Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Hermanos2:

Iedereen die een lidmaatschap van Oekraïne niet ziet zitten. 

Wees is concreet. Bedoel je nu alleen Rusland? Mijn buurman kan ook de stuipen op het lijf gejaagd worden door deze uitspraak, ik vermo alleen dat de EU hier niet van onder de indruk is.

bewerkt door 010
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei 010:

Wees is concreet. Bedoel je nu alleen Rusland? Mijn buurman kan ook de stuipen op het lijf gejaagd worden door deze uitspraak, ik vermo alleen dat de EU hier niet van onder de indruk is.

Volgens mij ben ik concreet. Velen zien een lidmaatschap van Oekraïne nog lang niet zitten. Dus als vd Leyen zo'n ondoordachte uitspraak doet. Dan is dat echt niet handig. 

Oekraïne zal nog heel veel moeten doen om te voldoen aan EU maatstaven. 

Ik vrees nu al het ergste als dat land straks weer herbouwd moet worden. Wie gaat dat betalen? En reken maar dat er nu al criminelen zijn die zich afvragen hoe ze aan die fondsen kunnen komen. Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan woningbouw. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
56 minuten geleden zei Hermanos2:

Volgens mij ben ik concreet. Velen zien een lidmaatschap van Oekraïne nog lang niet zitten. Dus als vd Leyen zo'n ondoordachte uitspraak doet. Dan is dat echt niet handig. 

Wie is velen? 

56 minuten geleden zei Hermanos2:

Oekraïne zal nog heel veel moeten doen om te voldoen aan EU maatstaven. 

Ja dat denk ik ook, een lidmaatschap is niet 1,2,3 geregeld.

56 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik vrees nu al het ergste als dat land straks weer herbouwd moet worden. Wie gaat dat betalen? En reken maar dat er nu al criminelen zijn die zich afvragen hoe ze aan die fondsen kunnen komen. Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan woningbouw. 

Ik denk dat wij als het rijke westen ook een centje in de zak zal moeten doen. Dat heet naastenliefde. Er zijn veel mensen waarvan hun huis compleet verwoest is. En niet alleen huizen, maar ook de infrastructuur heeft een klap gehad. Dat zal voor veel problemen zorgen in het land. Daarnaast zijn zij niet het enige slachtoffer. In Oekraïne word veel graan geproduceerd, dat graan gaat ook naar het buitenland, dat moet dus ook via wegen worden vervoerd. Als die kapot zijn komt het niet op plaats van bestemming. Gevolg is stijgende graanprijzen en misschien wel hongersnood. Dat moeten we toch niet willen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 9 months later...
Op 8-4-2022 om 21:52 zei Hermanos2:

https://www.nu.nl/spanningen-oekraine/6194174/eu-baas-belooft-oekraine-versneld-proces-toetreding-eu-kwestie-van-weken.html

Waar komt dit ineens vandaan??? 

Uitspraken zonder overleg met andere EU leden?

Brexit blijkt achteraf dus toch een slimme zet geweest. 

https://nos.nl/artikel/2461996-drie-jaar-na-brexit-wachten-de-britten-nog-steeds-op-de-voordelen

Citaat

Maar nu is het gesprek terug en lijkt de publieke opinie over Brexit te verschuiven. Volgens peilingen oordeelt inmiddels het merendeel van de Britten negatief over het vertrek uit de Europese Unie: 56 procent van de respondenten zou Brexit een 'slecht idee' vinden, terwijl nog maar 32 procent blijft volhouden dat het wel een goed plan was.

Daar denken ze inmiddels in GB wel anders over.

Citaat

Werknemers eisen extra geld, dat er volgens de regering niet is. Met name de Britse zorgsector, met 7,3 miljoen mensen op de wachtlijst, verkeert in crisis door een combinatie van onderbetaling en structurele personeelstekorten. Personeelskrapte die ook weer deels aan Brexit is te danken.

Satan fluisterde de Brexiteers in dat er meer geld naar de zorg zou gaan, het omgekeerde blijkt het geval.  Karma is a bitch.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid