Allahisechtjouwgod 0 Geplaatst 18 uur geleden Rapport Share Geplaatst 18 uur geleden Jullie zijn misleid. Heel jammer. Geloof in God als jullie Allah en echt dit is jullie enige manier voor vergevenis. Anders zullen jullie allemaal houtskool zijn voor de hell vuur. En je komt er niet meer uit jammergenoeg. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.020 Geplaatst 16 uur geleden Rapport Share Geplaatst 16 uur geleden Welkom op "deze forum". Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Allahisechtjouwgod 0 Geplaatst 15 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 15 uur geleden Misschien moet je juist niet verwelkomen hier maar op een ander thread die ik heb aangemaakt met introductie. Niemand van de gelovigen hebben mij netjes verwelkomt. Echt triest. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 707 Geplaatst 14 uur geleden Rapport Share Geplaatst 14 uur geleden Mod. Hoi @Allahisechtjouwgod je bent van harte welkom, maar nu als binnenkomer te verkondigen dat we allemaal misleid zijn vind ik jammer. Ik wel best met jou discussiëren, maar dan wel op een nette manier. Wat zijn jou argumenten dat we allemaal misleid zijn. Het Christelijk geloof is ouder dan de Islam. Het is pas is in 610 nChr. ontstaan. Ik begrijp dat Jezus voor de moslims ook belangrijk is, maar dat Hij niet meer dan een van de vele profeten is. Hoe bezie jij dat en wat is de basis voor het eeuwige leven volgens jou? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 55 Geplaatst 14 uur geleden Rapport Share Geplaatst 14 uur geleden 10 minuten geleden zei sjako: Mod. Hoi @Allahisechtjouwgod je bent van harte welkom, maar nu als binnenkomer te verkondigen dat we allemaal misleid zijn vind ik jammer. Ik wel best met jou discussiëren, maar dan wel op een nette manier. Wat zijn jou argumenten dat we allemaal misleid zijn. Het Christelijk geloof is ouder dan de Islam. Het is pas is in 610 nChr. uitgevonden. Ik begrijp dat Jezus voor de Islamieten ook belangrijk is, maar dat Hij niet meer dan een van de vele profeten is. Hoe bezie jij dat en wat is de basis voor het eeuwige leven volgens jou? altijd grappig dat christenen over andere gelovigen zeggen dat ze misleid zijn. Maar dan op hun teentjes getrapt zijn als een andere partij dit zegt. Dat christendom ouder is dan islam zegt ook weinig toch? Onze kennis van de ronde Aarde en hoe het universum eruit ziet is ook jonger dan de theorie dat alles om de Aarde draait. Is onze kennis daarom niet juist? Of is er juist sprake van voortschrijdend inzicht? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flawless victory 605 Geplaatst 14 uur geleden Rapport Share Geplaatst 14 uur geleden 55 minuten geleden zei Allahisechtjouwgod: Misschien moet je juist niet verwelkomen hier maar op een ander thread die ik heb aangemaakt met introductie. Niemand van de gelovigen hebben mij netjes verwelkomt. Echt triest. Wat triest is is dat een moslim zich op een christelijk forum registreert met de naam “Allahisechtjouwgod”. Dat bepalen wij zelf wel. 2 minuten geleden zei Paulus888: altijd grappig dat christenen over andere gelovigen zeggen dat ze misleid zijn. Maar dan op hun teentjes getrapt zijn als een andere partij dit zegt. Wat “grappig” is is dat een atheïst als jij die hier enkel en alleen komt om te trollen hier komt vertellen hoe een christen op een christelijk forum zou moeten reageren op een moslim. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 707 Geplaatst 14 uur geleden Rapport Share Geplaatst 14 uur geleden 1 minuut geleden zei Paulus888: Dat christendom ouder is dan islam zegt ook weinig toch? Onze kennis van de ronde Aarde en hoe het universum eruit ziet is ook jonger dan de theorie dat alles om de Aarde draait. Is onze kennis daarom niet juist? Of is er juist sprake van voortschrijdend inzicht? Die argumenten die jij aandraagt staan al lang in de Bijbel. Jesaja 40:22 Er is Iemand die boven de ronde aarde woont en de bewoners ervan zijn als sprinkhanen. Job 26:7 Hij spant de noordelijke hemel uit over lege ruimte, hangt de aarde op aan niets. Deze woorden van Job zijn heel bijzonder, omdat ze in die tijd dachten dat de aarde vierkant en plat was. Ze dachten dat de aarde gedragen werd door een schildpad. De Bijbel had het al bij het rechte eind. De kennis van nu is dus geen voortschrijdend inzicht, maar juist een bevestiging dat de Bijbel het bij het juiste eind had. 5 minuten geleden zei Flawless victory: Wat triest is is dat een moslim zich op een christelijk forum registreert met de naam “Allahisechtjouwgod”. Dat bepalen wij zelf wel. Zou dit een goede manier van redenatie zijn denk je? Je kan heel goed praten met moslims is mijn ervaring, maar met argumenten. In onze gemeente zitten heel wat ex-moslims. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flawless victory 605 Geplaatst 14 uur geleden Rapport Share Geplaatst 14 uur geleden 3 minuten geleden zei sjako: Zou dit een goede manier van redenatie zijn denk je? Je kan heel goed praten met moslims is mijn ervaring, maar met argumenten. In onze gemeente zitten heel wat ex-moslims. Zijn die ex-moslims bij jullie binnengekomen om jullie de les te lezen met de Koran in de hand en de naam “Allahisechtjouwgod”? Of hebben ze zich verootmoedigd voordat ze de Koninkrijkszaal betraden? Ik denk het tweede. Het is niet te vergelijken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 707 Geplaatst 14 uur geleden Rapport Share Geplaatst 14 uur geleden 1 minuut geleden zei Flawless victory: Zijn die ex-moslims bij jullie binnengekomen om jullie de les te lezen met de Koran in de hand en de naam “Allahisechtjouwgod”? Of hebben ze zich verootmoedigd voordat ze de Koninkrijkszaal betraden? Ik denk het tweede. Het is niet te vergelijken. Nee, maar dat heb ik hem ook gezegd. Het is geen goeie binnenkomer, maar bedenk dat het ook kan komen vanuit onzekerheid. Daarom is het beter om op een vriendelijke manier met zo'n iemand te discussiëren. Misschien is hij niet per toeval hier terecht gekomen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 135 Geplaatst 14 uur geleden Rapport Share Geplaatst 14 uur geleden Zojuist zei sjako: Nee, maar dat heb ik hem ook gezegd. Het is geen goeie binnenkomer, maar bedenk dat het ook kan komen vanuit onzekerheid. Daarom is het beter om op een vriendelijke manier met zo'n iemand te discussiëren. Misschien is hij niet per toeval hier terecht gekomen. Nee natuurlijk niet. Die is hier binnengekomen omdat Paulus888 het wat te heet onder de voeten krijgt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flawless victory 605 Geplaatst 14 uur geleden Rapport Share Geplaatst 14 uur geleden Zojuist zei sjako: Nee, maar dat heb ik hem ook gezegd. Het is geen goeie binnenkomer, maar bedenk dat het ook kan komen vanuit onzekerheid. Daarom is het beter om op een vriendelijke manier met zo'n iemand te discussiëren. Misschien is hij niet per toeval hier terecht gekomen. Okay. Bedankt voor jouw wijze woorden. Ik geef jou en Robert Frans de ruimte om het gesprek met hem voort te zetten. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 707 Geplaatst 14 uur geleden Rapport Share Geplaatst 14 uur geleden Zojuist zei Flawless victory: Okay. Bedankt voor jouw wijze woorden. Ik geef jou en Robert Frans de ruimte om het gesprek met hem voort te zetten. Als hij dat wilt natuurlijk. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 512 Geplaatst 14 uur geleden Rapport Share Geplaatst 14 uur geleden 32 minuten geleden zei sjako: Mod. Hoi @Allahisechtjouwgod je bent van harte welkom, maar nu als binnenkomer te verkondigen dat we allemaal misleid zijn vind ik jammer. Ik wel best met jou discussiëren, maar dan wel op een nette manier. Wat zijn jou argumenten dat we allemaal misleid zijn. Het Christelijk geloof is ouder dan de Islam. Het is pas is in 610 nChr. ontstaan. Ik begrijp dat Jezus voor de moslims ook belangrijk is, maar dat Hij niet meer dan een van de vele profeten is. Hoe bezie jij dat en wat is de basis voor het eeuwige leven volgens jou? Is 'Allahisechtjouwgod' niet gewoon de zoveelste incarnatie van Flieko? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flawless victory 605 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden 1 minuut geleden zei sjako: Als hij dat wilt natuurlijk. Vanzelfsprekend. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 55 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden 11 minuten geleden zei sjako: Die argumenten die jij aandraagt staan al lang in de Bijbel. Jesaja 40:22 Er is Iemand die boven de ronde aarde woont en de bewoners ervan zijn als sprinkhanen. Job 26:7 Hij spant de noordelijke hemel uit over lege ruimte, hangt de aarde op aan niets. Deze woorden van Job zijn heel bijzonder, omdat ze in die tijd dachten dat de aarde vierkant en plat was. Ze dachten dat de aarde gedragen werd door een schildpad. De Bijbel had het al bij het rechte eind. De kennis van nu is dus geen voortschrijdend inzicht, maar juist een bevestiging dat de Bijbel het bij het juiste eind had. Ze? Er waren culturen die dit dachten ja.. De Grieken hadden de omtrek van de Aarde al op de komma nauwkeurig.. Dus zo bijzonder is dat niet. Tevens staat er in de Bijbel dat de Aarde op pilaren staat. Weet je hoe dit komt? Omdat de schrijvers producten van hun tijd en cultuur waren. Maar goed, vertrouw de propagandapraatje van de JH maar.. Tevens is het niet de reden waarom ik het schreef en negeer je mijn inhoudelijke opmerking. Namelijk dat iets dat ouder is niet altijd beter is, en dat er sprake kan zijn van voortschrijdend inzicht. In de islam merk je dat men stelde dat de christenen de Bijbel hadden gecorrumpeerd en daar hadden ze gelijk in. Niet dat hun verhaal dan ineens geloofwaardig word of zo. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 707 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden Mijn kennis van de Islam is niet supergroot, maar ik weet er wel een paar dingen van. Zo kennen ze het concept van de gevallen mensheid niet en daarom hoeven ze ook geen zoenoffer te krijgen voor verlossing. Verlossing speelt voor zover ik weet geen of een heel kleine rol. 1 minuut geleden zei Monachos: Is 'Allahisechtjouwgod' niet gewoon de zoveelste incarnatie van Flieko? We gaan het zien, maar ik denk het niet als ik naar het e-mailadres kijk. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flawless victory 605 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden Zojuist zei Monachos: Is 'Allahisechtjouwgod' niet gewoon de zoveelste incarnatie van Flieko? Dat denk ik niet. Ik heb vroeger geruime tijd op een islamitisch forum meegedaan, en de wijze waarop “aiejg” spreekt is echt heel typisch islamitisch. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 512 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden Zojuist zei sjako: 1 minuut geleden zei Monachos: Is 'Allahisechtjouwgod' niet gewoon de zoveelste incarnatie van Flieko? We gaan het zien Ik vermoed van wel. Maar ik kan er naast zitten. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 707 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden 1 minuut geleden zei Monachos: Ik vermoed van wel. Maar ik kan er naast zitten. Nee, weet haast wel zeker van niet. Maar laten we hem een kans geven. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 55 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden 7 minuten geleden zei sjako: Nee, maar dat heb ik hem ook gezegd. Het is geen goeie binnenkomer, maar bedenk dat het ook kan komen vanuit onzekerheid. Daarom is het beter om op een vriendelijke manier met zo'n iemand te discussiëren. Misschien is hij niet per toeval hier terecht gekomen. Misschien kotm de persoon wel evangeliseren (of hoe ze dit in de islam ook maar noemen). En ik denk dat zendelingen en evangelisten binnen christendom hun mening ook niet verkondigen vanuit onzekerheid? Dus waarom een moslim wel "verwijten" dat het kan komen uit onzekerheid? Er zijn nou eenmaal mensen die overtuigd zijn van hun geloof en mensen willen behoeden voor hel of verdoemenis. Dat moet jij als goede JH toch in kunnen zien? Jullei gaan iedere week bij mensen de voet tussen de deur planten. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Monachos 512 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden 1 minuut geleden zei Flawless victory: Dat denk ik niet. Ik heb vroeger geruime tijd op een islamitisch forum meegedaan, en de wijze waarop “aiejg” spreekt is echt heel typisch islamitisch. Okee Flavi. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 55 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden 8 minuten geleden zei Figulus: Nee natuurlijk niet. Die is hier binnengekomen omdat Paulus888 het wat te heet onder de voeten krijgt. wat heb ik te maken met de persoon die hier komt zeggen dat mensen die de islam niet aanhangen houtskool worden voor het hellevuur? Krijg ik binnenkort ook de schuld als de zon drie weken niet schijnt? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flawless victory 605 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden 1 minuut geleden zei Monachos: Okee Flavi. Lees de overige topics maar even die hij geopend heeft. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 707 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden 1 minuut geleden zei Paulus888: Misschien kotm de persoon wel evangeliseren (of hoe ze dit in de islam ook maar noemen). En ik denk dat zendelingen en evangelisten binnen christendom hun mening ook niet verkondigen vanuit onzekerheid? Dus waarom een moslim wel "verwijten" dat het kan komen uit onzekerheid? Ik denk dat ik wel een hoop ervaring heb tegenwoordig en dat ik aardige mensenkennis heb. Laat hem zijn zegje maar doen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 55 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden 4 minuten geleden zei Flawless victory: Dat denk ik niet. Ik heb vroeger geruime tijd op een islamitisch forum meegedaan, en de wijze waarop “aiejg” spreekt is echt heel typisch islamitisch. en typisch christenlijk. Laten we zeggen dat het typisch gelovig is? Mensen waarschuwen voor hel en verdoemenis is niet typisch islamitisch namelijk. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten