Spring naar bijdragen

Wat moet ik doen?


Aanbevolen berichten

@Magere Hein

"We???" . Je mag voor jezelf spreken. De Bijbel leert het tegendeel, en je bent vrij om dat te geloven OF niet.

Een vader bracht zijn zoon tot de Here Jezus en zei: "Meester, ik heb mijnen zoon tot U gebracht, die een stommen geest heeft".

Wel, de Here Jezus bestrafte de onreine geest en beval hem uit te gaan van de jongen en niet meer terug te komen.

Geen epilepsie dus, maar een onreine geest die de knaap 'gevangen' hield.

[ Markus 9:14-29].

Nou, dat verklaart een heleboel ziektebeelden dan. Misschien zijn er nog vacatures voor duiveluitdrijvers? Je haalt n.b. de bijbel er weer bij om zaken die in de bijbel beschreven staan te bewijzen. niet heel sterk overtuigend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 84
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Voor de goede orde, IK heb niets verwijderd, en ook ga ik hier niet langer mijn stellingen verdedigen, en wat [straks] in het belang van mijn client zal zijn, is juist verschillende oorzaken onderzoeken die tot genezing dan wel bevrijding zouden kunnen leiden.

Nou, "straks" .......als je na de vierjarige fulltime universitaire studie psychologie zou worden toegelaten tot 1 van de 700 plaatsen die er per jaar zijn op de opleiding GZ-psycholoog, die dan nog eens minimaal vijf jaar fulltime studie (onderwijl werkende) vergt. http://www.rug.nl/gmw/psychology/educat ... 1189657913

Straks duurt dus nog minimaal vijf jaar, áls men wordt toeglaten tot de BIG-opleiding.

Ondertussen zou ik als ik jou was de film (dvd) "The exorcism of Emily Rose" maar eens goed bekijken, en dan deze kwestie maar gewoon aan de psychiatrie overlaten, en nee, niet een "christelijke" volgens jouw woordenboek, maar gewoon de klinische. Een goede psychiater dus, en niet iemand die in "Satan" gelooft. Gelukkig zijn er genoeg christenen die in God geloven en niet in de afgod Satan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Maria

TS vraagt wat zij/hij moet doen, en dat heb ik aangegeven.

Dan had hij/zij deze vraag niet moeten stellen op een openbaar forum.

Overigens stel ik geen diagnose vast, maar een mogelijkheid die in overweging genomen dient te worden naar mijn inzicht.

Ik heb je een klein beetje leren kennen als iemand die een uitgesproken mening heeft, altijd interessant.

En die geen blad voor de mond neemt om die ook te uiten;

Dat mag en dat geeft duidelijkheid over waar jij staat.

Maar, zelf therapeut zijnde, (op een ander vlak, maar wel met veel autoriteit naar patiënten toe), heb ik ervaren dat je eigen spontaniteit een valkuil kan zijn zo gauw je beroepsmatig moet communiceren.

Ik heb dit laatste antwoord uitsluitend gegeven, daar de professionaliteit ter sprake kwam en ik vernam dat je psychologie studeert en de gedachte heb dat je met patiënten/cliënten wil gaan werken.

Om aan te willen geven, dat je deze woorden die je schreef altijd mag uiten, als het uitsluitend gaat om je eigen mening, maar niet als er mogelijke patiënten bij zijn.

Het behoort tot de beroepsethiek, dat ook buiten het daadwerkelijke betaalde werk met cliënten, je dit ten allen tijde moet zien te voorkomen persoonlijke vaktechnische meningen, die niet algemeen aangenomen worden in je vakgebied te uiten, als er maar enigszins een autoriteitsverschil aanwezig kan zijn.

En dat is er altijd, als bekend wordt en is, dat je een deskundige in dat vakgebied bent (of zou moeten zijn), waar andere aanwezigen van afhankelijk zouden kunnen zijn.

Het ligt heel genuanceerd en gevoelig, maar als je je dat niet bewust bent, dan zul je veel schade kunnen aanrichten, daar waar je dat niet wil.

Ik zelf ben er een paar maal keihard mee geconfronteerd, daar het me pas duidelijk werd nadat ik er ook keihard op gewezen werd.

Niet dat ik het niet begreep, maar wel omdat ik spontaan mezelf was in mijn meningsuitingen, daar waar kwetsbare personen aanwezig waren.

Voor mij zijn dit nog steeds herinneringen, leermomenten ook al zijn ze al -tig jaar oud.

Daarom ook neem ik nu geen blad voor mijn mond, daar ik een gedreven spontane goedwillende intelligente vrouw in jou denk te zien, die toevallig een heel andere mening over een aantal dingen heeft dan ik. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Devootje

Telepathie valt onder de noemer Psi-vermogens, en het is niet absoluut bewezen dat deze berust op occulte belasting. Ik weet niet wat je bedoelt met "externe boze geesten", maar kennelijk vallen die jou lastig, of zoals je in de openingspost zegt: dat zij je leven willen verpesten.

Psi-vermogens kunnen allerlei oorzaken hebben, zoals door overerving, door overdracht, door drugs, door meditatie en dan bedoel ik de transcendente meditatie, of zelfs door bezetenheid.

In de zielzorg is gebleken dat mensen die over psi-vermogens beschikken, praktisch onveranderlijk in 1 van bovenstaande kategorieen kunnen worden gerangschikt.

Is alle psi dan "van de duivel?" , dat kan natuurlijk niemand bewijzen. Integendeel, er is heel wat dat voor psi doorgaat, dat in werkelijkheid berust op inbeelding. We moeten dus niet overal spoken [ c.q. demonen/boze geesten ] willen zien

Bijv. fysiologische storingen kunnen geestesziekten veroorzaken, of infektieziekten, hersenziekten of vergiftiging, dus niet overal is de duivel in het spel.

Je geeft aan dat je een christen bent, en het blijkt uit onderzoek dat christenen die beschikken over psi-vermogens, te kennen geven dat dit hun geestelijk leven verstoort, en verontrust.

De symptomen KUNNEN dus o.a. veroorzaakt worden door fysische en psychische oorzaken.

Aan de andere kant door occulte zaken.

Zoals ik eerder heb gezegd houdt de universitaire psychiatrie in feite alleen maar rekening met de eerste groep van oorzaken die in de persoon zelf gelegen zijn, zoals erfelijkheid, constitutie, leeftijd, levenswijze enz.

Ook kunnen er oorzaken van buitenaf zijn, hetzij fysisch of psychisch.

Psychische oorzaken zijn bijv. intense acute emoties en chronische spanningen, veroorzaakt door niet-opgeloste conflict situaties; vooral bij personen die constitutioneel of erfelijk daar aanleg voor hebben, kunnen zulke "psychotrauma's" tot geestelijke afwijkingen leiden

In de psychiatrie onderscheidt men gewoonlijk drie soorten ziektebeelden, namelijk [ psycho]neurosen, psychopathieën, en psychosen.

Sorry voor dit lange "verhaal", maar persoonlijk adviseer ik je hulp te zoeken bij een christelijke psychiater dan wel zielzorger, en met hen te onderzoeken waar de oorzaak zou kunnen liggen. Door gerichte vragen zal de zielzorger samen met jou onderzoeken wat de symptomen en de mogelijke oorzaak kan zijn.

Deel 1 basis psychologie voor christenen uit de kast gepakt? Ik geloof al een tijdje niet wat je schrijft op dit forum over al die verschillende functies en roepingen die je aan het volgen bent. Dus ik wil je vragen weg te blijven uit topics waar mensen om hulp vragen.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Deel 1 basis psychologie voor christenen uit de kast gepakt? Ik geloof al een tijdje niet wat je schrijft op dit forum over al die verschillende functies en roepingen die je aan het volgen bent. Dus ik wil je vragen weg te blijven uit topics waar mensen om hulp vragen.

Ik denk dat Ineke-Kitty tegen de tijd dat ze - als ze al zou worden toegelaten tot een opleiding GZ-psycholoog - dan is afgestudeerd (dus over 7 tot 10 jaar, ervan uitgaande dat ze dit jaar het tweede jaar universitair doet en afmaakt), wel op of over de pensioengerechtigd leeftijd is :+ . Maar ik kan me vergissen natuurlijk. :D

Niettemin is studeren een nuttige en plezierige bezigheid natuurlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Magere Hein

Ik "haal" de Bijbel erbij, omdat ik een wedergeboren kind van God ben, en ik hoef daarom niets te 'bewijzen'.

Maar goed, ik ben hier wel 'klaar' met goedbedoelde adviezen te geven.

Ik wens TS veel succes met het vinden van de juiste hulp.

En dat laatste doe ik ook! Succes met het vinden van de JUISTE hulp. En als dat christelijke hulp is, so be it. Als dat hindoe-hulp is: So be it!

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Quest

Ben jij moderator om te bepalen wie er al dan niet weg moet blijven uit topics waar mensen om hulp vragen?

Maar wees gerust, zoals ik al aangaf: ik ben er wel klaar mee.

Overigens mag je geloven wat je wilt.

Ja ik ben moderator op een zeer specifiek stukje credible. Maar dat doet niet ter zake.

Viel me gewoon op dat je tekstboek zinnen plaats die een beetje aanvult en net doet of het van jezelf is, je 'schrijft' ongeveer hetzelfde als op bijvoorbeeld geloofsgesprek.nl in 2014. Je snibbige reactie maakt veel duidelijk.

Ontopic, devootje moet gewoon hulp zoeken bij een psycholoog.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid