Spring naar bijdragen

Israël en Hezbollah, de jihad continueert.

Aanbevolen berichten

16 minuten geleden zei Flawless victory:

Met je eens. De IDF weet met zulke terroristen wel raad.  Ben het helemaal met je eens dat Mobiele Respons Teams moeten oprichten en die dan ook de bevoegdheid geven om daders neer te knallen.  En de overheid moet ook gewone politie-agenten beter behandelen.   Als ze nu eens een keer schieten dan worden ze zelf nog vervolgd ook. Agenten kunnen tegenwoordig niks meer doen.  Daar moet ook een ommekeer in komen.   Opjagen die bende en desnoods neerknallen.

Neerknallen klinkt erg drastisch, maar zou een optie kunnen zijn. Afhankelijk van het geweld dat je kunt verwachten. Agenten doen weinig tegenwoordig. Als ik het vergelijk met vroeger zijn het echt watjes geworden, die de knuppel enkel trekken als er oude vrouwtjes tegen corona demonstreren.

3 minuten geleden zei Hopper:

Er is mij niks bekend van de achtergrond van bedoelde groep, wellicht waren het Volendamse palingvangers?  Maar jij hebt je oordeel al klaar....

Het zouden ook Rotterdamse hooligans kunnen zijn. Die roepen ook wel eens dat joden aan het gas moeten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 933
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Er zijn mensen die aan de lopende band linkjes plaatsen. Ik zie dat als intellectuele luiheid. Wie niet zelf zijn punt kan maken heeft geen punt. Bovendien communiceer met deze of gene, met linkjes ka

Het verschil is, dat Friesland zoiets niet zal doen met het argument dat het land dat ze innemen, nu eenmaal aan ze is beloofd door Wodan. Dat doen Joden wel; ze nemen land in omdat dit nu eenmaal h

Maar wegblijven tot volgend jaar augustus of langer is wel eigenaardig te noemen he. Wie weet treffen we elkaar zij naast zij tegen de Russen. Ik ben alvast mijn conditie aan het verbeteren en hoop da

Posted Images

4 minuten geleden zei Figulus:

Het zouden ook Rotterdamse hooligans kunnen zijn. Die roepen ook wel eens dat joden aan het gas moeten.

Ik wacht wel rustig af totdat er meer bekend is, het hele land is al tot een soort van hysterie gevallen.   Morgen weer een andere hype.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wacht wel rustig af totdat er meer bekend is, het hele land is al tot een soort van hysterie gevallen.   Morgen weer een andere hype.

Ik wacht niet af en trek conclusies. Die hype kan de prullenbak in en blijkt een trend te zijn. Opdonderen met zulken en hard aanpakken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Figulus:

Neerknallen klinkt erg drastisch, maar zou een optie kunnen zijn. Afhankelijk van het geweld dat je kunt verwachten. Agenten doen weinig tegenwoordig. Als ik het vergelijk met vroeger zijn het echt watjes geworden, die de knuppel enkel trekken als er oude vrouwtjes tegen corona demonstreren.

Na een aantal video’s gezien te hebben vind ik neerknallen in een aantal gevallen niet drastisch. Deze georganiseerde misdaad bendes en deze bloeddorstige monsters moeten keihard aangepakt worden.  
Het was 7 oktober in het klein. Een soort kristalnacht. Dit moet in de kiem gesmoord worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Figulus:

Ik wacht niet af en trek conclusies. Die hype kan de prullenbak in en blijkt een trend te zijn. Opdonderen met zulken en hard aanpakken.

Populistisch gebabbel van onwetenden die hun emoties niet onder controle hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Figulus:

Ik heb op Telegram de schermafbeeldingen gezien van wat de terroristen in Amsterdam vooraf aan elkaar hebben geschreven. Dit is absoluut georganiseerde misdaad, vergelijkbaar met 7 oktober maar dan in het klein.  Taxichauffeurs die Israëli’s hebben vervoerd hebben hun locaties doorgegeven aan daders.  Om maar een voorbeeld te noemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Flawless victory:

Na een aantal video’s gezien te hebben vind ik neerknallen in een aantal gevallen niet drastisch. Deze georganiseerde misdaad bendes en deze bloeddorstige monsters moeten keihard aangepakt worden.  
Het was 7 oktober in het klein. Een soort kristalnacht. Dit moet in de kiem gesmoord worden.

Als ik het vergelijk met de schade die is aangericht tijdens gevechten waaraan ik heb deelgenomen, vind ik het een milde benadering van zaken. Het is wat je gewend bent, maar een voorbode van meer en erger lijkt me het wel. Daar zal op geanticipeerd moeten worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/populistische-politici-buiten-rellen-rond-israelische-vootbalhooligans-uit

Donderdag is het in Amsterdam tot rellen gekomen tussen supporters van de Israëlische voetbalclub Maccabi Tel Aviv en pro-Palestina supporters. De Israëliërs waren in de stad voor het Europa League-duel tegen Ajax. Op sociale media is te zien hoe de Maccabi-fans zich schuldig maakten aan vandalisme en racisme, maar ook hoe ze later op straat worden opgejaagd en mishandeld. Zowel in Israël als binnen de Nederlandse coalitiepartijen wordt met woede op alleen dat laatste gereageerd, zij spreken van "jodenhaat".

In Israël zelf staat de harde kern van Maccabi Tel Aviv, de Maccabi Fanatics, bekend als een extreemrechtse club hooligans. In eigen land vallen ze onder meer anti-Netanyahu-demonstranten aan waarbij leuzen worden gescandeerd als "dood aan alle Arabieren".

Die Maccabi hooligans is tuig van de richel.  Maar de pers die onder invloed staat van extreemrechts klopt het op tot antisemitisme en pogrom.  Wat een giller....

Link naar bericht
Deel via andere websites

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/populistische-politici-buiten-rellen-rond-israelische-vootbalhooligans-uit

Donderdag is het in Amsterdam tot rellen gekomen tussen supporters van de Israëlische voetbalclub Maccabi Tel Aviv en pro-Palestina supporters. De Israëliërs waren in de stad voor het Europa League-duel tegen Ajax. Op sociale media is te zien hoe de Maccabi-fans zich schuldig maakten aan vandalisme en racisme, maar ook hoe ze later op straat worden opgejaagd en mishandeld. Zowel in Israël als binnen de Nederlandse coalitiepartijen wordt met woede op alleen dat laatste gereageerd, zij spreken van "jodenhaat".

In Israël zelf staat de harde kern van Maccabi Tel Aviv, de Maccabi Fanatics, bekend als een extreemrechtse club hooligans. In eigen land vallen ze onder meer anti-Netanyahu-demonstranten aan waarbij leuzen worden gescandeerd als "dood aan alle Arabieren".

Die Maccabi hooligans is tuig van de richel.  Maar de pers die onder invloed staat van extreemrechts klopt het op tot antisemitisme en pogrom.  Wat een giller....

Discriminatie, Victim blaming en antisemitisme is dit.   Er was geen enkele sprake van hooliganism.  De terroristen hebben zelf hun filmpjes online gezet en die getuigen tegen henzelf.   

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites

Flauwekul argument om dan maar geweld in te zetten om dat zogenaamde onrecht mee te lijf te gaan. Als dat de norm is kunnen ze gelijk opdonderen bij de reclassering.

Link naar bericht
Deel via andere websites

https://www.parool.nl/wereld/israelische-supporters-amsterdam-aangevallen~ba8fedc0/

De Amerikaanse president Joe Biden veroordeelt het recente geweld tegen Israëlische voetbalsupporters in Amsterdam. In een bericht op X sprak hij van 'antisemitische aanvallen' die 'verwerpelijk zijn en donkere momenten weerspiegelen uit de geschiedenis, toen Joden werden vervolgd'.

Moet je dit lezen!  De man die al weer een jaar lang de genocide in Gaza faciliteert met wapentuig spreekt schande van supportersrellen.  Weer een die Lucas 6:41-42 nooit gelezen heeft.....

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hopper:

https://www.parool.nl/wereld/israelische-supporters-amsterdam-aangevallen~ba8fedc0/

De Amerikaanse president Joe Biden veroordeelt het recente geweld tegen Israëlische voetbalsupporters in Amsterdam. In een bericht op X sprak hij van 'antisemitische aanvallen' die 'verwerpelijk zijn en donkere momenten weerspiegelen uit de geschiedenis, toen Joden werden vervolgd'.

Moet je dit lezen!  De man die al weer een jaar lang de genocide in Gaza faciliteert met wapentuig spreekt schande van supportersrellen.  Weer een die Lucas 6:41-42 nooit gelezen heeft.....

Een vlaag van verstandsverheldering bij Biden.  Een opleving. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Flawless victory:

Een vlaag van verstandsverheldering bij Biden.  Een opleving. 

Ja dat kan echt heel vreemd gaan hoor. Alsof je weer in de tegenwoordige tijd bent en dan weer niet. Maar links of rechts: Israël en Amerika blijven vooralsnog twee handen op 1 buik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

https://www.parool.nl/wereld/vn-bijna-70-procent-van-doden-in-gaza-zijn-vrouwen-en-kinderen~be8908a0/

Bijna 70 procent van de doden die tot nog toe zijn gevallen bij de oorlog in Gaza zijn vrouwen en kinderen, staat in een nieuw rapport van het mensenrechtenkantoor van de Verenigde Naties. Het kantoor spreekt van ‘een systematische schending van de fundamentele beginselen van het internationaal humanitair recht’.

En dit is dan weer geen hype.  Hoe ziek kan de westerse samenleving zijn?    Het westen faciliteert een schurkenstaat in het midden oosten en jammert onderwijl over antisemitisme.

44 procent van die dodelijke slachtoffers was volgens het rapport 18 jaar of jonger. Het jongste slachtoffer dat de VN konden verifiëren, was slechts een dag oud. Het oudste slachtoffer was een vrouw van 97.

En zich 'christenen' noemende reaguurders op dit forum praten het elke dag goed onder het mom dat het Gods wil is.......hoe ziek is dat?!

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Figulus:

Ja dat kan echt heel vreemd gaan hoor. Alsof je weer in de tegenwoordige tijd bent en dan weer niet. Maar links of rechts: Israël en Amerika blijven vooralsnog twee handen op 1 buik.

Ja, maar als het erop aankomt dan is Amerika - ook onder Trump - toch voor de verdeling van het land Israël. En wij weten wat God daarover in de bijbel zegt. Het zal niet onbestraft blijven.

20 minuten geleden zei Figulus:

Zo ziek als jij in je hoofd bent met je kutdefinitie van oorlog.

Hopper is weer even aan het trollen. Geen aandacht aan schenken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Flawless victory:

Ja, maar als het erop aankomt dan is Amerika - ook onder Trump - toch voor de verdeling van het land Israël. En wij weten wat God daarover in de bijbel zegt. Het zal niet onbestraft blijven.

Dan gaat het pragmatische het verliezen van het religieuze. Of ze worden een bastaard.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Hopper:

https://www.parool.nl/wereld/vn-bijna-70-procent-van-doden-in-gaza-zijn-vrouwen-en-kinderen~be8908a0/

Bijna 70 procent van de doden die tot nog toe zijn gevallen bij de oorlog in Gaza zijn vrouwen en kinderen, staat in een nieuw rapport van het mensenrechtenkantoor van de Verenigde Naties. Het kantoor spreekt van ‘een systematische schending van de fundamentele beginselen van het internationaal humanitair recht’.

En dit is dan weer geen hype.  Hoe ziek kan de westerse samenleving zijn?    Het westen faciliteert een schurkenstaat in het midden oosten en jammert onderwijl over antisemitisme.

44 procent van die dodelijke slachtoffers was volgens het rapport 18 jaar of jonger. Het jongste slachtoffer dat de VN konden verifiëren, was slechts een dag oud. Het oudste slachtoffer was een vrouw van 97.

En zich 'christenen' noemende reaguurders op dit forum praten het elke dag goed onder het mom dat het Gods wil is.......hoe ziek is dat?!

Meer dan 65 procent van de bevolking van Gaza is onder de 24 jaar oud, dus het is niet zo gek dat er zich relatief veel kinderen bevinden onder de gestorvenen. En die sterven door toedoen van Hamas, niet door Israël. Maar dat is iets wat jij met je antisemitische ogen niet wilt zien.  Hoe ziek is dat?!

Leeftijdsopbouw Gaza:

0-14 jaar:  44,1%  (mannen 415.746 /vrouwen 394.195)

15-24 jaar:  21,34%  (mannen 197.797 /vrouwen 194.112)

25-54 jaar:  28,5%  (mannen 256.103 /vrouwen 267.285)

55-64 jaar:  3,48%  (mannen 33.413 /vrouwen 30.592)

65 jaar and over:  2,58%  (mannen 24.863 /vrouwen 22.607)  (2018 est.)

https://www.indexmundi.com/nl/gaza-strip/demografie-profiel.html

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites

De islamitische taxichauffeurs in Nederland speelden een centrale rol in de rellen. Ze deelden de locaties van Israëliërs in Telegram-groepen, vielen Israëliërs en Joden zelf aan en namen hen rechtstreeks mee uit de taxi’s en leverden hen af aan de terroristen.

Direct het Dubbele (Nederlandse) paspoort afnemen en voorgoed uitzetten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

https://www.trouw.nl/religie-filosofie/ik-leerde-in-de-pinksterkerk-overal-tegen-te-zijn-we-waren-alleen-voor-israel-pinksterkerken-bekeer-u~bb4d284a/

Ik leerde in de pinksterkerk overal tegen te zijn. We waren alleen vóór Israël. Pinksterkerken, bekeer u!

De happy-clappy evangelicals komen over als ietwat opdringerige, maar ongevaarlijke buitenbeentjes. Bij de verlossing van mijn ziel kreeg ik echter meer dan alleen goedgemutste wereldvreemdheid cadeau. De overtuiging dat we midden in de eindtijd leven, bijvoorbeeld. Die betekende concreet dat ik mordicus tégen een heleboel dingen moest zijn.

Tégen de evolutietheorie. Op zichzelf kan dat geen kwaad, maar er zijn consequenties op langere termijn. Ik werd aangemoedigd om mijn docenten op de middelbare school niet te geloven. De exacte vakken verkondigden ook maar meningen waar ik mijn eigen geloof tegenover mocht stellen. Creationisme kan op zichzelf charmant zijn, totdat het de weg blijkt vrij te maken voor argwaan naar virologen tijdens een pandemie en natuurwetenschappers tijdens een klimaatramp. Dan is je evangelische anti-intellectualisme ineens een gevaarlijke politieke kracht.

Tégen alles wat afwijkt van ‘Adam en Eva’. Een man is een man en een vrouw is een vrouw en alleen een man en een vrouw mogen seks met elkaar, mits ze met elkaar getrouwd zijn. Het is opmerkelijk hoe buitensporig veel aandacht er wordt gegeven aan genderrollen en seksualiteit. Onderwerpen die in de Bijbel niet zo prominent zijn en ook niet zo eenduidig worden uitgewerkt. Er is niet zoiets als een ‘bijbels huwelijk’ en als het er is, wil je het echt niet nastreven.

Tégen abortus, een beetje in het verlengde daarvan. Een doorgaand ethisch gesprek over dit onderwerp is voor mij geen taboe, maar in sommige evangelicale kringen wordt abortus gepresenteerd als de holocaust van onze eeuw.

Ik schrijf dit niet om een groep medegelovigen af te fakkelen. Ik schrijf dit omdat de bredere pinksterbeweging de vitaalste christelijke stroming is in ons land. 

Voor wie zich afvraagt waarom sommige forumdeelnemers ondanks de genocide nog altijd voor Israel zijn.  Het zijn geen trollen, maar ze zijn gehersenspoeld.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Flawless victory:

Zolang jij nog niet in staat ben het juiste lidwoord voor het juiste zelfstandige naamwoord te plaatsen zou ik maar niet over de vermeende domheid van een ander spreken.

wat ben jij een irritant persoon Fv... Je maakte zelf in een reactie ook een fout, ik heb daar expres niet op gereageerd. Want het gaat om de boodschap.. Maar jij wil steeds meer weer hakken op als iemand de of het verhaspelt. 

Dan heb je inhoudelijk blijkbaar weinig in te brengen en dan richt je je op de buitenkant..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ken geen flexibeler landje dan Israël. Inherent aan het steeds onder vuur liggen. De dynamiek doet me enigszins denken aan de tijd dat ik heb gewerkt als groepsleider op een orthopedagogisch behandelcentrum voor jongeren met gedragsproblematiek. In beide situaties gaat het om het handhaven van een precair evenwicht en het omgaan met dynamische, soms explosieve interacties. Als groepsleider ben je voortdurend bezig om te de-escaleren, overzicht te houden, en tegelijkertijd ook grenzen te stellen. Op een bepaalde manier kan een land in een complexe regio zoals het Midden-Oosten vergelijkbare strategieën nodig hebben: balans houden, assertief optreden als het moet, en altijd alert zijn op escalatie.

Maar ook daar: als niks meer helpt, dan komt er een knokploeg orde op zaken stellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Paulus888:

wat ben jij een irritant persoon Fv... Je maakte zelf in een reactie ook een fout, ik heb daar expres niet op gereageerd. Want het gaat om de boodschap.. Maar jij wil steeds meer weer hakken op als iemand de of het verhaspelt. 

Dan heb je inhoudelijk blijkbaar weinig in te brengen en dan richt je je op de buitenkant..

Jij bent degene die voortdurend andere mensen, vooral gelovigen en Israëlieten, dom noemt.  Je bent enkel maar aan het trollen.  En wanneer je daarmee ophoudt zal ik mij niet meer genoodzaakt zien je met je eigen domheid om de oren te slaan.   Zolang jij blijft trollen krijg je van mij zo her en der trollreacties terug. Met als doel dat jij je bekeert van dat soort gedrag.  Terugtrollen met als doel bekering, daar schep ik genoegen in. En blijkbaar werkt het. De spiegel wekt de irritatie bij je op die jij constant aan anderen tracht te bezorgen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wanneer emoties hoog oplopen, worden rationele beslissingen vaak naar de achtergrond gedrukt. Dit geldt zowel op het niveau van jongeren met gedragsproblematiek als in geopolitieke conflicten. In een behandelsetting kunnen emoties ertoe leiden dat jongeren escaleren, en zonder juiste interventie kunnen kleine conflicten snel uitgroeien tot grote confrontaties.

Maar wie is uiteindelijk verantwoordelijk voor persoonlijke beslissingen om je op een bepaalde manier te gedragen?

Uiteindelijk ligt die verantwoordelijkheid altijd bij het individu zelf, en kan deze rekenen op een agressieve reactie om de overprikkelende stimulus te verwijderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites