Spring naar bijdragen

CU leeft op of kabinet valt


Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Gaitema:

Is dat mogelijk? Meer boeren, terwijl er minder koeien zijn? Wie betaald dan de rekening?

De consument. Maar dat doen we nu ook al. De nu nog gangbare landbouw kan zo goedkoop zijn, omdat ze niet betalen voor de vervuiling die ze veroorzaken. Zo zal drinkwater duurder worden omdat stikstofvervuiling doorsijpelt naar het grondwater. In veengebieden wordt de waterstand voor de boeren laaggehouden, maar het wegpompen van water, het versterken van verzakkende wegen en gebouwen wordt betaald door woningbezitters en door de gemeenschap. In Noord-Brabant zijn veel mensen ziek door de Q-koorts. We betalen allemaal voor de gezondheidszorg. Zo zijn er veel verborgen kosten van de "goedkope" landbouw. Als je je eten biologisch koopt, dan weet je dat je wel meer betaalt in de supermarkt, maar dat je de omgeving niet vergiftigd, dat de grond niet wordt uitgeput, etc. Het biologisch eten legt een fors beslag op ons huishoudboekje, dus ik vind zeker dat mensen die het niet kunnen betalen, een soort van compensatie moeten krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Peter79:

De consument. Maar dat doen we nu ook al. De nu nog gangbare landbouw kan zo goedkoop zijn, omdat ze niet betalen voor de vervuiling die ze veroorzaken. Zo zal drinkwater duurder worden omdat stikstofvervuiling doorsijpelt naar het grondwater. In veengebieden wordt de waterstand voor de boeren laaggehouden, maar het wegpompen van water, het versterken van verzakkende wegen en gebouwen wordt betaald door woningbezitters en door de gemeenschap. In Noord-Brabant zijn veel mensen ziek door de Q-koorts. We betalen allemaal voor de gezondheidszorg. Zo zijn er veel verborgen kosten van de "goedkope" landbouw. Als je je eten biologisch koopt, dan weet je dat je wel meer betaalt in de supermarkt, maar dat je de omgeving niet vergiftigd, dat de grond niet wordt uitgeput, etc. Het biologisch eten legt een fors beslag op ons huishoudboekje, dus ik vind zeker dat mensen die het niet kunnen betalen, een soort van compensatie moeten krijgen.

Of we gaan minder vlees en melkproducten nemen. Blijkt ook gezonder te zijn, dat te minderen.

6 uur geleden zei sjako:

Nee. Mensen die zich vroom voordoen verzuimen vaak Gods werk, de prediking, op te pakken. Mensen waarvan je het niet verwacht, zoals tollenaars en hoeren, die gaan het wel doen. De beloning, het leven in Gods Koninkrijk, gaat de 'vrome' persoon neus voorbij terwijl de mensen die vroeger slecht deden Gods Koninkrijk STRAKS wel binnengaan.

De belangrijkste taak voor een Christen is leven naar Gods wetten en het vermeerderen van zijn talenten dmv de prediking. Heeft niks met Gods Koninkrijk te maken dat in de politiek te vinden is.

Het Koninkrijk van God is er nu al. Anders kan je hem nu niet zoeken.

6 uur geleden zei Peter79:

Dat heb ik ook geïllustreerd: bij de VVD is een rudimentair besef van gerechtigheid, die er bij de CU niet is. Wel lezen, Thom.

Op andere punten (sociaal vlak) scoort de VVD slechter 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Peter79:
10 uur geleden zei Dat beloof ik:

Daar haak ik na 1 zin al af.

Doet dus niet ter zake als het over Nederland gaat.
 

Als je zo de Bijbel leest, dan kan je hem beter dicht laten. De eerste zin zegt je dan ook al niks, want het begrip zegen komt ook via het christendom uit het Jodendom.

Het gaat er niet om hoe ik het lees. Het gaat er om wat er staat. 

3 uur geleden zei Gaitema:

Ja dat klopt. Elke poging dat wel te doen mislukte. Er is wel een tijd geweest dat de RKK, Lutheranen en Wederdopers niet hun geloof mochten uitoefenen toch?

Ja ze mochten het wel zijn maar niet doen. Een redenatie die anno nu nog steeds op bepaalde groepen wordt gelegd. Kennelijk heeft men niets van de gevolgen geleerd.

Maar het gaat er om dat er nooit een protestantse natie is geweest en je daar dus ook niet naar terug kan keren.

Je kent dus de geschiedenis niet en het is gevaarlijk om toekomst plannen te laten maken door mensen die de geschiedenis niet kennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Peter79:

In de brontekst staat een opeenvolging van tekens in vreemde taal. 

Dit is belachelijk. 
Jij komt op de proppen met Hosea 4.
En als ik daar dan over doorvraag, kom je met:  'de brontekst is een opeenvolging van tekens in een vreemde taal'.
 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Het gaat er niet om hoe ik het lees. Het gaat er om wat er staat. 

Ja ze mochten het wel zijn maar niet doen. Een redenatie die anno nu nog steeds op bepaalde groepen wordt gelegd. Kennelijk heeft men niets van de gevolgen geleerd.

Maar het gaat er om dat er nooit een protestantse natie is geweest en je daar dus ook niet naar terug kan keren.

Je kent dus de geschiedenis niet en het is gevaarlijk om toekomst plannen te laten maken door mensen die de geschiedenis niet kennen.

Oké, bedankt voor je reactie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid