Dat beloof ik 990 Geplaatst 24 januari Rapport Share Geplaatst 24 januari 1 uur geleden zei Jahu: Nee dat gaat niet, omdat in het verloop van de heilsgeschiedenis de Heer Jezus Christus als Mens werd geboren, Hij heeft nu het oordeel: (Joh 5:22) 'Want ook de Vader oordeelt niemand, maar heeft al het oordeel den Zoon gegeven'. Maar nu kan ik niet meer volgen. Dan weer één God, dan weer twee. Het lijkt er op dat je tussen die mogelijkheden naar believen kunt kiezen. Als dat zo is, dan kies ik liever de versie uit Jona. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Barnabas 178 Geplaatst 25 januari Rapport Share Geplaatst 25 januari Op 24-1-2024 om 17:09 zei Jahu: Nee dat gaat niet, omdat in het verloop van de heilsgeschiedenis de Heer Jezus Christus als Mens werd geboren, Hij heeft nu het oordeel: (Joh 5:22) 'Want ook de Vader oordeelt niemand, maar heeft al het oordeel den Zoon gegeven'. Dat klopt, want er staat ook dat Samuël, die een trouw gelovige was van de levende God en die gestorven was, opgeroepen werd door een vrouw die de duivel diende maar toch verscheen hij uit het dodenrijk op gezag van Jehovah (de Vader, de Zoon en de Heilige Geest) opdat de mens zou weten dat er rust in het dodenrijk is zoals Samuël dat had.. Samuël was dus niet in de hemel maar in het dodenrijk waar hij rust had. Daarom is Jezus toen hij aan het kruis gestorven was afgedaald naar het rijk der doden alwaar hij het evangelie van zijn dood verkondigde opdat ook Samuël kon horen dat er opstanding ten eeuwige leven was in Jezus Christus. Alle doden die voor Jezus Christus gestorven zijn verbleven dus in het dodenrijk alwaar zij opgehaald werden door Jezus Christus en met hem meegevoerd werden ten eeuwige leven aan zijn zijde. De gelovige die na Christus sterft wordt meteen opgenomen in de hemelse gewesten waar hij wacht op zijn opstanding omdat Christus uit de dood is opgestaan en de doden die in hem gestorven zijn met zich meeneemt/meegenomen heeft. Op 24-1-2024 om 16:52 zei Jahu: Jawel, helemaal, maar de Vader en Zijn Eniggeboren Zoon Jezus Christus zijn één, God. (Joh.10:30) Juist, daarom is Jehovah de Vader, de Zoon (Jezus Christus) én de Heilige Geest van God. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flawless victory 605 Geplaatst 29 februari Rapport Share Geplaatst 29 februari Gemeld. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flawless victory 605 Geplaatst 1 maart Rapport Share Geplaatst 1 maart 20 uur geleden zei Flawless victory: Gemeld. Voor alle duidelijkheid: er stond een spambericht, dat heb ik gemeld. Daarna is wel het spambericht verwijderd maar niet mijn “gemeld” bericht. Ik schreef er steeds onder “gemeld”, zodat hetzelfde bericht niet vijf of zes keer wordt gemeld, dat leek me niet prettig voor @sjako. Maar nu lijkt het net alsof ik een ander bericht uit dit topic zou hebben gemeld. Dat is dus niet het geval. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 699 Geplaatst 1 maart Rapport Share Geplaatst 1 maart 7 minuten geleden zei Flawless victory: Voor alle duidelijkheid: er stond een spambericht, dat heb ik gemeld. Daarna is wel het spambericht verwijderd maar niet mijn “gemeld” bericht. Ik schreef er steeds onder “gemeld”, zodat hetzelfde bericht niet vijf of zes keer wordt gemeld, dat leek me niet prettig voor @sjako. Maar nu lijkt het net alsof ik een ander bericht uit dit topic zou hebben gemeld. Dat is dus niet het geval. Dankjewel, heb het verwijderd Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten