Spring naar bijdragen

Vergelijkbare christelijke metal.


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben hartstikke fan van Disciple en zou graag vergelijkbare muziek hebben waar ze ook ongeveer zo zingen als hun liever geen dark of doom-metal.

En hier is een must ze moeten wel christelijk zijn en dat is bij mij meestal het probleem want bij die aggresiefe muziek gaan ze meestal vloeken of andere negatiefe dingen zeggen en dat wil ik niet.nooo.gif

Graag wel lekker schreeuw muziek want daar hou ik wel van. puh2.gif

Alvast Bedankt en let niet op mijn handschrift....nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 96
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Op zaterdag 08 januari 2005 13:07:10 schreef Ol Moth het volgende:

Nu-Metal is GEEN Metal

hehe dan hadden ze het wel een andere naam mogen geven puh2.gif

Quote:
(...) en jij loopt met een enorm voor oordeel rond.. dat alles wat echt hard is met gevloek is enz..

Geef toe, een btje seculiere, metal-achtige band heeft niet de meest brave teksten... Maar je hebt ook zat christelijke bands die dit soort muziek maken met teksten die wel oké zijn idd

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
hehe dan hadden ze het wel een andere naam mogen geven

Doen ze zelf ook niet. Dat deden commecieele labels en zenders als mtv, om in te spelen op mensen die denken dat alle harde rock dus metal is.

Eigelijk bestaat er geen christelijke metal. Er bestaan wel christelijke teksten die gezongen kunnen worden op metal muziek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 08 januari 2005 13:07:10 schreef Ol Moth het volgende:

punt 2. dark metal bestaat niet. en jij loopt met een enorm voor oordeel rond.. dat alles wat echt hard is met gevloek is enz..

Ik wil niet ordelen maar misschien doe ik dat perongeluk maar ik hou juist van harde muziek en dat is niet met gevloek maar wat ik bedoelde te zeggen is dat (veel) bands dat doen misschien ook niet maar dat heb ik ervan ervaren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 08 januari 2005 16:27:28 schreef CazZ het volgende:

[...]

waarom niet?
verbaasd.gif
Metal is gewoon een muziekstijl toch? en ook christenen kunnen die muziekstijl spelen.

Ja. Maar als christenen muziek spelen is de muziek niet direct christelijk. Als een christelijke broodbakker een brood bakt is dat toch ook geen christelijk brood?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mee eens yes.gif Ja hebt ook wel gelijk... Officeel is metal gewoon een muziekstijl en kan dat niet christelijk of seculier zijn. Dus moet je zeggen "een christenelijke metal-band".. dat mag volgens jou toch wel?? ikzelf heb niet echt problemen als iemand zegt "christelijke metal" ookal klopt dat niet helemaal... tis wel gewoon duidelijk over wat voor muziek het gaat smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik mag hopen dat je ZAO niet uitspreekt als de laaste twee letterGREPEN, maar als de laatste drie letters...

persoonlijk vind ik Slechtvalk wel goed klinken. geen idee hoe je dat zou moeten benoemen. het is in ieder geval melodisch en hard...

ik wist niet dat Zao christelijk was overigens. weer wat geleerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 16 januari 2005 16:16:19 schreef Plakband het volgende:

persoonlijk vind ik Slechtvalk wel goed klinken. geen idee hoe je dat zou moeten benoemen. het is in ieder geval melodisch en hard...

Slechtvalk is Black Metal (jawel!)

Kijk overigens eens op http://www.metalforjesus.org/ , staan een hoop Christelijke Metalbands op. smile.gif

En Nu-Metal is geen Metal inderdaad. Oorspronkelijk werd nu-metal zelfs Mallcore genoemd, omdat het niets van doen had met Metal!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Oorspronkelijk werd nu-metal zelfs Mallcore genoemd, omdat het niets van doen had met Metal!

Klopt! Mallcore, een commerciele goedkope variant van hardcore waar alle scherpe kantjes van afgehaald zijn, toegankelijk gemaakt voor ene groot publiek, andere muziekstromingen doorheen gemixt is en waar de bandleden er erg "stoer" uit zien.

Helemaal geflopt. Dat komt omdat hardcore niet commercieel te maken is, kijk alleen al naar hoe het ontstaan is.

Maar tieners in hun ontdekking naar muziek vonden het wel fijn en dachten dat harde rock metal was. Vervolgens gingen allerlij andere rock groepjes zich ook nu metal noemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Ik vind Disciple ook een hele goeie band en dat terwijl ik over het algemeen niet zo van nu-metal houd. Telkens als ik Disciple opzet, denk ik: ja, deze muziek heeft wat. Ik denk dat je in elk (sub)genre interessante bands hebt. Verder ben ik niet echt weg van christelijke metalbands. Er zijn wel een paar leuke, zoals Tourniquet, Narnia, Saviour Machine, maar echt weg van deze bands ben ik niet. Dan houdt ik het toch liever bij de seculiere Iron Maiden, Ozzy Osbourne en Dream Theater.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Uhh Thagar, Slechtvalk black metal noemen is denk ik de juiste manier om echte black metal liefhebbers voor de kop te stoten. Blackmetal is metal zonder vrouwelijke zang en keyboard. Dit heb ik op diverse forums/fora smile.gif gelezen. Er zitten zeer zeker wel veel furieuze black metal stukken in veel van hun nummers. Slechtvalk is echt cool. Hoe je hun stijl dan wel kan noemen weet ik niet echt, misschien meer dark/black/opera metal knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 16 januari 2005 16:31:48 schreef Gorthaur het volgende:

Precies Huskarl!

Hoewel ik zelf altijd zaaoo zeg, maar de bandleden zelf zeggen zeejoo.

En Plakband, Slechtvalk is wel echt metal (en daardoor waarschijnelijk dus ook niet mijn ding
knipoog_dicht.gif
).

Mja. ik vind et anders zo Senseo achtig klinken...

Majajaja ZAO klinkt mooier vind ik.

Waarom et zo heet weet ik nog steeds niet

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid