Spring naar bijdragen

Israël vreest tekort aan buurlanden om te bombarderen


Aanbevolen berichten

Citaat:

TEL AVIV - Israël heeft te weinig buurlanden om in dit tempo te kunnen blijven bombarderen. Die waarschuwing komt van de Israëlische premier Netanyahu.

Het Israëlische leger voerde in de afgelopen dagen bombardementen uit op ruim twintig plaatsen in buurland Libanon. “Ons leger heeft met succes de Gazastrook platgegooid en met Libanon verwachten we eind dit jaar klaar te zijn. We moeten dus nu al gaan nadenken over het volgende buurland wat we met de grond gelijk kunnen maken”, aldus Netanyahu.

Israël grenst verder nog aan de Middellandse Zee, Syrië, Jordanië, en Egypte. “Het zou tamelijk onzinnig zijn om de Middellandse Zee te gaan bombarderen en Syrië ligt nog in puin van hun burgeroorlog. Dus dan blijven alleen Jordanië en Egypte nog over om ruzie mee te maken”, aldus Netanyahu, die er meteen een toevoegde dat Egypte een groot veiligheidsrisico vormt en de Jordaanse koning een antisemitische hufter is.

Bron: https://nieuwspaal.nl/israel-vreest-tekort-aan-buurlanden-om-te-bombarderen/

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Fundamenteel:

Tjah het is "wij of zij" geworden. Er zal geen tweestatenoplossing meer komen en Libanon zal haar Hezbollah probleem niet meer moeten oplossen. Ze zullen het wel zelf gaan doen. 


Israël moet gewoon het hele gebied aan hun gegeven in de Belfour declaration opeisen en innemen en de “gewone” mensen die daar wonen staatsburgerschap aanbieden. 
Maar helaas gaat die tweestatenoplossing er wel komen want dat staat in de bijbel. Echter wee hen die die tweestatenoplossing afdwingen. God zal met hen afrekenen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit bericht is een hoax, want Israel heeft Egypte en Jordanië nog om plat te bombarderen.  Met Syrië kunnen ze dan nog wel even wachten, dat ligt nog te veel in puin.  Dan heeft bombarderen geen nut.

En  Israel kan ook verder kijken dan de buurlanden.   Een atoombom op Mekka is toch wel een garantie op een wereldoorlog zou je denken.   Opties genoeg om de wereld te vernietigen.    Uiteraard staat Allah een atoombom op Mekka niet toe en Allah zendt de atoombom met zijn magische kracht terug naar Jeruzalem.  Maar daar is de God van de Joden het dan weer niet mee eens, dus dan houdt die dat weer tegen.  Zo krijgen God en Allah ook nog ruzie....

Serieuze noot: Hebt de wereld niet lief en hetgeen in de wereld is.  (Johannes 2)   

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Flawless victory:


Israël moet gewoon het hele gebied aan hun gegeven in de Belfour declaration opeisen en innemen en de “gewone” mensen die daar wonen staatsburgerschap aanbieden. 
Maar helaas gaat die tweestatenoplossing er wel komen want dat staat in de bijbel. Echter wee hen die die tweestatenoplossing afdwingen. God zal met hen afrekenen. 

In mijn Bijbel staat dat de ganse mensheid onder 1 Heerser komt te staan die zo HEERlijk is dat er zelfs geen zon meer nodig is om licht te hebben. 

Ik hoop dat er toch nog een plottwist komt en de mensheid stopt met oorlog en gewoon naast elkaar leren leven. Zelfs met ruzie.

En wij, kinderen van Abraham, nemen daar best een voorbeeldrol in. Daar is oorlog ja, maar hier nog niet. Dus misschien moeten we een ander plan bedenken en in eenheid samen komen. Nooit meer oorlog. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Hopper:

En  Israel kan ook verder kijken dan de buurlanden.   Een atoombom op Mekka is toch wel een garantie op een wereldoorlog zou je denken.  

Als er al een atoombom op Mekka zou worden geworpen dan is dat door Iran.  Natuurlijk zouden ze Israël indien ook maar enigszins mogelijk de schuld geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Fundamenteel:

 

Ik hoop dat er toch nog een plottwist komt en de mensheid stopt met oorlog en gewoon naast elkaar leren leven. Zelfs met ruzie.

 


Jezus Christus is de enige ware plottwist die er zal komen. Hoewel sommigen de antichrist als een plottwist zullen zien en aannemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Flawless victory:

Als er al een atoombom op Mekka zou worden geworpen dan is dat door Iran.  Natuurlijk zouden ze Israël indien ook maar enigszins mogelijk de schuld geven.

De Zionisten zijn op oorlog uit, ik zie ze nog wel in staat om de hele regio in brand te zetten.   Alles om Netanyahu maar politiek te laten overleven.  En laten we niet vergeten dat het Joodse volk vrijwillig op dit satanisch regime heeft gestemd.   

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Hopper:

De Zionisten zijn op oorlog uit, 

Het is andersom. Israël is het zat om al een jaar lang gebombardeerd te worden door Hezbollah. En ze hebben besloten hier voorgoed een einde aan te maken. Hun goed recht. Als België een jaar lang raketten op ons af zou sturen zouden we daar ook een einde aan maken wanneee de Belgische regering dat zou weigeren. Groot gelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

In mijn Bijbel staat dat de ganse mensheid onder 1 Heerser komt te staan die zo HEERlijk is dat er zelfs geen zon meer nodig is om licht te hebben. 

Ik hoop dat er toch nog een plottwist komt en de mensheid stopt met oorlog en gewoon naast elkaar leren leven. Zelfs met ruzie.

En wij, kinderen van Abraham, nemen daar best een voorbeeldrol in. Daar is oorlog ja, maar hier nog niet. Dus misschien moeten we een ander plan bedenken en in eenheid samen komen. Nooit meer oorlog. 

boeiend wat er in jouw Bijbel staat...

snap je nu weinig of niks?

Hoe het vandaag de dag gaat moet je niet via de Bijbel proberen te regelen. De Bijbel is een joods geschrift, of joodse geschriften die geschreven zijn voor Joden. Niet om de politiek te begrijpen of via die teksten politiek te bedrijven. En wat is het probleem in deze "oorlog". Dat de zionisten denken dat zij iets verdienen omdat HUN Godheid schijnbaar hen iets beloofd heeft. En omdat hun voorouders 2000 jaar geleden daar woonden.

En ik denk dat christenen dit ook wel begrijpen, als je voor Bijbel Koran zou noemen en voor God Allah dan krijg je dezelfde situatie en daar gaat geen christen mee akkoord. Dus waarom dan wel met de Joodse Bijbel en de Joodse God?

Ze bestaan allemaal waarschijnlijk niet, dus ze hebben niks beloofd.

Kan zeer doen, maar waarheid doet nou eenmaal pijn

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Flawless victory:

Het is andersom. Israël is het zat om al een jaar lang gebombardeerd te worden door Hezbollah. En ze hebben besloten hier voorgoed een einde aan te maken. Hun goed recht. Als België een jaar lang raketten op ons af zou sturen zouden we daar ook een einde aan maken wanneee de Belgische regering dat zou weigeren. Groot gelijk.

volgens mij heb je echt zeer weinig verstand van deze zaken kerel. Je zou beter andere bronnen moeten raadplegen..

Israel bombardeerde voor 7 oktober Hezbollah al tien keer vaker dan Hezbollah Israel..

En hoeveel doden heeft Hezbollah precies op haar geweten in Israel? Hoeveel doden heeft Israel op haar geweten in Libanon? Dit is overigens een retorische vraag. Enkel bedoeld om jou tot nadenken te stemmen. Hezbollah heeft gezegd "ALS Israel stopt in Gaza dan stoppen wij met raketten schieten naar Israel". Dit zou Israel kunnen checken door te stoppen in Gaza. Mocht Hezbollah dan blijven raketten sturen DAN heeft Israel recht van zaniken. Vooralsnog is Israel de enige escalerende factor in het Midden-Oosten. 

21 minuten geleden zei Fundamenteel:

... is net het hele probleem en waar een christen geboden is niet aan gelijk te worden. 

Die oorlog is niet aan ons besteed. Schenk uw geest elders aan. 

 

Ik heb het over de oorlog in het Midden-Oosten. Niet over de hele wereldse bedoening..Als  "goede" mensen zwijgen als "slechte" mensen iets doen dan zullen de slechte mensen winnen. Daarom moeten wij iets doen in het MO. Hopelijk blauwhelmen of zo, tussen Libanon en Israel.

Je hebt het over dat er straks 1 heerser komt die zo heerlijk is dat er geen zon meer nodig is om licht te schenken. Mensen die dat laatste denken hebben geen idee van het universum. Alsof de zon er enkel voor het licht is.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Paulus888:

Ik heb het over de oorlog in het Midden-Oosten. Niet over de hele wereldse bedoening..Als  "goede" mensen zwijgen als "slechte" mensen iets doen dan zullen de slechte mensen winnen. Daarom moeten wij iets doen in het MO. Hopelijk blauwhelmen of zo, tussen Libanon en Israel.

Zelfs Jezus liet zich niet goed noemen. Politiekers voeren strijden, machthebbers trekken ten strijde. 

En wat gaat onze inbreng daar nog aan veranderen niet? Roep maar eens op uw hardste, of neem genuanceerd de tijd. Oefen iedere strategie uit en laat weten wat werkt. Dan kunnen we samen de wereld veranderen en eindelijk kumbaya zingen aan het kampvuur, hand in hand al cirkelend rond het licht. Kumbaya Paul, kumbaya. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Monachos:

Hoe zat dat ook al weer met die andere wang toekeren?

Dat geldt voor individuen en is ten diepste een genadegave van God en geen verdienste van de mens.   De overheid draagt het zwaard niet voor niets, staat ook geschreven. Zij heeft de taak de bevolking te beschermen.  En als je je Bijbel leest zul je ook zien dat God met Israël tot Zijn Doel komt en dat de volkeren die tegen Israël optrekken uiteindelijk het onderspit zullen delven. God heeft het Israël nu nog niet gegeven om de andere wang toe te keren. God trekt de volkeren tegen Israël op om vervolgens die volkeren Zelf te verslaan. 

 

1 uur geleden zei Paulus888:

 

Hezbollah heeft gezegd "ALS Israel stopt in Gaza dan stoppen wij met raketten schieten naar Israel". Dit zou Israel kunnen checken door te stoppen in Gaza.


Israël zou wel goed gek zijn als ze zouden stoppen met het ontmantelen van Gaza. Gelukkig doen ze dat ook niet   Verder leef jij in een droomwereld en hebt nul komma nul kaas gegeten van de islam en de islamitische eschatologie. 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Flawless victory:

Israël zou wel goed gek zijn als ze zouden stoppen met het ontmantelen van Gaza. Gelukkig doen ze dat ook niet   Verder leef jij in een droomwereld en hebt nul komma nul kaas gegeten van de islam en de islamitische eschatologie. 

Jij bent niet goed geinformeerd of je laat je onderbuik leiden door religieuze gekte.. Vandaar je haat op alles wat islam is. Maar islam bestaat uit moslims, en moslims zijn mensen. Net zoals Joden mensen zijn, en christenen, en atheisten... Als je dit gewoon tot je botte hersens laat doordringen dan kan je de zaak objectiever bekijken..

Het is Israel dat Gaza al 75 jaar bezet houdt. En ja, sinds 2005 wonen ze daar niet meer maar ze bepalen wel wat er in en uit komt. Men noemt het een open gevangenis. Met de bewakers dus outside. Dat is precies wat het is. 

Hezbollah heeft gezegd "wij stoppen als Israel stopt in Gaza". Wat wil Israel precies doen in Gaza nadat ze alles hebben gesloopt? Ze hebben geen plan voor als ze ooit Hamas hebben uitgeschakeld. Volgens bepaalde bronnen heeft IDF gezegd dat Hamas heel Gaza nog steeds bestuurt. En dat na bijna 1 jaar vechten!

Israel moet gewoon haar verlies nemen, wapenstilstand en dan komen de gijzelaars terug. De helft nog in leven, de rest kan netjes worden begraven zodat de nabestaanden eindelijk afscheid kunnen nemen. Als dit niet gebeurt dan schieten de Hamas vechters de nog levenden een kogel in het hoofd. En wat dan? Enkel en alleen omdat Netanyahu de oorlog door wil voeren. Anders komen er namelijk verkiezingen en de kans dat Satanyahu  herkozen wordt is miniem. Vandaar dat de man nu overal oorlog gaat voeren, want tijdens oorlogstijd is er geen kans op verkiezingen..

Maar jij laat je verblinden door religie en je laat je vooral verleiden door een Joods geschrift dat propaganda bedrijft voor de Joden. Niet dat de Joden hier nu iets mee te maken hebben, maar wel de propaganda. Wij in NL liggen ook niet te rillen van het feit dat in de Koran staat dat de Moslims ooit over de wereld gaan rulen. Omdat we er niet in geloven en het afdoen als propaganda. Niet dat ik weet of het er letterlijk in staat hoor, ooit eens begonnen aan de Koran en het na 3 bladzijden weggelegd. Niet zo leesbaar als de Bijbel. Maar je begrijpt mijn punt toch? Als je weet dat de teksten die jij altijd citeert geschreven zijn door Joodse schrijvers over hun Godsbeeld dan snap je ook dat het propaganda is. En op propaganda hedendaagse politiek bedrijven lijkt me niet de bedoeling. 

21 minuten geleden zei Flawless victory:

Dat geldt voor individuen en is ten diepste een genadegave van God en geen verdienste van de mens.   De overheid draagt het zwaard niet voor niets, staat ook geschreven. Zij heeft de taak de bevolking te beschermen.  En als je je Bijbel leest zul je ook zien dat God met Israël tot Zijn Doel komt en dat de volkeren die tegen Israël optrekken uiteindelijk het onderspit zullen delven. God heeft het Israël nu nog niet gegeven om de andere wang toe te keren. God trekt de volkeren tegen Israël op om vervolgens die volkeren Zelf te verslaan. 

Dit bedoel ik dus met propaganda.. Echt, man man man, hoe kan je dit ooit geloven?

Van het Joodse volk zijn er ooit eens zes miljoen vermoord in de Holocaust. Die God die er voor moet zorgen dat andere volkeren het onderspit zouden delven heeft toen geen vinger uitgestoken! En dan geloof je wel dat de volkeren die tegen Israel ten strijd gaan door God het onderspit zullen delven? 

Israel waar het over ging is niet het Israel dat in 1948 gesticht is. Plus toen was het ook al niet waar, want hoe vaak heeft het eerste koninkrijk Israel niet het onderspit gedolven tegen grotere staten? Je kent de geschiedenis toch wel een beetje? 

Ik zou zeggen, ALS je dit werkelijk gelooft en het niet een beetje een roep om aandacht is, dan moet je je wel een beetje schamen hoor. 

Laatste zin doet me een beetje denken aan Egypte en de plagen die het kreeg. God zou het hart van de Farao verharden om dezelfde Farao daarvoor te straffen. Ieder weldenkend mens zou dit een onzinnigheid van grote proporties vinden denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Monachos:

Het is eigenlijk best opmerkelijk dat 'vergelding' zowel op grote als op kleine schaal blijft doorgaan. Is het niet met bommen dan is het wel met woorden.

 

dit is precies wat er nu gaande is en waarom men blijft doorgaan. Heel eyeopened voor mensen die er open voor staan :D en tegelijk :S 

 

 

bewerkt door Paulus888
Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Flawless victory:

Libanese Hezbollaleden die moesten vluchten nemen de huizen van Libanese christenen in en Nasrallah heeft het bevel gegeven dat raketlanceringen vanaf kerken gedaan moeten worden, opdat de kerken zullen worden verwoest.  Des duivels.

Van de andere kant is dat slim.   Nu kan de hele wereld mee kijken of de Zionisten ja/nee respect hebben voor een kerk.   (Ik denk van niet)

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Hopper:

Van de andere kant is dat slim.   Nu kan de hele wereld mee kijken of de Zionisten ja/nee respect hebben voor een kerk.   (Ik denk van niet)

Als Israël niet terugbombardeert richting die kerken dan zal Hezbollah de christenen zelf wel vermoorden. 

De christenen in Libanon hebben Hezbollah opgeroepen hun wapens in te leveren. Dat zal wel tegen het zere been zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hopper:

Van de andere kant is dat slim.   Nu kan de hele wereld mee kijken of de Zionisten ja/nee respect hebben voor een kerk.   (Ik denk van niet)

Wel weer heel opvallend dat je met geen woord rept over het beestachtige van lieden die wapens verstoppen in de huizen van burgers….. Die lieden zijn de schuldigen maar jij grijpt alles aan om je antisemitisme kracht bij te zetten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Flawless victory:

Wel weer heel opvallend dat je met geen woord rept over het beestachtige van lieden die wapens verstoppen in de huizen van burgers….. Die lieden zijn de schuldigen maar jij grijpt alles aan om je antisemitisme kracht bij te zetten. 

jij hebt echt geen verstand van zaniken.. Dat heb ik al tig keer geschreven maar nog maar eens doen..

in WWII verstopte men ook wapens in kerken. En in huizen van gewone burgers. Waar moeten ze anders verstopt worden?

Tevens wil ik graag de bronnen weten waardoor je dit "weet" want het doet me weer erg complotdenkerig aan.

1 uur geleden zei Flawless victory:

De Palestijnse bevolking is sinds 1948 met 400 % toegenomen, toch spreken ze van genocide. Christenen staan op het punt van uitsterven in het Midden-Oosten, toch niemand noemt het een genocide. 

We hebben het over de situatie van 7 oktober tot nu. Niet over 1948 tot 2023.. Dit weet jij ook wel, maar je blijft je graag dommer voordoen dan je bent. Zodat je kan blijven opkomen voor een staat die doet wat Israel doet.. Zou het niet Israel zijn die het deed maar Rusland dan zou je wel anders piepen denk ik. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid