Figulus 146 Geplaatst gisteren om 08:28 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 08:28 38 minuten geleden zei Dat beloof ik: Waarom ga je niet in op wat Paulus aanhaalt over IDF? Paulus vindt van alles en nog wat, kruip hem zelf in de kont zou ik zeggen. Wat je ook van het conflict vindt, de IDF verdedigt een land dat op 7 oktober op brute wijze werd aangevallen. Ze laten zich niet in hun hemd zetten door terroristen die doelbewust burgerdoelen aanvallen en zich vervolgens verschuilen achter hun eigen bevolking. Dat is geen kwestie van voorkeur, maar van realiteitszin. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 83 Geplaatst gisteren om 12:24 Rapport Share Geplaatst gisteren om 12:24 20 uur geleden zei Figulus: Hamas is géén verzetsgroep, maar een terroristische organisatie. Het verschil is cruciaal: een verzetsgroep strijdt tegen een bezetting volgens internationaal recht, met respect voor burgerlevens. Hamas daarentegen voert bewust aanslagen uit op burgers, ontvoert mensen, en gebruikt geweld als politiek pressiemiddel, inclusief terreur en het inzetten van burgers als menselijk schild. Het bagatelliseren van deze feiten ondermijnt de ernst van hun daden en ontneemt de slachtoffers hun recht op gerechtigheid. Kritisch durven zijn betekent ook dat je deze harde realiteit onder ogen ziet, zonder het te vergoelijken of te verzachten. ik blijf het wonderlijk vinden hoe vreemde reacties jij op mij hebt en hoe weinig je inhoudelijk wat te vertellen hebt.. Ga eens in op mijn "je kan geen menselijk schild maken van je eigen burgers tegen de vijand". Want je blijft maar herhalen dat men mensen als menselijk schild gebruikt.. In mijn vele videos die ik gezien heb van aanvallen van Hamas op de IDF heb ik geen burgers gezien overigens. Want de burgers worden van het kastje naar de muur gestuurd. Dan denkt de IDF dat ze veilig alle huizen kunnen slopen, maar hebben buiten Hamas gerekend. Mensen die wel blijven in de gebieden waar ze wonen, in tunnels om vervolgens bulldozers en tanks aan te vallen. Hamas heeft 1 keer mensen ontvoerd en ook af en toe een soldaat van de IDF. Maar jij doet alsof wat ze op 7 oktober deden hun dagelijkse kost is. En dat is onzin. Dat was een actie, en het meeste van de actie daar vond ik ook barbaars. En terroristisch. Van gewone burgers blijf je af. Alhoewel, in Israel zit het anders want vanaf 18 jaar ben je reservist. Dus dan ben je een legaal doelwit voor Hamas. Het spijt me ook voor je laatste alinea want die had je beter op jezelf kunnen richten. Ik ben kritisch op Hamas vanwege 7 oktober. Jij daarentegen lijkt alle daden van de IDF goed te keuren. Dus wees eens kritisch op de IDF. Of ben je bang dat de Joodse God jou dan wat aan doet? Je vond het zelfs geen probleem toen hulpverleners met ambulances en brandweerwagens werden gedood en begraven! Lag allemaal aan Hamas vond je.. Vandaag zijn er 2 mensen gedood in Amerika door een Palestina supporter. Ik kan eerlijk toegeven dat ik dat slecht vind. Ook omdat het in Amerika is gebeurd en Trump misschien nu juist meer naar Satanyahu toegaat dan daarvoor (want hij negeerde de man, zelfs op reis door het Midden-Oosten). Maar de mensen roepen meteen "dit is het kwalijke van antisemitisme".. En ze keuren het af en vinden het walgelijk. Maar dat Israel op dezelfde dag tientallen doden in Gaza veroorzaakt ontgaat ze blijkbaar... En zo kijk ik ook naar jou en jouw bijdragen. Israelische mensen die dood gaan is vreselijk, maar de Palestijnen die vermoord worden, och dat zijn untermenschen.. Volgens jou mogen Joden wel wraak nemen en gerechtigheid zoeken, maar Hamas leden die hetzelfde doen (ze worden al 70 jaar kapot gemaakt en bezet door Israel) worden terroristen genoemd.. Snap je jouw meten met twee maten niet? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 146 Geplaatst gisteren om 12:39 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 12:39 14 minuten geleden zei Paulus888: Snap je jouw meten met twee maten niet? Nee. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 83 Geplaatst gisteren om 12:43 Rapport Share Geplaatst gisteren om 12:43 2 minuten geleden zei Figulus: Nee. zie je nou Figulus? ik typ 10 minuten of meer ene heel genuanceerd iets. En jij reageert met een oneliner.. Jammer dat je zo'n karakter hebt, daar kom je heel moeilijk vanaf. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 146 Geplaatst gisteren om 13:14 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 13:14 30 minuten geleden zei Paulus888: zie je nou Figulus? ik typ 10 minuten of meer ene heel genuanceerd iets. En jij reageert met een oneliner.. Jammer dat je zo'n karakter hebt, daar kom je heel moeilijk vanaf. Taaltechnisch is "nee" geen oneliner. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 146 Geplaatst 11 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 11 uur geleden Raakvlakken specifiek tussen nazisme en extremistische islamitische ideologieën: Totalitair denken: Zowel het nazisme als sommige vormen van islamitisch extremisme streven naar volledige controle over de samenleving, inclusief wetgeving, cultuur, en religie. Antisemitisme: Het nazisme is berucht om zijn ideologische en genocidale antisemitisme. In sommige extremistische islamitische stromingen (zoals bij Hamas of Hezbollah) komt ook uitgesproken antisemitisme voor. Glorificatie van martelaarschap en geweld: Nazistische propaganda verheerlijkte de dood voor het "Vaterland". Extremistische islamistische groeperingen prijzen zelfmoordterroristen als martelaren. Gebruik van propaganda en indoctrinatie: Beide systemen maken gebruik van intensieve propaganda en jeugdindoctrinatie om haat en loyaliteit aan de eigen zaak te kweken. Vijanddenken (wij versus zij): In beide ideologieën is er sprake van duidelijke vriend-vijandbeelden. De buitenwereld (Joden, westerse wereld, ongelovigen) wordt afgeschilderd als vijandig en te bestrijden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 83 Geplaatst 7 uur geleden Rapport Share Geplaatst 7 uur geleden 3 uur geleden zei Figulus: Raakvlakken specifiek tussen nazisme en extremistische islamitische ideologieën: Totalitair denken: Zowel het nazisme als sommige vormen van islamitisch extremisme streven naar volledige controle over de samenleving, inclusief wetgeving, cultuur, en religie. Antisemitisme: Het nazisme is berucht om zijn ideologische en genocidale antisemitisme. In sommige extremistische islamitische stromingen (zoals bij Hamas of Hezbollah) komt ook uitgesproken antisemitisme voor. Glorificatie van martelaarschap en geweld: Nazistische propaganda verheerlijkte de dood voor het "Vaterland". Extremistische islamistische groeperingen prijzen zelfmoordterroristen als martelaren. Gebruik van propaganda en indoctrinatie: Beide systemen maken gebruik van intensieve propaganda en jeugdindoctrinatie om haat en loyaliteit aan de eigen zaak te kweken. Vijanddenken (wij versus zij): In beide ideologieën is er sprake van duidelijke vriend-vijandbeelden. De buitenwereld (Joden, westerse wereld, ongelovigen) wordt afgeschilderd als vijandig en te bestrijden. Heey dat is gek.. Dat kan ik ook zo een op een plakken over Israel momenteel.. Zou Israel soms ook naziachtig zijn vandaag de dag? Citaat Totalitair denken: Zowel het nazisme als sommige vormen van islamitisch extremisme streven naar volledige controle over de samenleving, inclusief wetgeving, cultuur, en religie. Haha, moet je in Gaza of op de Westbank eens lopen. De totale controle die Israel daar uitvoert.. Plus in Israel wilde men heel ver gaan op het gebied van controle van de eigen staat. Dat was voor 7 oktober en een van de redenen dat Satanyahu toen niet zo populair meer was. Citaat Antisemitisme: Het nazisme is berucht om zijn ideologische en genocidale antisemitisme. In sommige extremistische islamitische stromingen (zoals bij Hamas of Hezbollah) komt ook uitgesproken antisemitisme voor. Antisemitisme is niet het ergst wat er op Aarde is.. ALLE discriminatie op gebied van religie, afkomst, sekse of voorkeur is slecht.. ik haat het met enorme passie dat mensen vandaag de dag Antisemitisme als een van de ergste misdaden jegens de menselijkheid beschouwen.. Joden zijn niet beter EN zeker ook niet slechter dan de rest van de wereld.. Ik zie Hamas en Hezbollah zeker niet als extremistisch of islamitisch.. Zij zijn het gevolg van de bezetting van Israel in Gaza en later in Libanon. En zij zijn niet tegen Joden, maar tegen Israeliers die hun land bezet houden. Wereld van verschil! 4 uur geleden zei Figulus: Glorificatie van martelaarschap en geweld: Nazistische propaganda verheerlijkte de dood voor het "Vaterland". Extremistische islamistische groeperingen prijzen zelfmoordterroristen als martelaren. Ook dit zie je veel te makkelijk. Ze prijzen niemand als martelaren. Maar het zijn martelaren. Je weet namelijk dat een onafhankelijksstrijd nooit kan slagen zonder doden.. Ook in Nederland in de tachtigjarige oorlog waren ze daarvan doordrongen.. P.S. ik heb het nu over Hamas en Hezbollah. Niet over die echte extremistische groeperingen zoals Al Qaida en ISIS.. Die zijn namelijk uit op wereldoverheersing, en probeerden Westerse legers naar hen te lokken voor een soort "endbattle".. 4 uur geleden zei Figulus: Gebruik van propaganda en indoctrinatie: Beide systemen maken gebruik van intensieve propaganda en jeugdindoctrinatie om haat en loyaliteit aan de eigen zaak te kweken. Haha, dus dit is nazisme? Waar vind je geen propaganda en indoctrinatie? In Israel noemt men dit Hasbara. Omdat men weet dat wij in het Westen niet zo blij worden van propaganda.. Maar feitelijk zijn zelfs onze media niet immuun voor propaganda. 4 uur geleden zei Figulus: Vijanddenken (wij versus zij): In beide ideologieën is er sprake van duidelijke vriend-vijandbeelden. De buitenwereld (Joden, westerse wereld, ongelovigen) wordt afgeschilderd als vijandig en te bestrijden. Denk je dat wij in het Westen geen wij-zij hebben? Maar dan op een ander vlak.. "wij zijn beschaafd, wij houden van onze kinderen vs "zij zijn slecht, nog niet ontwikkeld en houden niet van hun kinderen". Dit merk je vaak in hoe men over Hamas praat.. Laatst nog bij Lubach.. Beweerde de man dat Hamas nog minder om hun doden gaf dan Israel om de Palestijnse doden... En dat is gewoon onzin. Over Rusland word overigens hetzelfde gezegd. Dat moeders hun zonen naar het front sturen omdat ze een fiets krijgen, of een fles wodka etc.. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 146 Geplaatst 6 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 6 uur geleden 18 minuten geleden zei Paulus888: Antisemitisme is niet het ergst wat er op Aarde is.. ALLE discriminatie op gebied van religie, afkomst, sekse of voorkeur is slecht.. ik haat het met enorme passie dat mensen vandaag de dag Antisemitisme als een van de ergste misdaden jegens de menselijkheid beschouwen.. Joden zijn niet beter EN zeker ook niet slechter dan de rest van de wereld. Nee, Joden zijn niet beter dan anderen. Maar het besef dat antisemitisme ernstig is, komt voort uit wat er in het verleden is gebeurd wanneer zulke haat ongestoord zijn gang kon gaan. Ook vandaag de dag zien we wat antisemitisme kan doen als het ongestoord zijn gang gaat, tot het vermoorden van Joden op straat aan toe. Denk aan de aanslagen in Parijs, Toulouse, Halle, en recent nog in Washington. Het is een gif dat steeds weer de kop opsteekt, soms openlijk, soms vermomd als 'legitieme kritiek'. Dat antisemitisme vaak als één van de ergste misdaden wordt gezien, gaat niet over het verheffen van één groep boven de rest, maar over het herhaaldelijke, systematische karakter ervan in de geschiedenis, en het feit dat het telkens weer leidt tot vernietiging. Verspreidt dat gif zich vrij door de lucht, buiten de afgesloten ruimtes van Auschwitz, dan biedt geen gasmasker enige bescherming. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 83 Geplaatst 6 uur geleden Rapport Share Geplaatst 6 uur geleden 2 minuten geleden zei Figulus: Nee, Joden zijn niet beter dan anderen. Maar het besef dat antisemitisme ernstig is, komt voort uit wat er in het verleden is gebeurd wanneer zulke haat ongestoord zijn gang kon gaan. Ook vandaag de dag zien we wat antisemitisme kan doen als het ongestoord zijn gang gaat, tot het vermoorden van Joden op straat aan toe. Denk aan de aanslagen in Parijs, Toulouse, Halle, en recent nog in Washington. Het is een gif dat steeds weer de kop opsteekt, soms openlijk, soms vermomd als 'legitieme kritiek'. Dat antisemitisme vaak als één van de ergste misdaden wordt gezien, gaat niet over het verheffen van één groep boven de rest, maar over het herhaaldelijke, systematische karakter ervan in de geschiedenis, en het feit dat het telkens weer leidt tot vernietiging. Verspreidt dat gif zich vrij door de lucht, buiten de afgesloten ruimtes van Auschwitz, dan biedt geen gasmasker enige bescherming. Hier word ik altijd zo moe en lacherig van he. De moord op die twee mensen wijten aan antisemitisme.. Want dan kan je de echte reden ontkennen. Zoals de Israeliers ook doen, en hun puppets ook. Namelijk dat de twee nog zouden leven als Israel niet 50.000 mensen afslacht. Iedere dag weer doden in Gaza! Maar dat lijkt niemand te boeien. En dan krijg je lone wolves die dit soort dingen doen.. Altijd bij onschuldige mensen, want de echte daders van de genocide worden beveiligd.. Ook omdat de meerendeel van het gewone volk zich niet vertegenwoordigd voelt door hun regering. Welke alleen om olie en geld daar zitten en niet om humanisme. En we weten van alle vermoorde Joden/Israeliers de naam, de hobbies, hun familie en wat voor gat ze achterlaten.. Maar van de 50.000 doden in Gaza en de velen die nog onder het puin liggen weten we hoegenaamd niks. Omdat we die mensen ontmenselijken. En de dode Israeliers/Joden die vermenselijken we (terecht).. Trouwens, de geschiedenis heeft uitgewezen dat het juist Christenen waren die zich aan antisemitisch geweld te buiten gingen. Ik las laatst nog een boek over de Kruistochten. De kruisridders gingen in Germania eerst nog Joden opzoeken om ze te bekeren of te vernietigen. Laten we Joden gewoon behandelen zoals we iedereen behandelen. Dat is de enige weg naar een wereld zonder antisemitisme.. Door ze op een voetstuk te plaatsen krijg je mensen die denken "maar wij dan?" en dat werkt antisemitisme in de hand.. De mensen in Israel moeten overigens zelf ook normaal doen, en hun idee van "wij zijn het uitverkoren volk van de enige echte God die er is" laten varen. Ik denk dat daar ook veel wrevel door komt.. Ik vind het idee van een uitverkoren volk om te kotsen. Vooral omdat het in hun eigen boek beschreven staat, geschreven door Joden voor Joden. Hoe erg propaganda wil je het hebben? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 146 Geplaatst 5 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden 28 minuten geleden zei Paulus888: Hier word ik altijd zo moe en lacherig van he. De moord op die twee mensen wijten aan antisemitisme.. Want dan kan je de echte reden ontkennen. Zoals de Israeliers ook doen, en hun puppets ook. Namelijk dat de twee nog zouden leven als Israel niet 50.000 mensen afslacht. Iedere dag weer doden in Gaza! Maar dat lijkt niemand te boeien. En dan krijg je lone wolves die dit soort dingen doen.. Altijd bij onschuldige mensen, want de echte daders van de genocide worden beveiligd.. Ook omdat de meerendeel van het gewone volk zich niet vertegenwoordigd voelt door hun regering. Welke alleen om olie en geld daar zitten en niet om humanisme. Wat je hier doet, is feitelijk een vorm van realiteitsontkenning. Je probeert antisemitisme te herleiden tot een begrijpelijke reactie op Israëlisch beleid, terwijl het in werkelijkheid een diepgeworteld haatprobleem is dat zich los van politieke context al eeuwen uit. Uiteraard staat het je vrij om kritiek te hebben, maar de uiting daarvan laat bijzonder te wensen over. Het mag nooit vervagen in het goedpraten van geweld tegen Joden. Dat is precies hoe haat normaliseert: door de oorzaak bij het slachtoffer te leggen in plaats van bij de dader. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 83 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden 3 minuten geleden zei Figulus: Wat je hier doet, is feitelijk een vorm van realiteitsontkenning. Je probeert antisemitisme te herleiden tot een begrijpelijke reactie op Israëlisch beleid, terwijl het in werkelijkheid een diepgeworteld haatprobleem is dat zich los van politieke context al eeuwen uit. Uiteraard staat het je vrij om kritiek te hebben, maar de uiting daarvan laat bijzonder te wensen over. Het mag nooit vervagen in het goedpraten van geweld tegen Joden. Dat is precies hoe haat normaliseert: door de oorzaak bij het slachtoffer te leggen in plaats van bij de dader. Ik doe niks... ik zeg dat zonder het Israelische genocidale beleid die mensen niet vermoord zouden zijn.. En dit is gewoon een feit. Kan je ontkennen, je kan het vergelijken met vroeger toen onschuldige Joden werden vermoord. Maar dat doe je maar lekker zelf.. Ik weet beter. Jij daarentegen volgt de lijn van Satanyahu en meer van die loosers. Die dit als antisemitsme wegzetten zodat ze zelf niet hand in eigen boezem moeten steken. Jammer ook dat je weer niet reageert op inhoudelijk commentaar. Namelijk dat antisemitisme juist bij christendom voor komt. Of voor kwam. "Zij hebben immers God vermoord"... Luther was een enorm antisemiet.. Zelfs het christenzionisme kan je antisemitisme noemen. Dus antisemitsme bij de islam wel zien maar niet bij christendom is gewoon dom en juist realiteit ontkennend (om even een jijbak te doen). Tevens vraag ik me af of meeste antisemitisme niet voor komt omdat Joden zich weigeren aan te passen? Zowel in het Romeinse rijk als in Europa weigerden ze zich aan te passen. En dan ben je een snelle zondebok voor populisten. Plus in Jodendom heb je het idee dat ze "Gods Chosen Ones" zijn... Daar zouden mensen ook aggressief van kunnen worden.. Dus wat minder hoogmoed, en dan heb je geen antisemitisme meer. Win win voor iedereen! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 146 Geplaatst 5 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden 8 minuten geleden zei Paulus888: ik zeg dat zonder het Israelische genocidale beleid die mensen niet vermoord zouden zijn.. En dit is gewoon een feit. Kan je ontkennen, je kan het vergelijken met vroeger toen onschuldige Joden werden vermoord. Maar dat doe je maar lekker zelf.. Ik weet beter. Jij daarentegen volgt de lijn van Satanyahu en meer van die loosers. Die dit als antisemitsme wegzetten zodat ze zelf niet hand in eigen boezem moeten steken. Tevens vraag ik me af of meeste antisemitisme niet voor komt omdat Joden zich weigeren aan te passen? Zowel in het Romeinse rijk als in Europa weigerden ze zich aan te passen. En dan ben je een snelle zondebok voor populisten. Plus in Jodendom heb je het idee dat ze "Gods Chosen Ones" zijn... Daar zouden mensen ook aggressief van kunnen worden.. Dus wat minder hoogmoed, en dan heb je geen antisemitisme meer. Win win voor iedereen! Wie antisemitisch geweld 'begrijpelijk' noemt vanwege wat Israël doet, praat recht wat krom is. Je legitimeert haat door de oorzaak bij het slachtoffer te leggen. Dat is niet kritisch, dat is gevaarlijk. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Paulus888 83 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden 20 minuten geleden zei Figulus: Wie antisemitisch geweld 'begrijpelijk' noemt vanwege wat Israël doet, praat recht wat krom is. Je legitimeert haat door de oorzaak bij het slachtoffer te leggen. Dat is niet kritisch, dat is gevaarlijk. Ik begrijp het als mensen die iederen dag zulke erge dingen zien gedaan worden door een staat het recht in eigen hand nemen. Dan kiezen ze altijd onschuldige mensen, omdat die niet beveiligd worden. Dat is wel jammer.. Maar zo werkt het wel. Wat mij vooral stoort is dat we onze aandacht op twee doden richten, en niet op de honderden die elke dag veroorzaakt worden door Israel.. Alsof die mensen minder belangrijk zijn dan de twee Joodse mensen die nu gedood zijn. We weten nu zelfs dat ze misschien met elkaar zouden trouwen.. Het babietje dat van honger is omgekomen door de blokkade van Israel, daar horen we niks van. Wie was het, welke familieleden had het, welke hobbies? Geen idee. Omdat we de Palestijnen ontmenselijken. En weer reageer je niet trouwens niet op het feit dat we in christendom meer antisemitisme vinden dan in de islam.. Weet je wat Figurus, ik ben wel klaar met jou.. Dat was ik al een tijdje, maar nu herinner ik me het weer. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 146 Geplaatst 4 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden Als we antisemitisme proberen te 'begrijpen' vanuit Israëlisch beleid, dan kunnen we net zo goed een hetze voeren tegen gewone Russen vanwege Poetin, of tegen Tutsi’s of Hutu’s vanwege hun geschiedenis. Dat is niet moreel consistent, dat is moreel ontspoord. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flawless victory 606 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden Een heel goed interview met een moslim, een vredesactivist uit Dubai, die als jodenhater is opgegroeid, tijdens zijn studie in Frankrijk zeer tegen zijn zin terecht kwam bij een Joods gastgezin. Aldaar leerde hij de Joden kennen en ging zich verdiepen in jodenom en christendom en de (in zijn ogen) ware islam. Hij staat helemaal achter Israël en geeft heel correct aan dat 7 oktober helemaal niets te maken heeft met “verzet”. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 826 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden (bewerkt) https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/wie-wegkijkt-van-gaza-heeft-niets-geleerd-van-de-holocaust Citaat De vernietigingskampen van de nazi’s zijn het ijzingwekkende symbool van industriële genocide, van totale ontmenselijking. Wanneer een naam als Auschwitz valt, is dat nooit lichtzinnig. Het roept herinneringen op aan het diepste morele failliet van de mensheid. Daarom is het begrijpelijk dat elke vergelijking met deze historische gruwel gevoelig ligt en vaak, en meestal terecht, wordt afgewezen als ongepast of ongeldig. Dat neemt niet weg dat het nodig is om te benoemen waarom Gaza momenteel met recht het grootste vernietigingskamp ter wereld genoemd kan worden. Iedereen die de mond vol heeft over de schandvlek in de Europese geschiedenis, welke gesymboliseerd wordt in Auschwitz, kan niet anders doen dan de conclusie trekken dat er een nieuwe schandvlek gaande is welke Gaza heet. Stel jezelf de vraag of je liever direct na aankomst gedoucht wordt met Zyklon B zodat je een snelle dood sterft..... .....Of dat je in het moderne Auschwitz van noord naar zuid wordt gejaagd, moet huilen en rouwen om je familie, je de hongerdood in de ogen ziet, je machteloos moet toezien hoe je geliefden lijden, enz enz. De geschiedenis weet zichzelf telkens weer te overtreffen. Voor mij als naoorlogse generatie was "Auschwitz" het dieptepunt van de menselijke geschiedenis. (Ik ben er geweest). Maar Auschwitz blijkt dan toch weer overtroffen te kunnen worden, en wel door de nazaten van de slachtoffers van Auschwitz. Zionisten of nazi's? Zoek de verschillen. En dat is niet alles. Deze nieuwe Holocaust vind plaats onder het goedkeurend oog van een behoorlijk deel van de christelijke wereld, zoals Figulus zo mooi demonstreert. (De slimmere christenen op dit forum houden wijselijk hun mond). Nu doet Figulus natuurlijk in het geheel niet ter zake binnen de christenheid. Het zijn de VS en de evangelische christenen die deze genocide faciliteren onder de bezielende leiding van de autocraat Trump, Musk en de andere moderne nazi's. 3 uur geleden bewerkt door Hopper Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 146 Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 12 minuten geleden zei Hopper: De geschiedenis weet zichzelf telkens weer te overtreffen. Voor mij als naoorlogse generatie was "Auschwitz" het dieptepunt van de menselijke geschiedenis. (Ik ben er geweest). Maar Auschwitz blijkt dan toch weer overtroffen te kunnen worden, en wel door de nazaten van de slachtoffers van Auschwitz. Zionisten of nazi's? Zoek de verschillen. Het getuigt mijns inziens van een zekere morele arrogantie om het menselijk leed in Gaza te vergelijken met Auschwitz. In Auschwitz werd genocide niet alleen bedreven, maar tot in de meest systematische, industriële en bureaucratische vorm doorgevoerd, het was de definitie van genocide in zijn meest rigoureuze en onmenselijke gedaante. Zulke vergelijkingen doen geen recht aan de historische werkelijkheid, noch aan het unieke gewicht van de Holocaust. Wie het lijden van Gaza vergelijkt met Auschwitz, loopt het risico te leuren met andermans leed om een punt te maken. Daarmee wordt niet alleen de unieke gruwel van de Holocaust gerelativeerd, maar ook het huidige lijden misbruikt voor ideologische retoriek. Beide verdienen erkenning in hun eigen, pijnlijke context, niet een instrumentele vergelijking. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 826 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Hallo Figulus aka Kaasjeskruid. Ik ga met u geen conversatie aan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 146 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 25 minuten geleden zei Hopper: Hallo Figulus aka Kaasjeskruid. Ik ga met u geen conversatie aan. Prima, maar het ontwijken van het gesprek verandert niets aan de ernst van de vergelijking die gemaakt werd. Als we lessen willen trekken uit de geschiedenis, dan begint dat bij het zorgvuldig en respectvol benoemen van leed, zonder het uit te spelen of in te zetten voor morele chantage. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten