010 80 Geplaatst 30 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2022 https://m.youtube.com/watch?v=9Pzj6U5c2cs Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 30 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2022 Kijk, dat is nou wél met gevoel gezongen. Én beleving tot in de tenen! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sandingisaskill 181 Geplaatst 30 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2022 Ik vouw mijn handjes samen. Ik doe mijn oogjes dicht. En ik hoop dat na het amen, mijn gehaktbal er nog ligt. Liefst met satésaus. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
010 80 Geplaatst 30 maart 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 maart 2022 44 minuten geleden zei sandingisaskill: Ik vouw mijn handjes samen. Ik doe mijn oogjes dicht. En ik hoop dat na het amen, mijn gehaktbal er nog ligt. Liefst met satésaus. 😂🤣😆 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sandingisaskill 181 Geplaatst 30 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2022 10 minuten geleden zei 010: 😂🤣😆 Op een biefstukje na gaat er niks boven een lekkere prachtige gehaktbal (of twee) op het bord. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 528 Geplaatst 30 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2022 1 uur geleden zei sandingisaskill: mijn gehaktbal er nog ligt. Liefst met satésaus. Eens bal gehakt met satésaus één van mijn favorieten. 🙂 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sandingisaskill 181 Geplaatst 30 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2022 9 minuten geleden zei Thinkfree: Eens bal gehakt met satésaus één van mijn favorieten. 🙂 Watertanden! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hermanos2 549 Geplaatst 30 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2022 26 minuten geleden zei Thinkfree: Eens bal gehakt met satésaus één van mijn favorieten. 🙂 Klinkt niet verkeerd. Mits rundergehakt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sandingisaskill 181 Geplaatst 30 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2022 Een ouderwetse bal gehakt wordt van half om half gedraaid. Dan blijft ie lekker smeuig. Niet te groot! Want dan willen ze nog wel eens uit elkaar vallen en heeft het de neiging om van buiten te gaar te worden, dat moeten we niet hebben natuurlijk. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 528 Geplaatst 31 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2022 (bewerkt) 13 uur geleden zei Hermanos2: Klinkt niet verkeerd. Mits rundergehakt. 👍kan ook lekker zijn, mijn voorkeur gaat naar half om half 31 maart 2022 bewerkt door Thinkfree Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hermanos2 549 Geplaatst 31 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2022 5 minuten geleden zei Thinkfree: 👍kan ook lekker zijn, mijn voorkeur gaat naar half om half At ik vroeger ook. Maar ik ga er nu vanuit dat varkensvlees niet bestemd is voor consumptie. God staat het niet toe en daarbij is het echt slecht voor je gezondheid. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
010 80 Geplaatst 31 maart 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 maart 2022 (bewerkt) 18 minuten geleden zei Hermanos2: At ik vroeger ook. Maar ik ga er nu vanuit dat varkensvlees niet bestemd is voor consumptie. God staat het niet toe en daarbij is het echt slecht voor je gezondheid. Wij christenen mogen toch gewoon varkensvlees eten? https://bijbel.eo.nl/bijbel/handelingen/10 31 maart 2022 bewerkt door 010 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sandingisaskill 181 Geplaatst 31 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2022 6 minuten geleden zei 010: Wij christenen mogen toch gewoon varkensvlees eten? De aanname dat varkensvlees risico's met zich mee zou brengen voor de gezondheid wordt vaak aangedragen als argument van oudtestamentisch ingestelden. Ze zijn van mening dat God daarom varkensvlees als onrein zou beschouwen. Ik kan daar niet in meegaan. Want rood vlees brengt evengoed risico's met zich mee: https://www.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/gezonde-voeding-en-voedingsstoffen/vergroot-rood-vlees-de-kans-op-kanker.aspx Ik ben van mening dat God andere redenen heeft om ten tijde van het OT varkensvlees als onrein te beschouwen. Met name vanwege het feit dat ze veelvuldig werden gehouden door heidenen die dit vlees konden waarderen. Dan ligt de nadruk dus op heidenen en niet op varkensvlees. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hermanos2 549 Geplaatst 31 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2022 5 minuten geleden zei 010: Wij christenen mogen toch gewoon varkensvlees eten? Nee, voedselwetten zijn nooit afgeschaft. Varken, paard, garnaal, inktvis, paling, slak. Hoort allemaal niet thuis op de menukaart. Ik heb het vroeger ook allemaal gegeten maar de bijbel heeft me doen inzien dat het niet toegestaan is. Allemaal de voorbeelden uit het NT zoals het neerdalend laken in Handelingen en het handen wassen in de evangeliën zijn hier al in de juiste context geplaatst. Vertrouw me en eet het niet meer. Begin er gerust een topic over. Gooi al je vooroordelen overboord en je zult zien dat de voedselwetten nooit afgeschaft zijn. Ga af op je eigen verstand en inzicht. 4 minuten geleden zei sandingisaskill: Ze zijn van mening dat God daarom varkensvlees als onrein zou beschouwen. Onzin Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 528 Geplaatst 31 maart 2022 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2022 43 minuten geleden zei Hermanos2: At ik vroeger ook. Maar ik ga er nu vanuit dat varkensvlees niet bestemd is voor consumptie. God staat het niet toe en daarbij is het echt slecht voor je gezondheid. Daar ben ik het niet mee eens, meschien een topic over openen? Lijkt mij wel interessant. 34 minuten geleden zei 010: Wij christenen mogen toch gewoon varkensvlees eten? Tuurlijk 010 reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Divine_will 89 Geplaatst 4 april 2022 Rapport Share Geplaatst 4 april 2022 Op 30-3-2022 om 23:53 zei sandingisaskill: Een ouderwetse bal gehakt wordt van half om half gedraaid. Dan blijft ie lekker smeuig. Niet te groot! Want dan willen ze nog wel eens uit elkaar vallen en heeft het de neiging om van buiten te gaar te worden, dat moeten we niet hebben natuurlijk. Met je eens. Half om half is het lekkerst. Met satésaus is lekker maar ik eet hem het liefst met mayonaise. Karbonaadjes vind ik ook heerlijk trouwens. Ribkarbonaadjes, schouderkarbonaajdes. En zelfgemaakte hamburgers van half om gehakt. Zalig. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten