Bastiaan73 705 Geplaatst 9 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2020 Goh hee! https://nos.nl/artikel/2333297-miljoenen-jaren-oude-vulkaan-ontdekt-in-nederlands-deel-noordzee.html Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 9 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2020 Fascinerend he! Moet je voorstellen, 150 miljoen jaar geleden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 9 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2020 Vulkanen blijven cool natuurlijk. Tenzij ze uitbarsten. Dan zijn ze hot. Fundamenteel reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.410 Geplaatst 9 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2020 2 minuten geleden zei Dat beloof ik: Fascinerend he! Moet je voorstellen, 150 miljoen jaar geleden. Die 150 miljoen jaar neem ik met een korreltje zout. Mag dat? Maar ik heb zelf een aantal jaren op een booreiland in de Noordzee gewerkt en met mijn eigen ogen gezien dat er in de boorspoeling stukken hout meekwamen. En dan praat ik over een diepte van tussen de twee en drie kilometer onder de zeebodem. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 9 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2020 3 minuten geleden zei Willempie: 9 minuten geleden zei Dat beloof ik: Fascinerend he! Moet je voorstellen, 150 miljoen jaar geleden. Die 150 miljoen jaar neem ik met een korreltje zout. Mag dat? Maar natuurlijk, als je uitlegt waarom. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.410 Geplaatst 9 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2020 Zojuist zei Dat beloof ik: Maar natuurlijk, als je uitlegt waarom. Allereerst omdat tijd relatief is en dus niet echt natuurkundig gemeten kan worden, alle pogingen daartoe ten spijt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 9 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2020 (bewerkt) 4 minuten geleden zei Willempie: Allereerst omdat tijd relatief is en dus niet echt natuurkundig gemeten kan worden, alle pogingen daartoe ten spijt. Dat klopt niet. Het wordt zelfs precies gedefinieerd. Citaat The second, symbol s, is the SI unit of time. It is defined by taking the fixed numerical value of the caesium frequency Cs, the unperturbed ground-state hyperfine transition frequency of the caesium-133 atom, to be 9 192 631 770 when expressed in the unit Hz, which is equal to s–1. https://www.bipm.org/en/measurement-units/ En dus is je zoutkorrel onterecht. 9 mei 2020 bewerkt door Dat beloof ik Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.410 Geplaatst 9 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2020 9 minuten geleden zei Dat beloof ik: Dat klopt niet. Het wordt zelfs precies gedefinieerd. https://www.bipm.org/en/measurement-units/ En dus is je zoutkorrel onterecht. Binnen het tijdperk van enkele decennia klopt het redelijk, zelfs niet helemaal voor honderd procent maar goed. Zodra je verder terug gaat moet je uitgaan van aannames die inmiddels aantoonbaar onjuist zijn gebleken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 9 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2020 5 minuten geleden zei Willempie: Binnen het tijdperk van enkele decennia klopt het redelijk, zelfs niet helemaal voor honderd procent maar goed. Zodra je verder terug gaat moet je uitgaan van aannames die inmiddels aantoonbaar onjuist zijn gebleken. Over welke aannames die inmiddels aantoonbaar onjuist zijn gebleken heb je het, bij vaststellen van de leeftijd van Mulciber ? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.410 Geplaatst 9 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2020 4 minuten geleden zei Dat beloof ik: Over welke aannames die inmiddels aantoonbaar onjuist zijn gebleken heb je het, bij vaststellen van de leeftijd van Mulciber ? Over het feit dat ons begrip van tijd zich baseert op de huidige snelheid van bepaalde hemellichamen. Het is inmiddels wel duidelijk dat die snelheid geen constante is. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 9 mei 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 mei 2020 50 minuten geleden zei Robert Frans: Vulkanen blijven cool natuurlijk. Tenzij ze uitbarsten. Dan zijn ze hot. ? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 9 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2020 3 uur geleden zei Willempie: 3 uur geleden zei Dat beloof ik: Over welke aannames die inmiddels aantoonbaar onjuist zijn gebleken heb je het, bij vaststellen van de leeftijd van Mulciber ? Over het feit dat ons begrip van tijd zich baseert op de huidige snelheid van bepaalde hemellichamen. Het is inmiddels wel duidelijk dat die snelheid geen constante is Ik heb net uitgelegd dat tijd anders gedefinieerd is..... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten