Spring naar bijdragen

jij bent jij


Aanbevolen berichten

30 minuten geleden zei Fundamenteel:

Heb je dat artikel gelezen waar ze die zaken zoals intersekse benaderen?

Here, I describe why—biologically—there are only two sexes (= genders) and why true sex reassignment is impossible. https://answersresearchjournal.org/biology/biological-case-for-two-genders/

Het artikel lijkt te benadrukken dat intersekse niet als een nieuw gender wordt beschouwd. In plaats daarvan wordt intersekse gezien als een biologische variatie of een uitzondering op het traditionele binaire concept van geslacht, waarbij er alleen mannelijk en vrouwelijk is. Het benadrukt dat intersekse-individuen meestal worden geboren met lichamelijke kenmerken die zowel typisch mannelijk als typisch vrouwelijk kunnen zijn, maar dat deze variaties nog steeds binnen de bredere categorieën van mannelijk en vrouwelijk vallen, gebaseerd op genetica en biologie.  Het artikel lijkt te willen aangeven dat intersekse geen nieuw geslacht op zich is, maar eerder een weerspiegeling van de complexiteit van biologische geslachtsontwikkeling. Het benadrukt dat de meerderheid van de mensen nog steeds als man of vrouw wordt geclassificeerd op basis van genetische en anatomische kenmerken.

Een conservatieve christelijke site als wetenschappelijke onderbouwing ? Alsof je atheïsten de bijbel laat verklaren. En dat GPT erover heen die alleen aangeeft wat er in het artikel staat en dus een volkomen overbodige toevoeging is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei GaitJ:

Een conservatieve christelijke site als wetenschappelijke onderbouwing ? Alsof je atheïsten de bijbel laat verklaren. En dat GPT erover heen die alleen aangeeft wat er in het artikel staat en dus een volkomen overbodige toevoeging is.

Want de Bijbel is niet conservatief? Wat betekent dat woord voor u om er zo bij te triggeren en aan het pleidooi van die wetenschapper voorbij te gaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Want de Bijbel is niet conservatief? Wat betekent dat woord voor u om er zo bij te triggeren en aan het pleidooi van die wetenschapper voorbij te gaan?

De bijbel is conservatief als je dat wilt en progressief als je dat wilt. Het hangt af van de persoonlijkheid. Jij kiest voor de conservatieve kant, en dat zegt iets over jou en niet over de bijbel.

De persoon presenteer zich als wetenschapper maar een artikel over de functie van dieren vanuit bijbels perspectief. Leuk hoor,  maar wetenschappelijk 0.

Ik trigger niet, dat laat ik aan jou over, doe je veel beter dan ik.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei GaitJ:

De bijbel is conservatief als je dat wilt en progressief als je dat wilt. Het hangt af van de persoonlijkheid. Jij kiest voor de conservatieve kant, en dat zegt iets over jou en niet over de bijbel.

De persoon presenteer zich als wetenschapper maar een artikel over de functie van dieren vanuit bijbels perspectief. Leuk hoor,  maar wetenschappelijk 0.

Ik trigger niet, dat laat ik aan jou over, doe je veel beter dan ik.

 

Ook christenen kunnen afstuderen in wat andere wetenschappers afstuderen. Wat voor iemand ben je als je zijn thesis verwerpt omdat hij christen is? Raar....

Was Paulus een aangewezen apostel door Jezus Christus?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Ook christenen kunnen afstuderen in wat andere wetenschappers afstuderen. Wat voor iemand ben je als je zijn thesis verwerpt omdat hij christen is? Raar....

Was Paulus een aangewezen apostel door Jezus Christus?

Als ik de koppen lees weet ik het al……zeer eenzijdig. De arts uit Finland is prima, komt uit het vakgebied. Deze persoon kan ik niks mee.

Pualus heeft hier niets mee te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei GaitJ:

Als ik de koppen lees weet ik het al……zeer eenzijdig. De arts uit Finland is prima, komt uit het vakgebied. Deze persoon kan ik niks mee.

Pualus heeft hier niets mee te maken.

Tuurlijk heeft Paulus ermee te maken? Je quoteerde toch zijn uitspraken over de liefde?

Wat weet je wel bij de kop? Is dat geen vooroordeel? Dat wat je zo fanatiek bestrijdt... social justice warriors got  nothing on you. :D Lol

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 31-8-2023 om 08:49 zei Fundamenteel:

Alleen jij bent jij! Niemand kan zich ooit als jou identificeren en andersom. Jij bent je unieke zelf.

Is ieder mens uniek ?

ChatGPT

Ja, ieder mens wordt over het algemeen als uniek beschouwd. Hoewel mensen veel gemeenschappelijke eigenschappen en biologische kenmerken delen, heeft elke persoon een unieke combinatie van genetische factoren, levenservaringen, persoonlijkheidstrekken, waarden, overtuigingen en persoonlijke geschiedenissen. Deze individualiteit zorgt ervoor dat geen twee mensen precies hetzelfde zijn. Zelfs eeneiige tweelingen, die genetisch identiek zijn, kunnen verschillen in persoonlijkheid en levenspad als gevolg van hun unieke ervaringen en omgevingen.

Dit betekent niet noodzakelijkerwijs dat iedereen volledig uniek is in alle opzichten, maar eerder dat elke persoon zijn of haar eigen unieke combinatie van kenmerken en eigenschappen heeft die hen onderscheiden van anderen. Deze uniciteit is een belangrijk aspect van wat het betekent om mens te zijn en draagt bij aan de diversiteit en rijkdom van de menselijke samenleving.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Petra.:

Is ieder mens uniek ?

ChatGPT

Ja, ieder mens wordt over het algemeen als uniek beschouwd. Hoewel mensen veel gemeenschappelijke eigenschappen en biologische kenmerken delen, heeft elke persoon een unieke combinatie van genetische factoren, levenservaringen, persoonlijkheidstrekken, waarden, overtuigingen en persoonlijke geschiedenissen. Deze individualiteit zorgt ervoor dat geen twee mensen precies hetzelfde zijn. Zelfs eeneiige tweelingen, die genetisch identiek zijn, kunnen verschillen in persoonlijkheid en levenspad als gevolg van hun unieke ervaringen en omgevingen.

Dit betekent niet noodzakelijkerwijs dat iedereen volledig uniek is in alle opzichten, maar eerder dat elke persoon zijn of haar eigen unieke combinatie van kenmerken en eigenschappen heeft die hen onderscheiden van anderen. Deze uniciteit is een belangrijk aspect van wat het betekent om mens te zijn en draagt bij aan de diversiteit en rijkdom van de menselijke samenleving.

Als mensen beïnvloedbaar zijn en van baby af beïnvloedt worden, hoe uniek zijn ze nog?

Maar vragen dat te beschermen is haat en tweedracht ...

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als mensen beïnvloedbaar zijn en van baby af beïnvloedt worden, hoe uniek zijn ze nog?

Maar.. je zei toch...

Op 31-8-2023 om 08:49 zei Fundamenteel:

Alleen jij bent jij! Niemand kan zich ooit als jou identificeren en andersom. Jij bent je unieke zelf. Dat werd bij de conceptie bepaald, gesculptuurd door de Kracht via morfogenetische velden waar Hij, uw Schepper, degene die jij bent Zijn signatuur genetisch in verzegelde. Uw identiteit is zo uniek als uw vingerafdruk. Er is niemand zoals jij!

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Petra.:

 

Maar.. je zei toch...

Beïnvloeden is niet gelijk aan identificeren...

En er is ook nog "enabelen".

Een kind in liefde of haat grootbrengen geeft verschillen. Ze de traditionele normen en waarden meegeven of genderideologie, pride voor zondes edm geeft ook verschillen.

Ze kunnen amper hun veters toedoen en tafels van vermenigvuldigen nu op hun 10.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid