Spring naar bijdragen

Moeder bidt voor opwekking dode peuter.

Aanbevolen berichten

6 uur geleden zei Noel2:

Ingrijpen? Wie denk je dat je bent? Met de boodschap "dood is dood"? Ik denk niet dat dit echt helpt.

Hier wel hoor.

6 uur geleden zei Noel2:

Zoals gezegd kan de dood overwonnen worden, moet je alleen leren begrijpen hoe. 

Leg eens uit hoe je dat hier, in dit specifieke geval, had gezien.
En dan bedoel ik dus niet het eeuwig leven dat veel christenen nastreven. Nee, ik bedoel dat die peuter van 2 nu tot leven wordt gewekt.

6 uur geleden zei Noel2:
6 uur geleden zei Mullog:
6 uur geleden zei Noel2:

Zoals gezegd kan de dood overwonnen worden, moet je alleen leren begrijpen hoe. 

Ben nieuwsgierig. Leg eens uit hoe dat kan. 

Jezus volgen.

Dát is dus geen uitleg. 
De moeder is zwaar gelovig, maar haar peuter is en blijft dood.
Terwijl die moeder wil dat ze NU weer tot leven komt.

4 uur geleden zei Noel2:

@Mullog het biologische lichaam is object, de levende geest is subject, ik weet niet wat ik nog meer moet zeggen om het duidelijk te maken...

je communiceert niet met objecten...

En deze moeder wil dat het biologische lichaam weer tot leven komt. Ze heeft het niet over de levende geest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Noel2:

Er zijn diverse films over hoe lichamen die dood zijn geweest anders worden bij heropwekking. Laat zelf eens je gedachten gaan hoe dat zou zijn. Dan herken je het oude kind niet meer. Het is dat de ouders waarschijnlijk hun kind zoals het was terug wilden en niet zoals het dan zou zijn. Dus dan kan God niet meegaan in het gebedsverzoek. Als je alles altijd maar bij het oude wil houden ben ik je in deze wereld niet op je plaats, niet op het juiste gericht. God's Wil betreft verandering, en we zouden er goed aan doen om vooraf te bidden om bepaalde naasten bij ons te kunnen houden.

Lijken mij boeiende films. Dat betekent dus dat er opwekkingen geweest zijn. Dat daar levende lichamen uit zijn voort gekomen. De enige films die ik ken en waarin lichamen zijn opgewekt (die duidelijk ander zijn) zijn zombie films. Maar ik denk niet dat je die bedoelt.

Ik vind wat je zegt "Dan herken je het oude kind niet meer. Het is dat de ouders waarschijnlijk hun kind zoals het was terug wilden en niet zoals het dan zou zijn." intrigerend. Hoe gaat dat met wederopstanding van kinderen? Zijn die dan volwassen en als ze dat niet zijn hoe gaat dan de opvoeding? Bijvoorbeeld, wie doet dat als de ouders inmiddels reeds lang overleden zijn. Ik zie tal van praktische problemen.

Ik vind het vreemd dat je opmerkt dat God's wil verandering betreft. Als er iets is wat je ziet dan is het dat hoe dieper het geloof is hoe meer weerstand er tegen verandering is. Dus waarom gaan gelovigen dan niet mee met de wil van God?

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei dingo:

Daarover verschillen we van mening maar dat is vandaag niet voor het eerst. Wat ik wilde zeggen is dat binnen het christendom mensen die geloven in een opwekking uit de doden na de tijd van de apostelen een uitzondering zijn. Eigenlijk alleen in bepaalde evangelische kringen is dat gemeengoed.

@Dingo,

Zelfs daar zijn het uitzonderingen anders had dit verhaal over het twitter bericht van een Amerikaanse moeder niet zoveel (terechte) ophef gebracht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Lobke:

@Dingo,

Zelfs daar zijn het uitzonderingen anders had dit verhaal over het twitter bericht van een Amerikaanse moeder niet zoveel (terechte) ophef gebracht.

Klopt, ook binnen evangelische kringen is het een kleine groep. In ieder geval veel kleiner dan de groep die in gebedsgenezing gelooft.

Link naar bericht
Deel via andere websites