Spring naar bijdragen

Euthanasie... zijn we verplicht om te leven?


Aanbevolen berichten

Ik las bij toeval een nieuwsberichtje over ene Dennis S. die euthanasie wil.  Wat mij raakte was dit laatste zinnetje wat ik hier geciteerd heb. 

Zou je je verplicht moeten voelen om te leven? En als je vindt van wel..maakt de kwaliteit van leven dan uit? 

Want als je zegt..-ik voel me niet verplicht om langer te moeten lijden-  Klinkt het al heel anders. 

 

 

"Gevoelens van leegte, eenzaamheid en onrust hebben de overhand. De laatste jaren zijn deze negatieve gevoelens -die heel veel energie kosten- verergerd. Ik weet dat ze niet kloppen, maar ik krijg ze niet uit mijn lichaam. Ik heb van alles geprobeerd om deze gevoelens op te lossen: Medicatie, psychologen en een verhuizing terug naar Enschede. Het heeft allemaal niet geholpen.

Aannemelijk is dat jarenlang experimenteren met medicatie in mijn pubertijd bepaalde dingen in mijn hoofd hebben beschadigd, ik heb me er ondertussen bij neergelegd. Maar ik wil deze rit niet meer uitzitten. Ik schaam me naar mensen die graag willen leven, ernstig ziek zijn en die deze optie niet (meer) hebben. Maar, ik voel me niet verplicht om te leven."

 

https://www.instagram.com/p/C3Vek5AIsPz/?utm_source=ig_embed&ig_rid=601ab4b6-454a-4cfb-8351-7ee63e3c5a72&img_index=1

Link naar bericht
Deel via andere websites

Neen je bent niet verplicht.

Het is alleen jammer dat mensen steeds meer de dood kiezen in deze wereld. Maar als we begrijpen wie de vorst van deze wereld is, is dat geen verrassing.

De leugen werd waarheid, goed werd slecht, alles wat heilig is werd als haat weggezet.

(Overdreven veralgemeend van me, het is niet zo zwart wit; het is om een punt te maken)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij mag iedereen zelf deze vraag beantwoorden.   Wie ben ik om te bepalen of jij moet leven?   Als jij dood wilt, dan respecteer ik die beslissing, ik zal je met geen enkele maat meten.

 

Citaat

"Gevoelens van leegte, eenzaamheid en onrust hebben de overhand. De laatste jaren zijn deze negatieve gevoelens -die heel veel energie kosten- verergerd. Ik weet dat ze niet kloppen, maar ik krijg ze niet uit mijn lichaam. Ik heb van alles geprobeerd om deze gevoelens op te lossen: Medicatie, psychologen en een verhuizing terug naar Enschede. Het heeft allemaal niet geholpen.

Alleen door het gaan van de Weg zijn gevoelens van depressie te doorgronden, dan daal je af in je eigen gevoelswereld.  Maar dat doen maar weinigen.  Medicatie, psychologen e.d. zijn niet meer dan 'verdoving'.

Ieder mens krijgt wat hem toekomt, je krijgt ook het gevoelsleven wat je toekomt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Noel2:

Er is een devaluatie van het leven aan de gang. Sommigen zijn nog steeds heel gretig en hebberig naar het leven. Anderen hebben er meer moeite mee. Het zou handig zijn als de ‘vijanden’ van het leven uitstierven, dan kan de rest lekker competitief verder.

De wereld is aan gevang voor de gelovigen en een paradijs voor de ongelovigen - Mehmed Effendi

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

De wereld is aan gevang voor de gelovigen en een paradijs voor de ongelovigen - Mehmed Effendi

Afijn, een evenwicht tussen gretige mensen en mensen met weerstand tegen het leven is waarschijnlijk te verkiezen boven een wereld met alleen maar gretigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Noel2:

Zonder anderen te pleasen en zonder materialisme? Of met materialisme? Dat hoort bij de gretigheid.

 

Zonder beide.

Bezit maakt niet gelukkig. Mensen zijn nooit allemaal te pleasen.

Je kan maar 1 Heer dienen, de wereld is reeds veroordeeld. De wereld zal nooit gelukkig maken, noch wat ze te bieden heeft. Enfin, het kan je tijdelijk geluk geven maar geen vreugde.

Wie neemt vandaag nog genoegen met water en voedsel? Wie voedt zich nog spiritueel met Zijn Woord? En is dat niet alles wat we nodig hebben?

Maar zie hoe moeilijk de wereld het maakte om aan de pure basis te voldoen, terwijl die ons gratis door God gegeven is. G R A T I S

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Zonder beide.

Bezit maakt niet gelukkig. Mensen zijn nooit allemaal te pleasen.

Je kan maar 1 Heer dienen, de wereld is reeds veroordeeld. De wereld zal nooit gelukkig maken, noch wat ze te bieden heeft. Enfin, het kan je tijdelijk geluk geven maar geen vreugde.

Wie neemt vandaag nog genoegen met water en voedsel? Wie voedt zich nog spiritueel met Zijn Woord? En is dat niet alles wat we nodig hebben?

Maar zie hoe moeilijk de wereld het maakte om aan de pure basis te voldoen, terwijl die ons gratis door God gegeven is. G R A T I S

Vreugde in vrijheid, maar dat was voor ongelovigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid