Spring naar bijdragen

Israël en Hezbollah, de jihad continueert.


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 580
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het verschil is, dat Friesland zoiets niet zal doen met het argument dat het land dat ze innemen, nu eenmaal aan ze is beloofd door Wodan. Dat doen Joden wel; ze nemen land in omdat dit nu eenmaal h

Er zijn mensen die aan de lopende band linkjes plaatsen. Ik zie dat als intellectuele luiheid. Wie niet zelf zijn punt kan maken heeft geen punt. Bovendien communiceer met deze of gene, met linkjes ka

Maar wegblijven tot volgend jaar augustus of langer is wel eigenaardig te noemen he. Wie weet treffen we elkaar zij naast zij tegen de Russen. Ik ben alvast mijn conditie aan het verbeteren en hoop da

Posted Images

1 uur geleden zei Figulus:

BUGHUNT!

Lasers maken het verdedigen stukken goedkoper. Twee euro per schot...

🤣

wat een bron.. Ik geef je een tip: Alle kanalen die aan het einde van hun titels van hun video's ! hebben staan moet je negeren. Dat zijn clickbait kanalen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Flawless victory:


Israël beschikt inderdaad over fenomenaal afweergeschut, waaronder laser.

vandaar dat ze na twee aanvallen van Iran gebieden waar raketten gevallen waren tot black site verklaarden waar geen journalist en geen burger mocht komen?

En vandaar dat bepaalde mensen die toch lieten zien wat er gebeurt was zijn opgepakt en misschien wel de doodstraf krijgen, of levenslang de gevangenis in moeten?

Alleen naieve en domme mensen geloven dat de IDF gelijk heeft en dat er geen schade is aan IDF constructies. Zelfs in WOII kenden de geallieerden PR en het downgraden van eigen schade of gedode soldaten. Daar is niks mis mee, wat er wel mis is dat mensen het geloven op hun blauwe ogen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)
1 uur geleden zei Paulus888:

🤣

wat een bron.. Ik geef je een tip: Alle kanalen die aan het einde van hun titels van hun video's ! hebben staan moet je negeren. Dat zijn clickbait kanalen.

 

Hey Paulus de Boskabouter. Ik geef je ook een tip: donder lekker op naar de paddenstoel waar je vanaf bent gekropen! (Is maar clickbait hoor).

De YouTube-kanaal Front Cost biedt voornamelijk informatieve video's, zonder de typische kenmerken van clickbait. De titels zijn direct en relevant voor de inhoud. Dat komt omdat ze zich richten op het verstrekken van juiste informatie in plaats van kijkers te misleiden met sensationele claims. Je opmerking dat een uitroepteken altijd duidt op clickbait is generalisatie die zelf misleidend is.

bewerkt door Figulus
Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Figulus:

Hey Paulus de Boskabouter. Ik geef je ook een tip: donder lekker op naar de paddenstoel waar je vanaf bent gekropen! (Is maar clickbait hoor).

De YouTube-kanaal Front Cost biedt voornamelijk informatieve video's, zonder de typische kenmerken van clickbait. De titels zijn direct en relevant voor de inhoud. Dat komt omdat ze zich richten op het verstrekken van juiste informatie in plaats van kijkers te misleiden met sensationele claims. Je opmerking dat een uitroepteken altijd duidt op clickbait is generalisatie die zelf misleidend is.

ik heb op dat kanaal gekeken en het zijn enkel en alleen maar sensationele claims. Dat je dat niet door hebt..

jij gelooft zeker ook die kanalen die video's laten zien maar die voor de goede kijker arma filmpjes blijken te zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

https://nos.nl/artikel/2540629-tanks-israel-rammen-vn-poort-netanyahu-wil-blauwhelmen-weg-uit-deel-libanon

Citaat

Opnieuw is er een aanvaring geweest tussen VN-blauwhelmen en Israëlische troepen in Libanon. Volgens VN-vredesmacht Unifil is vanmorgen vroeg een poort ingeramd door Israëlische tanks. Kort voor deze melding heeft premier Netanyahu vanmiddag gezegd dat de blauwhelmen moeten vertrekken uit dit deel van Libanon.

Netanyahu voert nu ook oorlog tegen de VN en sommeert hen om te vertrekken.  

Citaat

De afgelopen dagen werden troepen van de United Nations Interim Force (Unifil) vaker aangevallen door het Israëlische leger. Op het hoofdkwartier in Naqoura raakten meerdere blauwhelmen gewond.

Op de aanvallen is internationaal forse kritiek. Vanmiddag zei de Italiaanse premier Meloni - die zich gewoonlijk achter Netanyahu schaart - dat de Israëlische aanvallen op VN-vredestroepen onacceptabel zijn.

Zelfs het neo-fascisme heeft kritiek op Israel. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Hopper:

https://nos.nl/artikel/2540629-tanks-israel-rammen-vn-poort-netanyahu-wil-blauwhelmen-weg-uit-deel-libanon

Netanyahu voert nu ook oorlog tegen de VN en sommeert hen om te vertrekken.  

Zelfs het neo-fascisme heeft kritiek op Israel. 

Nonsens verhaaltje. Israël sommeert hen terecht te vertrekken want er gaat daar gevochten worden. Hamas gebruikt de VN namelijk weer eens als middel om zich mee te beschermen en zal expres aanvallen in de buurt van mensen met blauwe helmen. Niet eigenwijs gaan doen en gewoon wegwezen daar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

https://unifil.unmissions.org/unifil-statement-13-october-2024

Early this morning, peacekeepers at a UN position in Ramyah observed three platoons of IDF soldiers crossing the Blue Line into Lebanon.

At around 4:30 a.m., while peacekeepers were in shelters, two IDF Merkava tanks destroyed the position’s main gate and forcibly entered the position. They requested multiple times that the base turn out its lights. The tanks left about 45 minutes later after UNIFIL protested through our liaison mechanism, saying that IDF presence was putting peacekeepers in danger. 

At around 6:40 a.m., peacekeepers at the same position reported the firing of several rounds 100 metres north, which emitted smoke. Despite putting on protective masks, fifteen peacekeepers suffered effects, including skin irritation and gastrointestinal reactions, after the smoke entered the camp. The peacekeepers are receiving treatment.

In addition, yesterday, IDF soldiers stopped a critical UNIFIL logistical movement near Meiss ej Jebel, denying it passage. The critical movement could not be completed. 

For the fourth time in as many days, we remind the IDF and all actors of their obligations to ensure the safety and security of UN personnel and property and to respect the inviolability of UN premises at all times.

Breaching and entering a UN position is a further flagrant violation of international law and Security Council resolution 1701 (2006). Any deliberate attack on peacekeepers is a grave violation of international humanitarian law and resolution 1701. UNIFIL’s mandate provides for its freedom of movement in its area of operations, and any restriction on this is a violation of resolution 1701.

We have requested an explanation from the IDF from these shocking violations.

Israel heeft finaal lak aan de internationale gemeenschap.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Hopper:

https://unifil.unmissions.org/unifil-statement-13-october-2024

Early this morning, peacekeepers at a UN position in Ramyah observed three platoons of IDF soldiers crossing the Blue Line into Lebanon.

At around 4:30 a.m., while peacekeepers were in shelters, two IDF Merkava tanks destroyed the position’s main gate and forcibly entered the position. They requested multiple times that the base turn out its lights. The tanks left about 45 minutes later after UNIFIL protested through our liaison mechanism, saying that IDF presence was putting peacekeepers in danger. 

At around 6:40 a.m., peacekeepers at the same position reported the firing of several rounds 100 metres north, which emitted smoke. Despite putting on protective masks, fifteen peacekeepers suffered effects, including skin irritation and gastrointestinal reactions, after the smoke entered the camp. The peacekeepers are receiving treatment.

In addition, yesterday, IDF soldiers stopped a critical UNIFIL logistical movement near Meiss ej Jebel, denying it passage. The critical movement could not be completed. 

For the fourth time in as many days, we remind the IDF and all actors of their obligations to ensure the safety and security of UN personnel and property and to respect the inviolability of UN premises at all times.

Breaching and entering a UN position is a further flagrant violation of international law and Security Council resolution 1701 (2006). Any deliberate attack on peacekeepers is a grave violation of international humanitarian law and resolution 1701. UNIFIL’s mandate provides for its freedom of movement in its area of operations, and any restriction on this is a violation of resolution 1701.

We have requested an explanation from the IDF from these shocking violations.

Israel heeft finaal lak aan de internationale gemeenschap.

Ze hebben nog zo gezegd: doe dat lampje uit! Maar nee, de UN als vredeshandhavers zijn bang en durven niet te slapen zonder nachtlampje.

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

33 minuten geleden zei Figulus:

Nonsens verhaaltje. Israël sommeert hen terecht te vertrekken want er gaat daar gevochten worden. Hamas gebruikt de VN namelijk weer eens als middel om zich mee te beschermen en zal expres aanvallen in de buurt van mensen met blauwe helmen. Niet eigenwijs gaan doen en gewoon wegwezen daar.

 

Zo is dat. Netanyahu wil dat ze daar vertrekken omdat ze anders gijzelaars kunnen worden van Hezbollah.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Figulus:

Nonsens verhaaltje. Israël sommeert hen terecht te vertrekken want er gaat daar gevochten worden. Hamas gebruikt de VN namelijk weer eens als middel om zich mee te beschermen en zal expres aanvallen in de buurt van mensen met blauwe helmen. Niet eigenwijs gaan doen en gewoon wegwezen daar.

israel heeft de Unifil alleen niks te vertellen..

En het is juist Hezbollah dat zegt "wij vallen de VN niet aan en dus ook de Unifil niet"...

Je bent overigens behoorlijk mis qua Hamas en Hezbollah. Zoveel verstand van zaniken heb jij nou eenmaal. Verder dan "Israel is onschuldig aan alles waarvan ze beschuldigt worden" kom je niet.

 

40 minuten geleden zei Flawless victory:

 

 

Zo is dat. Netanyahu wil dat ze daar vertrekken omdat ze anders gijzelaars kunnen worden van Hezbollah.

Helemaal niet. Hezbollah heeft op X al aangegeven dat ze de VN strijders niks aan gaan doen. Zowel Hamas als Hezbollah snappen immers de werking van PR. Als Hezbollah de VN aanvalt werkt dit enkel tegen hen, dus waarom zouden ze dit doen?

Israel moet nog wennen aan PR en vinden dat ze zelf boven de wet staan. Vandaar ook hun aanvallen op de VN, zonder zich erom te bekommeren. Dan zeggen ze later "we gaan het zelf uitzoeken" en dan hoor je er niks meer over. We hebben het gezien in alle gevallen waarin de IDF fout zat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Citaat

Het Israëlische leger beweert continu met de VN-vredesmacht te hebben samengewerkt en stelt het Unifil-personeel niet in gevaar te hebben gebracht. Toen de tank niet meer onder vuur lag, heeft hij de Unifil-positie verlaten, schrijft het leger. Unifil schreef eerder juist meerdere keren aan de Israëlische militairen te hebben gevraagd om de positie te verlaten, omdat de Israëlische aanwezigheid een gevaar zou vormen voor de Unifil-troepen.

bron: nos.nl/collectie/13970/liveblog/2539888-tientallen-gewonden-in-israel-door-drone-aanval-hezbollah-verantwoordelijk

 

dus in feite gebruikt de IDF juist de VN positie om zich in veiligheid te brengen. In plaats van dat Hezbollah de positie zou gebruiken om aanvallen vanuit te doen..

Nu komt de aap uit de mouw!

bewerkt door Paulus888
Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)
1 uur geleden zei Paulus888:

israel heeft de Unifil alleen niks te vertellen..

En het is juist Hezbollah dat zegt "wij vallen de VN niet aan en dus ook de Unifil niet"...

Je bent overigens behoorlijk mis qua Hamas en Hezbollah. Zoveel verstand van zaniken heb jij nou eenmaal. Verder dan "Israel is onschuldig aan alles waarvan ze beschuldigt worden" kom je niet.

Ach hou toch op te zeuren ventie. Allemaal 1 pot nat. Laat ze die blauwe helm gebruiken om te verdedigen ipv Hezbollah de hand boven het hoofd te houden. Stelletje prutsers. Nog steeds niks geleerd van affaire Karremans blijkbaar.

bewerkt door Figulus
Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Figulus:

Ach hou toch op te zeuren ventie. Allemaal 1 pot nat. Laat ze die blauwe helm gebruiken om te verdedigen ipv Hezbollah de hand boven het hoofd te houden. Stelletje prutsers. Nog steeds niks geleerd van affaire Karremans blijkbaar.

je bent niet goed bij je paasei Figulus. Je kan niet eens erkennen dat je fout zit en Hamas en Hezbollah door elkaar haalt. Door te doen alsof het 1 pot nat is.. Ook daar uit je je gebrek aan kennis trouwens.

Volgens mij houden ze Hezbollah niet de hand boven het hoofd. Het is juist een Israelische tank die naar binnen stormde om de kogels van Hezbollah te ontwijken. Hezbollah valt de VN niet aan, dat is namelijk PR technisch uiterst dom..

En omdat Israel zichzelf boven de wet ziet geven zij niet om PR dus vallen ze de VN wel gewoon aan. Ze hebben zelfs camera's van dat steunpunt kapot geschoten, om iets uit te vreten wat niet op camera gezien mag worden.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Paulus888:

je bent niet goed bij je paasei Figulus. Je kan niet eens erkennen dat je fout zit en Hamas en Hezbollah door elkaar haalt. Door te doen alsof het 1 pot nat is.. Ook daar uit je je gebrek aan kennis trouwens.

Volgens mij houden ze Hezbollah niet de hand boven het hoofd. Het is juist een Israelische tank die naar binnen stormde om de kogels van Hezbollah te ontwijken. Hezbollah valt de VN niet aan, dat is namelijk PR technisch uiterst dom..

En omdat Israel zichzelf boven de wet ziet geven zij niet om PR dus vallen ze de VN wel gewoon aan. Ze hebben zelfs camera's van dat steunpunt kapot geschoten, om iets uit te vreten wat niet op camera gezien mag worden.

Nou, ik stel voor dat je de paashaas maar eens om een tweede mening gaat vragen. Misschien zijn het mijn paaseieren die niet goed bij jou zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Figulus:

Nou, ik stel voor dat je de paashaas maar eens om een tweede mening gaat vragen. Misschien zijn het mijn paaseieren die niet goed bij jou zijn.

Vraag jij Netanyahu maar bij ieder schrijven van jou of het Hem welgevallig is.. Zoals jij al meer dan een jaar zijn propaganda klakkeloos gelooft en uitdraagt. Ik zou geld vragen van AIPAC.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Paulus888:

Vraag jij Netanyahu maar bij ieder schrijven van jou of het Hem welgevallig is.. Zoals jij al meer dan een jaar zijn propaganda klakkeloos gelooft en uitdraagt. Ik zou geld vragen van AIPAC.

De overtuiging dat Israël zich aan het verdedigen is, bestaat al veel langer dan een jaar. Die was ik al aangedaan toen ik de Bijbel voor het eerst had gelezen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben er evenzo van overtuigd dat er vanuit Israël ook hele nare dingen gaan gebeuren zodra hun machtspositie is versterkt. Dat idee van een overwinning met een terugkerende Jezus op de wolken is vooralsnog een vergezicht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Figulus:

De overtuiging dat Israël zich aan het verdedigen is, bestaat al veel langer dan een jaar. Die was ik al aangedaan toen ik de Bijbel voor het eerst had gelezen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben er evenzo van overtuigd dat er vanuit Israël ook hele nare dingen gaan gebeuren zodra hun machtspositie is versterkt. Dat idee van een overwinning met een terugkerende Jezus op de wolken is vooralsnog een vergezicht.

Vroeger was men zich aan het verdedigen. Tegenwoordig is men losgeslagen van de wereld losgezongen. Tevens is de enige reden dat men Israel in 1948 aanvaarde als gesticht land de religie.. Juist omdat mensen met de Joodse Bijbel in de hand politiek zijn gaan bedrijven. "als we Israel stichten en de Joden daarheen laten gaan dan is er een profetie vervuld en komt Jezus terug"... Totale waanzin. En heel goed dat volkeren of groepen zich ertegen teweer stellen.

mensen die anders menen moeten eens in de schoenen van een ander gaan staan, in plaats van in de christelijke/joodse of religieuze schoenen. Gewoon in de schoenen van de humanist.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Paulus888:

Vroeger was men zich aan het verdedigen. Tegenwoordig is men losgeslagen van de wereld losgezongen. Tevens is de enige reden dat men Israel in 1948 aanvaarde als gesticht land de religie.. Juist omdat mensen met de Joodse Bijbel in de hand politiek zijn gaan bedrijven. "als we Israel stichten en de Joden daarheen laten gaan dan is er een profetie vervuld en komt Jezus terug"... Totale waanzin. En heel goed dat volkeren of groepen zich ertegen teweer stellen.

mensen die anders menen moeten eens in de schoenen van een ander gaan staan, in plaats van in de christelijke/joodse of religieuze schoenen. Gewoon in de schoenen van de humanist.

Noem jij eens een oorlog waarin geen sprake is van devaluatie van normen en waarden. Als ik in de schoenen van een humanist ga staan, kan ik er geen bedenken.  Oorlogen hebben inherent een destructieve invloed op normen en waarden, juist omdat ze vaak voortkomen uit en leiden tot extreme omstandigheden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei Figulus:

Noem jij eens een oorlog waarin geen sprake is van devaluatie van normen en waarden. Als ik in de schoenen van een humanist ga staan, kan ik er geen bedenken.  Oorlogen hebben inherent een destructieve invloed op normen en waarden, juist omdat ze vaak voortkomen uit en leiden tot extreme omstandigheden.

en deze oorlog is een religieuze. Satanyahu haalde op acht oktober al Amelek aan. Waarin alle kinderen, vrouwen, mannen en vee moesten worden vermoord. De israelische soldaten zingen voor ze ten aanval trekken liedjes uit de Thora.. "our God is one" "our God gives the enemy in our hands"..

Men blaast op een hoorn, zoals men dat blijkbaar deed in de mythische tijden. 

Alleen door religie verworden mensen tot de monsters die verslagen moeten worden. De volgelingen van de duivel. Goed-Kwaad. Licht tegen Duisternis etc.. Allemaal termen die Netanyahu gebruikt in zijn boude toespraken. Terwijl, in mijn humble opinion, die man zelf een duivel is (ik zie de kwaadheid en toorn in die man zijn ogen). 

Dus laat je niet meeslepen in een oorlog die er enkel is om Netanyahu uit de gevangenis te houden. Want zolang er oorlog is zijn er geen nieuwe verkiezingen en zolang Netanyahu premier is kan hij niet worden vervolgd. Zou er vandaag een ceasefire getekend worden dan houdt Hezbollah morgen op met schieten op Israel. Dan kunnen de "bewoners" weer "terug", dan komen de gijzelaars terug. Win-win-win-win. Alhoewel ik mij afvraag of Hezbollah wil stoppen nu al hun leiders zijn gefusilleerd door Israel. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Paulus888:

Dus laat je niet meeslepen in een oorlog die er enkel is om Netanyahu uit de gevangenis te houden. Want zolang er oorlog is zijn er geen nieuwe verkiezingen en zolang Netanyahu premier is kan hij niet worden vervolgd. Zou er vandaag een ceasefire getekend worden dan houdt Hezbollah morgen op met schieten op Israel. Dan kunnen de "bewoners" weer "terug", dan komen de gijzelaars terug. Win-win-win-win. Alhoewel ik mij afvraag of Hezbollah wil stoppen nu al hun leiders zijn gefusilleerd door Israel. 

Nogal speculatief en met politieke bias uitgesproken. Dergelijke sprookjes kunnen enkel ontstaan in een gigantisch paasei met vreselijk veel fantasie. Wat betreft Hezbollah en leiderschap: de drang om te overleven is volgens mij de sterkste drift die er bestaat en gaat bij veruit het merendeel de boventoon voeren. Die staan echt niet fanatiek te springen en te juichen om dat baantje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Paulus888:

israel heeft de Unifil alleen niks te vertellen..

En vice versa. Het hele beleid van Israël is geheel conform het joodse karakter: wij gaan onze eigen gang en hebben geen internationale toestemming nodig. Het handelt geheel volgens eigen inzicht en op basis van eigenbelang. Israël stelt voorwaarden en daar gaat naar geluisterd worden. Dat is nu eenmaal de manier waarop er zaken wordt gedaan in het midden oosten. Geen heilige koeien en veel bommen en granaten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Figulus:

Nogal speculatief en met politieke bias uitgesproken. Dergelijke sprookjes kunnen enkel ontstaan in een gigantisch paasei met vreselijk veel fantasie. Wat betreft Hezbollah en leiderschap: de drang om te overleven is volgens mij de sterkste drift die er bestaat en gaat bij veruit het merendeel de boventoon voeren. Die staan echt niet fanatiek te springen en te juichen om dat baantje.

ik heb niks over Hezbollah en het leiderschap gezegd. Enkel dat men waarschijnlijk wraak wil nemen, vanwege alle leiders die vermoord zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)
42 minuten geleden zei Paulus888:

ik heb niks over Hezbollah en het leiderschap gezegd. Enkel dat men waarschijnlijk wraak wil nemen, vanwege alle leiders die vermoord zijn.

Als de organisatie verzwakt raakt door het verlies van leiders, resulteert dat in minder gecoördineerde en gefragmenteerde acties die minder effectief en makkelijker te neutraliseren zijn. Het constante verlies van leiding leidt tot demotivatie en uitputting. De leiders kiezen eieren voor hun maagden of worden gedwongen aangesteld en nemen alvast afscheid. De bal zal worden afgeschoven op makkelijk te beïnvloeden en manipuleerbare mensen die geen 72 maar 144 maagden krijgen voorgespiegeld. Ongetwijfeld zal er worden opgeroepen tot het plegen van meer zelfmoordaanslagen. Maar zelfs dat vereist een zekere mate van planning en organisatie.

 

bewerkt door Figulus
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid