Hopper 813 Geplaatst 9 november Rapport Share Geplaatst 9 november https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/de-propagandaboemerang Rondom de wedstrijd Ajax - Maccabi Tel Aviv was er de afgelopen dagen veel geweld en ophef. Onze politici schilderden het om cynische redenen af als Jodenhaat. Het is dan ook prachtig te zien hoe juist zij nu internationaal de Jodenhaters lijken. Met alle negatieve maar verdiende gevolgen van dien voor ons land. Dankzij de alomtegenwoordige smartphone en onafhankelijke journalisten als Bender is duidelijk wat woensdag en donderdag gebeurde. Drie keer trokken honderden zionistische provocateurs, waaronder Mossad- en IDF-personeel, door Amsterdam. Nadat ze genocidale leuzen tegen Arabieren riepen en een taxichauffeur lastigvielen kregen ze tegengas. De derde gewapende optocht na de wedstrijd werd geheel met rust gelaten, ondanks herhaalde provocaties. Een mensenrechtendemonstratie bij de Arena werd verboden door burgemeester Halsema. Er is niemand ernstig gewond geraakt. Halsema, de ministersploeg en zowat alle fractieleiders spraken hier gisteren schande van. De Jodenhaat is nu zo erg dat mensen op straat worden aangevallen! De framing is dat moslims van nature Joden haten en daarom onschuldige voetbalsupporters aanvallen. Niemand vraagt zich meer af of Aziatische clubs in Europa zinvol zijn, of een genocidale staat en club wel mee mogen doen met ons voetbal en of dit niet bewuste provocaties zijn geweest om de veroveringsoorlog in Gaza uit de wind te houden. En of het niet eigenlijk logisch is om woest te worden op ruziezoekende infiltranten die in jouw stad om de uitroeiing van jouw volk schreeuwen. De aap komt langzamerhand uit de zionistische mouw. Wat heeft Mossad en IDF personeel in ons land te zoeken? Dit zijn oorlogsmisdadigers. Citaat Onze media doen mee. De Britse pers zet “antisemitische aanvallen” nog tussen aanhalingstekens, maar daar hoeven liefhebbers van de waarheid in Nederland niet op te rekenen. En helaas ook niet in Duitsland en de VS, waar nu veel ophef is. Het lastige is alleen dat “zionistische overheid en traditioneel Joodse club beschermen zionistische hooligans tegen een stad die woest is op zionisme en hooligans” een minder makkelijke kop is dan “Antisemitische kaaskoppenpogrom in Amsterdam”. En het onvermijdelijke gebeurt: Nederland staat er nu op als Jodenhaatland. Het Nederlandse landsbestuur heeft de zaak finaal op zijn kop gezet met het misbruik van termen als antisemitisme en pogrom. Deze termen zijn openlijk besmet en waardeloos in het gebruik. (Tenzij het om daadwerkelijke historie gaat uiteraard). Vredelievende Joden in ons land zijn de sjaak wegens deze staatspropaganda welke we gisteren hebben gezien. Citaat Het toont wederom aan dat het project voor een steeds Groter Israël ook zijn medestanders opslokt als die in de weg staan. Westerse zionisten houden van de staat Israël en haar gestage uitbreiding. Maar als die liefde al wederzijds is, is zij oppervlakkig. De logica van zionisme is dat Joodse mensen meer rechten hebben dan de rest, niet Joodse en/of witte mensen. Netanyahu spreekt neerbuigend over bijvoorbeeld het VS-congres, dat volgens hem toch doet wat Israël wil. Het westen als horige aan de Joodse apartheidsstaat geleid door een misdadiger. Het westen buigt voor deze schurkenstaat. Paulus888 reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 9 november Auteur Rapport Share Geplaatst 9 november Bender is een razendpopulair internetfenomeen waar de meeste mensen die in de vorige eeuw zijn geboren nog nooit van gehoord hebben. De tiener trekt er op uit met camera en gaat de werkelijkheid te lijf met een scherpe onbevangenheid. Zo ook in Amsterdam toen daar deze week een grote groep Israëlische hooligans neerstreek. Bender ging naar de ArenA en reisde met de groep 'supporters' mee terug naar het centrum van Amsterdam. Bender toont hoe de hooligans, veelal militair getraind, midden in de nacht de binnenstad onveilig maken. Ze bewapenen zich met bouwmaterialen en stenen en plegen angstaanjagend geweld. Voorbijgangers maken zich gillend uit de voeten. Bender zelf wordt gedwongen de camera uit te zetten door een dreigende Israëli. Hij spreekt van een "levensgevaarlijke" situatie. Bender laat zien dat de honderden hooligans zeer doelbewust te werk gaan. Het zijn geen onschuldige supporters die veilig hun hotel willen bereiken, ze zijn alleen maar uit op geweld. De duidelijk verraste politie heeft er de handen vol aan. De hooligans overleggen in het openbaar over wat ze gaan doen maar omdat ze dat in het Hebreeuws doen is voor de politie onduidelijk wat er gezegd wordt. De reportage geeft een totaal ander beeld dan de reguliere media, die veelal afgaan op officiële woordvoerders en reacties van politici, voorschotelen. De tragische, ontoelaatbaar gewelddadige gebeurtenissen in Amsterdam hebben de kenmerken van de vaak toegepaste Israëlische strategie: provoceren om een reactie uit te lokken en je vervolgens als slachtoffer opstellen om daarmee alle publieke sympathie te winnen. Dat is in Nederland weer goed gelukt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 130 Geplaatst 9 november Rapport Share Geplaatst 9 november 3 minuten geleden zei Hopper: Bender is een razendpopulair internetfenomeen waar de meeste mensen die in de vorige eeuw zijn geboren nog nooit van gehoord hebben. De tiener trekt er op uit met camera en gaat de werkelijkheid te lijf met een scherpe onbevangenheid. Zo ook in Amsterdam toen daar deze week een grote groep Israëlische hooligans neerstreek. Bender ging naar de ArenA en reisde met de groep 'supporters' mee terug naar het centrum van Amsterdam. Bender toont hoe de hooligans, veelal militair getraind, midden in de nacht de binnenstad onveilig maken. Ze bewapenen zich met bouwmaterialen en stenen en plegen angstaanjagend geweld. Voorbijgangers maken zich gillend uit de voeten. Bender zelf wordt gedwongen de camera uit te zetten door een dreigende Israëli. Hij spreekt van een "levensgevaarlijke" situatie. Bender laat zien dat de honderden hooligans zeer doelbewust te werk gaan. Het zijn geen onschuldige supporters die veilig hun hotel willen bereiken, ze zijn alleen maar uit op geweld. De duidelijk verraste politie heeft er de handen vol aan. De hooligans overleggen in het openbaar over wat ze gaan doen maar omdat ze dat in het Hebreeuws doen is voor de politie onduidelijk wat er gezegd wordt. De reportage geeft een totaal ander beeld dan de reguliere media, die veelal afgaan op officiële woordvoerders en reacties van politici, voorschotelen. De tragische, ontoelaatbaar gewelddadige gebeurtenissen in Amsterdam hebben de kenmerken van de vaak toegepaste Israëlische strategie: provoceren om een reactie uit te lokken en je vervolgens als slachtoffer opstellen om daarmee alle publieke sympathie te winnen. Dat is in Nederland weer goed gelukt. Bender doet alsof hij daar in zijn eentje staat. Beter buigt hij voorover en krijgt hij samen met zijn broertjes een behoorlijke schop onder hun provocerende reet. Contextloos prutswerk is wat er geleverd wordt, voornamelijk een beroep doende op de emotie. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 9 november Auteur Rapport Share Geplaatst 9 november 3 minuten geleden zei Figulus: Bender doet alsof hij daar in zijn eentje staat. Beter buigt hij voorover en krijgt hij samen met zijn broertjes een behoorlijke schop onder hun provocerende reet. Contextloos prutswerk is wat er geleverd wordt, voornamelijk een beroep doende op de emotie. Ah gos....komt de waarheid even niet zo goed uit? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 130 Geplaatst 9 november Rapport Share Geplaatst 9 november Zojuist zei Hopper: Ah gos....komt de waarheid even niet zo goed uit? Wacht maar kereltje, als de pleuris uitbreekt zet ik je net zo hard het mes op je strot. Met je schijnheilige new age gezeik. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flawless victory 605 Geplaatst 9 november Rapport Share Geplaatst 9 november (bewerkt) 30 minuten geleden zei Figulus: Bender doet alsof hij daar in zijn eentje staat. Beter buigt hij voorover en krijgt hij samen met zijn broertjes een behoorlijke schop onder hun provocerende reet. Contextloos prutswerk is wat er geleverd wordt, voornamelijk een beroep doende op de emotie. Ik vind dat Bender (en ofschoon ik in de vorige eeuw opgegroeid ben ken ik het programma van Bender heel goed) goed in beeld brengt dat veel supporters van beide voetbalclubs geen lieverdjes zijn. Maar dit staat geheel los van de georganiseerde pogroms die zijn uitgevoerd. Hopper rukt alles uit zijn verband. Ben het met je eens dat het contextloos prutswerk is. 25 minuten geleden zei Figulus: Wacht maar kereltje, als de pleuris uitbreekt zet ik je net zo hard het mes op je strot. Met je schijnheilige new age gezeik. Laat Hopper maar provoceren joh. Niet op reageren. 9 november bewerkt door Flawless victory Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 130 Geplaatst 9 november Rapport Share Geplaatst 9 november 2 minuten geleden zei Flawless victory: Ik vind dat Bender (en ofschoon ik in de vorige eeuw opgegroeid ben ken ik het programma van Bender heel goed) goed in beeld brengt dat veel supporters van beide voetbalclubs geen lieverdjes zijn. Maar dit staat geheel los van de georganiseerde pogroms die zijn uitgevoerd. Hopper rukt alles uit zijn verband. Ben het met je eens dat het contextloos prutswerk is. Ik heb het niet zo op die emotieve klungels die verdwijnen met de staart tussen hun benen als het erop aankomt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 9 november Auteur Rapport Share Geplaatst 9 november 41 minuten geleden zei Figulus: Wacht maar kereltje, als de pleuris uitbreekt zet ik je net zo hard het mes op je strot. Met je schijnheilige new age gezeik. Aan de vruchten herkent men de boom. Voorstanders van de Israëlische agressie hebben hun eigen agressie ook niet in de hand..... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 130 Geplaatst 9 november Rapport Share Geplaatst 9 november Zojuist zei Hopper: Aan de vruchten herkent men de boom. Voorstanders van de Israëlische agressie hebben hun eigen agressie ook niet in de hand..... Wat is de definitie van agressie? Ik wil graag een vastomlijnde academische definitie. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flawless victory 605 Geplaatst 9 november Rapport Share Geplaatst 9 november Ik begrijp sowieso niet dat je als je land in oorlog is, naar het buitenland gaat om een voetbalwedstrijd te volgen. Die hooligans kunnen zich beter melden voor het leger in hun eigen land. Bovendien heb je wel andere zorgen aan je hoofd dan in het buitenland, in dit geval Amsterdam, rotzooi te gaan schoppen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flawless victory 605 Geplaatst 10 november Rapport Share Geplaatst 10 november 12 uur geleden zei Hopper: https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/de-propagandaboemerang Dankzij de alomtegenwoordige smartphone en onafhankelijke journalisten als Bender is duidelijk wat woensdag en donderdag gebeurde. Drie keer trokken honderden zionistische provocateurs, waaronder Mossad- en IDF-personeel, door Amsterdam. Nadat ze genocidale leuzen tegen Arabieren riepen en een taxichauffeur lastigvielen kregen ze tegengas. De derde gewapende optocht na de wedstrijd werd geheel met rust gelaten, ondanks herhaalde provocaties. Een mensenrechtendemonstratie bij de Arena werd verboden door burgemeester Halsema. Er is niemand ernstig gewond geraakt. Ik heb inmiddels wat meer artikelen gelezen en filmpjes beluisterd en een deel van de Israëlieten heeft zich inderdaad totaal misdragen. Ik vind dat Netanyahu daar zijn excuses wel voor mag maken aan Nederland. Maar van jouw vetgedrukte tekst heb ik geen bewijzen gezien. Het lijkt mij dat de IDF en de Mossad wel wat beters te doen hebben dan een voetbalwedstrijd kijken. https://www.nu.nl/binnenland/6334871/ook-maccabi-supporters-lieten-zich-na-wedstrijd-tegen-ajax-gaan-in-amsterdam.html Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 10 november Rapport Share Geplaatst 10 november 15 uur geleden zei Figulus: Wat is de definitie van agressie? Ik wil graag een vastomlijnde academische definitie. Daad waarbij sprake is van vijandigheid, bedreiging met geweld. https://www.vandale.nl/gratis-woordenboek/nederlands/betekenis/agressie Het is by the way goed om te lezen dat je besloten hebt om uit te gaan van vastomlijnde definities. 15 uur geleden zei Figulus: Ik heb het niet zo op die emotieve klungels die verdwijnen met de staart tussen hun benen als het erop aankomt. Dat is dan ook precies waarom jij in gedragstraining zit en anderen op tijd weg gaan als de pleuris uitbreekt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 130 Geplaatst 10 november Rapport Share Geplaatst 10 november 8 uur geleden zei Flawless victory: Ik heb inmiddels wat meer artikelen gelezen en filmpjes beluisterd en een deel van de Israëlieten heeft zich inderdaad totaal misdragen. Wat mij betreft heeft de overheid zich misdragen met hun immigratiebeleid. Nu zitten we met een miljoen moslims in Nederland. Wat denk je dat die van joden vinden? Volgens mij zat er een moslim in die taxi met een grote bek. Dat heeft hem zijn taxi gekost. 2 minuten geleden zei Dat beloof ik: Dat is dan ook precies waarom jij in gedragstraining zit en anderen op tijd weg gaan als de pleuris uitbreekt. Dat verplichte nummertje van de justitie? Dat gaat mij niet veranderen! Je kunt er donder op zeggen dat ik de pleuris zelf laat uitbreken mocht ik dat nodig vinden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 10 november Rapport Share Geplaatst 10 november 9 minuten geleden zei Figulus: 11 minuten geleden zei Dat beloof ik: Dat is dan ook precies waarom jij in gedragstraining zit en anderen op tijd weg gaan als de pleuris uitbreekt. Dat verplichte nummertje van de justitie? Dat gaat mij niet veranderen! Je kunt er donder op zeggen dat ik de pleuris zelf laat uitbreken mocht ik dat nodig vinden. Dat zegt genoeg en ik twijfel er in het totaal niet over 😂 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 130 Geplaatst 10 november Rapport Share Geplaatst 10 november (bewerkt) 5 minuten geleden zei Dat beloof ik: Dat zegt genoeg en ik twijfel er in het totaal niet over 😂 Heel goed. Ik ga niet aan het werk, men kan het vergeten. En dat ik gepakt ben is allemaal ingecalculeerd. Ik heb nu een strafblad en ga dat in elk sollicitatiegesprek uitvoerig behandelen. Geen baas die zin heeft om een crimineel aan het werk te hebben. Over de pleuris uit laten breken gesproken, dat was een half jaar janken en piepen voor menig mens die mij de hand niet wou schudden. 10 november bewerkt door Figulus Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 130 Geplaatst 10 november Rapport Share Geplaatst 10 november Hoe te praten tegen iemand met tatoeages. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 10 november Auteur Rapport Share Geplaatst 10 november https://www.parool.nl/wereld/israelische-supporters-amsterdam-aangevallen~ba8fedc0/ Meerdere groepen pro-Palestijnse demonstranten roepen hun achterban op om zondagmiddag om 14.00 uur mee te doen aan een 'noodprotest' op de Dam. 'Wij zijn verontwaardigd over het framen van de gebeurtenissen van de nacht van 7 november als antisemitische aanvallen, en het verbod op elke vorm van protest dit weekend,' schrijft de groep op Instagram. Terechte verontwaardiging, de overheid wakkert een geweldsspiraal aan met dat framen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 130 Geplaatst 10 november Rapport Share Geplaatst 10 november 3 minuten geleden zei Hopper: https://www.parool.nl/wereld/israelische-supporters-amsterdam-aangevallen~ba8fedc0/ Meerdere groepen pro-Palestijnse demonstranten roepen hun achterban op om zondagmiddag om 14.00 uur mee te doen aan een 'noodprotest' op de Dam. 'Wij zijn verontwaardigd over het framen van de gebeurtenissen van de nacht van 7 november als antisemitische aanvallen, en het verbod op elke vorm van protest dit weekend,' schrijft de groep op Instagram. Terechte verontwaardiging, de overheid wakkert een geweldsspiraal aan met dat framen. Terechte verontwaardiging? Zijn jullie weer de zaken aan het omdraaien? Stelletje hufters met je gejank. Ik hoop van harte dat jullie daar ongelooflijk op je donder krijgen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 10 november Auteur Rapport Share Geplaatst 10 november Wie denkt dat de collaboratie van Belgische, Nederlandse en buitenlandse media met het genocidaire regime in Israël zijn morele dieptepunt had bereikt deze week, die vergist zich. Lees dit bericht: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2543907-was-wat-in-amsterdam-gebeurde-terrorisme-zeker-een-optie Nederland zal er alles aan doen de daders van het antisemitische geweld in Amsterdam op te sporen. Dat beloofde premier Schoof vandaag aan de Israëlische minister van Buitenlandse Zaken Sa'ar. Maar áls de daders worden opgepakt is de grote vraag: welke straf krijgen ze? Er gaan stemmen op om de aanvallen op Maccabi-fans aan te merken als terrorisme. De classificatie 'terrorisme' werkt strafverzwarend, net als het etiket 'antisemitisme'. In het geval van de aanvallen op Maccabi-fans is mogelijk van allebei sprake. Toch zullen er geen jarenlange celstraffen worden uitgedeeld, verwacht Brinkhoff. Openlijke geweldpleging, aangevuld met terrorisme en antisemitisme, kan volgens de hoogleraar maximaal uitkomen op zo'n anderhalf jaar cel. Onder het mom van terrorisme en antisemitisme wil dit kabinet burgers veroordelen. Het wordt steeds gekker in dit land. Onze rechtstaat wankelt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 130 Geplaatst 10 november Rapport Share Geplaatst 10 november 2 minuten geleden zei Hopper: Wie denkt dat de collaboratie van Belgische, Nederlandse en buitenlandse media met het genocidaire regime in Israël zijn morele dieptepunt had bereikt deze week, die vergist zich. Lees dit bericht: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2543907-was-wat-in-amsterdam-gebeurde-terrorisme-zeker-een-optie Nederland zal er alles aan doen de daders van het antisemitische geweld in Amsterdam op te sporen. Dat beloofde premier Schoof vandaag aan de Israëlische minister van Buitenlandse Zaken Sa'ar. Maar áls de daders worden opgepakt is de grote vraag: welke straf krijgen ze? Er gaan stemmen op om de aanvallen op Maccabi-fans aan te merken als terrorisme. De classificatie 'terrorisme' werkt strafverzwarend, net als het etiket 'antisemitisme'. In het geval van de aanvallen op Maccabi-fans is mogelijk van allebei sprake. Toch zullen er geen jarenlange celstraffen worden uitgedeeld, verwacht Brinkhoff. Openlijke geweldpleging, aangevuld met terrorisme en antisemitisme, kan volgens de hoogleraar maximaal uitkomen op zo'n anderhalf jaar cel. Onder het mom van terrorisme en antisemitisme wil dit kabinet burgers veroordelen. Het wordt steeds gekker in dit land. Onze rechtstaat wankelt. Uitstekend! Dat soort burgers kunnen we missen als kiespijn. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flawless victory 605 Geplaatst 10 november Rapport Share Geplaatst 10 november 3 minuten geleden zei Figulus: Uitstekend! Dat soort burgers kunnen we missen als kiespijn. Zo is dat. Het zijn niet eens Palestijnen die het hebben gedaan maar Marokkanen en Iraniërs. Volslagen absurd, die pogroms. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 130 Geplaatst 10 november Rapport Share Geplaatst 10 november 5 minuten geleden zei Flawless victory: Zo is dat. Het zijn niet eens Palestijnen die het hebben gedaan maar Marokkanen en Iraniërs. Volslagen absurd, die pogroms. En wat dacht je van die taxichauffeurs. Dat is een echte moslimbaan, zeker in die contreien. Reken er maar op dat die een beste vinger in de pap hebben gehad bij het ontstaan van deze misère. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 10 november Auteur Rapport Share Geplaatst 10 november https://nos.nl/artikel/2543867-vier-verdachten-nog-vast-na-geweld-in-amsterdam-meer-arrestaties-verwacht Van de 62 aangehouden verdachten werden er ongeveer veertig opgepakt om ordeverstoring. Zij kregen een bekeuring en mochten weer gaan. Over de achtergrond van de verdachten wil de politie niets kwijt. Van de mensen die na de wedstrijd Ajax-Maccabi Tel Aviv Israëliërs hebben aangevallen en mishandeld, is tot nu toe niemand gearresteerd, zegt het OM tegen het ANP. Tot dusver is er nog niemand opgepakt van de mensen die zich verzet hebben tegen de IDF provocateurs. Het werpt de vraag op: zijn dit verzetshelden? Of is het ook tuig? Mag je je verzetten als jouw land collaboreert met een ander land welke genocide pleegt? Retorische vragen uiteraard, ik heb daar geen uitgesproken mening over. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 130 Geplaatst 10 november Rapport Share Geplaatst 10 november 5 minuten geleden zei Hopper: https://nos.nl/artikel/2543867-vier-verdachten-nog-vast-na-geweld-in-amsterdam-meer-arrestaties-verwacht Van de 62 aangehouden verdachten werden er ongeveer veertig opgepakt om ordeverstoring. Zij kregen een bekeuring en mochten weer gaan. Over de achtergrond van de verdachten wil de politie niets kwijt. Van de mensen die na de wedstrijd Ajax-Maccabi Tel Aviv Israëliërs hebben aangevallen en mishandeld, is tot nu toe niemand gearresteerd, zegt het OM tegen het ANP. Tot dusver is er nog niemand opgepakt van de mensen die zich verzet hebben tegen de IDF provocateurs. Het werpt de vraag op: zijn dit verzetshelden? Of is het ook tuig? Mag je je verzetten als jouw land collaboreert met een ander land welke genocide pleegt? Retorische vragen uiteraard, ik heb daar geen uitgesproken mening over. Je doet maar jankebalk. Je mag je best verzetten, maar doe dat vooral tegen de psychose waarin je zit. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 10 november Auteur Rapport Share Geplaatst 10 november https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/hoe-houd-je-je-hoofd-koel-in-deze-donkere-tijden De afgelopen week lijkt het wel alsof we keihard achteruit gehold zijn met z'n allen. Trump die opnieuw president is geworden, de Kristallnacht-herdenking en de uit de hand gelopen voetbalwedstrijd van Ajax tegen Tel Aviv. Wat er tegen te doen? Stap 2 vermijd zinloze discussies Op fora zitten trollen welke je uitdagen tot zinloze discussies. Laat ze in hun sop gaar koken. Schrijf gewoon je mening (daar zijn fora voor) en trek je niks aan van oordelen van een ander. Daar blijf je lekker rustig onder. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten