Spring naar bijdragen

Koran 2:62 geeft Joden en Christenen paradijs recht.


Aanbevolen berichten

Koran die ik ken en wereldwijd bekend is die zelfs in de hersenen zitten van kinderen kennen geen enkel verschil...geen letter of klank anders. Mischien dat je in de war bent met de "hadith" overleveringen.

Dat komt omdat ze vanaf kinds af en worden getraind de koran op te zeggen en ze ander klappen krijgen.

Overigens snappen de meeste totaal niks van wat ze opzeggen.

Klopt helemaal, heb zelf vele slaag gekregen en ben er hoe stom het ook mag klinken dankbaar om.

:)
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 130
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Er is geen boek zo veranderd als de koran. Geen moslim kan de oorspronkelijke koran meer lezen. De Arabieren hebben hun oorspronkelijke culturele en religieuze erfgoed helaas vernietigd en vervangen door de islam. In het pre-islamitische tijdperk was er in Iran een zeerliefdevolle godsdienst aanwezig, met als profeet Zarathustra, ook wel eens Zoroaster genoemd. En zowel de islam als het Zoroastrisme waren oorspronkelijk mondeling doorgegeven tradities, alleen de Avesta, het lijvige boek van de Zarathustristen, was eeuwen voor Mohammed al geschreven. Beiden, zowel de islamitische koran als de Avesta, hebben bovendien met een gelijksoortige taalverarming te maken gehad. De koran nog meer dan de Avesta, waardoor de huidige koran, zelfs in het Arabisch, bij lange na niet dezelfde is als de eerste koran.

Wat men de Bijbel verwijt, is niet zozeer op de Bijbel, maar juist op de koran van toepassing. Het maakt nogal wat uit of er staat "72 maagden" of "72 druiven". En zo zijn er nog tig mogelijkheden. Men heeft aan het Arabisch na 700 pas de diakritische tekens toegevoegd en na 800 pas klinkertekens. Bovendien kon Mohammed niet lezen en niet schrijven. Hij schreef helemaal niks. Zijn mondelinge uitingen zijn door zijn volgelingen pas later opgeschreven, fragmentarisch door verschillende mensen, in verschillende dialecten van een zeer gebrekkig schrift (alfabet).

Zeer de vraag of Mohammed dat niet kon, waarschijnlijk wel namelijk. Hij was immers een handelaar en die konden in de tijd meestal schrijven/rekenen etc.

Dat verklaart waardoor hij na zijn 'ontmoetingen in de Woestjn' met de engel ineens stukken uit chirstelijke boeken kon citeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Er is geen boek zo veranderd als de koran. Geen moslim kan de oorspronkelijke koran meer lezen. De Arabieren hebben hun oorspronkelijke culturele en religieuze erfgoed helaas vernietigd en vervangen door de islam. In het pre-islamitische tijdperk was er in Iran een zeerliefdevolle godsdienst aanwezig, met als profeet Zarathustra, ook wel eens Zoroaster genoemd. En zowel de islam als het Zoroastrisme waren oorspronkelijk mondeling doorgegeven tradities, alleen de Avesta, het lijvige boek van de Zarathustristen, was eeuwen voor Mohammed al geschreven. Beiden, zowel de islamitische koran als de Avesta, hebben bovendien met een gelijksoortige taalverarming te maken gehad. De koran nog meer dan de Avesta, waardoor de huidige koran, zelfs in het Arabisch, bij lange na niet dezelfde is als de eerste koran.

Wat men de Bijbel verwijt, is niet zozeer op de Bijbel, maar juist op de koran van toepassing. Het maakt nogal wat uit of er staat "72 maagden" of "72 druiven". En zo zijn er nog tig mogelijkheden. Men heeft aan het Arabisch na 700 pas de diakritische tekens toegevoegd en na 800 pas klinkertekens. Bovendien kon Mohammed niet lezen en niet schrijven. Hij schreef helemaal niks. Zijn mondelinge uitingen zijn door zijn volgelingen pas later opgeschreven, fragmentarisch door verschillende mensen, in verschillende dialecten van een zeer gebrekkig schrift (alfabet).

Zeer de vraag of Mohammed dat niet kon, waarschijnlijk wel namelijk. Hij was immers een handelaar en die konden in de tijd meestal schrijven/rekenen etc.

Dat verklaart waardoor hij na zijn 'ontmoetingen in de Woestjn' met de engel ineens stukken uit chirstelijke boeken kon citeren.

De vele inhoud die een geloof heeft is soms teveel informatie. Wat mij het meeste intereseerd in mijn geloof is het goed doen en het respect tonen aan mijn medemens. Heb er geen moeite mee dat iemand mij beledigd dat mag en als ik iemand heb beledigd hierbij mijn excuses.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Er is geen boek zo veranderd als de koran. Geen moslim kan de oorspronkelijke koran meer lezen. De Arabieren hebben hun oorspronkelijke culturele en religieuze erfgoed helaas vernietigd en vervangen door de islam. In het pre-islamitische tijdperk was er in Iran een zeerliefdevolle godsdienst aanwezig, met als profeet Zarathustra, ook wel eens Zoroaster genoemd. En zowel de islam als het Zoroastrisme waren oorspronkelijk mondeling doorgegeven tradities, alleen de Avesta, het lijvige boek van de Zarathustristen, was eeuwen voor Mohammed al geschreven. Beiden, zowel de islamitische koran als de Avesta, hebben bovendien met een gelijksoortige taalverarming te maken gehad. De koran nog meer dan de Avesta, waardoor de huidige koran, zelfs in het Arabisch, bij lange na niet dezelfde is als de eerste koran.

Wat men de Bijbel verwijt, is niet zozeer op de Bijbel, maar juist op de koran van toepassing. Het maakt nogal wat uit of er staat "72 maagden" of "72 druiven". En zo zijn er nog tig mogelijkheden. Men heeft aan het Arabisch na 700 pas de diakritische tekens toegevoegd en na 800 pas klinkertekens. Bovendien kon Mohammed niet lezen en niet schrijven. Hij schreef helemaal niks. Zijn mondelinge uitingen zijn door zijn volgelingen pas later opgeschreven, fragmentarisch door verschillende mensen, in verschillende dialecten van een zeer gebrekkig schrift (alfabet).

Zeer de vraag of Mohammed dat niet kon, waarschijnlijk wel namelijk. Hij was immers een handelaar en die konden in de tijd meestal schrijven/rekenen etc.

Dat verklaart waardoor hij na zijn 'ontmoetingen in de Woestjn' met de engel ineens stukken uit chirstelijke boeken kon citeren.

Tsja, geschiedschrijvers gaan er meestal van uit dat Mohammed (vzmh; uit respect voor de moslims zet ik het er dit keer eens bij) niet kon lezen en niet schrijven. En ik denk dat deze gelijk hebben. Dat staat niet alleen in de Koran, maar kun je ook concluderen uit de onjuist in de tijd en onjuist in familieverband geplaatste bijbelverhalen. Ik heb die kennis jammer genoeg niet meer paraat,en de boeken (Koran, biografie en nog een aantal werken) heb ik weggegeven aan de bibliotheek van een bevriend theoloog, maar de bijbelverhalen worden helemaal door elkaar gehaald in de koran. Als Mohammed (vzmh)had kunnen lezen en schrijven, denk ik niet dat hij dat zou hebben gedaan.

Bovendien, wat ik al schreef: de koran, voor zover nog men over een brontekst beschikt, is fragmentarisch geschreven door verschillende mensen in verschillende dialecten van een zeer gebrekkig schrift. En met gebrekkig schrift bedoel ik: door de destijds alfabetisch zeer beperkte mogelijkheden en de vele taalveranderingen nadien, niet meer te ontcijferen lettertekens en woorden, waaraan men vele betekenissen kan geven, waarvan van geen van allen meer is vast te stellen welke de juiste is geweest.

Mohammed (vzmh) heeft een poos met de christenen opgetrokken voordat hij de Islam stichtte. Zo kwam hij ook aan zijn idee van monotheïsme.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat God van iedereen houdt. Volgens de Bijbel zullen de niet-christenen worden beoordeeld naar de werken van hun hart. Dus atheïsten, hindoes, moslims etc. Aan de andere kant leert de Bijbel ook dat niet iederee die zichzelf christen noemt behouden zal worden. Ik ben zelf niet zo Bijbelvast maar ik denk dat bovenstaande wel resoneert met ik geloof.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik denk dat God van iedereen houdt. Volgens de Bijbel zullen de niet-christenen worden beoordeeld naar de werken van hun hart. Dus atheïsten, hindoes, moslims etc. Aan de andere kant leert de Bijbel ook dat niet iederee die zichzelf christen noemt behouden zal worden. Ik ben zelf niet zo Bijbelvast maar ik denk dat bovenstaande wel resoneert met ik geloof.

Ik sta 100% achter deze uitspraak!

13:13 Kortom, er zijn drie dingen die blijven: Geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik denk dat God van iedereen houdt. Volgens de Bijbel zullen de niet-christenen worden beoordeeld naar de werken van hun hart. Dus atheïsten, hindoes, moslims etc. Aan de andere kant leert de Bijbel ook dat niet iederee die zichzelf christen noemt behouden zal worden. Ik ben zelf niet zo Bijbelvast maar ik denk dat bovenstaande wel resoneert met ik geloof.

Denk dat het zo is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Stel dat de Islam niet zou kloppen en geen religie is van God... zou God kwaad zijn op de moslims?

Op een gedeelte van de moslims zeker ja!

Hier geef je een gedeeltelijke antwoord op mijn vraag. Op een gedeelte moslims is God opzekers boos ja, dat is een feit.

Ik geef een volledig antwoord hoor;)

Op een gedeelte zal God niet boos zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik denk dat God van iedereen houdt. Volgens de Bijbel zullen de niet-christenen worden beoordeeld naar de werken van hun hart. Dus atheïsten, hindoes, moslims etc. Aan de andere kant leert de Bijbel ook dat niet iederee die zichzelf christen noemt behouden zal worden. Ik ben zelf niet zo Bijbelvast maar ik denk dat bovenstaande wel resoneert met ik geloof.

Kort maar krachtig. Helder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Re: Koran 2:62 geeft Joden en Christenen paradijs recht.

door Hitchens » 16 feb 2016 12:51

Maison schreef:

henkjan37 schreef:

Maison schreef:

Stel dat de Islam niet zou kloppen en geen religie is van God... zou God kwaad zijn op de moslims?

Op een gedeelte van de moslims zeker ja!

Hier geef je een gedeeltelijke antwoord op mijn vraag. Op een gedeelte moslims is God opzekers boos ja, dat is een feit.

Hooguit een mening.

Je kunt niet in God zijn stoel gaan zitten over het feit of Hij boos zal zijn of niet. Dat is iets dat kun je alleen maar afwachten. Oordelen is niet aan ons, maar aan God.

Het verschil tussen islam en christendom is. dat de islam Jezus ziet als een profeet en wij hem zien als redder. Heb persoonlijk veel gesprekken gehad met moslims, en die beweren dat we dezelfde God dienen. Daar geloof ik dus niet in aan de hand van wat ik hierboven zeg.

Wel is de Islam een verre aftakking van het christendom alleen nog voor dat Jezus kwam. Het stamt af vanaf het punt van Abraham die een zoon heeft met zijn slavin hagar, Ishmaël. Tenminste dat is wat mij verteld is. Maar ik dacht dat vanuit daar de islam ontstaan is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Re: Koran 2:62 geeft Joden en Christenen paradijs recht.

door Hitchens » 16 feb 2016 12:51

Maison schreef:

henkjan37 schreef:

Maison schreef:

Stel dat de Islam niet zou kloppen en geen religie is van God... zou God kwaad zijn op de moslims?

Op een gedeelte van de moslims zeker ja!

Hier geef je een gedeeltelijke antwoord op mijn vraag. Op een gedeelte moslims is God opzekers boos ja, dat is een feit.

Hooguit een mening.

Je kunt niet in God zijn stoel gaan zitten over het feit of Hij boos zal zijn of niet. Dat is iets dat kun je alleen maar afwachten. Oordelen is niet aan ons, maar aan God.

Het verschil tussen islam en christendom is. dat de islam Jezus ziet als een profeet en wij hem zien als redder. Heb persoonlijk veel gesprekken gehad met moslims, en die beweren dat we dezelfde God dienen. Daar geloof ik dus niet in aan de hand van wat ik hierboven zeg.

Wel is de Islam een verre aftakking van het christendom alleen nog voor dat Jezus kwam. Het stamt af vanaf het punt van Abraham die een zoon heeft met zijn slavin hagar, Ishmaël. Tenminste dat is wat mij verteld is. Maar ik dacht dat vanuit daar de islam ontstaan is.

Verschil is dat wij moslims God zien als redder en Heer Jezus als een van zijn profeten. De christenen zien heer Jezus als redder. Wat mij opvalt is dat in het laatsgenoemde toch soms onduidelijkheid heerst onder de christenen. Vandaag las ik een artikel waarin de paus (onterecht) Donald Trump als een niet christen neerzet. Word Donald Trump niet gered omdat hij in Heer Jezus gelooft? Of gelooft de paus dat God de redder is en omdat Trump geen vergevenis heeft gevraagd aan God hij Gods redding niet zal krijgen.

Het onderwerpen aan God (vertaald: islam) is sind profeet Heer Noah ontstaan en in de volgorde aan de profeten Heer Abraham Heer Mozes Heer Jezus doorgegeven aan profeet Heer Mohammed en zal uiteindelijk weer worden gegeven aan Heer Jezus.

Wat allen gemeen hadden volgens de bijbel thora en koran is dat de profeten duidelijk waren over het onderwerpen aan God en het volgen van de regels.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Re: Koran 2:62 geeft Joden en Christenen paradijs recht.

door Hitchens » 16 feb 2016 12:51

Maison schreef:

henkjan37 schreef:

Maison schreef:

Stel dat de Islam niet zou kloppen en geen religie is van God... zou God kwaad zijn op de moslims?

Op een gedeelte van de moslims zeker ja!

Hier geef je een gedeeltelijke antwoord op mijn vraag. Op een gedeelte moslims is God opzekers boos ja, dat is een feit.

Hooguit een mening.

Je kunt niet in God zijn stoel gaan zitten over het feit of Hij boos zal zijn of niet. Dat is iets dat kun je alleen maar afwachten. Oordelen is niet aan ons, maar aan God.

Het verschil tussen islam en christendom is. dat de islam Jezus ziet als een profeet en wij hem zien als redder. Heb persoonlijk veel gesprekken gehad met moslims, en die beweren dat we dezelfde God dienen. Daar geloof ik dus niet in aan de hand van wat ik hierboven zeg.

Wel is de Islam een verre aftakking van het christendom alleen nog voor dat Jezus kwam. Het stamt af vanaf het punt van Abraham die een zoon heeft met zijn slavin hagar, Ishmaël. Tenminste dat is wat mij verteld is. Maar ik dacht dat vanuit daar de islam ontstaan is.

Verschil is dat wij moslims God zien als redder en Heer Jezus als een van zijn profeten. De christenen zien heer Jezus als redder. Wat mij opvalt is dat in het laatsgenoemde toch soms onduidelijkheid heerst onder de christenen. Vandaag las ik een artikel waarin de paus (onterecht) Donald Trump als een niet christen neerzet. Word Donald Trump niet gered omdat hij in Heer Jezus gelooft? Of gelooft de paus dat God de redder is en omdat Trump geen vergevenis heeft gevraagd aan God hij Gods redding niet zal krijgen.

Het onderwerpen aan God (vertaald: islam) is sind profeet Heer Noah ontstaan en in de volgorde aan de profeten Heer Abraham Heer Mozes Heer Jezus doorgegeven aan profeet Heer Mohammed en zal uiteindelijk weer worden gegeven aan Heer Jezus.

Wat allen gemeen hadden volgens de bijbel thora en koran is dat de profeten duidelijk waren over het onderwerpen aan God en het volgen van de regels.

Christenen zien juist ook God als redder. God is namelijk als mens naar de aarde gekomen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Re: Koran 2:62 geeft Joden en Christenen paradijs recht.

door Hitchens » 16 feb 2016 12:51

Maison schreef:

henkjan37 schreef:

Maison schreef:

Stel dat de Islam niet zou kloppen en geen religie is van God... zou God kwaad zijn op de moslims?

Op een gedeelte van de moslims zeker ja!

Hier geef je een gedeeltelijke antwoord op mijn vraag. Op een gedeelte moslims is God opzekers boos ja, dat is een feit.

Hooguit een mening.

Je kunt niet in God zijn stoel gaan zitten over het feit of Hij boos zal zijn of niet. Dat is iets dat kun je alleen maar afwachten. Oordelen is niet aan ons, maar aan God.

Het verschil tussen islam en christendom is. dat de islam Jezus ziet als een profeet en wij hem zien als redder. Heb persoonlijk veel gesprekken gehad met moslims, en die beweren dat we dezelfde God dienen. Daar geloof ik dus niet in aan de hand van wat ik hierboven zeg.

Wel is de Islam een verre aftakking van het christendom alleen nog voor dat Jezus kwam. Het stamt af vanaf het punt van Abraham die een zoon heeft met zijn slavin hagar, Ishmaël. Tenminste dat is wat mij verteld is. Maar ik dacht dat vanuit daar de islam ontstaan is.

Verschil is dat wij moslims God zien als redder en Heer Jezus als een van zijn profeten. De christenen zien heer Jezus als redder. Wat mij opvalt is dat in het laatsgenoemde toch soms onduidelijkheid heerst onder de christenen. Vandaag las ik een artikel waarin de paus (onterecht) Donald Trump als een niet christen neerzet. Word Donald Trump niet gered omdat hij in Heer Jezus gelooft? Of gelooft de paus dat God de redder is en omdat Trump geen vergevenis heeft gevraagd aan God hij Gods redding niet zal krijgen.

Het onderwerpen aan God (vertaald: islam) is sind profeet Heer Noah ontstaan en in de volgorde aan de profeten Heer Abraham Heer Mozes Heer Jezus doorgegeven aan profeet Heer Mohammed en zal uiteindelijk weer worden gegeven aan Heer Jezus.

Wat allen gemeen hadden volgens de bijbel thora en koran is dat de profeten duidelijk waren over het onderwerpen aan God en het volgen van de regels.

Christenen zien juist ook God als redder. God is namelijk als mens naar de aarde gekomen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Maison: er is helemaal niets doorgegeven van Isa naar Mohammed. De leer van Jezus gaat af en toe al flink in tegen de Wet en wetten van de Joden, maar de link is er uiteraard wel heel erg omdat Jezus Zelf Jood was, en Hij volgens Hemzelf en Zijn volgelingen de Messias was. En er Joden zich bekeerden tot Hem. En alle referenties vanuit t christendom naar de Torah. Enzovoorts.

De link tussen Mohammed en t christendom of t Judaïsme is er nauwelijks. Isa een profeet noemen maar vervolgens zonder enig bewijs stellen dat alle overleveringen over Hem vervalst zijn maar de originelen zijn poef foetsie... Dat noem ik geen band. Plus dat de leer van Mohammed weinig te doen heeft met die van Jesus (en moge dat het t zwaarst wegende argument zijn!)... Jezus zegt 'vergeeft iedereen zelfs je vijanden' en dat is totaal NIET wat Mohammed leert. En daarnaast Mohammed vermoorde, martelde, roofde vrouwen van vrienden en had seks met een 9 jarig meisje. Lijkt me geen boodschapper van God. Zelfs niet van AH Online. Ik probeer t luchtig te houden, en nogmaals, ik heb niets tegen moslims, maar de islam is imho zo'n beetje het tegenovergestelde van wat God graag in religie ziet. En dat zeg ik niet bepaald lichtelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid