Flawless victory 608 Geplaatst 14 januari Rapport Share Geplaatst 14 januari Op 2-1-2025 om 08:30 zei Dat beloof ik: Als Nederlands je moedertaal is, wat ik ernstig betwijfel, zou ik je willen adviseren die eerst eens machtig te worden. Ik denk dat Vlaams zijn moedertaal is…. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dannyr 40 Geplaatst 16 uur geleden Rapport Share Geplaatst 16 uur geleden Op 31-12-2024 om 13:21 zei sjako: De Statenvertaling is sterk verouderd en er zitten talloze manipulaties Zo eender de nieuwe wereld vertaling als je de grondtekst er naast legt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 728 Geplaatst 10 uur geleden Rapport Share Geplaatst 10 uur geleden 6 uur geleden zei Dannyr: Zo eender de nieuwe wereld vertaling als je de grondtekst er naast legt. Welke grondtekst? De Textes Receptes? Zit vol toevoegingen, overschrijffouten en veranderingen Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dannyr 40 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) 9 uur geleden zei sjako: Welke grondtekst? De Textes Receptes? Zit vol toevoegingen, overschrijffouten en veranderingen Het is een latere editie en bevat enige overschrijffouten. Maar vol toevoegingen of veranderingen?. Heb je ooit de wetenschap vd tekstkritiek bestudeerd? Er is een hoop over te vertellen! Het is niet zo dat de TR willekeurig of “onbetrouwbaar” is: het is simpelweg een editie gebaseerd op de manuscripten die Erasmus toen beschikbaar had. Moderne kritische edities (Nestle-Aland, UBS) hebben veel bredere en oudere manuscriptbasis, waardoor we beter kunnen reconstrueren hoe de oorspronkelijke tekst waarschijnlijk klonk. 1 uur geleden bewerkt door Dannyr Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten