Spring naar bijdragen

Tussen waan en mysterie, de schuldenberg.


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 800
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat is het antwoord, begin aan de basis en zie dan naar de verstrengeling en neveneffecten die hierop volgen, daarbinnen ga jij op zoek naar allerhande complotten en schuldigen. En wie aan de basis ie

Metacognitie betekent letterlijk ‘denken over denken’, heel misschien is dat de reden wel waarom werkloosheid een bedreiging vormt voor de wijze hoe onze samenleving georganiseerd is? Ja, het vergt ev

Volgens het pragmatische waarheidsconcept is iets pas ‘waar’ als het ook samenhangt met onze belangen, het overige is ‘onwaar’. En omdat mensen verschillende belangen nastreven kunnen we logischerwijs

2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Neen even de praktijk. Hoeveel euro moet je hebben om die magie te tonen?

Als twee verschillende referentiekaders interfereren dan is de schade betrekkelijk mild, al naargelang de bereidheid van de partijen om elkaar te begrijpen. Doe hetzelfde met drie verschillende referentiekaders en het wordt misschien al iets woeliger. Neem echter twee verschillende referentiekaders met een grote aanhang dan wordt het misschien WOIII, ongeacht wat een minderheid daarover denkt. En als die grote aanhang geen kennis heeft over allerhande beschikbare alternatieven die WOIII kunnen voorkomen, dan staat die minderheid machteloos te kijken naar een verwoestend schouwspel dat niet enkel het ongeloof tart maar ook een weerslag heeft op de innerlijke welzijnsbeleving. En dat laatste noemt de GGZ dysthymie, het niet meer kunnen genieten van het leven om redenen die rationeel doordacht perfect verklaarbaar zijn maar misschien liever niet gehoord worden, zelfs ontkend en krachtdadig tegengewerkt in de vorm van allerhande stigma.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Als twee verschillende referentiekaders interfereren dan is de schade betrekkelijk mild, al naargelang de bereidheid van de partijen om elkaar te begrijpen. Doe hetzelfde met drie verschillende referentiekaders en het wordt misschien al iets woeliger. Neem echter twee verschillende referentiekaders met een grote aanhang dan wordt het misschien WOIII, ongeacht wat een minderheid daarover denkt. En als die grote aanhang geen kennis heeft over allerhande beschikbare alternatieven die WOIII kunnen voorkomen, dan staat die minderheid machteloos te kijken naar een verwoestend schouwspel dat niet enkel het ongeloof tart maar ook een weerslag heeft op de innerlijke welzijnsbeleving. En dat laatste noemt de GGZ dysthymie, het niet meer kunnen genieten van het leven om redenen die rationeel doordacht perfect verklaarbaar zijn maar misschien liever niet gehoord worden, zelfs ontkend en krachtdadig tegengewerkt in de vorm van allerhande stigma.

Concreet, hoe maakt ge creatief meer geld van geld? Op de beurs? Cryptocurrency? Zeg ons uw geheim, je maakt het zelf mysterieus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Delen is vermenigvuldigen, of is dat te moeilijk misschien?

Ja maar met welke valuta in welke materie? Ge ziet dat het niet zo simpel is he. 

Als ik miljoenen had kan ik gemakkelijk van geld geld maken, maar de meeste onder ons zijn maar middenstander en velen komen maar net de maand rond. Anderen moeten zelfs nog rekenen op familie. Met praatjes vul je daar geen gaatjes he.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ja maar met welke valuta in welke materie? Ge ziet dat het niet zo simpel is he. Als ik miljoenen had kan ik gemakkelijk van geld geld maken, maar de meeste onder ons zijn maar middenstander en velen komen maar net de maand rond. Anderen moeten zelfs nog rekenen op familie. Met praatjes vul je daar geen gaatjes he.

Je maakt alles moeilijk door je steeds terug in de gekende complexiteit en bijhorende regeltjes te nestelen, blijkbaar totaal geen kennis van hoe een paradigmashift in dynamisch opzicht werkt. En straks weer veel geromantiseer over een 1000-jarig Vredesrijk misschien?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Je maakt alles moeilijk door je steeds terug in de gekende complexiteit en bijhorende regeltjes te nestelen, blijkbaar totaal geen kennis van hoe een paradigmashift in dynamisch opzicht werkt. En straks weer veel geromantiseer over een 1000-jarig Vredesrijk misschien?

Neen jij maakt het jezelf gemakkelijk. 

Je zegt delen is vermenigvuldigden. Ja delen in wat om te vermenigvuldigen in wat? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik spreek toch geen Chinees.

In het hier en nu stopt mijn logica, conform het wereldbeeld dat zich aan me voordoet, bij geld komt uit het niets. Het is pas hierna dat de magie van het verdampende geld start, wat me ook deed herinneren aan wat ik vergeten was.

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei TTC:

In het hier en nu stopt mijn logica, conform het wereldbeeld dat zich aan me voordoet, bij geld komt uit het niets. Het is pas hierna dat de magie van het verdampende geld start, wat me ook deed herinneren aan wat ik vergeten was.

Neen het geld komt vanuit de kleine man die alle arbeid verzet. Dat verdwijnt dan in het niets omdat anderen gutmensch spelen en al die welvaart uitdelen of investeren in volkeren die er geen aanspraak op hebben.

Ook de simpele waarheid. 

Geld wordt gedrukt of digitaal aangemaakt, maar ze komt pas vrij na labour he.

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Fundamenteel:

Neen het geld komt vanuit de kleine man die alle arbeid verzet. Dat verdwijnt dan in het niets omdat anderen gutmensch spelen en al die welvaart uitdelen of investeren in volkeren die er geen aanspraak op hebben. Ook de simpele waarheid. Geld wordt gedrukt of digitaal aangemaakt, maar ze komt pas vrij na labour he.

Geld is een abstract idee, op zichzelf gratis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Doch werkt niemand gratis en de winst op de arbeid wordt door roverheden naar zich getrokken om anderen te bedelen.

Geld is zelfs zeer praktisch, het zou ook lucht kunnen zijn maar dat zou het nog gekker maken. Maar misschien je het punt van wat een reset wil zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Geld is zelfs zeer praktisch, het zou ook lucht kunnen zijn maar dat zou het nog gekker maken. Maar misschien je het punt van wat een reset wil zeggen.

Maar met lucht betaal je geen medicijnen, eten, onderdak.

eerder dan op reset duwen (ergo terug dezelfde miserie beginnen) zoeken we beter alternatieven die ons verlossen van tirannieke regeringen. Heb je dat gevolgd van Pia? De roverheid kon niets doen, we stuurden allemaal amper 1 smsje en dat meisje kan nu haar medicijn betalen en een normaler leven leiden. Dat zijn alternatieven die werken en meteen zichtbaar resultaat halen.

Denk in die richting zou ik dan zeggen. Omzeil uw systeem, reset het niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Maar met lucht betaal je geen medicijnen, eten, onderdak. eerder dan op reset duwen (ergo terug dezelfde miserie beginnen) zoeken we beter alternatieven die ons verlossen van tirannieke regeringen. Heb je dat gevolgd van Pia? De roverheid kon niets doen, we stuurden allemaal amper 1 smsje en dat meisje kan nu haar medicijn betalen en een normaler leven leiden. Dat zijn alternatieven die werken en meteen zichtbaar resultaat halen. Denk in die richting zou ik dan zeggen. Omzeil uw systeem, reset het niet.

Het wordt absurder met de minuut, straks hebben we vierduizend verschillende systemen om dan te zeggen dat het over eenheid en religie gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Het wordt absurder met de minuut, straks hebben we vierduizend verschillende systemen om dan te zeggen dat het over eenheid en religie gaat.

We hebben 1 systeem. Dat werkt nu in ons nadeel. Dus? Regime change. Simpel moet je niet moeilijk maken. En als je het niet simpel kan uitleggen, begin er dan ook niet aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

De roverheid kon niets doen, we stuurden allemaal amper 1 smsje en dat meisje kan nu haar medicijn betalen en een normaler leven leiden. Dat zijn alternatieven die werken en meteen zichtbaar resultaat halen.

Voor mensen die deflatie, wat niet anders dan omdenken is, verder willen exploreren kunnen misschien best ook gebruik maken van de handleiding ‘epistemologische obstakels anno 2019’. Dit kan je vergelijken met de DSM maar dan een versie die niet enkel de symptomen beschrijft, ook rationeel doordachte verklaringen worden hierin opgenomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei TTC:

Voor mensen die deflatie, wat niet anders dan omdenken is, verder willen exploreren kunnen misschien best ook gebruik maken van de handleiding ‘epistemologische obstakels anno 2019’. Dit kan je vergelijken met de DSM maar dan een versie die niet enkel de symptomen beschrijft, ook rationeel doordachte verklaringen worden hierin opgenomen.

Gij speelt met terreinen waar ge geen bevoegdheid hebt. 

Ik erf weldra een smak geld, in wat investeer ik het? (te weinig om in vastgoed te steken helaas)

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Wie heeft jou je verstand gegeven?

Niemand, ik moet dat zelf bereiken. Maar mijn expertise is niet geld omdat het me nooit interesseerde.

Nu ik eens een riant bedrag ga ontvangen, zou ik wel eens willen zien of ge van geld echt geld kunt maken. Maar delen door 10 brengt me geen stap verder he :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Niemand, ik moet dat zelf bereiken. Maar mijn expertise is niet geld omdat het me nooit interesseerde. Nu ik eens een riant bedrag ga ontvangen, zou ik wel eens willen zien of ge van geld echt geld kunt maken. Maar delen door 10 brengt me geen stap verder he.

Door te delen door 10 vertienvoudigt de totale geldhoeveelheid, zo heb je al een beetje geld voor de pensioenen (om maar iets te zeggen). 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid