Spring naar bijdragen

Wil de ware Christen opstaan?


Aanbevolen berichten

Er bestaan veel verschillende uitleggingen van de bijbel. Inmiddels moet het ons allemaal wel duidelijk zijn dat wij dat niet gaan oplossen. Wachtend op Jezus' wederkomst vraag ik mij af welke houding wij naar elkaar toe moeten aannemen? Blijven wij ons focussen op de verschillen, die vaak tot tweedracht en conflict leiden? Of zoeken we de overeenkomsten en proberen we er het beste van te maken? 

Openbaring 21 

En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde,... God zal bij de mensen wonen,... Hij zal alle tranen van hun ogen afwissen, de dood zal niet meer zijn, geen rouw, geen pijn of moeite zal er meer zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hou voor zoverre mogelijk vrede met alle mensen, heb God lief boven alles en de naaste als jezelf.

Verwarring en misleiding moesten komen zodat de ware christen geopenbaard zou worden, wordt niet depressief maar wees verblijd.

Perfecte volmaaktheid en harmonie liggen alleen in Christus die ten volle geopenbaard word bij zijn terugkomst tot die tijd laten wij in wijsheid en vrede wandelen sprekende de waarheid.

Heb geduld, de dag nadert.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is de houding die men tegenover onze christelijke standpunten neemt, en hoe de christen daarop reageert dat definieert hoe christelijk de christen is.

Daarom refereer ik liever naar mezelf als christelijk geïnspireerd dan christen. Mijn verstand en hart gelooft de volle 100%, maar mijn daden spreken vaak het tegenovergestelde. Zondaar op en top. Tegen mensen zelf word ik niet zo kwaad of verdeeld, maar de politiek en haar dwingelanden kunnen mij enorm beproeven. Dan kan ik mezelf verbaal spiritueel doden.

De valse christussen zijn de christussen van mensen die delen uit de Bijbel knippen om conform met de wereld te zijn. Volgens mij onderwijst iedere Bijbel echter niet te conformeren met de wereld. Het is door vast te houden aan de Christus van de Bijbel -in haar volledige totaliteit- waar we de geestelijke oorlogsvoering pas echt ervaren.

Staat dan, en verricht alles staande te blijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Piebe:

De ware christen is een kind van de dag (1 Thess 5,4) en verwacht Christus niet als een dief in de nacht  omdat de duisternis de broeders niet (1 Thess 5,5) overvalt.

Mooi! Maar mijn vraagstelling is: welke houding zullen we naar elkaar toe aannemen nu we de wederkomst met rasse schreden naderbij zien komen. Begraven we onze verschillende zienswijzen, ervan uitgaande dat alleen God die kan rechtzetten? Of laten we ons fatsoen varen en verliezen we onszelf en elkaar in ruzies? Die ertoe leiden dat geïnteresseerden ons niet meer serieus zullen nemen en geen toenadering zoeken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 20-2-2022 om 09:57 zei Hermanos2:

Er bestaan veel verschillende uitleggingen van de bijbel. Inmiddels moet het ons allemaal wel duidelijk zijn dat wij dat niet gaan oplossen. Wachtend op Jezus' wederkomst vraag ik mij af welke houding wij naar elkaar toe moeten aannemen? Blijven wij ons focussen op de verschillen, die vaak tot tweedracht en conflict leiden? Of zoeken we de overeenkomsten en proberen we er het beste van te maken? 

Openbaring 21 

En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde,... God zal bij de mensen wonen,... Hij zal alle tranen van hun ogen afwissen, de dood zal niet meer zijn, geen rouw, geen pijn of moeite zal er meer zijn. 

Er zullen weinig of geen mensen zijn die op voorhand stellen dat ze 'uitgaan van de verschillen.́

Maar je maakt wel een redenatiefout door te stellen dat 'proberen er het beste van te maken' hetzelfde is als 'naar overeenkomsten zoeken'. Daar zit hem nu juist het probleem: als je het beste wil, accepteer je geen compromissen. Maar als je uitgaat van overeenkomsten en geen conflicten wil, zul je wel compromissen moeten sluiten. Deze paradox heeft in de geschiedenis al tot veel godsdienstoorlogen geleid.

23 uur geleden zei Hermanos2:

Of laten we ons fatsoen varen en verliezen we onszelf en elkaar in ruzies? Die ertoe leiden dat geïnteresseerden ons niet meer serieus zullen nemen en geen toenadering zoeken. 

Ziedaar, de leegloop van de kerken.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Er zullen weinig of geen mensen zijn die op voorhand stellen dat ze 'uitgaan van de verschillen.́

Maar je maakt wel een redenatiefout door te stellen dat 'proberen er het beste van te maken' hetzelfde is als 'naar overeenkomsten zoeken'. Daar zit hem nu juist het probleem: als je het beste wil, accepteer je geen compromissen. Maar als je uitgaat van overeenkomsten en geen conflicten wil, zul je wel compromissen moeten sluiten. Deze paradox heeft in de geschiedenis al tot veel godsdienstoorlogen geleid.

Ziedaar, de leegloop van de kerken.

Nee, je leest niet goed. Ik wijk geen millimeter af van mijn ideeën. En dat verwacht ik van andere gelovigen ook niet. We hoeven geen concessies te doen om naar elkaar toe te groeien. 

Maar in afwachting van Jezus' wederkomst gaan we niet vechten om het gelijk. Iedere christen kent EEN waarheid. Niemand kent DE waarheid. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Hermanos2:

Nee, je leest niet goed. Ik wijk geen millimeter af van mijn ideeën. En dat verwacht ik van andere gelovigen ook niet. We hoeven geen concessies te doen om naar elkaar toe te groeien. 

Maar in afwachting van Jezus' wederkomst gaan we niet vechten om het gelijk. Iedere christen kent EEN waarheid. Niemand kent DE waarheid. 

Als iedereen geen millimeter afwijkt van zijn ideeen dan zoek je dus niet naar overeenkomsten maar kom je uit op conflicten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Hermanos2:

Niet als men elkaar vrij laat. Opdringen van ideeën leidt tot conflict. 

Elkaar vrij laten is in deze een utopie.

Want voor iedere christen is het uitgangspunt dat er maar één god is die geen andere goden toe staat. Dat geeft per definitie geen ruimte voor mensen met een ander geloof. 
Als je denkt van wel, hoe dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Elkaar vrij laten is in deze een utopie.

Want voor iedere christen is het uitgangspunt dat er maar één god is die geen andere goden toe staat. Dat geeft per definitie geen ruimte voor mensen met een ander geloof. 
Als je denkt van wel, hoe dan?

Ik spreek over broeder twist binnen het christelijk geloof. Dat mono theïstisch is. Daarover bestaat volgens mij geen verschil van mening.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik spreek over broeder twist binnen het christelijk geloof. Dat mono theïstisch is. Daarover bestaat volgens mij geen verschil van mening.

Als er sprake is van broeder twist, dan zal de één de ander betitelen als afvallige, iemand die in een andere god gelooft dat die van hemzelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Als er sprake is van broeder twist, dan zal de één de ander betitelen als afvallige, iemand die in een andere god gelooft dat die van hemzelf.

Ik zie dat je zojuist aan Gert Jan vroeg of het verder wel lekker met hem gaat?

Als je wil dat ik antwoord geef op je berichten dan vraag ik je bij deze om dat zinnetje daar te schrappen. Als je dat niet doet ga ik jouw posts negeren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik zie dat je zojuist aan Gert Jan vroeg of het verder wel lekker met hem gaat?

Als je wil dat ik antwoord geef op je berichten dan vraag ik je bij deze om dat zinnetje daar te schrappen. Als je dat niet doet ga ik jouw posts negeren. 

Ik ben niet vatbaar voor dergelijke gezochte, gespeelde verontwaardiging. Die discussie heeft niets te maken met deze.
Hij mag wel zeggen dat mensen het bloed van Jezus onwaardig zijn, maar ik vraag of hij zich wel lekker voelt ga ik te ver?
Ik stel voor bij de inhoud te blijven in plaats van de confrontatie te zoeken.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 20-2-2022 om 15:37 zei Hermanos2:

Mooi! Maar mijn vraagstelling is: welke houding zullen we naar elkaar toe aannemen nu we de wederkomst met rasse schreden naderbij zien komen. Begraven we onze verschillende zienswijzen, ervan uitgaande dat alleen God die kan rechtzetten? Of laten we ons fatsoen varen en verliezen we onszelf en elkaar in ruzies? Die ertoe leiden dat geïnteresseerden ons niet meer serieus zullen nemen en geen toenadering zoeken. 

Laat degenen dat maar bepalen die Christus nog verwachten als een dief in de nacht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid