Spring naar bijdragen

Paus als plaatsvervanger van Christus?


Aanbevolen berichten

Nee. De meeste christenen wereldwijd zijn katholiek, dus zij zullen wel gelijkhebben. Overigens is het zo dat nu nog het christendom de grootste religie is ter wereld. Dus het christendom is de juiste religie. Maar de Islam groeit sterker dan het christendom, dus er komt ooit een punt dat er meer moslims zijn. Dus dan hebben de moslims weer gelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 494
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Op dinsdag 26 april 2005 12:03:30 schreef The Black Mathematician het volgende:

De meeste christenen wereldwijd zijn katholiek,
dus
zij zullen wel gelijkhebben.

Wat een vreselijk nietszeggend argument.....

Quote:
Overigens is het zo dat nu nog het christendom de grootste religie is ter wereld. Dus het christendom is de juiste religie.

Vraag je maar eens af wat een religie is. Religies claimen dat je je heil zèlf moet verdienen. Christenen krijgen genade om niet!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
De meeste christenen wereldwijd zijn katholiek, dus zij zullen wel gelijkhebben

Hoewel ik me eigenlijk niet meer in deze discussie wilde mengen moet me toch van het hart dat dit de minst onderbouwde opmerking is die ik in een paar dagen heb gezien.

Het gaat er niet om HOEVEEL mensen een bepaald geloof aanhangen om dit het enige ware geloof te maken.

Overigens hebben we het in dit geval alweer over "de enige ware kerk" waarover Erna toch al had aangegeven dat dit offtopic is.

dus...

Is de paus nu de plaatsvervanger van Christus of niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een kerk is geen organisatie, de kerk in de Bijbel is een organisme, het Lichaam van Christus. Een organisatie is abstract, dood, een organisme is levend.

Dat deze paus zich als popie jopie in de markt wil dringen, betekent niet dat daarmee de Roomse leer en alle banvloeken over andersdenkenden ineens zijn opgeheven.

Kan me ook niet herinneren dat Patrus een ring had van 8000 dollar, ik herinner me nog iets van een uitspraak als "zilver en goud bezit ik niet ..." Als deze paus als Petrus wil zijn, moet hij hem ook in de armoede volgen.

Quote:
Op dinsdag 26 april 2005 11:51:08 schreef anastasia het volgende:

Een kerk is een organisatie en een organisatie heeft een bestuur nodig. Dit kan breed zijn of smal. Overigens is de paus de eerste die grapjes maakt over zijn "speciale" relatie met God. Hij had nl. absoluut niet de behoeft puas te worden. Een rustige oude dag met zijn broer lag meer in de planning. Hij heeft zo zei hij zelf dan ook hard gebeden dat hij geen paus hoefde worden "God heeft deze keer niet naar MIJ geluisterd" En dit met een plezierige glimlach waarmee hij het gewicht van zijn ambt mooi relativeerde. Laten wij dat ook doen..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik betwijfel of hij een goede herder is. Officieel leert Rome dat wij in de Schrift en in de overleveringen moeten geloven. Dat laatste lijkt mij geen goede eigenschap van een herder, omdat we dat nergens in de Bijbel lezen, en het zo mogelijk wordt dat men naar een andere stem dan die van de Goede Herder gaan luisteren. Overleveringen zijn namelijk niet geïnspireerd. Ik geloof ook niet dat de paus een goede herder kan zijn als hij leert dat het voor je eeuwige zaligheid absoluut vereist is je aan hem te onderwerpen. Van Petrus heeft hij dat in elk geval niet ...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...

In ieder geval wordt de bewering dat het pausdom door Jezus is ingesteld, eenvoudig niet in de bijbel ondersteund.

Volgens de Encyclopedia of Religion geven zelfs hedendaagse katholieke geleerden toe dat „er geen rechtstreeks bijbels bewijs is dat Jezus het pausdom als een permanent ambt in de kerk heeft ingesteldâ€.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh please Aimé. Je weet zelf dat de katholieken zich voor het Petrus-ambt beroepen op het Evangelie van Matteüs waarin Petrus wordt aangewezen als steenrots waarop de Kerk gebouwd wordt. Verder weet je best dat de Rooms-Katholieke Kerk zich buiten de bijbel ook op tal van andere bronnen beroept voor het instellen van haar leerregels en gebruiken.

Ik snap eerlijk gezegd echt niet waarom je nu een oud topic opnieuw tot leven wekt om een discussie die al tot in den treuren is gevoerd te herhalen. Je kunt katholieken niet overtuigen door JG-argumenten net als wij jou niet kunnen overtuigen.

Soms vraag ik me af of je een geen voorgeprogrammeerde robot bent die werktuigelijk hetzelfde blijft herhalen en afentoe gewoon opnieuw begint zonder verder rekening te houden met de zin van zijn gedrag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 25 juni 2006 17:42:43 schreef Tom het volgende:

Oh please Aimé. Je weet zelf dat de katholieken zich voor het Petrus-ambt beroepen op het Evangelie van Matteüs waarin Petrus wordt aangewezen als steenrots waarop de Kerk gebouwd wordt. Verder weet je best dat de Rooms-Katholieke Kerk zich buiten de bijbel ook op tal van andere bronnen beroept voor het instellen van haar leerregels en gebruiken.

Ik snap eerlijk gezegd echt niet waarom je nu een oud topic opnieuw tot leven wekt om een discussie die al tot in den treuren is gevoerd te herhalen. Je kunt katholieken niet overtuigen door JG-argumenten net als wij jou niet kunnen overtuigen.

Soms vraag ik me af of je een geen voorgeprogrammeerde robot bent die werktuigelijk hetzelfde blijft herhalen en afentoe gewoon opnieuw begint zonder verder rekening te houden met de zin van zijn gedrag.

Mijn gedrag is hetzelde als vele hier op het forum ,waarheid te promoten en leugens aan de kaak te stellen.

Als er religies bestaan die door de eeuwen heen een enorme bloedschuld hebben verworven worden mensen nu aangespoord wat in Openbaring 18:4

vermeld staat: „Gaat uit van haar, mijn volk, indien GIJ niet met haar in haar zonden wilt delen, . . .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 25 juni 2006 17:38:13 schreef Aimé het volgende:

In ieder geval wordt de bewering dat het pausdom door Jezus is ingesteld, eenvoudig niet in de bijbel ondersteund.

Volgens de Encyclopedia of Religion geven zelfs hedendaagse katholieke geleerden toe dat „er geen rechtstreeks bijbels bewijs is dat Jezus het pausdom als een permanent ambt in de kerk heeft ingesteldâ€.

Wereldwijd gezien is de Katholieke Kerk de grootste stroming binnen het christendom. Dus hebben zij gelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid