Spring naar bijdragen

Het Koninkrijk van God


Aanbevolen berichten

31 minuten geleden zei thom:

Door de prediking? of slaat het nabijkomen van het Koninkrijk Gods op de situatie, of te zien als inwijding, oftewel de doop wat Jezus van Nazareth onderging.

Het Koninkrijk Gods was nabijgekomen zoals Jezus zei, juist omdat Hijzelf ter plekke was. Waar Hij is, is het Koninkrijk Gods, Hij is altijd in Zijn Koninkrijk tegenwoordig. Door Zijn komst worden andere koninkrijken onderworpen, totdat uiteindelijk elke knie zich voor Hem zal buigen. Door de waterdoop beeldde Jezus het sterven en Zijn opstanding vanuit de dood uit. Toen de Heilige Geest daarna in de gedaante van een duif op Hem neerdaalde, aanvaardde Jezus de Kracht, de autoriteit en het Koningschap Gods. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 91
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

1. Daar waar God tegenwoordig is en Zijn wetten en Zijn gerechtigheid worden onderhouden. 2. Bij de Vader, en Zijn Zoon Jezus, en in alle mensen die vervuld zijn van de Heilige Geest. 3. Van

1. Dat is de Kerk en de innerlijke tegenwoordigheid van Christus in de sacramenten en het gebed. 2. We kennen de strijdende Kerk op aarde, strijdend tegen de zonde, de lijdende Kerk in het va

Die bede kan echter ook een belijdenis zijn. We belijden dan dát zijn Rijk komt, wat inderdaad gebeurt als we de mis opdragen en als we ons al biddend en goeddoenend aan Christus overgeven. Maar sowie

25 minuten geleden zei thom:

Het geloof 'begint' in het hart, met uiteindelijk een compleet herstel, vernieuwing, heiliging oftewel nieuwe schepping.

Het moet je na aan het hart zitten ja, maar pas op met naar je hart luisteren. Jeremia 17:9 Niets is zo verraderlijk als het hart, het is tot alles in staat. Wie kan het kennen?

De doop is een symbool dat je je opdraagt aan God. Je wordt als het ware begraven en als een nieuwe schepping weer levend gemaakt. Het is een middel om het Koninkrijk van God binnen te gaan, maar het is niet Gods Koninkrijk zelf. Dat is veel groter en ingrijpender. De hele bijbel maakt daar getuigenis van. Hoe bezie jij bijv anders Daniël 2?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is niet grappig bedoelt. Zeker niet bij een van de belangrijkste thema’s van de Bijbel. Waar kwam Jezus voor? Om de schade die de Duivel heeft aangebracht ongedaan te maken.

1 Joh 3:8  Wie zonde beoefent, komt uit de Duivel voort, want de Duivel zondigt al vanaf het begin. Met dit doel is de Zoon van God geopenbaard: om het werk van de Duivel ongedaan te maken

Wat is de grootste schade? Dat het Paradijs verloren is geraakt en dat daardoor Jehovah’s Naam ontheiligd werd. Het herstellen van het Paradijs heiligt Gods naam.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei sjako:

Het moet je na aan het hart zitten ja, maar pas op met naar je hart luisteren. Jeremia 17:9 Niets is zo verraderlijk als het hart, het is tot alles in staat. Wie kan het kennen?

Arglistig is het hart, meer dan enig ding, ja, dodelijk is het, wie zal het kennen? (Jer.17:9)

Ik pas helemaal niet op met luisteren naar mijn hart. Wat een flauwekul vermaning. Het gaat hier om een onbekeerd en niet wedergeboren hart. En God is degene die oordeelt over het hart van een ander omdat niemand anders in dat hart kan kijken dan Hij. Zoals je kunt lezen in het daaropvolgende vers:

Ik, de HEERE, doorgrond het hart, en proef de nieren; en dat, om een iegelijk te geven naar zijn wegen, naar de vrucht zijner handelingen. (Jer.17:10)

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Het Koninkrijk was nabij gekomen omdat Jezus als toekomstige Koning op de aarde was.

Nee, het Koninkrijk was nabij gekomen, omdat Jezus God is! God was dus letterlijk en fysiek op aarde!!!

1 uur geleden zei sjako:

Ik zeg dat je op moet passen om enkel op je gevoel af te gaan. Zoiets belangrijks als Gods Koninkrijk moet je ook met je verstand onderzoeken.

Klopt, vooral dus ook. Daarom is het essentieel te begrijpen dat Gods Koninkrijk nabij is, omdat God de Heilige Geest letterlijk in ons woont!

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei WdG:

Nee, het Koninkrijk was nabij gekomen, omdat Jezus God is! God was dus letterlijk en fysiek op aarde!!!

En toen Jezus naar de hemel ging was het Koninkrijk weer weg van de aarde? 

1 uur geleden zei WdG:

Klopt, vooral dus ook. Daarom is het essentieel te begrijpen dat Gods Koninkrijk nabij is, omdat God de Heilige Geest letterlijk in ons woont!

Eens, maar nu is volgens jou Gods Koninkrijk nabij? Klopt hoor, maar je zegt in voorgaande bericht wat anders of ik begrijp je niet goed. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei WdG:

Klopt, vooral dus ook. Daarom is het essentieel te begrijpen dat Gods Koninkrijk nabij is, omdat God de Heilige Geest letterlijk in ons woont!

En die woont in jou verstand?

En een uit hen, zijnde een Wetgeleerde, heeft gevraagd, Hem verzoekende, en zeggende: Meester! welk is het grote gebod in de wet? En Jezus zeide tot hem: Gij zult liefhebben de Heere, uw God, met geheel uw hart, en met geheel uw ziel, en met geheel uw verstand. Dit is het eerste en het grote gebod. En het tweede aan dit gelijk, is: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. Aan deze twee geboden hangt de ganse wet en de profeten. (Matt.22:35-39).

Liefhebben doe je volgens mij in de eerste plaats met je hart.

Vertrouw op den HEERE met uw ganse hart, en steun op uw verstand niet. (Spr.3:5-6)

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei sjako:

En toen Jezus naar de hemel ging was het Koninkrijk weer weg van de aarde? 

NEE! Wist je dat de Heilige Geest uitgestort is? Weet je wanneer? En, de waarheid is dat de Heilige Geest eveneens God is! God leeft nu IN ons, door de Heilige Geest (=God!).

10 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Liefhebben doe je volgens mij in de eerste plaats met je hart.

Ja, en? Wat heeft dat met de uitstorting van de Heilige Geest te maken? Geloof jij dat de Heilige Geest een Persoon is? Geloof jij dat de Heilige Geest God is? Wanneer is de Heilige Geest uitgestort? En waarom?

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei WdG:

NEE! Wist je dat de Heilige Geest uitgestort is? Weet je wanneer? En, de waarheid is dat de Heilige Geest eveneens God is! God leeft nu IN ons, door de Heilige Geest (=God!).

Ik weet het wel hoor. Wilde weten of jij het wist. Natuurlijk weet ik dat de Heilige Geest is uitgestort op Pinksteren. De Heilige Geest is zeker God, maar geen persoon. Het is Gods Geest. 1kon 8:27 zegt

Maar zal God echt op aarde wonen? De hemel, zelfs de hemel der hemelen, kan u niet bevatten, laat staan dit huis dat ik heb gebouwd!  

Gods Geest reikt tot aan de uiteinden van het heelal. Het is de scheppende kracht van de meest verwijderde sterren. Jezus gebruikt Gods kracht. Bijv tijdens de opwekking van Lazarus in Joh 11:41

Toen haalden ze de steen weg. Jezus keek omhoog en zei: ‘Vader, dank u wel dat u me hebt verhoord.  42 Ik weet dat u me altijd verhoort. Maar ik zeg dit voor de menigte die hier staat, zodat ze zullen geloven dat u me hebt gestuurd.’

Hier blijkt toch duidelijk dat Hij via Zijn Vader werkt? Jehovah geeft Zijn Geest aan Jezus. Ook toen de Heilige Geest nog niet was uitgestort.

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei WdG:

Ja, en? Wat heeft dat met de uitstorting van de Heilige Geest te maken? Geloof jij dat de Heilige Geest een Persoon is? Geloof jij dat de Heilige Geest God is? Wanneer is de Heilige Geest uitgestort? En waarom?

Kerel, wat doe je toch achterdochtig. Nergens voor nodig man. Ik heb ook geheel geen behoefte om voor e.o.a politieagent te verschijnen om me te verantwoorden adh een kruisverhoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De Heilige Geest is zowel een "Hij" als een "Het". Omdat de Heilige Geest ook een "Het" is, denken sommigen dat de Heilige Geest slechts een kracht is. Gelukkig is geconstateerd dat de Heilige Geest God is. Nu de vraag of de Heilige Geest ook een Persoon is.

Grammaticaal gezien is het Griekse woord voor "geest" (pneuma) onzijdig. Maar voor de Heilige Geest wordt zowel "Hij" als "Het"! In Johannes 16 lezen we bijvoorbeeld:

Maar wanneer Die komt, de Geest van de waarheid,  zal Hij u de weg wijzen in heel de waarheid

Onbepaald of bepaald: als "Heilige Geest" niet voorafgegaan wordt door een bepaald lidwoord heeft het de betekenis van iets onpersoonlijks, zoals inderdaad een kracht. Echter, als "Heilige Geest" voorafgegaan wordt door het bepaalde lidwoord "de", wordt Hij aangeduid als een Persoon!!

In 1 Korinthe 6 lezen we:

Of weet u niet,  dat uw lichaam een tempel is van de Heilige Geest, Die in u is en Die u van God hebt ontvangen, en dat u niet van uzelf bent?

Het bepaalde lidwoord "de" wordt ook geplaatst voor "de Heilige Geest" als Hij Degene is Die gezag uitoefent in de gemeente. Denk aan het uitzenden van apostelen, het aanstellen van ouderlingen, enz. Het is een eigenschap die bij een Persoon hoort!

Drie voorbeelden waaruit duidelijk blijkt dat de Heilige Geest een Persoon is (er zijn er natuurlijk veel meer!)

Markus 13: u bent het niet die spreekt, maar de Heilige Geest.

Mattheüs 12: de lastering tegen de Geest zal de mensen niet vergeven worden.

Lukas 3: en dat de Heilige Geest op Hem neerdaalde in lichamelijke gedaante als een duif.

 

 

De Heilige Geest wordt tevens de Geest van wijsheid, de Geest van heerlijkheid, de Geest van waarheid, enz. genoemd.

De Heilige Geest wordt dus zowel persoonlijk als onpersoonlijk weergegeven, zowel bepaald als onbepaald. Hieruit blijkt zonder enige twijfel dat de Heilige Geest niet alleen God is, maar ook een Persoon uit de Drie-ene God!

18 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Kerel, wat doe je toch achterdochtig. Nergens voor nodig man. Ik heb ook geheel geen behoefte om voor e.o.a politieagent te verschijnen om me te verantwoorden adh een kruisverhoor.

Nee hoor, was een reactie op uw vraag, meneer....

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei WdG:

De Heilige Geest is zowel een "Hij" als een "Het". Omdat de Heilige Geest ook een "Het" is, denken sommigen dat de Heilige Geest slechts een kracht is. Gelukkig is geconstateerd dat de Heilige Geest God is. Nu de vraag of de Heilige Geest ook een Persoon is.

De Joden hebben de Heilige Geest altijd als Gods werkzame kracht gezien, nooit als een persoon. God is een Geest en die Geest laat zich niet betuigelen tot de hemel. Die Geest vult en schept in het hele heelal, miljarden lichtjaren groot. Diezelfde scheppende Geest zit ook in ons Christenen. Zie voorgaande bijdrage. Hij geeft zijn Geest ook aan Jezus.

‘Hij dan, (Jezus) Die door de rechter hand van God verhoogd is en de belofte van de Heilige Geest ontvangen heeft van de Vader, heeft dit uitgestort wat u nu ziet en hoort.’
‭‭Handelingen‬ ‭2:33‬ ‭HSV‬‬
http://bible.com/1990/act.2.33.hsv

Jezus heeft dus de Heilige Geest van de Vader ontvangen. Jezus heeft op Zijn beurt die Geest over zijn volgelingen uitgestort zodat wij ook die Geest van de Vader in ons hebben.

2kor 3:17 zegt het volgende 

Jehovah (de Heer) is de Geest, en waar de geest van Jehovah is, daar is vrijheid.  18 Met ongesluierde gezichten weerkaatsen wij allemaal als spiegels de glans van Jehovah. We worden veranderd in hetzelfde beeld, met meer en meer glans, precies zoals dat wordt gedaan door Jehovah, de Geest.

Dit bevestigd dus ook dat de Vader de Geest is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 24-7-2018 om 21:46 zei thom:

Toch maar weer eens vragen aan WdG; Hoe zie je deze tekst in relatie met de Christus, Dat het Licht en Leven is, en de situatie van Rom. 8?

 

In Hetzelve was het Leven, en het Leven was het Licht der mensen.

Romeinen 8:

Als Christus echter in u is, dan is het lichaam wel dood vanwege de zonde, maar de geest is leven vanwege de gerechtigheid. En als de Geest van Hem Die Jezus uit de doden opgewekt heeft, in u woont,  zal Hij Die Christus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken door Zijn Geest, Die in u woont.

HOE kan Christus in ons zijn? Heel simpel? Omdat God de Heilige Geest gestuurd heeft. Omdat de Heilige Geest, net als Christus, God is, leeft God dus letterlijk in ons! Immers, we lezen eerst "Christus" in ons, daarna spreekt Romeinen over de Heilige Geest die in ons woont! God de Vader heeft God de Zoon (Christus) uit de doden opgewekt, door God de Heilige Geest, Die nu dus in ons woont. Een prachtig samenspel van de Drie-ene God!

De relatie met Leven en Licht is op die manier gelegd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid