Spring naar bijdragen

Het verhaal van de opwekking van Lazarus (Johannes 11)


Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei Hopper:

Zoals Jezus onderwijst: laat uw linkerhand niet weten wat de rechterhand doet.    Ik kan hier dus per definitie niet gaan schrijven wat ik 'doe'    Verder reken ik mijzelf geen geestelijke status toe.   Wie het geestelijk leven kent, die kan daar ook wat over mededelen.     Wat de naastenliefde in de praktijk doet is het brandpunt van mijn bewustzijn wijzigen.    Dat brandpunt van bewustzijn is normaliter op het zelf gericht (zelfzucht) en d.m.v. onbaatzuchtige naastenliefde veranderd dit brandpunt (van richting) naar de ander.    

Mij interesseert het niet of iemand op dit forum vrijwilligerswerk doet.    Het gaat om de intentie waarmee iemand naastenliefde praktiseert.    Iemand kan aan naastenliefde doen voor een ticket naar de hemel, dan gebeurd er geestelijk helemaal niks in de mens.    Het gaat dus niet alleen om de woorden, het gaat niet alleen om de daden, het gaat vooral ook om de intentie.    Daadwerkelijk naastenliefde is zonder verwachtingen.   Wie -ook al is het maar onbewust- een hemelse beloning verwacht kan het vergeten. 

En omdat er niks aan mijn leesvermogen mankeert kan ik op dit forum bij alle deelnemers lezen wat hun ja/nee verwachtingen zijn over hemelse beloningen.   Sommigen raken niet uitgepraat er over.    Ze hebben niet door dat het Koninkrijk Gods er reeds is.......

Weer heel veel woorden, maar

Mattheüs 7:16 Aan hun vruchten zult u hen herkennen. Men plukt toch geen druif van doornstruiken of vijgen van distels?

Je rechtvaardigt jezelf en hebt er m.i. weinig van begrepen. 
Als je zoveel vruchten hebt, dan mag je daar best iets over vertellen. Maar het lijkt me eerder oeverloos en onzinnig gezwam.  
En ik stop met bezigheidstherapie voor zielige mensen, die liever zwelgen in hun eigen wereldje.  
Wellicht zijn er anderen die het over willen nemen. Alvast bedankt ook namens huize avondrood.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 50
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Enkele dingen uit jouw bericht vallen mij op: Worden wij op de 4e dag gedoopt?  Haal de steen weg, betekent een rotsgraf. Niet typisch voor Jezus. Dus hoeft echt niet vooruit te wijzen naar

De hele Schrift is Christocentrisch, Breuk.  Jezus deed toen Hij op aarde was vele tekenen. Daar is de opwekking van Lazarus uit de dood er ook een van.  En dat de schrijvers vervolgens geen lulverhaa

Ik kan je niet meer dan waarschuwen.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid