Spring naar bijdragen

De propagandaboemerang

Aanbevolen berichten

Zojuist zei Hopper:

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/hoe-houd-je-je-hoofd-koel-in-deze-donkere-tijden

De afgelopen week lijkt het wel alsof we keihard achteruit gehold zijn met z'n allen.  Trump die opnieuw president is geworden, de Kristallnacht-herdenking en de uit de hand gelopen voetbalwedstrijd van Ajax tegen Tel Aviv.   Wat er tegen te doen?

Stap 2 vermijd zinloze discussies 

Op fora zitten trollen welke je uitdagen tot zinloze discussies.  Laat ze in hun sop gaar koken.  Schrijf gewoon je mening (daar zijn fora voor) en trek je niks aan van oordelen van een ander.   Daar blijf je lekker rustig onder.

Ach schei toch uit man met je trollentopic. Deze hele discussie is enkel bedoeld om te flamen. Prutser met je broddelwerk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 90
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wat een heerlijk rustig topic is dit geworden zeg!

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/de-propagandaboemerang Rondom de wedstrijd Ajax - Maccabi Tel Aviv was er de afgelopen dagen veel geweld en ophef. Onze politici schilderden het om cynische

Het maakt niet uit, Frankrijk laat toch Israëliërs toe.  Die voetbalwedstrijd wordt gezellig met die 4000 agenten.  En dan is er ook nog eens een gala van een pro-Israël-organisatie die banden heeft m

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/vvd-en-cu-misbruiken-antisemitisme-als-wapen

Citaat

In hun ‘antisemitismenota’ stellen VVD en CU dat Jodenhaat binnen rechts alleen voorkomt bij extreemrechts. Volgens hen komt antisemitisme vooral voor bij voetbalsupporters, moslims (onder christenen zou dit verwaarloosbaar zijn) en linkse Palestina-supporters. Maar het onderzoek van de Utrecht Data School, dat in dezelfde nota wordt aangehaald, laat iets anders zien: “Het aandeel antisemitische berichten in het cluster ‘Pro-Palestina’ is minimaal... Op Twitter vinden we veruit de meeste antisemitische uitingen bij rechts-conservatieve accounts en complotdenkers. Binnen deze groep worden in absolute aantallen meer dan zeven keer zoveel antisemitische berichten geplaatst dan in de groep met de op één na meeste antisemitische uitingen.”

Deze kwestie -het framen van antisemitisme- is ook het werk van rechts-conservatief en complotdenkers.  Daar zit het meeste antisemitisme.   Rechts-conservatief en complotdenkers geven moslims en 'linksen' de schuld van antisemitisme, maar de feiten vertellen dat uitgerekend zij het probleem zijn.

Mensen die daadwerkelijk tegen antisemitisme zijn, die hebben dat wel in de gaten.  Logisch, want zij zijn niet rechtsconservatief of complotdenker.

P.S. Ik dacht altijd dat de CU de meest fatsoenlijke christelijke partij was.  Wellicht zijn ze dat nog steeds (eenoog in het land der blinden), maar in deze kwestie laten ze ook steken vallen.   Alleen van Denk en de Partij van de Dieren heb ik een genuanceerd geluid gehoord. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Hopper:

Je kunt niet leven in de illusie van het veld van goed en kwaad.  Degenen die leven in het veld van goed en kwaad menen dat deze wereld 'echt' is.   Zij kennen niet de werkelijkheid van Christus.

Aan de vrucht herkent men de boom....

Openbaring 13‬:‭8‬ ‭NBG51‬‬

En allen, die op de aarde wonen, zullen het (beest) aanbidden, ieder, wiens naam niet geschreven is in het boek des levens van het Lam, dat geslacht is, sedert de grondlegging der wereld.
‭‭

20 minuten geleden zei Figulus:

Het is allemaal doorgestoken kaart, Figulus.  De elite probeert hier chaos te creëren, zodat ze uit de chaos hun nieuwe wereldorde kunnen bouwen.  In plaats van ons aan de ene of de andere zijde te hechten dienen we onze blik gericht te houden op Jezus Christus, de Verlosser uit het veld van goed en kwaad.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Flawless victory:

Het is allemaal doorgestoken kaart, Figulus.  De elite probeert hier chaos te creëren, zodat ze uit de chaos hun nieuwe wereldorde kunnen bouwen.  In plaats van ons aan de ene of de andere zijde te hechten dienen we onze blik gericht te houden op Jezus Christus, de Verlosser uit het veld van goed en kwaad.

Wie zijn die "elite" waar je het over hebt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Actuele stand van zaken; De demonstratie op de Dam is ten einde te lopen. De politie heeft het hele plein voor het paleis in bezit. Op de Nieuwendijk galmen nog wel onophoudelijk leuzen, maar die demonstranten worden van de Dam gescheiden door een rij ME'ers. De gearresteerden zijn bestuurlijk verplaatst naar Geuzenveld en daar weer vrijgelaten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Figulus:

De 1 procent aller rijksten die achter de schermen de hele wereld beheersen.  Als je objectief beziet hoe die Israëlieten zich hebben gedragen, en  wat ze wel degelijk hebben gezongen en hoe ze tekeer gingen om Palestijnse vlaggen van gevels af te halen, en als je alle informatie in ogenschouw neemt, ook van dat pro-Israëlische filmpje van jou, dan kun je niet anders dan concluderen dat alles doorgestoken kaart is.  De Mossad (Shin Bet) zou Nederland  hebben ingelicht….maar ze waren zogenaamd niet in staat om 7 oktober aan te zien komen? Geloof jij het???!  

Waar ze naartoe willen is 1 wereldwijde inlichtingendienst (“hadden die Nederlanders maar moeten luisteren naar de Israëlieten” jaja), 1 wereldwijd betaalsysteem (Quantum Financial System, zodat ze elke betaling kunnen volgen, traceren) en 1 wereldregering (lekker veilig en in 1 klap het migranten probleem opgelost).  En dat alles in naam van VREDE en VEILIGHEID.   

12 minuten geleden zei Hopper:

Actuele stand van zaken; De demonstratie op de Dam is ten einde te lopen. De politie heeft het hele plein voor het paleis in bezit. Op de Nieuwendijk galmen nog wel onophoudelijk leuzen, maar die demonstranten worden van de Dam gescheiden door een rij ME'ers. De gearresteerden zijn bestuurlijk verplaatst naar Geuzenveld en daar weer vrijgelaten.

Slappe hap. Maar dat is net als met XR, die demonstraties komen de elite heel goed uit. Allemaal doorgestoken kaart.

12 minuten geleden zei Figulus:

De allerrijkste ter wereld, Elon Musk, heeft al een brein chipje voor de mensen klaar liggen.   Dat reguleert vast ook agressie.  Lekker veilig. 

https://www.investopedia.com/articles/investing/012715/5-richest-people-world.asp

Link naar bericht
Deel via andere websites

https://www.nrc.nl/nieuws/2024/11/09/nctv-heeft-aandacht-gevraagd-voor-samenvallen-voetbalwedstrijd-en-herdenking-2-a4872462

De noodverordening die dit weekend van kracht is in Amsterdam, wordt verlengd tot aanstaande donderdag 14 november. Dat heeft de gemeente Amsterdam zondag bekendgemaakt. Dat betekent ook dat het demonstratieverbod tot volgende week donderdag van kracht is en dat de politie preventief kan fouilleren.

De noodverordening werd afgelopen vrijdag ingevoerd vanwege meerdere geweldsincidenten in de stad rondom de komst van Israëlische voetbalsupporters. Die waren in Amsterdam voor de wedstrijd tussen Ajax en de Israëlische club Maccabi Tel Aviv.

De noodverordening zou tot het einde van dit weekend gelden, maar zondag kwamen ondanks het verbod demonstranten naar de Dam. Dat leidde tot arrestaties en de inzet van tientallen politieagenten en de ME. De gemeente zegt later met een verklaring te komen over de verlenging.

In Amsterdam kunnen we zien hoe de nieuwe elite te werk gaat, demonstraties zijn verboden.  En dankzij de retoriek van Halsema kan dit allemaal plaats hebben.   Vandaag Amsterdam, morgen heel Nederland.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Flawless victory:

De 1 procent aller rijksten die achter de schermen de hele wereld beheersen.  Als je objectief beziet hoe die Israëlieten zich hebben gedragen, en  wat ze wel degelijk hebben gezongen en hoe ze tekeer gingen om Palestijnse vlaggen van gevels af te halen, en als je alle informatie in ogenschouw neemt, ook van dat pro-Israëlische filmpje van jou, dan kun je niet anders dan concluderen dat alles doorgestoken kaart is.  De Mossad (Shin Bet) zou Nederland  hebben ingelicht….maar ze waren zogenaamd niet in staat om 7 oktober aan te zien komen? Geloof jij het???!  

Waar ze naartoe willen is 1 wereldwijde inlichtingendienst (“hadden die Nederlanders maar moeten luisteren naar de Israëlieten” jaja), 1 wereldwijd betaalsysteem (Quantum Financial System, zodat ze elke betaling kunnen volgen, traceren) en 1 wereldregering (lekker veilig en in 1 klap het migranten probleem opgelost).  En dat alles in naam van VREDE en VEILIGHEID.

En hoe denken ze het probleem van de polarisatie op te lossen? Moslims blijven bestaan en zo ook hun ideologie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Figulus:

En hoe denken ze het probleem van de polarisatie op te lossen? Moslims blijven bestaan en zo ook hun ideologie.

Dat kun je lezen in je bijbel.  1 wereldreligie, 1 god die moet worden aanbeden, het teken van het beest.  Niet meer een (ogenschijnlijk) bottom-up-up-regering maar een top-down regering door de Antichrist en zijn helper (de valse profeet Elon Musk).  Ultimo is niet de moslim de vijand van de christen maar is het Beest de vijand van zowel de moslim als de christen.   Er is 1 uitweg. Zijn Naam is je bekend.  Zijn Koninkrijk is niet van deze wereld.

7 minuten geleden zei Hopper:

In Amsterdam kunnen we zien hoe de nieuwe elite te werk gaat, demonstraties zijn verboden.  En dankzij de retoriek van Halsema kan dit allemaal plaats hebben.   Vandaag Amsterdam, morgen heel Nederland.

Vier jaar geleden hebben ze goed kunnen oefenen tijdens de plandemie. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Flawless victory:

Dat kun je lezen in je bijbel.  1 wereldreligie, 1 god die moet worden aanbeden, het teken van het beest.  Niet meer een (ogenschijnlijk) bottom-up-up-regering maar een top-down regering door de Antichrist en zijn helper (de valse profeet Elon Musk).  Ultimo is niet de moslim de vijand van de christen maar is het Beest de vijand van zowel de moslim als de christen.   Er is 1 uitweg. Zijn Naam is je bekend.  Zij Koninkrijk is niet van deze wereld.

Hmmm, dan zou die cyclische decapitatiestrategie van Israël wel eens voor meer dan enkel de moslimterrorist kunnen gaan gelden. Dat wordt een bruut systeem zonder consultatie van de basis.

bewerkt door Figulus
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Figulus:

Hmmm, dan zou die cyclische decapitatiestrategie van Israël wel eens voor meer dan enkel de moslimterrorist kunnen gaan gelden. Dat wordt een bruut systeem zonder consultatie van de basis.

Ik denk dat je gelijk hebt. Netanyahu was er tijdens de plandemie ook als de kippen bij om de bevolking verplicht te vaccineren en de medische gegevens van de Israëliërs aan Pfizer te verkopen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Flawless victory:

en 1 wereldregering (lekker veilig en in 1 klap het migranten probleem opgelost).  En dat alles in naam van VREDE en VEILIGHEID.   

Opmerkelijk, hoe christenen angst proberen te zaaien voor een systeem dat ook zou bestaan als hun ideaal werkelijk zou zijn geworden, de terugkomst van Jezus.

31 minuten geleden zei Flawless victory:

De allerrijkste ter wereld, Elon Musk, heeft al een brein chipje voor de mensen klaar liggen.   Dat reguleert vast ook agressie.  Lekker veilig. 

Als dat de ongereguleerde agressie van extremistische religieuzen zou controleren, graag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dat beloof ik:

Opmerkelijk, hoe christenen angst proberen te zaaien voor een systeem dat ook zou bestaan als hun ideaal werkelijk zou zijn geworden, de terugkomst van Jezus.

Ons ideaal is al werkelijkheid (in ons) en wordt ook werkelijkheid op deze wereld. Maar jij mag gerust nog zeven jaar genieten van het “menselijk” bestuur. Met chip en al en met gebruik van je Quantum bankrekening.  Mocht je je bedenken kun je je nog altijd bekeren.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Flawless victory:

Ik denk dat je gelijk hebt. Netanyahu was er tijdens de plandemie ook als de kippen bij om de bevolking verplicht te vaccineren en de medische gegevens van de Israëliërs aan Pfizer te verkopen. 

Er was geen sprake van verplichte vaccinatie daarzo, wel van een groen paspoort die niet gevaccineerden het leven zuur maakte dmv uitsluiting. Net zoiets als hier het geval was.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Flawless victory:

Ons ideaal is al werkelijkheid (in ons) en wordt ook werkelijkheid op deze wereld. Maar jij mag gerust nog zeven jaar genieten van het “menselijk” bestuur. Met chip en al en met gebruik van je Quantum bankrekening.  Mocht je je bedenken kun je je nog altijd bekeren.  

Ik heb geen ingebouwde chip en ik heb geen 'quantum bankrekening' (wat dat wappie geouwehoer ook mag inhouden).
Ik hoef me helemaal niet te bedenken, waarom zou ik ? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Dat beloof ik vergeet vooral Trumps gouden adelaars niet te kopen.  Die kun je daarna naar men zegt voor miljoenen verkopen en op je quantum bankrekening laten bijschrijven.  Ik denk alleen dat je er niet veel aan zult hebben want de geschiedenis heeft uitgewezen dat men in de oorlog niets meer had aan al die bankbiljetten.  Door de woekerprijzen van voedsel en het bonnen-systeem.  Die bonnen kunnen ze inbouwen in de blockchain op je quantumcentjes.

2 minuten geleden zei Figulus:

Er was geen sprake van verplichte vaccinatie daarzo, wel van een groen paspoort die niet gevaccineerden het leven zuur maakte dmv uitsluiting. Net zoiets als hier het geval was

In de praktijk kwam het wel degelijk neer op verplichting, want ongevaccineerden mochten niet meer naar school of het werk. Net als in Italië. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Figulus:

Wat mij betreft heeft de overheid zich misdragen met hun immigratiebeleid. Nu zitten we met een miljoen moslims in Nederland. Wat denk je dat die van joden vinden? Volgens mij zat er een moslim in die taxi met een grote bek. Dat heeft hem zijn taxi gekost.

Dus omdat een taxichauffeur een grote bek had is het normaal dat ze zijn taxi vernielen?

Dan vind je de rellen in Amsterdam zeker ook prima? Want die Israelische supporters hadden wel meer dan een grote bek. Ze zongen dingen over Arabieren, en over kinderen die niet naar school hoefde omdat ze dood waren etc.. Prima dat er dan vijf in het ziekenhuis beland zijn.. 

Tenminste, als je jouw logica volgt..

ik vind persoonlijk dat de media de hele zaak enorm aan het overdrijven is omdat het Israeliers betrof en dan komen termen als "Kristalnacht" en "pogroms" natuurlijk snel voorbij. Vooral door mensen gebezigd die zich met geschiedenis niet bezig hebben gehouden. Want werkelijke pogroms waren veel en veel erger.

Echt walgelijk hoe de msm meehuilen met de wolven in het bos. En dan zo'n minister van Buitenlandse zaken van de zionisten die dan hier komt roepen wat wij moeten doen. Rot lekker op naar je eigen land en stop de genocide op Palestijnse burgers, zou ik zeggen (als ik in de regering zat, maar helaas). 

Link naar bericht
Deel via andere websites

De forumdeelnemers alhier zijn liefhebbers van de genocidale IDF racisten die hier donderdag rondliepen, wen er maar aan. De mens ziet in de ander weerspiegelt wat hij zelf is.   Racisten zijn groupies van andere racisten zoals die IDF Maccabi gasten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Paulus888:

Dus omdat een taxichauffeur een grote bek had is het normaal dat ze zijn taxi vernielen?

Afhankelijk van wat er uit die grote mond kwam, kan ik me voorstellen dat je woede over je heen haalt.

33 minuten geleden zei Paulus888:

Ze zongen dingen over Arabieren, en over kinderen die niet naar school hoefde omdat ze dood waren etc..

Deze reacties worden ingegeven door de angst en woede die zijn ontstaan door aanslagen en raketaanvallen die Israëlische burgers, inclusief kinderen, treffen. Tijdens de aanslag vorig jaar hebben die Arabieren minstens 33 kinderen mishandeld en vermoord. Dan moet je niet raar staan te kijken als daar wat van wordt gevonden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Figulus:

Afhankelijk van wat er uit die grote mond kwam, kan ik me voorstellen dat je woede over je heen haalt.

Deze reacties worden ingegeven door de angst en woede die zijn ontstaan door aanslagen en raketaanvallen die Israëlische burgers, inclusief kinderen, treffen. Tijdens de aanslag vorig jaar hebben die Arabieren minstens 33 kinderen mishandeld en vermoord. Dan moet je niet raar staan te kijken als daar wat van wordt gevonden.

Je bent niet goed bij je paasei man, echt laat je behandelen.. Dus aan de ene kant is het de schuld van de chauffeur, moet die maar geen grote bek hebben. En aan de andere kant is het niet de schuld van de Israeliers, want die handelden uit angst of woede...

Ben je ook voor de Libanezen die tegen Israel vechten, of voor de Palestijnen die tegen Israel vechten. Want die hebben 2000 en 45000 mensen verloren tijdens aanvallen...

Iedereen die de filmpjes heeft gezien van zingende Tel Aviv fans weet dat ze niks zongen uit angst. Ze deden het wel in hun broek toen ze met zes man tegenover 2 van die petjes/capphuchonnetjes stonden. Beetje zoals de IDF snel om een vliegtuig vraag als ze tegenover Hamas gangsters komen te staan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites