Spring naar bijdragen

Vrees


Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei TTC:

Uiteindelijk blijkt het gaat nog steeds over de moraal van het verhaal, er is niets nieuws onder de zon. De Bijbel leert dat er niets nieuws is onder de zon.

Nochtans is er 2 millennia iets gebeurd waardoor de mensheid de teller terug op 0 bracht en waarin wij vanuit de genade en liefde konden leven. De bijbel is het nieuwe, de bijbel is het alternatief. Je kan dan Gods plan vrezen of er op bertrouwen. Ik heb geen doemsbeeld bij Zijn terugkomst en de Armageddon, integendeel. Het verheugt mij de dominoblokjes in reeksen te zien vallen. De voorweeen zijn begonnen, de strijd gaat losbarsten en ik verheug. No stopping this one, de opstand is gaande.

Waar ik niet zeker van ben is of ik waardig ben in het nieuwe rijk te leven. Ik vrees eigenlijk meer voor de gevolgen van mijn verleden dan voor God, want aan God ontkom je niet. Hij heeft mijn duisternis beter samengevat dan ik. Ik heb misbruik gemaakt van zaken waarvan ik toch wist dat het niet mocht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 480
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik bedoel dat er ook externe invloeden zijn, ondermeer NLP van anderen naar jou of mij toe, die de geestestoestand veroorzaken. Ik kon bijvoorbeeld door specifieke suggesties in een opgevangen gesprek

Wat bedoel je precies met het woord "vrees"? De huidige, postmoderne gevoelswaarde bij het woord is angst. Het is natuurlijk nooit God's bedoeling geweest dat we angst zouden moeten hebben. Er staat n

Ik moet wel zeggen dat ik niet snel bekeer. Ik bekijk veel. Tijdens mijn bijbelstudie bij Jehova getuigen had de bijbel meer invloed op me dan de studie, ik heb me nooit aangesloten. Wel wil ik dichtb

Zojuist zei Fundamenteel:

Nochtans is er 2 millennia iets gebeurd waardoor de mensheid de teller terug op 0 bracht en waarin wij vanuit de genade en liefde konden leven. De bijbel is het nieuwe, de bijbel is het alternatief. Je kan dan Gods plan vrezen of er op bertrouwen. Ik heb geen doemsbeeld bij Zijn terugkomst en de Armageddon, integendeel. Het verheugt mij de dominoblokjes in reeksen te zien vallen. De voorweeen zijn begonnen, de strijd gaat losbarsten en ik verheug. No stopping this one, de opstand is gaande. Waar ik niet zeker van ben is of ik waardig ben in het nieuwe rijk te leven. Ik vrees eigenlijk meer voor de gevolgen van mijn verleden dan voor God, want aan God ontkom je niet. Hij heeft mijn duisternis beter samengevat dan ik. Ik heb misbruik gemaakt van zaken waarvan ik toch wist dat het niet mocht.

Het verhaal wordt steeds eenvoudiger, morgen WOIII. De sociale alternatieven bestaan al langer dan 2000 jaar, maar dat is bijzaak voor de meeste gelovigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

Het verhaal wordt steeds eenvoudiger, morgen WOIII. De sociale alternatieven bestaan al langer dan 2000 jaar, maar dat is bijzaak voor de meeste gelovigen.

Dat is geen bijzaak. Het is onvermijdelijk. Ik heb met duizendtal man op de Turnhoutsebaan gelopen tegen de oorlog in Irak. Heel de wereld was tegen. Er waren hackerscollectieven nodig, massa informatieve vernietigingswapens om uiteindelijk de aandacht van Assad af te leiden, er is kristalhelder aangetoond waarin de leiders van het globalisme ons storten, nog stemmen de mensen op traditionele partijen die in zak zitten van rijke bedrijven etc (voka etc bv). 

Dat verandert niet en dat komt omdat mensen het echt maken door het dagelijks te beleven en voeden. Geef de keizer wat des keizers is en God wat des Gods is. En nemen ze morgen mijn vlees af? Het zij zo, maar mijn ziel behoort God toe en ik heb Zijn voortekens ontvangen. Ja er komt een oorlog, een oorlog die geen mens ooit meegemaakt heeft, en ja het westen zal wellicht verliezen. De nazis moesten ook verslagen worden. We gaan deze keer toch niet “Wir haben es nicht gewußt” zeggen als Rusland de EU binnendringt en die duivelaanbidders van de troon stampt? Al dit moet gebeuren, laat ze maar plaats maken voor de enige echte Koning der koningen. Het zij zo.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Waar ik niet zeker van ben is of ik waardig ben in het nieuwe rijk te leven. Ik vrees eigenlijk meer voor de gevolgen van mijn verleden dan voor God, want aan God ontkom je niet. Hij heeft mijn duisternis beter samengevat dan ik. Ik heb misbruik gemaakt van zaken waarvan ik toch wist dat het niet mocht.

Ik weet zelfs zeker dat ik niet waardig ben voor dat nieuwe rijk. Het is alleen maar in Jezus dat we rechtvaardig (vrijgesproken en gerehabiliteerd) voor God kunnen staan en het is Zijn Geest in ons die ons vormt naar Zijn beeld. Jij hebt geen ernstigere zonden begaan dan ik. Telkens als de satan mij probeert onderuit te halen door mijn aandacht op een ongezonde wijze te vestigen op mijn falen, in het verleden maar ook nog nu, troost het mij enorm dat het bloed van Jezus zelfs genoeg is voor mijn zonden. Het offer is groter dan onze zonden. Geweldig toch?  

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Dat is geen bijzaak. Het is onvermijdelijk. Ik heb met duizendtal man op de Turnhoutsebaan gelopen tegen de oorlog in Irak. Heel de wereld was tegen. Er waren hackerscollectieven nodig, massa informatieve vernietigingswapens om uiteindelijk de aandacht van Assad af te leiden, er is kristalhelder aangetoond waarin de leiders van het globalisme ons storten, nog stemmen de mensen op traditionele partijen die in zak zitten van rijke bedrijven etc (voka etc bv). Dat verandert niet en dat komt omdat mensen het echt maken door het dagelijks te beleven en voeden. Geef de keizer wat des keizers is en God wat des Gods is. En nemen ze morgen mijn vlees af? Het zij zo, maar mijn ziel behoort God toe en ik heb Zijn voortekens ontvangen. Ja er komt een oorlog, een oorlog die geen mens ooit meegemaakt heeft, en ja het westen zal wellicht verliezen. De nazis moesten ook verslagen worden. We gaan deze keer toch niet “Wir haben es nicht gewußt” als Rusland de EU binnendringt en die duivelaanbidders van de troon stampt? Al dit moet gebeuren, laat ze maar plaats maken voor de enige echte Koning der koningen. Het zij zo.

Het is onvermijdelijk dat de sociale alternatieven niet gebruikt worden, voor anderen is dat gewoon dom. Ook dat staat in de Bijbel.

2 minuten geleden zei Willempie:

Ik weet zelfs zeker dat ik niet waardig ben voor dat nieuwe rijk. Het is alleen maar in Jezus dat we rechtvaardig (vrijgesproken en gerehabiliteerd) voor God kunnen staan en het is Zijn Geest in ons die ons vormt naar Zijn beeld. Jij hebt geen ernstigere zonden begaan dan ik. Telkens als de satan mij probeert onderuit te halen door mijn aandacht op een ongezonde wijze te vestigen op mijn falen, in het verleden maar ook nog nu, troost het mij enorm dat het bloed van Jezus zelfs genoeg is voor mijn zonden. Het offer is groter dan onze zonden. Geweldig toch?  

God stelt je voor zwaarwichtige keuzes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Het is onvermijdelijk dat de sociale alternatieven niet gebruikt worden, voor anderen is dat gewoon dom. Ook dat staat in de Bijbel.

God stelt je voor zwaarwichtige keuzes.

Het systeem is ontworpen door de duivel, dus meer bronnen van kwaad naar de mens schuiven is ze nuet helpen. Al dit zal vernietigd worden tot stof, laat het.los. Het heeft geen waarde en dient u niet. Romeinen 12:2

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Willempie:

Inderdaad, we hebben te kiezen voor leven of dood. Dat is niet niks. Dat God onze keuze respecteert is ook niet niks. Velen zouden wensen dat God ons wat minder zelfbeschikking had gegeven. God schat ons kennelijk hoger in dan wij zelf doen.

We zien het resultaat van die keuze elke dag, alvast benieuwd naar morgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Hallucinant.

Je weet zelf hoe goud geruild werd voor briefjes en die briefjes voor nummertjes op een virtueel scherm die uit het niets verschijnen. dus is meer van dat dan de oplossing?

Wat de mens nodig heeft is eten, onderdak en schoon drinkwater. En wellicht energie.

maar deze vrijheden hebben vorige generaties openhandig afgegeven en de massa consumptie is ontworpen u geestelijk,zodanig te beinvloeden dat het al naar brainwashing gaat, we stevenen af op mind control. Hoezo vrijheid? De bijbel heeft dit al voorzien en voor gewaarschuwd. Je kan van stront boetseren wat je wil, maar het blijft stront. 

Alleen God heeft de authoriteit en Hij stelde Christus als Koning aan. Waar Christus niet voorop staat, daar tiert de duivel en diens toorn is duidelijk te merken in onze wereld.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Je weet zelf hoe goud geruild werd voor briefjes en die briefjes voor nummertjes op een virtueel scherm die uit het niets verschijnen. dus is meer van dat dan de oplossing? Wat de mens nodig heeft is eten, onderdak en schoon drinkwater. En wellicht energie. maar deze vrijheden hebben vorige generaties openhandig afgegeven en de massa consumptie is ontworpen u geestelijk,zodanig te beinvloeden dat het al naar brainwashing gaat, we stevenen af op mind control. Hoezo vrijheid? De bijbel heeft dit al voorzien en voor gewaarschuwd. Je kan van stront boetseren wat je wil, maar het blijft stront. Alleen God heeft de authoriteit en Hij stelde Christus als Koning aan. Waar Christus niet voorop staat, daar tiert de duivel en diens toorn is duidelijk te merken in onze wereld.

Beperkte rationaliteit heeft ook voordelen, de woorden stoppen nooit.

2 minuten geleden zei Willempie:

Het gaat inderdaad erg snel momenteel. Nauwelijks meer bij te houden. Ik moet mezelf voortdurend tot de orde roepen om mijn rust en vrede bij God te zoeken want in deze wereld is dat niet te vinden.

Heeft men je al gehoord? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Beperkte rationaliteit heeft ook voordelen, de woorden stoppen nooit.

Heeft men je al gehoord? 

De antwoorden wel. Want wie is beter en groter die voor of na Christus leefde? Welk religie is nu de ware religie van vrede? (Schriftelijk bekeken en niet wat toenmalige leiders er na Christus mee deden).

noem mij 1 betere weg dan de weg van Christus te volgen.... maar daar stoppen de woorden..... 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

De antwoorden wel. Want wie is beter en groter die voor of na Christus leefde? Welk religie is nu de ware religie van vrede? (Schriftelijk bekeken en niet wat toenmalige leiders er na Christus mee deden). noem mij 1 betere weg dan de weg van Christus te volgen.... maar daar stoppen de woorden..... 

We kunnen enkel de tijd doden tot de tijd ons doodt.

1 minuut geleden zei Willempie:

Volgens mij nog niet. Heb jij er al iets van gemerkt?

Ik ook niet, misschien zijn ze te druk bezig met iets anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

We kunnen enkel de tijd doden tot de tijd ons doodt.

Ik ook niet, misschien zijn ze te druk bezig met iets anders.

En dan op ons sterfbed is het te laat iets te veranderen en zijn we overgeleverd aan het grootste mysterie der mensheid. Vlak daarvoor valt de puzzel samen. Het is niet enkel tijd doden, het is de erfzonde ongedaan maken, elke dag neemt er wel een geestelijke strijd ergens plaats, ieders geloof wordt wel eens beproefd. Maar de strijd gaat onverbitterd door, in de slotfase lijkt het wel eens of alles verloren gaat. Tijdens wo2 dachten mensen ook dat nazisme nooit meer verslagen zou worden, diens grootste fout was Rusland onderschatten. Diezelfde fout maakt het globalisme... en als deze wo3 voorbij is gaan we weer een nieuwe cirkel afronden :) Cyclussen van leven en dood. Het leven is gebouwd op de dood he :)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Willempie:

In mijn omgeving vooral met voetbal. Verder wordt er niet zoveel nagedacht. Ik voel me niet beter hoor. Ik heb het ook niet aan mezelf te danken dat God mij bij mijn nekvel heeft gegrepen en gered van de ondergang.

De verantwoordelijkheid die erbij komt kijken is amper draaglijk, het wordt dan jezelf offeren om Hem te dienen. Niet mals inderdaad.

11 minuten geleden zei Fundamenteel:

En dan op ons sterfbed is het te laat iets te veranderen en zijn we overgeleverd aan het grootste mysterie der mensheid. Vlak daarvoor valt de puzzel samen. Het is niet enkel tijd doden, het is de erfzonde ongedaan maken, elke dag neemt er wel een geestelijke strijd ergens plaats, ieders geloof wordt wel eens beproefd. Maar de strijd gaat onverbitterd door, in de slotfase lijkt het wel eens of alles verloren gaat. Tijdens wo2 dachten mensen ook dat nazisme nooit meer verslagen zou worden, diens grootste fout was Rusland onderschatten. Diezelfde fout maakt het globalisme... en als deze wo3 voorbij is gaan we weer een nieuwe cirkel afronden  Cyclussen van leven en dood. Het leven is gebouwd op de dood he.

Ja, men heeft al veel proberen te bewijzen, over de dood tast men nog in het duister.

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Fundamenteel:

Want wie is beter en groter die voor of na Christus leefde? Welk religie is nu de ware religie van vrede? (Schriftelijk bekeken en niet wat toenmalige leiders er na Christus mee deden).

noem mij 1 betere weg dan de weg van Christus te volgen.... maar daar stoppen de woorden..... 

Wat vind je van het boeddhisme?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

De verantwoordelijkheid die erbij komt kijken is amper draaglijk, het wordt dan jezelf offeren om Hem te dienen. Niet mals inderdaad.

Het alternatief is trouwens ook niet mals. Dat is iets proberen te handhaven dat eigenlijk helemaal niets is. Pas als je je ego opoffert vindt je jezelf terug.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Het alternatief is trouwens ook niet mals. Dat is iets proberen te handhaven dat eigenlijk helemaal niets is. Pas als je je ego opoffert vindt je jezelf terug.

Hoe voelt het om dat allemaal te weten? Is het alternatief waar je hier in het begin naar verwijst gelijk aan de overgave die je op het laatst oppert?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Hoe voelt het om dat allemaal te weten? Is het alternatief waar je hier in het begin naar verwijst gelijk aan de overgave die je op het laatst oppert?

Het staat allemaal al in de Bijbel. "Wie zijn leven liefheeft zal het verliezen en wie het opgeeft, om Mijnentwil, zal het vinden." Wat je aan God geeft krijg je veelvoudig terug.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid