Spring naar bijdragen

Hiernamaals (sferen)


Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei TTC:

Het is bizar om zien hoe steeds meer mensen weten waar het dan precies over gaat, wat objectmeditatie plots veel aantrekkelijker maakt. 

Het begint wel echt de spuigaten uit te lopen, laat ons hopen dat het goed komt. 

Ben benieuwd wie nu op 'Like' gaat klikken: @Zola of @Plume? Of misschien allebei? Of wellicht geen van beide?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 164
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Om diepgaander te exploreren, in ruime zin.  

Als we ons daar nog de vraag over moeten stellen, goh.

Voor een slim man zoals jij vind ik je strategieën bijzonder doordacht, zo hoor je het eens van een ander, wat positief is. 

3 uur geleden zei Bastiaan73:

 

Geef eens een voorbeeld waar ik één of meerdere dogma's napraat? Ben wel nieuwsgierig, dat heb ik dan niet bewust genoeg gedaan.

 

Interessant. Waarom voel jij je aangesproken? 

18 minuten geleden zei TTC:

Alleen in de hemel vliegen de gebraden kippen door de lucht, nu het trillingsniveau nog even opkrikken. 

Hij hangt zo te zien weer even in de spiegelsfeer. ?

bewerkt door Zola
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Zola:
3 uur geleden zei Bastiaan73:

Geef eens een voorbeeld waar ik één of meerdere dogma's napraat? Ben wel nieuwsgierig, dat heb ik dan niet bewust genoeg gedaan.

Interessant. Waarom voel jij je aangesproken? 

O ik dacht dat je het hier over mij had. Maar blijkbaar dus niet!

3 uur geleden zei Zola:

Ik denk dat hij te bang is.  Er mocht eens blijken dat het napraten van dogma’s alleen niet direct tot de gepredikte verlossing leidt, en dat er een astrale Jezus gevolgd wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Bastiaan73:

O ik dacht dat je het hier over mij had. Maar blijkbaar dus niet!

Gaat beter middels meditatie, dan verdwijnt die ik spontaan, maar soms ook niet. 

26 minuten geleden zei Zola:

Hij hangt zo te zien weer even in de spiegelsfeer.

Maar zo slagen ze telkens wel weer in hun opzet, wat het doel is. Maar los daarvan, het is ook een weerspiegeling die ons verder brengt, tot het waarachtige zich ontvouwt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Bastiaan73:

O ik dacht dat je het hier over mij had. Maar blijkbaar dus niet!

De inductieve herkadering is het tegenovergestelde van de wetenschappelijke, deductieve aanpak. Bij inductie kijk je out of the box, en ga je ervan uit dat het de volgende keer totaal anders kan zijn, ook al is het altijd hetzelfde geweest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 29-8-2020 om 19:47 zei Thinkfree:

Wissel die zieke sfeer dan in voor een fijne sfeer met je schepper.

Het is een simpele rekensom. Ieder mens komt in zijn leven in contact met ongeveer 1.000 kennissen en vrienden. En al die kennissen en vrienden hebben ook weer per persoon 1.000 kennissen en vrienden. Via 4 personen ben je dus in contact met 1.000 x 1.000 x 1.000 x 1.000 = 10 miljard mensen. Dat is de hele planeet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Bastiaan73:

O ik dacht dat je het hier over mij had. Maar blijkbaar dus niet!

Ik denk dat jij daar inderdaad onbewust bang voor bent  - wat ook gebruikelijk en logisch is als dit soort inzicht ontstaat - maar dat wil niet zeggen dat jij ook bang moet zijn voor waar je bang voor bent, met andere woorden dat het op jou betrekking zou hebben.  Persoonlijk schreef ik dat tweede niet met betrekking op jouw persoon. Helemaal niet zelfs. Integendeel. Ik zie jou juist niet als zo iemand. 

2 uur geleden zei TTC:

Gaat beter middels meditatie, dan verdwijnt die ik spontaan, maar soms ook niet. 

Maar zo slagen ze telkens wel weer in hun opzet, wat het doel is. Maar los daarvan, het is ook een weerspiegeling die ons verder brengt, tot het waarachtige zich ontvouwt. 

Ja. Er staat ook iets over in de bijbel dacht ik. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Zola:

Ik denk dat jij daar inderdaad onbewust bang voor bent  - wat ook gebruikelijk en logisch is als dit soort inzicht ontstaat - maar dat wil niet zeggen dat jij ook bang moet zijn voor waar je bang voor bent, met andere woorden dat het op jou betrekking zou hebben.

Ehm... Waar ben ik volgens jou precies bang voor? Is me even ontgaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 29-8-2020 om 19:58 zei Thinkfree:

Puur genade, ik geef het terug in uiting van dankbaarheid en lof.

Waar werkelijk geen enkel normaal denkend E-werker tegenop kan is de dominerende stelling dat deflatie niet kan omdat het tot inflatie zou kunnen leiden, daar heb je een stropdas voor nodig. En toch is het allemaal de normaalste zaak van de wereld, niet enkel sluiten we hiermee a priori basiskennis uit maar in het verlengde versmachten we elke vorm van logisch redeneren en er is niet eens een dialoog geweest. Mooie woorden zijn het, onbewust linguistische realiteit, kwestie van fatsoen wellicht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 29-8-2020 om 10:35 zei Bastiaan73:

Hij leeft nog!

Tussen wonder en magie binnen een stereotiepe 3D-wereld had een aantal E-werkers slechts een enkel woord nodig dat ons deed herinneren aan de basis, het was ooit de eenvoud zelve en kinderlijk speels voor wie het aandacht zou schenken, in vrijheid van keuze. Het ongeloof getart in het verlengde, in verbijstering en verschrikking bleven ze achter, in verdrongen hoop, het innerlijke kind gedood, en niemand begreep waarom.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Bastiaan73:

Wanneer is dat veranderd?

Bij de transcendente meditatie gaat het over iets meer dan als een juten zak te denken dat het om meditatie gaat, misschien dat je het straks ervaart. 

16 minuten geleden zei Bastiaan73:

Wanneer is dat veranderd?

De tegenpool van selectieve perceptie kunnen we ons niet meer herinneren, maar we kunnen wel doen alsof. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Bij de transcendente meditatie gaat het over iets meer dan als een juten zak te denken dat het om meditatie gaat, misschien dat je het straks ervaart. 

De tegenpool van selectieve perceptie kunnen we ons niet meer herinneren, maar we kunnen wel doen alsof. 

Geen spatader veranderd die TTC.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-8-2020 om 09:17 zei Thinkfree:

Hou toch op met je (z.g.n intellectuele) nonsens, je zegt iets waarvan jij zelf zegt dat het eigenlijk niet kan, kortom niets.

Zoals uw gebruikelijke gedachten zijn, zo zal ook het karakter van uw geest zijn, want de ziel is geverfd door de gedachten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 29-8-2020 om 19:18 zei Thinkfree:

Zorg eerst voor meer vrede in je hoofd, mijn advies zoek Jezus je uit je nogal verward.

Met religie in de zin van meer harmonie en menselijke verbondenheid heb ik op zich niet zozeer een probleem, maar die kwestie of god dan transcendent of immanent zou zijn, begrijp ik niet alleen voor geen meter maar het brengt me ook telkens in verwarring.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 2-9-2020 om 12:35 zei Zola:
Op 2-9-2020 om 09:39 zei Bastiaan73:

Been there, done that.

Waar ben je geweest en wat heb je gedaan? Gemediteerd? Of suïcidaal geweest?  Wil je daar iets over vertellen? 

Sinds Corona zijn er een flink aantal gelovigen geweest, priesters zelfs, die zelfmoord hebben gepleegd. Bijzonder jammer en ernstig. 

Ja da's zeker jammer, ernstig en triest @Zola.

Ik heb zelf een hele donkere periode achter de rug waarin ik regelmatig suïcidale gedachten had.

Mijn uiting richting TTC kwam waarschijnlijk spottend over.

@TTC voor wat het waard is: sorry daarvoor. Ik snap nog steeds bijzonder weinig van jouw uitingen maar zou het jammer vinden als je geen andere uitweg zou zien dan uit het leven te stappen.

Persoonlijk vind ik humor en muziek de beste manieren om e.e.a. te relativeren. En in mijn werk waarbij ik hele eenvoudige handelingen verricht sla ik twee vliegjes in één klap: ik verdien er m'n brood mee en een ander is er een beetje mee geholpen. En het helpt om het gemaal te verminderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Bastiaan73:

Ja da's zeker jammer, ernstig en triest @Zola. Ik heb zelf een hele donkere periode achter de rug waarin ik regelmatig suïcidale gedachten had. Mijn uiting richting TTC kwam waarschijnlijk spottend over.  voor wat het waard is: sorry daarvoor. Ik snap nog steeds bijzonder weinig van jouw uitingen maar zou het jammer vinden als je geen andere uitweg zou zien dan uit het leven te stappen. Persoonlijk vind ik humor en muziek de beste manieren om e.e.a. te relativeren. En in mijn werk waarbij ik hele eenvoudige handelingen verricht sla ik twee vliegjes in één klap: ik verdien er m'n brood mee en een ander is er een beetje mee geholpen. En het helpt om het gemaal te verminderen.

Voor een slim man zoals jij vind ik je strategieën bijzonder doordacht, zo hoor je het eens van een ander, wat positief is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei TTC:

Voor een slim man zoals jij vind ik je strategieën bijzonder doordacht, zo hoor je het eens van een ander, wat positief is. 

Blijkbaar kom ik op jou over als iemand met strategieën maar in mijn beleving heb ik die totaal niet. Ik leef in het moment en mijn kijk op de toekomst gaat niet verder dan hooguit overmorgen ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Bastiaan73:

Blijkbaar kom ik op jou over als iemand met strategieën maar in mijn beleving heb ik die totaal niet. Ik leef in het moment en mijn kijk op de toekomst gaat niet verder dan hooguit overmorgen 

Voor tijdloze katalysatoren speelt dat geen rol, wat logisch is. Maar dat is iets totaal anders dan jouw beleving, en die van anderen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei TTC:

Voor tijdloze katalysatoren speelt dat geen rol, wat logisch is. Maar dat is iets totaal anders dan jouw beleving, en die van anderen. 

'Tijdloze katalysatoren'. Bestaan die ook daadwerkelijk?

En hoe bereiken we 'tijdloze kataly-satori'?

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid