openheid en respect? Want niet zelden kunnen mensen die wat bedreigend over kunnen komen door bijvoorbeeld hun kleding of manier van spreken, zomaar juist hele lieve, zachtmoedige personen zijn. Het is zomaar mogelijk dat die angstige gevoelens helemaal niet nodig zijn bij haar. Ook al deel je dan duidelijk haar geloofsopvattingen niet. Mijn advies is dus om het bovennatuurlijke zoveel mogelijk te laten voor wat zij is en op zo normaal mogelijke voet met haar om te gaan. Niet als christen tot heks, maar gewoon als mens tot mens. Monachos reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 824 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden Zwarte magie bestaat alleen als jij er in gelooft. Mattheüs 9:29. Toen raakte Hij hun ogen aan, zeggende: U geschiede naar uw geloof. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten