Spring naar bijdragen

Legaal downloaden een grapje


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 64
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op woensdag 23 november 2005 22:36:17 schreef Chicken het volgende:

Lol, ik download ook als een gek. vooral mp3's. Cd's zijn zo duur.
nooo.gif

CDs zijn inderdaad duur, maar toch staan originele CDs veel mooier in je CD-rekje dan gekopieerde.

Vooral als je die CDs rechtstreeks bij de artiesten vandaan bestelt. :-)

Edit: Ik wil hiermee niet zeggen dat je niet meer moet downloaden, maar als je iets echt erg goed vind, koop de CD dan het liefst ook. Je geeft daarmee een signaal aan de bands dat je hun muziek de moeite waard vindt. Zo moedig je ze weer aan om meer muziek te maken, en dat willen we allemaal toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...
Gast Anon_phpbb

Hallo,

Ik zoek al heel lang naar het nummer MIC- Catch me 1 en 2. *knip*

Admod note: Het aanvragen van een illegale download is op Credible.nl niet toegestaan. Hieronder biedt Aj echter een goede oplossing.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik trouwens echt belachelijk vind is dat sommige christenen christelijke muziek wel kopen, maar seculiere muziek niet... Come on! Michael W. Smith heeft onze centjes echt niet meer nodig dan de gemiddelde seculiere artiest...

@Balaams Miracle:

Ik heb geen gekopieerde cd's in m'n cdrekje, alles staat op mn laptop puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 7 months later...

Quote:

[...]

CDs zijn inderdaad duur, maar toch staan originele CDs veel mooier in je CD-rekje dan gekopieerde.

Vooral als je die CDs rechtstreeks bij de artiesten vandaan bestelt.
:-)

Ik heb een prachtige sony versterker met gigantische boxen.. maar geen CD-speler.. tevens heb ik een iPod..

De enige CD-hoesjes die ik zie, flippen voorbij tijdens Coverflow in mijn iTunes bibliotheek. En als je dan toch een CD wilt kopen, dan doe je dat via de iTunes-store.

CD-rekjes zijn zooo pre-2000.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Cd's hebben juist waarde.

Je hebt iets fysieks. Het voelt anders dan een bestandje op de computer, het is een schijfje met een muziek album er op. Je krijgt er een boekje bij. Soms voegt het weinig toe, maar ze kunnen ook werkelijk wat toevoegen aan de muziek als een band er een beetje hun best op gedaan hebben. Verder zijn lange lijsten mp3's iets doods. Werkelijk een album moeten pakken om het af te spelen legt meer nadruk op het album. Daarbij staat een kast cd's ook mooier dan een lijstje mp3's op een hd.

Ik heb zelf een paar honderd gig aan mp3's, maar als ik thuis ben luister ik toch voornamelijk cd's.

Link naar bericht
Deel via andere websites

CD's hebben een waarde omdat jij die waarde er ooit aan toegekend hebt. Een cd is een symbool, een analogische representatie van een muziekwerk.

In het programma dat ik gebruik, en op mijn iPod, staan geen 'lange lijsten' van mp3s, het staat per album gecategoriseerd. Hoewel het zo is dat 'het pakken' de nadruk legt op de cd, dit enkel iets is wat wij er zelf aan toegeschreven hebben.. net zoals met langspeelplaten, 8-tracks, cassette tapes, mini-discs of dvd's.

Het 'drukken/schrijven, verpakken, verkopen' zal geen eeuwig leven lijden; virtualisatie van de muziek/film/game markt is slechts een kwestie van tijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor mij blijven ze toch zeker hun charme behouden!

(Maar ja, korsetten en postpunk zijn ook zwaar pre-2000 en blijven ook geniaal dus ik ben misschien een slechte referentie op dat vlak.)

Maar ik merk wel aan mezelf dat ik nogal hou van tastbaarheid. Bij cd's, maar ook bij boeken bijvoorbeeld (en boeken ruiken lekker!). Ik vind dat het iets heeft, in winkeltjes gaan snuffelen tussen overvolle cd-rekken en dan dat Eureka-gevoel als er iets bij zit dat je heel graag wilt hebben aan een fatsoenlijke prijs, je zuurverdiende zakcentjes bovenhalen en de cdwinkelkerel de schijfjes in het doosje zien steken (en zien lachen als ik weer eens afkom met bizarre combinaties), en dan huiswaarts met een zakje cd's. Dan thuis de cd opzetten en intussen het cd-boekje van onder tot boven bekijken, lyrics meelezen als ze erin staan, en wanneer ik na een eerste luisterbeurt beslist heb dat het goed is er met een dun zwart stiftje mijn naam opzetten (deels omdat het handig is wanneer ik cd's uitleen aan mensen, ze komen zo altijd terug, maar ook wel gewoon omdat het zo'n soort ritueel geworden is). En dan de cd's in mijn cd-kast versteken zodat de nieuwe er op de juiste plek bij kunnen, volgens alfabetische rangschikking enzo, en de laatste maanden ook gewoon vloeken omdat de kast vol is en ik geen plaats meer heb om ze fatsoenijk te steken. En dan die kast vol cd's, sommigen splinternieuw, sommigen in doosjes met een barst in of kapotte 'middenstukjes' zodat de cd er nooit fatsoenlijk in blijft steken maar ik heb nu eenmaal geen zin om doosjes te vervangen, soms met beduimelde boekjes van het vele doorlezen, op sommigen staat mijn naam in een handschrift van bijna tien jaar geleden, en op een van Blondie is cola gemorst op het feestje van Charlotte toen we elf jaar waren.

(Goed, moraal van het verhaal, ik hou van de tastbaarheid van cd's, ze hebben meer een verhaal dan gewoon een aanklikbaar mp3tje voor mij. En 't is leuk om cd-collecties te bekijken als je voor het eerst bij mensen thuis komt.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

CD's hebben een waarde omdat jij die waarde er ooit aan toegekend hebt. Een cd is een symbool, een analogische representatie van een muziekwerk.

In het programma dat ik gebruik, en op mijn iPod, staan geen 'lange lijsten' van mp3s, het staat per album gecategoriseerd. Hoewel het zo is dat 'het pakken' de nadruk legt op de cd, dit enkel iets is wat wij er zelf aan toegeschreven hebben.. net zoals met langspeelplaten, 8-tracks, cassette tapes, mini-discs of dvd's.

Het 'drukken/schrijven, verpakken, verkopen' zal geen eeuwig leven lijden; virtualisatie van de muziek/film/game markt is slechts een kwestie van tijd.

Ik had weinig moeite om de videoband vaarwel te zeggen toen de dvd kwam. De dvd is ook een representatie. Met films heb ik dat cd gevoel wel in mindere mate omdat op de special editions na men er weinig mee doet. Vaak gewoon een doosje met een matig printje, that's all.

De plaat heeft wel wat. Het is van voor mijn tijd (althans, voor dat ik me in muziek ging interesseren), toch snap ik de affiniteit die mensen er mee hebben. Met tapes heb ik niks omdat het gewoon een slechte geluidsdrager is.

Het mooie van een album is dat het meer is dan de muziek.

Ik vergat trouwens het argument van eenvoud. Ff een album in een cdspeler stoppen is eenvoudiger dan die paar klikken op mijn computer.

Over die lange lijsten: Ik heb mijn mp3's niet alleen per album maar ook per artiest gecategoriseerd. Ondanks dat zijn het nog steeds belachelijk lange lijsten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

LP's, echt vinyl met zo'n mooie grote hoes, dat heeft voor mij pas echt waarde! Plus dat het geluid van een analoge bron veel warmer klinkt. Van sommige écht goede platen (Dark Side of the Moon, Wish You Were Here) heb ik én de LP, én de CD en de mp3 op de computer.

De media player staat meestal op shuffle, dan is Pink Floyd een spontaan moment van bezinning. Als ik een heel album van ze wil beluisteren zet ik de CD op en voor de echt bizondere momenten heb ik de LP's, want daar ben ik zuinig op: ze worden na een paar jaar vaak draaien behoorlijk 'grijs'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid