Spring naar bijdragen

wat is je favo band??


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 922
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 14:09:19 schreef Raido het volgende:

Saviour Machine is darkwave/gothic absoluut geen metal
smile.gif

Ach, het naampje dat je eraan wilt geven... Mij is het geïntroduceerd als symfonische metal, maar darkwave/gothic vind ik ook goed hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Radiohead

De absolute nummer 1 van mijn lijstje. Radiohead is zo heerlijk...apart. Soms erg ingewikkeld, maar soms geniaal eenvoudig. En Thom Yorke heeft de beste zeurstem ter wereld. Meesterlijke klaagzangen! Topnummers: Talk Show Host (zo'n eenvoud...), Paranoid Android, Exit Music (for a film), Packt like Sardines in a Crushd tin box, Street Spirit

Damien Rice

Deze heb ik ontdekt via de serie Lost, waarin een van z'n nummers gespeeld werd (Delicate). Een van de meest bijzondere artiesten als het gaat om emotie in een nummer leggen. Echt heel bijzonder en inhoudelijk zijn z'n nummers erg herkenbaar. Topnummers: Delicate, The Blower's Daughter en Lonelity. (Hij's ook te horen in de film Closer. ook een aanrader).

Sufjan Stevens

Aparte muziek. Een combinatie tussen 'orkestraal'(?) en folk. Ofzoiets. Is bezig om voor elke staat in de VS een album te maken (meest recent en beste: Illinois). Live in Paradiso was hij super. Hij schijnt Christen te zijn en heeft een heel mooi nummer geschreven over het onbegrip dat een jongen ervaart als zijn vriendin aan kanker sterft, ondanks verwoedt gebed en hoop voor genezing. Bizar, kiest Winamp nu nét dat nummer uit de duizenden die ik in m'n lijst heb... Topnummers: John Wayne Gacy Jr., Casimir Pulaski Day, The Tallest Man, The Broadest Shoulders.

Elliot Smith (en Iron & Wine)

Supergoeie muziek. Zijn latere album schijnt wat van de beatles weg te hebben.

Queen

Ja sorry. Ze zullen vast erg fout zijn, maar de muziek is geweldig. Topnumers: Nevermore, Bohemian Rhapsody, The Miracle

Norah Jones, Katie Melua, Tom Waits

Lekkere muziek smile.gif met Norah Jones bovenaan. Topnummers: In the Morning, Spider's Web, Seven Years, Piece by Piece

Eervolle vermelding knipoog_dicht.gif

Red Hot Chili Peppers - Staan standaard in m'n playlist. topnummers: Can't Stop, Under the Bridge, Scar Tissue, Higher Ground

The Strokes, Franz Ferdinand - oo//o/

Eisley, Loreena McKennit en Jeff Buckley. Van die laastste raad ik vooral Lilac Wine en Hallelujah aan.

Pff, sorry als ik wat, eh, weggevoerd werd, om een engelse uitspraak te misbruiken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 17:36:20 schreef das fritsel het volgende:

ik heb net de band
'Elexorien'
leren kennen. jammer dat je op hun site maar 3 nrs kan downloaden, maar als ze zo doorgaan, dan maakt deze band wel kans om mn favo band te worden.

heerlijke war metal, met wat pagan invloeden. echt heerlijk
big-smile.gif

Elexorien For Teh Win !!!!1!!

Live zijn ze ook goed te doen ^_^ 2x gezien nu.

party.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Sufjan Stevens is 'gewoon' emo-folk met een koortje smile.gif

Mijn topbands momenteel:

Dream Theater (zojuist Images and Words, Awake en Change of Season aangeschaft). Ik vind het een van de betere progressive metalbands, ik begin zelfs James stem erg mooi te vinden, alhoewel ik Jorn Lande (Masterplan) en Russell Allen (Symphony X) stukken sterker vind.

Mijn Top 3 bestaat uit Nightwish, Sirenia en Sonata Arctica, afhankelijk van de stimmung, het is allemaal metal, alhoewel je daar bij Sirenia nog wat over zou kunnen discussiëren.

Wat tipjes voor de wat zoekende alternatieve metalluisteraar:

BiomechanicalTechnical/Death/Prog metal a la Messugah, Textures en wat Opeth.

Dark MoorDonkere Power metal.

AxenstarErg brute power-metal band, te gek gewoon. Net als Dreamtale en Dragonland uit Finland.

Icon and the Black RosesSuper fijne, heerschende gothic/glam/rock/metal a la Charon, To/Die/For en 69 Eyes.

Voor de tr00 alt0-luisteraars, met een afwijking en een dwangneurose voor lange bandnames: At the Close of Every Dayemo-folk dekt de lading, Clap Your Hands Say Yeah!indie-pop, erg grappig, net als Suburban Kids with Biblical Names en The Go! Team. dan heb ik nog in de aanbieding:

Wat vage, zweverige, ambientige post-rock: Mogwai, Sigur Ros, A Silver Mt. Sion en Meanwhile Back in the Communist Russia...

Groet smile.gif

*de muziekgeilerd*

P.S. om een retrogevoel te geven: Technohead, Nakatomi en 4 Tune Fairytale smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ook dan maar...

Rotten Sound

-Geweldige grind, laatste album is geniaal en de drummer is een van de beste grinddrummers...

Nile

-Epische loodzware furieuze snelle death metal

AcDc

-Ouwe rock and roll, ik luister merendeel alleen cd's met Bon Scott

Skinless

-NY death metal, Snel en afwisselend.Geniaal

Dark Angel

-old school thrash/speed.

Necrophagist

-Brutal tehnische death metal, vol met solo's retesnel en klassieke muziekstructuren, gaafgaafgaaf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

zo nou mag ik...

ik heb ook geen DE band, net zoals heel veel, maar ik zal een beetje mijn uitgebreide muzieksmaak vertonen.

Christelijke Bands: Anberlin, Saviour Machine, skillet, Kutlles, Pillar, 12 Stones, maar ook The Imperials kan je ook wel in mijn cdspeler vinden.

Verder vind in Ayreon, bon jovi, trans seberain och. metallica, guns n roses, queen, mr big ook super

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 03 februari 2006 20:36:37 schreef Linkin-Liz het volgende:

[...]

The Darkness is ZO wannabe-Queen.
nooo.gif

Ze mixen wat oude hard-rock a la Led Zeppelin maar behouden toch hun eigen ding. Luister eens naar de band The Answer, dat is zuiver copy past werk. wat ik bij The Darkness minder heb.

En daarbij, Queens gitarist was huiveringwekkend slecht, The Darkness rockt veel meer smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 13 februari 2006 13:48:56 schreef Raido het volgende:

[...]

Ze mixen wat oude hard-rock a la Led Zeppelin maar behouden toch hun eigen ding. Luister eens naar de band The Answer, dat is zuiver copy past werk. wat ik bij The Darkness minder heb.

En daarbij, Queens gitarist was huiveringwekkend slecht, The Darkness rockt veel meer
smile.gif

Voor die tijd rockte Queen the world, meer dan The Darkness in deze tijd doet.

En van die gitarist heb ik nooit last van gehad. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Saviour Machine blijft het beste.....vooral in Owen Teck waren ze geweldig!! (ja, ik was er gelukkig bij!!)

Verder zijn de bandjes van Sally Forth zeker niet verkeerd, met als uitschieters the spirit that guides us en at the close of every day

+ nog veeeel meer goede bands, maar dan ben ik nog lang bezig!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid