Dat beloof ik 1.004 Geplaatst Rapport Share Geplaatst (bewerkt) 10 uur geleden zei sjako: 16 uur geleden zei Paulus888: Ik weet niet of je het weet maar ten tijde van Leviticus was er nog geen tempel. Dus hoezo zou het daarop slaan? Dat was natuurlijk een heidense tempel van de volken die daar nog woonden Grappig. Dus God en de Joden stonden volgens jou toe dat in Joods gebied andere volken hun tempels behielden. Zoals ik al eerder zei en vermoedde, je kent gewoon de tekst van Leviticus 18 niet. Want in vers 27 gaat het specifiek over " de mensen die voor jullie in dit land woonden deden al deze gruwelijke dingen". bewerkt door Dat beloof ik Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 712 Geplaatst Rapport Share Geplaatst Op 1-3-2025 om 06:41 zei Dat beloof ik: Zoals ik al eerder zei en vermoedde, je kent gewoon de tekst van Leviticus 18 niet. Want in vers 27 gaat het specifiek over " de mensen die voor jullie in dit land woonden deden al deze gruwelijke dingen". Ze mochten bijv niet omgaan met vrouwen van vreemde volken. Ze woonden dus tussen vreemde volken. En ze namen soms ook verkeerde aanbidding over van ze. Israël was soms een lastig volk. Deut 31:16 Jehovah zei tegen Mozes: ‘Luister, je zult binnenkort sterven, en dit volk zal de vreemde goden gaan vereren die ze zullen aantreffen in het land waar ze naartoe gaan. Ze zullen mij verlaten en het verbond dat ik met hen heb gesloten, verbreken. 17 Dan zal mijn woede tegen hen oplaaien, en ik zal hen verlaten en mijn gezicht voor hen verbergen, totdat ze verslonden zijn. Nadat ze door veel ellende en rampen zijn getroffen, zullen ze zeggen: “Deze ellende overkomt ons vast omdat onze God niet in ons midden is.” 18 Maar ik zal op die dag mijn gezicht verborgen houden vanwege alle slechte dingen die ze hebben gedaan door zich tot andere goden te keren. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 524 Geplaatst Rapport Share Geplaatst Zojuist zei sjako: Ze mochten bijv niet omgaan met vrouwen van vreemde volken. Ze woonden dus tussen vreemde volken. En ze namen soms ook verkeerde aanbidding over van ze. Israël was soms een lastig volk. Jij bent zelf toch ook homoseksueel Sjako? Hoe ga jij daar mee om als dat niet 'mag' van jouw club? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 712 Geplaatst Rapport Share Geplaatst Zojuist zei Monachos: Jij bent zelf toch ook homoseksueel Sjako? Hoe ga jij daar mee om als dat niet 'mag' van jouw club? Ja klopt, daar ga ik celibatair mee om. Ik heb wel een periode gehad dat ik daar moeite mee had. Ik ben toen even een paar jaar ‘ontspoord’. Maar ik ben erachter gekomen dat het niks voor me is. Merkte ook dat God me losliet in die tijd. Ik was wel aangesloten bij een club van Christelijke homoseksuelen, het landelijke CHJC. Oprechte mensen, maar ik kon er met m’n geweten niet mee omgaan. Zal er niet teveel mee in detail gaan. Ik werd er absoluut niet gelukkiger van. Sterker nog, ik kreeg er angstaanvallen door. Het keerpunt was een heel levendige droom die ik me in details kon herinneren de volgende dag en waar ik helemaal de kluts van kwijtraakte. Alles wat in die droom voorkwam is precies uitgekomen. Voor mij is duidelijk dat God me weer op het rechte pad heeft gebracht. Ook geen behoefte meer aan zgn relaties. Het is wel belangrijk dat je vrienden hebt. Soms is het wat eenzaam, want het duurt gewoon weer even voordat je het vertrouwen weer gewonnen hebt van je broeders en zusters. Maar nu is dat weer helemaal in orde. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 524 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 16 minuten geleden zei sjako: Ja klopt, daar ga ik celibatair mee om. Ik heb wel een periode gehad dat ik daar moeite mee had. Ik ben toen even een paar jaar ‘ontspoord’. Maar ik ben erachter gekomen dat het niks voor me is. Merkte ook dat God me losliet in die tijd. Ik was wel aangesloten bij een club van Christelijke homoseksuelen, het landelijke CHJC. Oprechte mensen, maar ik kon er met m’n geweten niet mee omgaan. Zal er niet teveel mee in detail gaan. Ik werd er absoluut niet gelukkiger van. Sterker nog, ik kreeg er angstaanvallen door. Het keerpunt was een heel levendige droom die ik me in details kon herinneren de volgende dag en waar ik helemaal de kluts van kwijtraakte. Alles wat in die droom voorkwam is precies uitgekomen. Voor mij is duidelijk dat God me weer op het rechte pad heeft gebracht. Ook geen behoefte meer aan zgn relaties. Het is wel belangrijk dat je vrienden hebt. Soms is het wat eenzaam, want het duurt gewoon weer even voordat je het vertrouwen weer gewonnen hebt van je broeders en zusters. Maar nu is dat weer helemaal in orde. Bedankt voor je openhartige reactie Sjako. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 1.004 Geplaatst gisteren om 04:26 Rapport Share Geplaatst gisteren om 04:26 8 uur geleden zei sjako: Op 1-3-2025 om 06:41 zei Dat beloof ik: Zoals ik al eerder zei en vermoedde, je kent gewoon de tekst van Leviticus 18 niet. Want in vers 27 gaat het specifiek over " de mensen die voor jullie in dit land woonden deden al deze gruwelijke dingen". . Ze woonden dus tussen vreemde volken. Waarom wil je niet gewoon lezen wat er staat een maak je er telkens iets anders van? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 1.004 Geplaatst 19 uur geleden Rapport Share Geplaatst 19 uur geleden Op 4-3-2025 om 21:01 zei sjako: Ze mochten bijv niet omgaan met vrouwen van vreemde volken Niet blijkt weet uit dat je de teksten gewoon niet kent. Over het algemeen waren de instructies bij het innemen van nieuw land duidelijk: alles uitroeien. Maar er zijn ook gevallen waarin de vrouwen als buit werden gevoerd (Deuteronomium 20:14) Behalve de vrouwen, en de kinderkens, en de beesten, en al wat in de stad zijn zal, al haar buit zult gij voor u roven; en gij zult eten den buit uwer vijanden, dien u de HEERE, uw God, gegeven heeft. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 1.004 Geplaatst 11 uur geleden Rapport Share Geplaatst 11 uur geleden Op 4-3-2025 om 21:33 zei Monachos: Bedankt voor je openhartige reactie Sjako. Het is triest om te lezen hoe iemand onder invloed van anderen, het zichzelf zo moeilijk kan maken. Tot angstaanvallen en nachtmerries toe. Ik hoop dat @milou.christen voor haar eigen geluk kiest en dat haar dit blijft bespaard. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 712 Geplaatst 9 uur geleden Rapport Share Geplaatst 9 uur geleden 2 uur geleden zei Dat beloof ik: Het is triest om te lezen hoe iemand onder invloed van anderen, het zichzelf zo moeilijk kan maken. Tot angstaanvallen en nachtmerries toe. Die angstaanvallen kwamen ook doordat ik maar geen werk kon vinden. Die nachtmerrie was geen nachtmerrie, maar zeker weten een boodschap. Tot in de details uitgekomen. Toen ik actie had genomen had ik binnen een maand werk en was overal vanaf. Het is geen gevalletje van het jezelf moeilijk maken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 1.004 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden 4 uur geleden zei sjako: Die angstaanvallen kwamen ook doordat ik maar geen werk kon vinden. Die nachtmerrie was geen nachtmerrie, maar zeker weten een boodschap. Tot in de details uitgekomen. Toen ik actie had genomen had ik binnen een maand werk en was overal vanaf. Het is geen gevalletje van het jezelf moeilijk maken. Dus God laat het afslachten van 6 miljoen Joden in de oorlog en evenzoveel kinderen jaarlijks door de honger gewoon gebeuren; maar als jij een man staat te zoenen en s-nachts in je bedje bang bent, dan zendt hij speciaal aan jou wél een boodschap hoe het anders moet. Het is lang geleden dat ik zoiets egoistisch heb gelezen. Op 5-3-2025 om 05:26 zei Dat beloof ik: Waarom wil je niet gewoon lezen wat er staat een maak je er telkens iets anders van? En vergeet deze niet. 15 uur geleden zei Dat beloof ik: Op 4-3-2025 om 21:01 zei sjako: Ze mochten bijv niet omgaan met vrouwen van vreemde volken Niet blijkt weet uit dat je de teksten gewoon niet kent. Over het algemeen waren de instructies bij het innemen van nieuw land duidelijk: alles uitroeien. Maar er zijn ook gevallen waarin de vrouwen als buit werden gevoerd (Deuteronomium 20:14) Behalve de vrouwen, en de kinderkens, en de beesten, en al wat in de stad zijn zal, al haar buit zult gij voor u roven; en gij zult eten den buit uwer vijanden, dien u de HEERE, uw God, gegeven heeft. En deze. Je maakt op mij de indruk om mijn punten keer op keer te ontlopen door over iets anders te beginnen. Wellicht is dat niet zo bedoeld, maar als je helemaal niet reageert dan blijkt wel dat mijn vermoeden klopt en dat zal je toch niet willen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten