Spring naar bijdragen

Israël en Hezbollah, de jihad continueert.


Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Paulus888:

ik volg veel pro palestijnen en zij zeggen allemaal dat hij is gestorven in het harnas. Zij aan zij met zijn volgelingen..

 

Ja het is allang duidelijk dat jij die weer volgt.   En er zijn ook een heleboel Palestijnen, onder andere in Jabalya, die zich, nu de geestelijk vader van 7-10 is geëlimineerd , hebben overgegeven . 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 761
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het verschil is, dat Friesland zoiets niet zal doen met het argument dat het land dat ze innemen, nu eenmaal aan ze is beloofd door Wodan. Dat doen Joden wel; ze nemen land in omdat dit nu eenmaal h

Er zijn mensen die aan de lopende band linkjes plaatsen. Ik zie dat als intellectuele luiheid. Wie niet zelf zijn punt kan maken heeft geen punt. Bovendien communiceer met deze of gene, met linkjes ka

Maar wegblijven tot volgend jaar augustus of langer is wel eigenaardig te noemen he. Wie weet treffen we elkaar zij naast zij tegen de Russen. Ik ben alvast mijn conditie aan het verbeteren en hoop da

Posted Images

4 minuten geleden zei Flawless victory:

Ja dat klopt ook, dat Jezus op de Derde Dag terugkomt. Misschien maak jij dag nog mee, als je tot die Dag weet te overleven, wat ik voor je hoop.

o dat zou mooi zijn...

Zou wel heel toevallig zijn als het nu wel waar is. Al die mensen die dat al gedacht hebben in hun leven 🤣

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Paulus888:

o dat zou mooi zijn...

Zou wel heel toevallig zijn als het nu wel waar is. Al die mensen die dat al gedacht hebben in hun leven 🤣


Dat het Joodse volk je nog tot Jezus mag brengen voordat je sterft, dat wens ik je toe. Dat je geliefde Israël dat tegen die tijd tot geloof is gekomen aan jou het Evangelie mag brengen en dat je dan samen met de Joden het Koninkrijk mag binnengaan.

Het Iraanse volk is de islamitische overheersing helemaal zat en staat veelal achter Israël.
 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Flawless victory:


Dat het Joodse volk je nog tot Jezus mag brengen voordat je sterft, dat wens ik je toe. Dat je geliefde Israël dat tegen die tijd tot geloof is gekomen aan jou het Evangelie mag brengen en dat je dan samen met de Joden het Koninkrijk mag binnengaan.

Het Iraanse volk is de islamitische overheersing helemaal zat en staat veelal achter Israël.
 

 

ik weet dat je domme bronnen hebt, maar dit slaat alles 🤣

 

🖕

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zijn steeds meer mensen die zich afvragen waarom de IDF de fotos en beelden van het einde van Sinwar heeft laten zien. Toen ik de beelden zag dacht ik "dit is propaganda van Hamas", dit is niet de echte Sinwar. Maar toen bleek het wel degelijk echt te zijn. En misschien is het zo dat Sinwar op weg was naar Egypte. Maar het probleem is dat ze dat zeggen en niemand kan het bewijzen. Ze hadden hem veel beter kunnen laten gaan en dan in Egypte elimineren. Of zijn lichaam meegenomen en ergens bij de Egyptische grens kunnen droppen. Verkleed als een vrouw.

Nu is de man voor vele een held, gestorven in het harnas. Door een tank is zijn ene arm eraf geschoten, met een andere arm gooide hij nog een stok. In onze democratische wereld is het misschien vernederend. Maar in de ogen van Palestijnen, van Libanezen, van Jordaniers is het een martelaarsdood, en eentje die navolging verdient. 

Gisteren werd er in Jordanie nog een massale bijeenkomst gehouden voor Sinwar. Met doodsbedreigingen aan Amerika en Israel.. De wereld staat op ontploffen en het Westen/Israel doorziet het niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-10-2024 om 16:20 zei Dat beloof ik:

Je laat, terwijl je  heel goed weet dat het er staat, iets weg.
Zijn uitspraak was anders, hij stelde dat ik de reputatie had om erbarmelijk te zijn in begrijpend lezen en dat daarom discussie met mij zinloos was. 
Tsja zie je, ik sla nooit als eerste , maar als iemand kaatst kan ie de bal wel terug verwachten.

 

De enige die aan dit topic is deel gaan nemen met als doel om iemand af te zeiken ben jij, nadat je alarmbel afging omdat ik een woordje gebruikte.
 

Nee,

je gaf aan

Citaat

Mijn mening is dat je in een discussie tussen volwassenen zo niet met elkaar om moet gaan. Daarmee bedoel ik woorden als laffe of trol. 

Blijkbaar doe je dat zelf dus wel als eerste. En dat vond je zelf onvolwassen. Zelfreflectie is niet jouw ding he ?

Ik geef je alleen aan dat je iets doet wat je de ander verwijt. Nu bagatelliseer je het met "een woordje gebruiken". Als iemand anders een woordje gebruikt vlieg je er gelijk op in. Meten met twee maten noemen we dat.

En het is een feit dat je hier al 8 jaar zit en ruim 12.500 bijdragen het christendom loopt af te zeiken. Dat is gewoon voor iedereen leesbaar. 

Daarnaast stelde je dat ik liep te schelden. Ik vraag je om een voorbeeld en dan volgt er doodse stilte.

Je stelt dat mystieke ervaringen in de bijbel veelal egocentrische psychoses zijn. Ik vraag je om een onderbouwing en dan komt er weer niets. Als je volwassen wilt reageren dan kom je met iets. 

Het is allemaal niet best.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Paulus888:

Er zijn steeds meer mensen die zich afvragen waarom de IDF de fotos en beelden van het einde van Sinwar heeft laten zien.

Echt waar? Het is toch een kwestie van simpele bewijsvoering. Voorts werkt het demoraliserend en narratief versterkend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Figulus:

Echt waar? Het is toch een kwestie van simpele bewijsvoering. Voorts werkt het demoraliserend en narratief versterkend.

helemaal niet.. Heb je je weleens verdiept in de Palestijnse zaak? Al tientallen jaren worden de leiders vermoord door Israel. En nog nooit is het verzet groter dan vandaag de dag. Dat stemt tot nadenken.. Tevens is het narratief dat de IDF al een tijdje gaf van Sinwar dat hij als een vrouw verkleed tussen de gijzelaars zat met bommen. Maar wat ziet men? Een man die strijdend ten onder is gegaan. Onder zijn volk. Dat is niet demoraliserend maar werkt juist als olie op het vuur. Je moet niet over de Palestijnen en de andere Arabieren denken alsof het Nederlanders zijn. Sterker nog, in de 80-jarige oorlog stierven ook vele leiders van de geuzen etc en dan verving men de leiders en ging weer door. In WOII heeft de bezetter ook vele leiders vermoord, maar men verving de leiders en ging weer door. Dus het zal "verzet" eigen zijn om leiders te verliezen en toch door te gaan..

 

Terwijl als die man naar Egypte was gevlucht en men hem daar had vermoord dan was Sinwar een laffe leider geweest en was het veel beter voor de Israeliers..

Maar goed, jij en Fv snappen de mind van die anderen blijkbaar niet zo. Net zoals de Israeliers die mind niet begrijpen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Paulus888:

helemaal niet.. Heb je je weleens verdiept in de Palestijnse zaak? Al tientallen jaren worden de leiders vermoord door Israel. En nog nooit is het verzet groter dan vandaag de dag. Dat stemt tot nadenken.

Ik blijf van mening dat een cyclische decapitatiestrategie de enige optie is in deze kwestie. Anders blijft het maar de kop opsteken en wordt het veel te groot. Het is als bramen of bamboe: geheel verwijderen is vaak onmogelijk, tenzij het rigoureus wordt aangepakt. Meestal blijft het een kwestie van binnen de perken houden en valt deze zogenaamde nieuwe strategie, naar mijn mening, onder de noemer 'pleisters plakken' in plaats van oorzaken aanpakken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Figulus:

Ik blijf van mening dat een cyclische decapitatiestrategie de enige optie is in deze kwestie. Anders blijft het maar de kop opsteken en wordt het veel te groot. Het is als bramen of bamboe: geheel verwijderen is vaak onmogelijk, tenzij het rigoureus wordt aangepakt. Meestal blijft het een kwestie van binnen de perken houden en valt deze zogenaamde nieuwe strategie, naar mijn mening, onder de noemer 'pleisters plakken' in plaats van oorzaken aanpakken.

steeds als ik jullie (jij en Fv) eruit lul dan gaan jullie weer over iets anders beginnen..

ik heb het over de domme zet van Israel om te laten zien hoe de man gedood werd. De IDF heeft steeds volgehouden dat de man zich verstopte als een vrouwtje en met gijzelaars rondom hem. En dan laten ze hem zien als een held die stierf in het harnas..

Het KAN best dat de man naar Egypte vluchtte en onderweg door de IDF "betrapt" werd. Maar het gaat om het plaatje, om de PR. En die is nu veel beter voor Hamas en Sinwar dan "hij is een lafaard die als een vrouwtje verkleed door het leven gaat".. Daarom dacht ik dat zijn laatste minuten die je op YT kan vinden een Hamas PR was. 

Oorzaken aanpakken zeg je? Misschien moet de IDF oprotten uit Gaza en de Gazanen niet omsingelen zodat er geen spullen binnenkomen zonder dat Israel er wat over te zeggen heeft? En oprotten uit de Westbankoever?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Paulus888:

Daarom dacht ik dat zijn laatste minuten die je op YT kan vinden een Hamas PR was.

Natuurlijk vinden jullie dat. Jullie staan nog te juichen als overwinnaars op een boot die volop getorpedeerd wordt. Tegen dat soort psychotica ga ik niet lullen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Figulus:

Natuurlijk vinden jullie dat. Jullie staan nog te juichen als overwinnaars op een boot die volop getorpedeerd wordt. Tegen dat soort psychotica ga ik niet lullen.

En wie is "jullie" nou weer?

Kan je niet gewoon inhoudelijk ingaan op mijn schrijven? Of de witte filosofische vlag hijsen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Figulus:

In dit geval staat "jullie" voor een groep of mensen die zich identificeren met het pro-Palestijnse standpunt.

dan klopt het nog niet.. want in tegenstelling tot jullie vinden wij de dood van een leider niet leuk.. Daar gaat het ook niet om.Jullie proberen de dood van hoge leiders te verbloemen, wij komen voor onze doden uit.. Jullie downplayen/graden zelfs de dood van gewone soldaten om ervoor te zorgen dat er nog genoeg mensen zijn die willen vechten voor jullie zaak.

Het gaat mij puur om het PR plaatje, en iedereen die verstand heeft van deze zaken zal het met mij eens zijn. De PR voor Hamas is nu duizend maal beter dan een levende Sinwar verkleed als vrouwtje die zich met gijzelaars omringt ziet en met duizend bommen en granaten. Leiders komen en gaan dat maakt voor verzetters niet veel uit. 

Zoals wij in WOII elke maand wel verlies hadden aan leiders, zoals wij in de 80-jarige oorlog verlies hadden aan leiders. Maar de oorlog werd altijd gewonnen. En de Palestijnen zijn al helemaal gewend aan het verliezen van hun leiders..

Voor de wereld hoop ik wel dat er nu een staakt het vuren komt en de gijzelaars naar huis kunnen. En dan nog vrede in Oekraine. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Paulus888:

Het gaat mij puur om het PR plaatje, en iedereen die verstand heeft van deze zaken zal het met mij eens zijn. De PR voor Hamas is nu duizend maal beter dan een levende Sinwar verkleed als vrouwtje die zich met gijzelaars omringt ziet en met duizend bommen en granaten. Leiders komen en gaan dat maakt voor verzetters niet veel uit.

Je suggereert dat Hamas in staat is om via PR een beeld van zichzelf neer te zetten dat gunstiger is dan het beeld van een leider die zichzelf probeert te beschermen door zich met gijzelaars te omringen. Je hebt wel een hoge dunk van ze.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Paulus888:

Leiders komen en gaan dat maakt voor verzetters niet veel uit.

Leiderschap biedt richting, beslissingskracht en cohesie, waardoor een groep in staat is om effectief samen te werken en doelen te bereiken. Zonder leiding kan een operatie chaotisch worden, met gebrek aan communicatie, strategie en coördinatie tussen verschillende delen van een team. Ook is leiderschap vaak cruciaal in het motiveren van mensen, het oplossen van conflicten en het maken van lastige beslissingen onder druk.

Je bagatelliserende opmerking kan dan ook als loos worden beschouwd wat mij betreft. Het ontbreken van effectieve leiding heeft vaak een negatief effect op de coördinatie, strategie en motivatie van een groep. Zonder sterke leiders kunnen verzetsgroepen fragmenteren, inefficiënt worden of het momentum verliezen. Het tegenovergestelde zie je bij Israël gebeuren: die hebben flink het momentum mee en daar zouden ze gebruik van moeten maken. 

Zelfs wanneer nieuwe leiders opstaan, kan het tijd kosten voordat zij dezelfde mate van invloed en gezag bereiken, wat de effectiviteit van het verzet ondermijnt. Daarom heeft het verdwijnen of vervangen van een leider vaak wel degelijk gevolgen voor de dynamiek en het succes van een beweging, in tegenstelling tot wat je opmerking suggereert.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Figulus:

Je suggereert dat Hamas in staat is om via PR een beeld van zichzelf neer te zetten dat gunstiger is dan het beeld van een leider die zichzelf probeert te beschermen door zich met gijzelaars te omringen. Je hebt wel een hoge dunk van ze.

dat suggereer ik helemaal niet.. Ik heb het over de IDF die dit doet voor Hamas..

maar goed, met mensen die zo slecht lezen kan ik simpelweg geen discussie voeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Figulus:

Echt waar? Het is toch een kwestie van simpele bewijsvoering. Voorts werkt het demoraliserend en narratief versterkend.

 
Klopt. Arabische media berichten niet over Sinwar als een held die zijn manschappen leidend in de frontlinie is gestorven, maar als een berooide voortvluchtige  die als een rat in de vak zit en die tracht het eigen vege lijf te redden. Niets eervols aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Flawless victory:

 
Klopt. Arabische media berichten niet over Sinwar als een held die zijn manschappen leidend in de frontlinie is gestorven, maar als een berooide voortvluchtige  die als een rat in de vak zit en die tracht het eigen vege lijf te redden. Niets eervols aan.

Nu heeft Israël mogelijk leverage, en zouden er gijzelaars geruild kunnen worden voor het lichaam van Sinwar. Hoewel ik betwijfel of beide partijen daarvoor openstaan, zo belangrijk is ie vast niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Flawless victory:

 
Klopt. Arabische media berichten niet over Sinwar als een held die zijn manschappen leidend in de frontlinie is gestorven, maar als een berooide voortvluchtige  die als een rat in de vak zit en die tracht het eigen vege lijf te redden. Niets eervols aan.

alsof jij Arabisch kan 🤣

heb jij het allemaal van je betrouwbare bronnen dat men Sinwar een lafaard vind?

Even logisch nadenken man, IDF zegt "hij is verkleed als vrouwtje tussen gijzelaars als human shields".. Maar dan krijgt men te zien dat hij is gestorven tussen zijn medemensen. En gedood is door een tank. Zelfs nog twee handgranaten gegooid naar IDF soldaten die toen met een drone wilden kijken waar hij was. Een tank doodde hem vervolgens met een tweede knal..

Is dat laf? Is dat voortvluchtig zijn?

Je kan doen alsof hij vluchtte naar Egypte, maar dat is nergens bewezen. Dus een domme actie van de IDF om het te tonen op yt... Alleen mensen die echt niks "positiefs" over Hamas of in dit geval Sinwar willen horen zullen dit negatief zien.. En domme oren, zoals jullie.

www.youtube.com/watch?v=ugSD9lFjj7w

6 minuten geleden zei Figulus:

Nu heeft Israël mogelijk leverage, en zouden er gijzelaars geruild kunnen worden voor het lichaam van Sinwar. Hoewel ik betwijfel of beide partijen daarvoor openstaan, zo belangrijk is ie vast niet.

IDF heeft geen leverage nodig, die hebben meer dan 9.000 Palestijnen opgesloten in hun gevangenis. Die willen de Hamasterroristen terughebben. Een van de redenen om 7 oktober uberhaupt te doen overigens. Steel Israliers zodat je die kan ruilen voor gestolen Palestijnen. Of ontvoer ze.. Jullie media noemt de Palestijnen gevangenen en de Israeliers gijzelaars vanwege dat gijzelaars onschuldig zijn en gevangenen niet. Maar de meeste Palestijnen zitten opgesloten zonder dat er een proces aan te pas is geweest. Bijvoorbeeld door gooien van steentjes naar zwaarbewapende IDF-ers. Of voor opkomen voor je broer die opgepakt word..

btselem.org/statistics/detainees_and_prisoners

toen Hamas 200 Israëliërs ontvoerd had heeft de IDF in 1 maand 1000 Palestijnen opgepakt en in de gevangenis gestopt. Zodat men genoeg leverage had om de 200 ontvoerden terug te krijgen..

Vroeger vond ik het wonderbaarlijk dat Israël 1000 Palestijnen losliet voor 1 soldaat. Ik dacht "zo, dan houden die Israeliers extreem veel van hun mensen, en dan is het leven van 1 soldaat extreem veel waard". Totdat ik begreep dat die Palestijnen gewoon gevangen worden genomen om ze te kunnen ruilen voor Israëliërs. Het is gewoon het narrative dat Israel wil dat je gelooft. "Wij houden van het leven, Palestijnen van de dood"..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid