Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Jahu:

Nee dat gaat niet, omdat in het verloop van de heilsgeschiedenis de Heer Jezus Christus als Mens werd geboren, Hij heeft nu het oordeel: 

(Joh 5:22) 'Want ook de Vader oordeelt niemand, maar heeft al het oordeel den Zoon gegeven'.

Maar nu kan ik niet meer volgen. Dan weer één God, dan weer twee.  Het lijkt er op dat je tussen die mogelijkheden naar believen kunt kiezen. Als dat zo is, dan kies ik liever de versie uit Jona.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 24-1-2024 om 17:09 zei Jahu:

Nee dat gaat niet, omdat in het verloop van de heilsgeschiedenis de Heer Jezus Christus als Mens werd geboren, Hij heeft nu het oordeel: 

(Joh 5:22) 'Want ook de Vader oordeelt niemand, maar heeft al het oordeel den Zoon gegeven'.

Dat klopt, want er staat ook dat Samuël, die een trouw gelovige was van de levende God en die gestorven was, opgeroepen werd door een vrouw die de duivel diende maar toch verscheen hij uit het dodenrijk op gezag van Jehovah (de Vader, de Zoon en de Heilige Geest) opdat de mens zou weten dat er rust in het dodenrijk is zoals Samuël dat had.. Samuël was dus niet in de hemel maar in het dodenrijk waar hij rust had. Daarom is Jezus toen hij aan het kruis gestorven was afgedaald naar het rijk der doden alwaar hij het evangelie van zijn dood verkondigde opdat ook Samuël kon horen dat er opstanding ten eeuwige leven was in Jezus Christus. Alle doden die voor Jezus Christus gestorven zijn verbleven dus in het dodenrijk alwaar zij opgehaald werden door Jezus Christus en met hem meegevoerd werden ten eeuwige leven aan zijn zijde. De gelovige die na Christus sterft wordt meteen opgenomen in de hemelse gewesten waar hij wacht op zijn opstanding omdat Christus uit de dood is opgestaan en de doden die in hem gestorven zijn met zich meeneemt/meegenomen heeft.

Op 24-1-2024 om 16:52 zei Jahu:

Jawel, helemaal, maar de Vader en Zijn Eniggeboren Zoon Jezus Christus zijn één, God. (Joh.10:30)

Juist, daarom is Jehovah de Vader, de Zoon (Jezus Christus) én de Heilige Geest van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
20 uur geleden zei Flawless victory:

Gemeld.

Voor alle duidelijkheid: er stond een spambericht, dat heb ik gemeld. Daarna is wel het spambericht verwijderd maar niet mijn “gemeld” bericht.  Ik schreef  er steeds onder “gemeld”, zodat hetzelfde bericht niet vijf of zes keer wordt gemeld, dat leek me niet prettig voor @sjako. Maar nu lijkt het net alsof ik een ander bericht uit dit topic zou hebben gemeld.  Dat is dus niet het geval.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Flawless victory:

Voor alle duidelijkheid: er stond een spambericht, dat heb ik gemeld. Daarna is wel het spambericht verwijderd maar niet mijn “gemeld” bericht.  Ik schreef  er steeds onder “gemeld”, zodat hetzelfde bericht niet vijf of zes keer wordt gemeld, dat leek me niet prettig voor @sjako. Maar nu lijkt het net alsof ik een ander bericht uit dit topic zou hebben gemeld.  Dat is dus niet het geval.

Dankjewel, heb het verwijderd 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid