Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Het raakt me enorm. Ik zit erg in een worsteling met mijn broer en de echtscheiding. Voel me alleen. Schreef dat gisteren van mij af en daarna stuurde iemand me Woorden van Gods Liefde toe over dat ik nooit alleen ben, omdat God mijn vriend is die al mijn tranen en verlangens kent.

Het raakte me. Heb ik God niet gezien zoals Hij werkelijk voor me is? Dat wat ik zocht in mijn ex en broer, is Hij! De Liefde die ik nergens anders zo sterk vind.

Wie is God voor jou?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo Gaitema,

Voor mij is God geen 'wie'.    God is 'dat' wat volstrekt in zichzelf is. Wat zich laat kennen als Liefde die nergens op gericht is.  Deze Liefde kunnen wij aan onze medemens doorgeven door onze eigen belangen te laten vallen.  Misschien is dat wat je ervaarde bij je ex en je broer, Gaitema?  In onze medemens realiseren we 'God' geheel volgens de leer  zoals Jezus die predikte.

Er zijn mij uitermate dierbaren ontvallen en in die Liefde van God ben ik nog altijd met hen verenigt.  Dat kun je niet in woorden vangen, dat is leven vanuit het hart.  Ik gebruik dus wel woorden als 'God' of 'Liefde' , maar er mag in mijn beleving nooit een gedachte achter zitten.  Zelfs in God geloven is al te veel.  God is een eensamenheid wat een definitief einde maakt aan eenzaamheid.

 

P.S.   Fijn om te zien dat je geraakt bent, dan is je gevoel ontwaakt.

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Gaitema:

Het raakt me enorm. Ik zit erg in een worsteling met mijn broer en de echtscheiding. Voel me alleen.

Schreef dat gisteren van mij af en daarna stuurde iemand me Woorden van Gods Liefde toe over dat ik nooit alleen ben, omdat God mijn vriend is die al mijn tranen en verlangens kent.

Het raakte me. Heb ik God niet gezien zoals Hij werkelijk voor me is? Dat wat ik zocht in mijn ex en broer, is Hij! De Liefde die ik nergens anders zo sterk vind.

Wie is God voor jou?

Hè bah Gait. Ik hoopte dat het met je broer weer wat beter ging na jullie familieberaad.  Wat triest. Als je in barre tijden houvast vindt in God dan is dat mooi, maar mensen zijn sociale wezens die andere mensen nodig hebben. Die ene iemand, die de Liefde van je leven is. Mensen om liefde te delen, om bij je te staan naast je te staan en met je staan, in goeie en slechte tijden. Ik denk dat dat is wat je zoekt, wat iedereen zoekt. Ik weet dat het te vinden is Gait, soms op de meest onverwachte plekken. Ook jij gaat het weer vinden. Zie je geen lichtpuntjes meer ? (Naomi, je vriendin, andere familie en mensen om je heen). 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Gaitema:

Wie is God voor jou?

ZHij die (o.a.) jou hoop en houvast biedt als vriend en vader.

 

ZHij, uit wiens naam er al sinds mensenheugenis enorm veel goeds wordt gedaan & Zhij, uit wiens naam er al sinds mensenheugenis vreselijke ellende wordt aangericht.  

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Petra.:

ZHij die (o.a.) jou hoop en houvast biedt als vriend en vader.

 

ZHij, uit wiens naam er al sinds mensenheugenis enorm veel goeds wordt gedaan & Zhij, uit wiens naam er al sinds mensenheugenis vreselijke ellende wordt aangericht.  

 

ZHij is de bron van ons bestaan. Zijn naam "Liefde" de bedoeling van ons bestaan. Ieder mens zit in een fase waarin hij moet leren hoe hij tot zijn bestemming (bedoeling van ons bestaan) komt. Hoe liefde zijn...

5 uur geleden zei Petra.:

Hè bah Gait. Ik hoopte dat het met je broer weer wat beter ging na jullie familieberaad.  Wat triest. Als je in barre tijden houvast vindt in God dan is dat mooi, maar mensen zijn sociale wezens die andere mensen nodig hebben. Die ene iemand, die de Liefde van je leven is. Mensen om liefde te delen, om bij je te staan naast je te staan en met je staan, in goeie en slechte tijden. Ik denk dat dat is wat je zoekt, wat iedereen zoekt. Ik weet dat het te vinden is Gait, soms op de meest onverwachte plekken. Ook jij gaat het weer vinden. Zie je geen lichtpuntjes meer ? (Naomi, je vriendin, andere familie en mensen om je heen). 

Mijn vriendin is ook al weer voorbij, maar het daar vrede mee. Was ff fijn en hadden elkaar nodig. Ze komt er ook weer anders uit dan ze er in kwam en ik eigenlijk ook.

Mijn broer heeft tijd nodig. Hij zegt niet voor niks: "ik ben er 'nog' niet aan toe".

Het lichtpuntje zit in 'nog'.

Anderen zijn er ook wel. Ik heb vooral 3 hele goede vrienden die mij dat geven wat ik nodig heb. En bij 3 anderen kan ik ook altijd terecht.

Groet,

Gerwin

21 uur geleden zei Hopper:

Hallo Gaitema,

Voor mij is God geen 'wie'.    God is 'dat' wat volstrekt in zichzelf is. Wat zich laat kennen als Liefde die nergens op gericht is.  Deze Liefde kunnen wij aan onze medemens doorgeven door onze eigen belangen te laten vallen.  Misschien is dat wat je ervaarde bij je ex en je broer, Gaitema?  In onze medemens realiseren we 'God' geheel volgens de leer  zoals Jezus die predikte.

Er zijn mij uitermate dierbaren ontvallen en in die Liefde van God ben ik nog altijd met hen verenigt.  Dat kun je niet in woorden vangen, dat is leven vanuit het hart.  Ik gebruik dus wel woorden als 'God' of 'Liefde' , maar er mag in mijn beleving nooit een gedachte achter zitten.  Zelfs in God geloven is al te veel.  God is een eensamenheid wat een definitief einde maakt aan eenzaamheid.

 

P.S.   Fijn om te zien dat je geraakt bent, dan is je gevoel ontwaakt.

Oké. Ja, de Liefde is voor mij ook ontdekken. Ik ga daar ook een topic over maken, want heb iets erin ontdekt.

Fijn dat je daardoor ook verbonden bent met dierbaren die je hebt moeten missen. ❣️

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid