Flawless victory 605 Geplaatst 9 november Rapport Share Geplaatst 9 november 44 minuten geleden zei Figulus: Uiteindelijk ligt die verantwoordelijkheid altijd bij het individu zelf, en kan deze rekenen op een agressieve reactie om de overprikkelende stimulus te verwijderen. In de gelovige is het Jezus Christus die door de Heilige Geest de overprikkelende stimulus Meester wordt (is). Hierdoor is de gelovige verlost van de vicieuze geweldscirkel. Het vergt wel een voldoende alert zijn op de eigen innerlijke beleving en op de overgave aan Christus. Daarbij kunnen wij soms nog struikelen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 130 Geplaatst 9 november Auteur Rapport Share Geplaatst 9 november Zojuist zei Flawless victory: In de gelovige is het Jezus Christus die door de Heilige Geest de overprikkelende stimulus Meester wordt (is). Hierdoor is de gelovige verlost van de vicieuze geweldscirkel. Het vergt wel een voldoende alert zijn op de eigen innerlijke beleving en op de overgave aan Christus. Daarbij kunnen wij soms nog struikelen. Stel Jezus komt nu je huiskamer binnen en gaat een gesprek aan met je over deze kwestie... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flawless victory 605 Geplaatst 9 november Rapport Share Geplaatst 9 november 1 minuut geleden zei Figulus: Stel Jezus komt nu je huiskamer binnen en gaat een gesprek aan met je over deze kwestie... Wat bedoel je precies? Jezus is 24/7 in mijn binnenkamer. Ik denk dat je mijn bericht niet begrepen hebt. Of ik het jouw niet, kan ook. De geweldsspiraal wordt doorbroken wanneer Jezus Christus in je binnenste is opgestaan. Dan kan een ander roepen wat ie wil, dan word je niet gewelddadig en ga je niet dreigen met geweld. Maar zoals gezegd kun je ook dan nog wel een keer struikelen omdat we zolang we nog in dit sterfelijke lichaam leven, onderhavig zijn aan allerlei biologische invloeden, waar we onder stress soms even niet alert op zijn. Daarom zegt Paulus in Romeinen 12:2 NBG51. “En wordt niet gelijkvormig aan deze wereld, maar wordt hervormd door de vernieuwing van uw denken, opdat gij moogt erkennen wat de wil van God is, het goede, welgevallige en volkomene.” Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 130 Geplaatst 9 november Auteur Rapport Share Geplaatst 9 november Zojuist zei Flawless victory: Wat bedoel je precies? Jezus is 24/7 in mijn binnenkamer. Ik denk dat je mijn bericht niet begrepen hebt. Of ik het jouw niet, kan ook. De geweldsspiraal wordt doorbroken wanneer Jezus Christus in je binnenste is opgestaan. Dan kan een ander roepen wat ie wil, dan word je niet gewelddadig en ga je niet dreigen met geweld. Maar zoals gezegd kun je ook dan nog wel een keer struikelen omdat we zolang we nog in dit sterfelijke lichaam leven, onderhavig zijn aan allerlei biologische invloeden, waar we onder stress soms even niet alert op zijn. Wat is de werkelijke definitie van "de andere wang toekeren"? Je maar op je bek laten slaan? Tot pulp waar niets meer van te herkennen valt? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flawless victory 605 Geplaatst 9 november Rapport Share Geplaatst 9 november Dreigen met geweld, laat staan het uitvoeren van geweld, is gelijkvormig zijn aan deze wereld. Hopper reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 130 Geplaatst 9 november Auteur Rapport Share Geplaatst 9 november 1 minuut geleden zei Flawless victory: Dreigen met geweld, laat staan het uitvoeren van geweld, is gelijkvormig zijn aan deze wereld. Dreigen met geweld op geweld? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flawless victory 605 Geplaatst 9 november Rapport Share Geplaatst 9 november Zojuist zei Figulus: Wat is de werkelijke definitie van "de andere wang toekeren"? Je maar op je bek laten slaan? Tot pulp waar niets meer van te herkennen valt? Ja. De uiterste consequentie van je kruis oppakken en Jezus volgen is dat je je desnoods laat kruisigen. Dát is pas echt lef hebben (beter gezegd geloofsvertrouwen hebben). Erop los slaan niet. Zojuist zei Figulus: Dreigen met geweld op geweld? Wie Jezus Christus volgt wordt uit de geweldsspiraal verlost. Dan raak je op den duur niet meer in zulke situaties verzeild. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 130 Geplaatst 9 november Auteur Rapport Share Geplaatst 9 november Zojuist zei Flawless victory: Ja. De uiterste consequentie van je kruis oppakken en Jezus volgen is dat je je desnoods laat kruisigen. Dát is pas echt lef hebben (beter gezegd geloofsvertrouwen hebben). Erop los slaan niet. Ik ben het er niet mee eens. Wat denk je wat er gebeurd als Jezus gaat oordelen? Dat zal als agressie ervaren worden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flawless victory 605 Geplaatst 9 november Rapport Share Geplaatst 9 november 2 minuten geleden zei Figulus: Dreigen met geweld op geweld? Geweld ontmoeten is de ure der verzoeking. De Gemeente wordt uit de ure der verzoeking bewaard, omdat zij Hem gevolgd is. Zojuist zei Figulus: Ik ben het er niet mee eens. Wat denk je wat er gebeurd als Jezus gaat oordelen? Dat zal als agressie ervaren worden. Dat gebeurt pas na de Opname en na de Wederkomst. Dat is een andere bedeling met andere wetten. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 130 Geplaatst 9 november Auteur Rapport Share Geplaatst 9 november Zojuist zei Flawless victory: Geweld ontmoeten is de ure der verzoeking. De Gemeente wordt uit de ure der verzoeking bewaard, omdat zij Hem gevolgd is. En de anti terroristen scooterbrigade dan? Dat is toch iets anders dan de andere wang toekeren. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flawless victory 605 Geplaatst 9 november Rapport Share Geplaatst 9 november (bewerkt) 8 minuten geleden zei Figulus: En de anti terroristen scooterbrigade dan? Dat is toch iets anders dan de andere wang toekeren. Zij dragen het zwaard van de overheid dat God aan de overheid heeft gegeven. Dat is een ander verhaal. Dat is niet de rotzooi opzoeken maar in dienst van de overheid de rotzooi bestrijden. 9 november bewerkt door Flawless victory Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 130 Geplaatst 9 november Auteur Rapport Share Geplaatst 9 november 1 minuut geleden zei Flawless victory: Zij dragen het zwaard van de overheid dat God aan de overheid heeft gegeven. Dat is een ander verhaal. Dat is niet de rotzooi opzoeken maar in dienst van de overheid de rotzooi bestrijden. Ja, maar als mijn hondje dat nu beter kan kan dan die Mechelse kutjes van de politie en ME? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flawless victory 605 Geplaatst 9 november Rapport Share Geplaatst 9 november Daarom schreef ik ook dat die voetbalhooligans uit Tel Aviv zich beter kunnen melden voor dienst bij de IDF. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 130 Geplaatst 9 november Auteur Rapport Share Geplaatst 9 november 2 minuten geleden zei Flawless victory: Daarom schreef ik ook dat die voetbalhooligans uit Tel Aviv zich beter kunnen melden voor dienst bij de IDF. Ja, daar ben ik het mee eens. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flawless victory 605 Geplaatst 9 november Rapport Share Geplaatst 9 november 6 minuten geleden zei Figulus: Ja, maar als mijn hondje dat nu beter kan kan dan die Mechelse kutjes van de politie en ME? Ach, gun je hondje ook zijn pensioen. Hij heeft al zoveel meegemaakt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 130 Geplaatst 9 november Auteur Rapport Share Geplaatst 9 november Zojuist zei Flawless victory: Ach, gun je hondje ook zijn pensioen. Hij heeft al zoveel meegemaakt. Welnee, hij is viereneenhalf, nog lang niet op zijn top. Daar laat ik hem zeker van genieten. Kom maar op met je kuthondje, zeg ik dan. Dat gaat je een heleboel dierenartskosten opleveren. Maar ik ben de kameleon. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flawless victory 605 Geplaatst 9 november Rapport Share Geplaatst 9 november 6 minuten geleden zei Figulus: Welnee, hij is viereneenhalf, nog lang niet op zijn top. Daar laat ik hem zeker van genieten. Kom maar op met je kuthondje, zeg ik dan. Dat gaat je een heleboel dierenartskosten opleveren. Maar ik ben de kameleon. Ja als hij (of jij) wordt aangevallen en je hond verdedigt zich (of jou) dan is dat mooi. Maar de rotzooi opzoeken is natuurlijk niet nodig. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 130 Geplaatst 9 november Auteur Rapport Share Geplaatst 9 november Zojuist zei Flawless victory: Ja als hij (of jij) wordt aangevallen en je hond verdedigt zich (of jou) dan is dat mooi. Maar de rotzooi opzoeken is natuurlijk niet nodig. Dat is ook niet wat er aan de hand is. Ik verken graag gebieden waar weinig anderen zich aan wagen. Mocht het tot een confrontatie komen, dan heb je die zelf opgezocht en zijn de consequenties daarnaar Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 130 Geplaatst 9 november Auteur Rapport Share Geplaatst 9 november Maar uiteraard blijft iedereen ineens met zijn muil dicht. Totdat wordt geëist dat de muil zijn nederlaag erkent. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 130 Geplaatst 9 november Auteur Rapport Share Geplaatst 9 november Die keer dat het voorgevallen is ben ik degene die er met de winst vandoor gaat. Donder op met je gezeik, Ik heb gelijk, dat is wat telt, Geen ruimte voor twijfel, Wat ik zeg, dat is het veld. Mijn woorden zijn vast, Mijn standpunt is klaar, Jouw kritiek weerklinkt, Maar ik blijf daar, klaar voor klaar. Dus luister niet naar de ruis, Ik sta in mijn kracht, Mijn waarheid is helder, En die is niet te zacht. Dus je hondje, of hij nou cane corso is of niet, Je blijft jezelf voor de gek houden met je hondje dat voor mensen is bedoeld, niet. Het gaat niet om de grootte of de kracht, Maar om wat je echt met hem hebt gebracht. Je zegt het is voor bescherming, een vriend, Maar kijk eens goed, wat zie je daar? Een dier dat meer van liefde verlangt, Dan de rol die jij hem hebt opgedrongen, klaar. Dus hij kan zijn gang gaan als ik dat prima vind, met als gevolg jouw kapotte hond die zijn gelijke niet vind. Zo werkt dat met een dier dat dicht op het origineel staat: potverdomme wat moet je nou. Luisteren of dood jij. En ze worden heel oud op die boodschap. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 130 Geplaatst 9 november Auteur Rapport Share Geplaatst 9 november Stelletje zeiknichten met je cane corso. Opdat hij met zijn staart tussen de benen opdondert met zijn grote bek die slechts het morele gehalte van zij baas weerspiegelt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flawless victory 605 Geplaatst 11 november Rapport Share Geplaatst 11 november De Gazanen zijn Hamas helemaal zat. Eindelijk spreken ze de waarheid. Ze vervloeken Hamas openlijk voor de camera (beelden en geluid te zien op diverse Telegramkanalen), en ze geven toe dat de Joden beter voor hen zijn en humaner zijn dan hun eigen terroristische overlords. De VN moet dit nodig horen en dan hun benadering van de Gazastrook heroverwegen. De strijd richt zich steeds meer op Jeruzalem. Vandaag zijn er boven Jeruzalem projectielen onderschept uit Yemen. Het is ten diepste geen strijd om land, maar een in en in geestelijke strijd die tot uitdrukking komt in de strijd om de stad die God Zijn stad noemt. Jesaja 45:13. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flawless victory 605 Geplaatst 11 november Rapport Share Geplaatst 11 november Gewoon desnoods dan maar het leger inzetten en ze allemaal oppakken. Maar dan ook minimaal een nachtje vastzetten. Demonstratieverbod is er niet voor niets. Als mensen niet willen luisteren dan oppakken. Dat hadden ze met XR ook moeten doen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flawless victory 605 Geplaatst 12 november Rapport Share Geplaatst 12 november Haagse moslimmilities maken zich gereed om de wereld te veroveren: https://nieuwrechts.nl/100929-haagse-moslims-creren-leger-om-wereld-over-te-nemen-full-force Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 130 Geplaatst 12 november Auteur Rapport Share Geplaatst 12 november 1 uur geleden zei Flawless victory: Haagse moslimmilities maken zich gereed om de wereld te veroveren: https://nieuwrechts.nl/100929-haagse-moslims-creren-leger-om-wereld-over-te-nemen-full-force "We proberen de jeugd en zelfs ouderen te inspireren om hun volledige potentieel te bereiken." Deze taal is bedoeld om mensen te motiveren tot persoonlijke groei, zoals ook vaak gebeurt bij religieuze en spirituele groepen. Evangelische organisaties gebruiken soortgelijke woorden om betrokkenheid en positieve verandering te stimuleren. Dit soort methoden legt de nadruk op groei en inspiratie, waarbij universele behoeften zoals zingeving worden aangesproken. Zo weten ze mensen te mobiliseren en aan zich te binden. Blijkbaar houdt dat volledige potentieel geen 72 maagden in. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten