Spring naar bijdragen

Database problemen i.c.m. de wet van Murphy


Aanbevolen berichten

Het was een bijzonder leerzaam weekend voor mij als technische beheerder van Credible. Het begon allemaal afgelopen zaterdagmorgen. Een databasetabel was corrupt en kon niet meer zo snel gerepareerd worden. Dit deed zich het weekend daarvoor ook voor maar was in de veronderstelling dat het probleem gemaakt werd.

Helaas was dit niet geval en hetzelfde probleem deed zich voor. Normaliter is zo’n probleem relatief snel opgelost maar het werd alleen maar erger. Nu vat ik even de twee dagen samen: het was uiteindelijk niet meer mogelijk om de database te herstellen, de back-up wilde niet makkelijk teruggeplaatst worden en op het ergste moment was zelfs alles weg. De wet van Murphy komt altijd op zulke momenten even om de hoek kijken. Om jullie de technische verhalen te besparen is alles weer zondagavond online gekomen zonder veel dataverlies.

Gelukkig zijn er vanaf het begin af aan al voorzorgsmaatregelen genomen om dataverlies zo min mogelijk te maken. Hoewel dat goed is gegaan zijn er ook wat punten die in de toekomst beter kunnen, denk bijvoorbeeld aan de communicatie richting jullie. Dit zal opgepakt worden om in de toekomst jullie sneller en vaker op de hoogte te houden over de stand van zaken.

Punt van aandacht waar ik nu wel nog mee zit is wat de oorzaak is van het database problemen. Verschillende manieren om het probleem te achterhalen heb ik zojuist afgerond maar ik heb helaas (nog) niks kunnen vinden. Het forum en vooral de database wordt goed in de gaten gehouden om snel in te kunnen grijpen als het probleem zich nog eens voordoet.

Wat ik wel alvast kan vertellen is dat er ook gewerkt word aan de toekomst van het forum en hoop snel hierover meer te kunnen vertellen. Dit zal ervoor zorgen dat het forum technisch een flinke upgrade krijgt zodat we goed voorbereid zijn richting de toekomst.

Ik hoop jullie voldoende te hebben geïnformeerd, mochten er vragen zijn dan hoor ik het natuurlijk graag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid