Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Beste mensen, het moet me van het hart.

Als mensen ergens in geloven, kan je hem meestal niet onder druk van een hoog geleerde of theologisch werk ervan afbrengen. Ga er van uit dat een ieder zijn redenen heeft ergens van overtuigd te zijn. Onder druk kan je de ander alleen maar afbreken. Met een symbolische mes op de keel wil een ander best jou gelijk geven in woorden, maar in zijn gedachten weet hij dat hij tegen jou glashard staat te liegen.

Zo geloofd de één stellig dat de evolutietheorie waar is, de andere in creatie door God in 6 afzonderlijke dagen of 6 tijden.

Er zijn mensen die de Heilige Geest als een persoon naast Jezus zien en anderen dat Hij Jezus zelf is.

Er zijn er die geloven dat we straks naar de hemel of de hel gaan, weer anderen dat we slapen tot Jezus terug komt.

Ga zo maar door. Wat voor zin heeft het om de ander pogen te bekeren? Geef elkaar de ruimte!

God weet wel hoe Hij dit allemaal weer goed samen brengt. De grote vraag van dit topic is, hoe kunnen we tot opbouw van elkaar er voor de ander zijn? 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei 010:

Precies! Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn, maar wel het licht in elkaars ogen gunnen. Ieder mens heeft recht op een eigen mening.

Ik zal het waarschijnlijk beter moeten doen, maar kon niet anders dan zeggen zoals ik het zie en mijn excuus dat ik jou daarmee niet dienen kon. Ik trok denk ik te snel conclusies. Had dat niet moeten doen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid