Spring naar bijdragen

onder de lhbtqa+ vallen in het christendom

Aanbevolen berichten

10 uur geleden zei sjako:
16 uur geleden zei Paulus888:

Ik weet niet of je het weet maar ten tijde van Leviticus was er nog geen tempel. Dus hoezo zou het daarop slaan?

Dat was natuurlijk een heidense tempel van de volken die daar nog woonden

Grappig. Dus God en de Joden stonden volgens jou toe dat in Joods gebied andere volken hun tempels behielden. 

Zoals ik al eerder zei en vermoedde, je kent gewoon de tekst van Leviticus 18 niet. Want in vers 27 gaat het specifiek over " de mensen die voor jullie in dit land woonden deden al deze gruwelijke dingen". 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 94
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

jawel, je word hiermee geboren en gaat hiermee dood. het is dus niet dat ik speciaal wil zijn of zoiets maar dit ben ik gewoon. het is niet als een hond maar bijvorbbeeld als adhd. je word geboren met

Sommige mensen willen van de Bijbel en diens God een soort leuk en lief wezentje maken. Ontdaan van alle, in onze ogen, vreemde en ergerlijke zaken. Dan krijg je dat mensen esoterisch gaan Bijbellezen

Er staan in de Bijbel wel meer rottige dingen.  Het enige wat telt is of 'het boze' geen bezit van je neemt.  En het is 'de boze' die je influistert dat je niet goed bent zoals je geschapen bent.   

Op 1-3-2025 om 06:41 zei Dat beloof ik:

Zoals ik al eerder zei en vermoedde, je kent gewoon de tekst van Leviticus 18 niet. Want in vers 27 gaat het specifiek over " de mensen die voor jullie in dit land woonden deden al deze gruwelijke dingen". 

Ze mochten bijv niet omgaan met vrouwen van vreemde volken. Ze woonden dus tussen vreemde volken. En ze namen soms ook verkeerde aanbidding over van ze. Israël was soms een lastig volk.

Deut 31:16 Jehovah zei tegen Mozes: ‘Luister, je zult binnenkort sterven, en dit volk zal de vreemde goden gaan vereren die ze zullen aantreffen in het land waar ze naartoe gaan. Ze zullen mij verlaten en het verbond dat ik met hen heb gesloten, verbreken.  17 Dan zal mijn woede tegen hen oplaaien, en ik zal hen verlaten en mijn gezicht voor hen verbergen, totdat ze verslonden zijn. Nadat ze door veel ellende en rampen zijn getroffen, zullen ze zeggen: “Deze ellende overkomt ons vast omdat onze God niet in ons midden is.”  18 Maar ik zal op die dag mijn gezicht verborgen houden vanwege alle slechte dingen die ze hebben gedaan door zich tot andere goden te keren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei sjako:

Ze mochten bijv niet omgaan met vrouwen van vreemde volken. Ze woonden dus tussen vreemde volken. En ze namen soms ook verkeerde aanbidding over van ze. Israël was soms een lastig volk.

Jij bent zelf toch ook homoseksueel Sjako? Hoe ga jij daar mee om als dat niet 'mag' van jouw club?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Monachos:

Jij bent zelf toch ook homoseksueel Sjako? Hoe ga jij daar mee om als dat niet 'mag' van jouw club?

Ja klopt, daar ga ik celibatair mee om. Ik heb wel een periode gehad dat ik daar moeite mee had. Ik ben toen even een paar jaar ‘ontspoord’. Maar ik ben erachter gekomen dat het niks voor me is. Merkte ook dat God me losliet in die tijd. Ik was wel aangesloten bij een club van Christelijke homoseksuelen, het landelijke CHJC.  Oprechte mensen, maar ik kon er met m’n geweten niet mee omgaan. Zal er niet teveel mee in detail gaan. Ik werd er absoluut niet gelukkiger van. Sterker nog, ik kreeg er angstaanvallen door. Het keerpunt was een heel levendige droom die ik me in details kon herinneren de volgende dag en waar ik helemaal de kluts van kwijtraakte. Alles wat in die droom voorkwam is precies uitgekomen. Voor mij is duidelijk dat God me weer op het rechte pad heeft gebracht. Ook geen behoefte meer aan zgn relaties.
Het is wel belangrijk dat je vrienden hebt. Soms is het wat eenzaam, want het duurt gewoon weer even voordat je het vertrouwen weer gewonnen hebt van je broeders en zusters. Maar nu is dat weer helemaal in orde. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei sjako:

Ja klopt, daar ga ik celibatair mee om. Ik heb wel een periode gehad dat ik daar moeite mee had. Ik ben toen even een paar jaar ‘ontspoord’. Maar ik ben erachter gekomen dat het niks voor me is. Merkte ook dat God me losliet in die tijd. Ik was wel aangesloten bij een club van Christelijke homoseksuelen, het landelijke CHJC.  Oprechte mensen, maar ik kon er met m’n geweten niet mee omgaan. Zal er niet teveel mee in detail gaan. Ik werd er absoluut niet gelukkiger van. Sterker nog, ik kreeg er angstaanvallen door. Het keerpunt was een heel levendige droom die ik me in details kon herinneren de volgende dag en waar ik helemaal de kluts van kwijtraakte. Alles wat in die droom voorkwam is precies uitgekomen. Voor mij is duidelijk dat God me weer op het rechte pad heeft gebracht. Ook geen behoefte meer aan zgn relaties.
Het is wel belangrijk dat je vrienden hebt. Soms is het wat eenzaam, want het duurt gewoon weer even voordat je het vertrouwen weer gewonnen hebt van je broeders en zusters. Maar nu is dat weer helemaal in orde. 

Bedankt voor je openhartige reactie Sjako.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei sjako:
Op 1-3-2025 om 06:41 zei Dat beloof ik:

. Ze woonden dus tussen vreemde volken. 

Waarom wil je niet gewoon lezen wat er staat een maak je er telkens iets anders van?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 4-3-2025 om 21:01 zei sjako:

Ze mochten bijv niet omgaan met vrouwen van vreemde volken

Niet blijkt weet uit dat je de teksten gewoon niet kent. Over het algemeen waren de instructies bij het innemen van nieuw land duidelijk: alles uitroeien. Maar er zijn ook gevallen waarin de vrouwen als buit werden gevoerd 

(Deuteronomium 20:14)  Behalve de vrouwen, en de kinderkens, en de beesten, en al wat in de stad zijn zal, al haar buit zult gij voor u roven; en gij zult eten den buit uwer vijanden, dien u de HEERE, uw God, gegeven heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 4-3-2025 om 21:33 zei Monachos:

Bedankt voor je openhartige reactie Sjako.

Het is triest om te lezen hoe iemand onder invloed van anderen, het zichzelf zo moeilijk kan maken. Tot angstaanvallen en nachtmerries toe.
Ik hoop dat @milou.christen voor haar eigen geluk kiest en dat haar dit blijft bespaard. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Het is triest om te lezen hoe iemand onder invloed van anderen, het zichzelf zo moeilijk kan maken. Tot angstaanvallen en nachtmerries toe.

Die angstaanvallen kwamen ook doordat ik maar geen werk kon vinden. Die nachtmerrie was geen nachtmerrie, maar zeker weten een boodschap. Tot in de details uitgekomen. Toen ik actie had genomen had ik binnen een maand werk en was overal vanaf. Het is geen gevalletje van het jezelf moeilijk maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei sjako:

Die angstaanvallen kwamen ook doordat ik maar geen werk kon vinden. Die nachtmerrie was geen nachtmerrie, maar zeker weten een boodschap. Tot in de details uitgekomen. Toen ik actie had genomen had ik binnen een maand werk en was overal vanaf. Het is geen gevalletje van het jezelf moeilijk maken.

Dus God laat het afslachten van 6 miljoen Joden in de oorlog en evenzoveel kinderen jaarlijks door de honger gewoon gebeuren; maar als jij een man staat te zoenen en s-nachts in je bedje bang bent, dan zendt hij speciaal aan jou wél een boodschap hoe het anders moet.
Het is lang geleden dat ik zoiets egoistisch heb gelezen.

Op 5-3-2025 om 05:26 zei Dat beloof ik:

Waarom wil je niet gewoon lezen wat er staat een maak je er telkens iets anders van?

En vergeet deze niet.

15 uur geleden zei Dat beloof ik:
Op 4-3-2025 om 21:01 zei sjako:

Ze mochten bijv niet omgaan met vrouwen van vreemde volken

Niet blijkt weet uit dat je de teksten gewoon niet kent. Over het algemeen waren de instructies bij het innemen van nieuw land duidelijk: alles uitroeien. Maar er zijn ook gevallen waarin de vrouwen als buit werden gevoerd 

(Deuteronomium 20:14)  Behalve de vrouwen, en de kinderkens, en de beesten, en al wat in de stad zijn zal, al haar buit zult gij voor u roven; en gij zult eten den buit uwer vijanden, dien u de HEERE, uw God, gegeven heeft.

En deze. Je maakt op mij de indruk om mijn punten keer op keer te ontlopen door over iets anders te beginnen. Wellicht is dat niet zo bedoeld, maar als je helemaal niet reageert dan blijkt wel dat mijn vermoeden klopt en dat zal je toch niet willen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dus God laat het afslachten van 6 miljoen Joden in de oorlog en evenzoveel kinderen jaarlijks door de honger gewoon gebeuren; maar als jij een man staat te zoenen en s-nachts in je bedje bang bent, dan zendt hij speciaal aan jou wél een boodschap hoe het anders moet.

Een trol op zijn best ben jij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei sjako:
21 uur geleden zei Dat beloof ik:

Een trol op zijn best ben jij.

Ik begrijp best dat het vervelend kan zijn om zo hard te worden gespiegeld op je eigen uitlatingen.
En dat je dan zonder weerwoord zit is lastig.
Maar om dan een ander voor trol uit te maken, dat is wel vreemd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 7-3-2025 om 15:59 zei Dat beloof ik:

Ik begrijp best dat het vervelend kan zijn om zo hard te worden gespiegeld op je eigen uitlatingen.

Die conclusie hebben andere ook getrokken. Je denkt alles maar te weten en God te kunnen veroordelen. Ik weet wat ik meegemaakt heb. Ik denk dat iedereen mij als vrij nuchter beschouwd en dat ben ik ook. Een nachtmerrie komt bijv niet uit, maar dit tot in de details. Bovendien is het te controleren, want de volgende dag heb ik een vriend hierover gesproken en alles verteld. Die kan ook bepalen dat het idd is uitgekomen en dat waren zeker niet voor de hand liggende zaken.

Op 7-3-2025 om 19:30 zei Paulus888:

dus je handelt niet als mensen anderen voor trollen uitmaken door die mensen een waarschuwing te geven, maar nu doe je ook nog precies hetzelfde?

schaam je

Jij bent hetzelfde laken een pak of erger. Ik weet precies wat een trol is. Jij voldoet sowieso aan alle eisen dus ik zou me maar gedeisd houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei sjako:

Die conclusie hebben andere ook getrokken. Je denkt alles maar te weten en God te kunnen veroordelen. Ik weet wat ik meegemaakt heb. Ik denk dat iedereen mij als vrij nuchter beschouwd en dat ben ik ook. Een nachtmerrie komt bijv niet uit, maar dit tot in de details. Bovendien is het te controleren, want de volgende dag heb ik een vriend hierover gesproken en alles verteld. Die kan ook bepalen dat het idd is uitgekomen en dat waren zeker niet voor de hand liggende zaken.

Zegt de Schrift niet in Mat. 7:"1 Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt. 2 Want met welk oordeel gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden; en met welke mate gij meet, zal u wedergemeten worden. 3 En wat ziet gij den splinter, die in het oog uws broeders is, maar den balk, die in uw oog is, merkt gij niet? "

Laat ze maar praten sjako, de balken in hun ogen maakt ze behoorlijk slechtziend.

Aristarkos

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei sjako:

Jij bent hetzelfde laken een pak of erger. Ik weet precies wat een trol is. Jij voldoet sowieso aan alle eisen dus ik zou me maar gedeisd houden.

kerel, je weet niet waar je over praat..

Een troll is iemand die niet zegt wat hij of zij meent maar expres zit te stoken. Ik zeg enkel de dingen die ik meen. En daar kunnen bepaalde gelovigen niet tegen dus die beginnen met "trol dit en trol dat". Enkel omdat ze dan inhoudelijk niet hoeven te discussieren.. 

Mensen die iedere keer tegen mij zeggen "je bent een trol" zijn hierbij dus zelf trollen. Het kan zijn dat ze het geloven dat ik een trol ben, maar een of twee keer dit zeggen zou voldoende moeten zijn. De rest kunnen ze die persoon negeren. Iedere keer dus mensen trol gedrag verwijten is trolgedrag. Ik ben een ex gelovige en ik weet heel goed waar ik het over heb. In tegenstelling tot de gemiddelde gelovige die de Bijbel niet gelezen heeft maar gelooft omdat hij zo is opgevoed. Of mensen die proberen te theologiseren wat niet te theologiseren valt (zes miljoen Joden gedood en dan nog geloven dat die Godheid bestaat, hint hint)...

Je bent gewoon een onoprechte en slechte mod die enkel de ongelovigen aanpakt en niet eerlijk en objectief is. Zoals je wel gelovigen aanpakt die de JG bekritiseren bijvoorbeeld. Dat is misbruik maken van je macht.

1 uur geleden zei Aristarkos:

Zegt de Schrift niet in Mat. 7:"1 Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt. 2 Want met welk oordeel gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden; en met welke mate gij meet, zal u wedergemeten worden. 3 En wat ziet gij den splinter, die in het oog uws broeders is, maar den balk, die in uw oog is, merkt gij niet? "

Laat ze maar praten sjako, de balken in hun ogen maakt ze behoorlijk slechtziend.

Aristarkos

hahahahahahah, dat zegt iemand die iedere keer zegt dat een ander een troll is.

Is dat geen oordelen dan? Of mag jij wel oordelen en anderen niet?

Over slechtziendheid gesproken.

bewerkt door Paulus888
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Paulus888:

hahahahahahah, dat zegt iemand die iedere keer zegt dat een ander een troll is.

Is dat geen oordelen dan? Of mag jij wel oordelen en anderen niet?

Over slechtziendheid gesproken.

Je kunt het niet laten om jezelf weg te geven als de waardeloze trol die je bent, ongelooflijk...

Een trol is een persoon die berichten plaatst in een internetomgeving om voorspelbare emotionele reacties uit te lokken als woede, irritatie, verdriet of scheldpartijen, — ook wel flames genoemd in internetjargon — opzettelijk verkeerde informatie geeft of zich doelbewust anders voordoet

Aristarkos

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Aristarkos:

Je kunt het niet laten om jezelf weg te geven als de waardeloze trol die je bent, ongelooflijk...

Een trol is een persoon die berichten plaatst in een internetomgeving om voorspelbare emotionele reacties uit te lokken als woede, irritatie, verdriet of scheldpartijen, — ook wel flames genoemd in internetjargon — opzettelijk verkeerde informatie geeft of zich doelbewust anders voordoet

Aristarkos

En dat laatste doet hij dus niet. Ja, er ontstaat woede en irritatie na zijn berichten, maar dat komt niet doordat het zijn opzet is, maar omdat sommigen er niet tegen kunnen dat hij zegt waar het op staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Aristarkos:

Aristarkos

ik plaats mijn mening op dit forum. En dit lokt misschien wel kwaadheid en verdriet uit.. Maar dat is niet mijn schuld. Dont shoot the pianoman.

Ik doe me voor zoals ik ben. Een ex christen, die nu agnost is. En ik laat zien waar de Bijbel niet strookt. Of dat het een slecht boek is met een slechte godheid als protaist. Dat kan ik bewijzen door de bijbel te lezen zoals het er staat. En niet te theologiseren zoals veel doen. 

Dan moet je maar in een Boek geloven waar de Godheid enkel liefde en leukheid is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Paulus888:

ik plaats mijn mening op dit forum. En dit lokt misschien wel kwaadheid en verdriet uit.. Maar dat is niet mijn schuld. Dont shoot the pianoman.

Ik doe me voor zoals ik ben. Een ex christen, die nu agnost is. En ik laat zien waar de Bijbel niet strookt. Of dat het een slecht boek is met een slechte godheid als protaist. Dat kan ik bewijzen door de bijbel te lezen zoals het er staat. En niet te theologiseren zoals veel doen. 

Dan moet je maar in een Boek geloven waar de Godheid enkel liefde en leukheid is. 

Lul toch niet zo dom man, je plaats je mening idd.

Het wekt enkel en alleen irritatie op omdat wij telkens hetzelfde mantra aan moeten horen die al keer op keer zijn weerlegt.

Dat maakt jullie trollen, of jullie lange termijn geheugen werkt niet zo goed dat kan ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

En dat laatste doet hij dus niet. Ja, er ontstaat woede en irritatie na zijn berichten, maar dat komt niet doordat het zijn opzet is, maar omdat sommigen er niet tegen kunnen dat hij zegt waar het op staat.

Logisch dat je dat zegt, jij bent ook een trol, maar dat was iedereen al lang duidelijk.

Aristarkos

44 minuten geleden zei Paulus888:

Een trol — ook een waardeloze — is een persoon die berichten plaatst in een internetomgeving om voorspelbare emotionele reacties uit te lokken als woede, irritatie, verdriet of scheldpartijen, — ook wel flames genoemd in internetjargon — opzettelijk verkeerde informatie geeft of zich doelbewust anders voordoet.

Aristarkos

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Thinkfree:

Lul toch niet zo dom man, je plaats je mening idd.

Het wekt enkel en alleen irritatie op omdat wij telkens hetzelfde mantra aan moeten horen die al keer op keer zijn weerlegt.

Dat maakt jullie trollen, of jullie lange termijn geheugen werkt niet zo goed dat kan ook.

Welk mantra is weerlegd?

Je kan mijn redenering niet weerleggen. Want ik lees gewoon wat er in de Bijbel staat. En daar "val ik jullie mee aan"... Gelovigen kunnen enkel met theologiseren hun geweten sussen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Aristarkos:
11 uur geleden zei Dat beloof ik:

Logisch dat je dat zegt, jij bent ook een trol, maar dat was iedereen al lang duidelijk.

Het is tekenend voor de situatie dat je niet inhoudelijk in gaat op wat ik schreef, maar slecht het schelden herhaalt.

13 uur geleden zei Aristarkos:

Aristarkos

Ik heb alleen maar geschreven dat het vreemd is om een ander voor trol uit te maken zonder dat er op de inhoud wordt gegaan.
Jij bent toch echt degene die hier oordeelt hoor.,

20 uur geleden zei sjako:
Op 7-3-2025 om 15:59 zei Dat beloof ik:

Ik heb het alleen maar over jouw uitlatingen, ik veroordeelde God hier nergens.
Als je nuchter tegen dromen aankijkt, zoals jij zelf zegt te doen, dan weet je dat dromen geen voorspellingen van een god zijn.
Omgekeerd: als je denkt dat dromen voorspellingen van God zijn, dan kijk je niet nuchter tegen dromen aan.
Jouw verhaal maakt het voor anderen nog steeds niet te controleren: het blijft een verhaal achteraf van een droom die is uitgekomen.

Maar het gaat in dit topic om @milou.christen en niet om jou. Gelukkig heeft zij laten weten mijn informatie te waarderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Het is tekenend voor de situatie dat je niet inhoudelijk in gaat op wat ik schreef, maar slecht het schelden herhaalt.

Een trol uitmaken voor trol is geen schelden, hoe kunnen we inhoudelijk ingaan op trolaria..? Iedereen kan zien wat jullie doen en je graaft de kuil alleen maar dieper, dit is het laatste wat ik er over zeg.

Aristarkos

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Aristarkos:

Een trol uitmaken voor trol is geen schelden, hoe kunnen we inhoudelijk ingaan op trolaria..? Iedereen kan zien wat jullie doen en je graaft de kuil alleen maar dieper, dit is het laatste wat ik er over zeg.

Aristarkos

Dus je gaat voortaan niet zelf meer trollen door voor de zoveelste keer dit stukje te typen:

Citaat

Een trol is een persoon die berichten plaatst in een internetomgeving om voorspelbare emotionele reacties uit te lokken als woede, irritatie, verdriet of scheldpartijen, — ook wel flames genoemd in internetjargon — opzettelijk verkeerde informatie geeft of zich doelbewust anders voordoet.

?

20 uur geleden zei Paulus888:

Je bent gewoon een onoprechte en slechte mod die enkel de ongelovigen aanpakt en niet eerlijk en objectief is. Zoals je wel gelovigen aanpakt die de JG bekritiseren bijvoorbeeld. Dat is misbruik maken van je macht.

Dat is het nadeel van het feit dat er hier maar één mod is die met twee petten op zit. Als hij met de JG pet op zit en reacties hem niet bevallen zet hij de mod pet op en kun je een ban krijgen.

Sorry @sjako maar zo werkt het wel bij jou. Je mist inderdaad een neutrale blik.

bewerkt door Monachos
Link naar bericht
Deel via andere websites