Spring naar bijdragen

onder de lhbtqa+ vallen in het christendom

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Monachos:

Dus je gaat voortaan niet zelf meer trollen door voor de zoveelste keer dit stukje te typen:

Alleen als er getrolled word, zolang ze daar mee doorgaan blijf ik de trollen aanwijzen of jij dat nou leuk vind of niet.

Aristarkos

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 94
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

jawel, je word hiermee geboren en gaat hiermee dood. het is dus niet dat ik speciaal wil zijn of zoiets maar dit ben ik gewoon. het is niet als een hond maar bijvorbbeeld als adhd. je word geboren met

Sommige mensen willen van de Bijbel en diens God een soort leuk en lief wezentje maken. Ontdaan van alle, in onze ogen, vreemde en ergerlijke zaken. Dan krijg je dat mensen esoterisch gaan Bijbellezen

Er staan in de Bijbel wel meer rottige dingen.  Het enige wat telt is of 'het boze' geen bezit van je neemt.  En het is 'de boze' die je influistert dat je niet goed bent zoals je geschapen bent.   

4 minuten geleden zei Aristarkos:

Alleen als er getrolled word, zolang ze daar mee doorgaan blijf ik de trollen aanwijzen of jij dat nou leuk vind of niet.

Aristarkos

Het gaat er niet om of ik het leuk vind of niet, het gaat er om dat je zelf aan het trollen bent door elke keer dezelfde tekst te herhalen. Je beseft niet dat je daarmee zelf aan het trollen bent. Reageer gewoon inhoudelijk op Paulus en DBI, i.p.v. ze bij voorbaat trollen te noemen omdat je geen weerwoord hebt.

Monachos

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Monachos:

Het gaat er niet om of ik het leuk vind of niet, het gaat er om dat je zelf aan het trollen bent door elke keer dezelfde tekst te herhalen. Je beseft niet dat je daarmee zelf aan het trollen bent. Reageer gewoon inhoudelijk op Paulus en DBI, i.p.v. ze bij voorbaat trollen te noemen omdat je geen weerwoord hebt.

Monachos

Je schijnt niet te beseffen dat trollen niks inhoudelijks melden alleen maar trollen. Aangezien jij dat nu nog steeds niet door hebt, ben ik genoodzaakt door te gaan met ze als trollen te bestempelen.

Aristarkos

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Aristarkos:

Je schijnt niet te beseffen dat trollen niks inhoudelijks melden alleen maar trollen. Aangezien jij dat nu nog steeds niet door hebt, ben ik genoodzaakt door te gaan met ze als trollen te bestempelen.

Aristarkos

Da's een sneaky manier om je sneue reacties te kunnen herhalen: "omdat jij dit zegt ben ik genoodzaakt om in herhaling te vallen, omdat ik geen inhoudelijk weerwoord heb."

Serieus Aristarkos? Ik dacht dat je een bepaalde mate van intelligentie bezat maar je laat nu zien dat dat een ijdele gedachte was.

Succes verder, zogenaamde 'Knecht des Heren'.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Monachos:

Da's een sneaky manier om je sneue reacties te kunnen herhalen: "omdat jij dit zegt ben ik genoodzaakt om in herhaling te vallen, omdat ik geen inhoudelijk weerwoord heb."

Serieus Aristarkos? Ik dacht dat je een bepaalde mate van intelligentie bezat maar je laat nu zien dat dat een ijdele gedachte was.

Succes verder, zogenaamde 'Knecht des Heren'.

Dat is dus trollen, dus nu verdien jij het: Een trol is een persoon die berichten plaatst in een internetomgeving om voorspelbare emotionele reacties uit te lokken als woede, irritatie, verdriet of scheldpartijen, — ook wel flames genoemd in internetjargon — opzettelijk verkeerde informatie geeft of zich doelbewust anders voordoet.

Aristarkos

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Aristarkos:

Dat is dus trollen, dus nu verdien jij het: Een trol is een persoon die berichten plaatst in een internetomgeving om voorspelbare emotionele reacties uit te lokken als woede, irritatie, verdriet of scheldpartijen, — ook wel flames genoemd in internetjargon — opzettelijk verkeerde informatie geeft of zich doelbewust anders voordoet.

Aristarkos

Je bent een sneu mannetje dat zich verschuilt achter de Bijbel. En dat weet je zelf ook.

bewerkt door Monachos
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Monachos:

Je bent een sneu mannetje dat zich verschuilt achter de Bijbel. En dat weet je zelf ook.

Een trol is een persoon die berichten plaatst in een internetomgeving om voorspelbare emotionele reacties uit te lokken als woede, irritatie, verdriet of scheldpartijen, — ook wel flames genoemd in internetjargon — opzettelijk verkeerde informatie geeft of zich doelbewust anders voordoet.

Aristarkos

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Aristarkos:

Een trol uitmaken voor trol is geen schelden, hoe kunnen we inhoudelijk ingaan op trolaria..? Iedereen kan zien wat jullie doen en je graaft de kuil alleen maar dieper, dit is het laatste wat ik er over zeg.

Aristarkos

Niet op trolaria, maar op:

Citaat

Dus God laat het afslachten van 6 miljoen Joden in de oorlog en evenzoveel kinderen jaarlijks door de honger gewoon gebeuren; maar als jij een man staat te zoenen en s-nachts in je bedje bang bent, dan zendt hij speciaal aan jou wél een boodschap hoe het anders moet.
Het is lang geleden dat ik zoiets egoistisch heb gelezen.

Want ik kan het niet anders als buitengewoon egoistisch betitelen als iemand denkt dat God zich om hem bekommert vanwege bange dromen en het zoenen van een man, terwijl als diezelfde God niet ingrijpt bij jaarlijks miljoenen doden, dat wordt afgedaan met "tsja, God grijpt daar niet want eigen wil van de mens"

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Aristarkos:

Een trol is een persoon die berichten plaatst in een internetomgeving om voorspelbare emotionele reacties uit te lokken als woede, irritatie, verdriet of scheldpartijen, — ook wel flames genoemd in internetjargon — opzettelijk verkeerde informatie geeft of zich doelbewust anders voordoet.

Aristarkos

Goh wat origineel. Heb je niks originelers? Nee hè? Sneu schijnheilig mannetje. 'Knecht des Heren'? Laat me niet lachen. Je bent een knecht van de duivel met je bekrompen geest. Ga je nu weer hetzelfde stukje herhalen? Want dan bevestig je dat.

bewerkt door Monachos
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Monachos:

Sorry @sjako maar zo werkt het wel bij jou. Je mist inderdaad een neutrale blik.

Neutrale blik gaat natuurlijk ook niet helemaal, maar ze hebben tot nu alle kans gehad en ze gaan maar door. Het is gewoon trollen en dat kan je objectief beoordelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei sjako:

Neutrale blik gaat natuurlijk ook niet helemaal, maar ze hebben tot nu alle kans gehad en ze gaan maar door. Het is gewoon trollen en dat kan je objectief beoordelen.

Het probleem is juist dat jij e.e.a. niet objectief kunt beoordelen. Jij kiest automatisch partij voor gelovigen maar als mod zou je boven gelovig of ongelovig moeten staan. Vanuit jouw persoonlijke levensovertuiging kun jij je niet in een ongelovige verplaatsen en dat is voor een moderator geen pluspunt. 

bewerkt door Monachos
Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Monachos:

Het probleem is juist dat jij e.e.a. niet objectief kunt beoordelen. Jij kiest automatisch partij voor gelovigen maar als mod zou je boven gelovig of ongelovig moeten staan. Vanuit jouw persoonlijke levensovertuiging kun jij je niet in een ongelovige verplaatsen en dat is voor een moderator geen pluspunt. 

Sjako hoeft zich in deze categorie helemaal niet zich te verplaatsen in een ongelovige visie, hoe kom je nou weer bij die onzin?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Thinkfree:

Sjako hoeft zich in deze categorie helemaal niet zich te verplaatsen in een ongelovige visie, hoe kom je nou weer bij die onzin?

Je reactie toont aan dat jij een hypothetische moderator vacature beter aan je voorbij kunt laten gaan. Ik verbaas me elke keer weer over je gebruikersnaam want je denkt helemaal niet vrij, eerder bekrompen. 'Thinkverylimited' was een betere gebruikersnaam voor jou geweest.

bewerkt door Monachos
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Monachos:

Je reactie toont aan dat jij een hypothetische moderator vacature ook beter aan je voorbij kunt laten gaan. Ik verbaas me elke keer weer over je gebruikersnaam want je denkt helemaal niet vrij, eerder bekrompen. 'Thinkverylimited' was een betere gebruikersnaam voor jou geweest.

Juist.

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Monachos:

Goh wat origineel. Heb je niks originelers? Nee hè? Sneu schijnheilig mannetje. 'Knecht des Heren'? Laat me niet lachen. Je bent een knecht van de duivel met je bekrompen geest. Ga je nu weer hetzelfde stukje herhalen? Want dan bevestig je dat.

Aristarkos

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Aristarkos:

Aristarkos

Dankjewel voor de bevestiging 👍

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Niet op trolaria, maar op:

Want ik kan het niet anders als buitengewoon egoistisch betitelen als iemand denkt dat God zich om hem bekommert vanwege bange dromen en het zoenen van een man, terwijl als diezelfde God niet ingrijpt bij jaarlijks miljoenen doden, dat wordt afgedaan met "tsja, God grijpt daar niet want eigen wil van de mens"

Dit is dus gewoon trollen, hoe vaak moet ik het nou herhalen voordat het eindelijk gaat doordringen dat jullie door mand zijn gevallen als trollen?

Aristarkos

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Aristarkos:

Aristarkos

als mensen inhoudelijiks niks te zeggen dan kan je ze negeren...

Maar mensen maken zichzelf wel vaker wijs dat mensen die er anders in staan inhoudelijk niks te zeggen hebben. I have been there ook, toen ik nog gelovig was en met ongelovigen aan het praten was. Sommigen maken zich wijs dat ongelovigen het niet snappen want "ze hebben de Geest niet". En zo kan je jezelf van alles wijsmaken. Om maar niet in gesprek te hoeven en je eigen geloof te ondervragen/bevragen. Mensen die er sterk in staan kunnen wel met ongelovigen in debat gaan zonder ze voor troll uit te maken. Jij staat er blijkbaar zwak of niet sterk in. 

Dat is prima, maar erken het gewoon.

1 uur geleden zei sjako:

objectiviteit kan ik niet bij jou zien sjako. O wee als mensen iets negatiefs zeggen over de JG dan geef je die mensen (ongeacht hun geloof) een waarschuwing.

ik heb nu een aantal keer een bericht gemeld waarin iemand enkel "trolgedrag is...." schreef en je reageert daar niet eens op. Terwijl 1 of 2 keer mensen verwijten trollen te zijn meer dan genoeg is. 

En ik denk dat ik inhoudelijk meer in de melk te brokkelen heb dan bepaalde mensen die nooit een waarschuwing krijgen (zo is er iemand die als je het over de drie-eenheid hebt ineens begint over het voetbalelftal van 1988, ik noem geen namen). Nooit een waarschuwing gekregen dacht ik. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Paulus888:

als mensen inhoudelijiks niks te zeggen dan kan je ze negeren...

Maar mensen maken zichzelf wel vaker wijs dat mensen die er anders in staan inhoudelijk niks te zeggen hebben. I have been there ook, toen ik nog gelovig was en met ongelovigen aan het praten was. Sommigen maken zich wijs dat ongelovigen het niet snappen want "ze hebben de Geest niet". En zo kan je jezelf van alles wijsmaken. Om maar niet in gesprek te hoeven en je eigen geloof te ondervragen/bevragen. Mensen die er sterk in staan kunnen wel met ongelovigen in debat gaan zonder ze voor troll uit te maken. Jij staat er blijkbaar zwak of niet sterk in. 

Een trol — ook zo'n waardeloze als jij —  is een persoon die berichten plaatst in een internetomgeving om voorspelbare emotionele reacties uit te lokken als woede, irritatie, verdriet of scheldpartijen, — ook wel flames genoemd in internetjargon — opzettelijk verkeerde informatie geeft of zich doelbewust anders voordoet.

Aristarkos

Link naar bericht
Deel via andere websites