Spring naar bijdragen

Bidden onderweg (app)


Aanbevolen berichten

Zijn er hier mensen die de app Bidden onderweg gebruiken?

Wat vind je ervan?

Voor wie het niet kent, info van de website:

Bidden Onderweg biedt elke dag een nieuwe gebedspodcast aan. Een combinatie van muziek, enkele verzen uit de Bijbelteksten van de dag en vraagjes om de link te maken met je gewone leven. Het geheel is geïnspireerd door de ignatiaanse spiritualiteit. Bidden Onderweg is een initiatief van de jezuïeten. Het richt zich tot christenen van verschillende denominaties. De bijbellezingen zijn afkomstig uit de NBV (Nieuwe BijbelVertaling).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is dat een app om te lezen of te luisteren?

De Bidden onderweg app is om te luisteren. Ik zet m aan als ik naar mijn werk rijd. Ideaal. Het is heel simpel: een tekst met een paar vragen om over na te denken en wat muziek. Precies genoeg voor mij. 

De muziek is wisselend, maar daar kan ik wel overheen komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mullog:

Hebben jullie het bidden uitbesteed? 

:#

Nope, we bidden graag samen en dat overstijgt de grenzen van alle media. ;)

Reagerend op de openingspost:
Zelf heb ik Bidden onderweg weleens een tijdje gevolgd, maar op een gegeven moment vond ik het wel weer mooi geweest. Daarbij verricht ik het dagelijks gebed toch liever in stille afzondering, zonder apps, internet en apparatuur, met een echt getijdenboek in mijn handen en met enkel mijn eigen stem.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Naeva:

Is dat een app om te lezen of te luisteren?

De Bidden onderweg app is om te luisteren. Ik zet m aan als ik naar mijn werk rijd. Ideaal. Het is heel simpel: een tekst met een paar vragen om over na te denken en wat muziek. Precies genoeg voor mij. 

De muziek is wisselend, maar daar kan ik wel overheen komen.

De getijden-app is het katholieke brevier zoals gebeden door de geestelijkheid, en leken die mee willen doen. Alleen doet de app het zoekwerk voor je, want het getijdenboek is nogal een puzzel. Maar de bedoeling is dus dat je met die app de tijden bidt (lezen, spreken, of, jawel, zingen :'( )

2 uur geleden zei Mullog:

Hebben jullie het bidden uitbesteed? 

Katholieken besteden inderdaad een belangrijk deel van het bidden uit aan de gebed-professionals ja. Dat zijn dus de seculiere en reguliere geestelijkheid. Die bidden niet alleen voor zichzelf, maar voor "geheel het christenvolk"

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Flash Gordon:

Katholieken besteden inderdaad een belangrijk deel van het bidden uit aan de gebed-professionals ja. Dat zijn dus de seculiere en reguliere geestelijkheid. Die bidden niet alleen voor zichzelf, maar voor "geheel het christenvolk"

Dat klinkt wel erg als managertaal. :# Ik zou toch liever zeggen dat katholieken samen het gebed verrichten en het gebed ruimte en tijd overstijgt: geestelijken en een paar fanatieke leken middels het getijdengebed, de rest van de normale wereld ;) middels rozenkrans, novenen, eigen gebeden, stille tijden en al diens meer. Dus... * duikt snel weer weg * :+

Link naar bericht
Deel via andere websites

Later als ik groot ben hoop ik dat het mij ook nog eens lukt om in stilte structureel de getijden te bidden...

Voor nu is deze versie het hoogst haalbare. En het levert ook wel wat op. Na alle ochtendhectiek begin ik de dag toch wat rustiger en even bewust van wat ook alweer belangrijk is. De tekst blijft ook echt wel hangen gedurende de dag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Op 7-11-2017 om 00:40 zei Vleugeltje:

Oh wat cool! Toen ik 11 jaar geleden op dit forum kwam waren smartphones nog helemaal niet zo hip enzo, maar dat er nu gebeds apps bestaan.. wat cool! Nog meer suggesties voor apps? Ben wel benieuwd eigenlijk! 

Als ik een alternatieve tip mag geven: het kan misschien meer rust en stilte geven als je juist even níét naar een scherm(pje) kijkt of luistert, maar echt even "afgesloten" bent van de buitenwereld. Het heeft ook wel iets symbolisch: het mobieltje met al haar apps en allerlei andere afleidingen even weg, tijd voor uitsluitend en alleen jij en Hij. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Robert Frans:

Als ik een alternatieve tip mag geven: het kan misschien meer rust en stilte geven als je juist even níét naar een scherm(pje) kijkt of luistert, maar echt even "afgesloten" bent van de buitenwereld. Het heeft ook wel iets symbolisch: het mobieltje met al haar apps en allerlei andere afleidingen even weg, tijd voor uitsluitend en alleen jij en Hij. ;)

Ja daar ben ik het dan ook wel weer mee eens. Maar goed, stel je voor je zit in de trein en je hebt wat goddelijke inspiratie nodig ofzo... :P 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Vleugeltje:

Ja daar ben ik het dan ook wel weer mee eens. Maar goed, stel je voor je zit in de trein en je hebt wat goddelijke inspiratie nodig ofzo... :P 

God spreekt op vele wijzen, maar in het bijzonder in de stilte. Sluit je ogen en laat de cadans van de trein de innerlijke stilte voeden, of kijk door het raam naar de schepping die voorbij trekt. ;) 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid