RustU 0 Geplaatst 18 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2015 In Genesis 6 wordt gesproken over de giganten op aarde. Wat in den lieve vrede wordt er bedoeld met deze giganten? Wie en wat zijn het? Link naar bericht Deel via andere websites
henkjan37 0 Geplaatst 18 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2015 Supergrote reuzen, die rondliepen en vanalles uitvreten. Ze staan in de Bijbel om duidelijk te maken dat Genesis een mythologisch verhaal is. In de grondtaal ging het trouwens om een groep kabouters en een depressive eenhoorn, maar dat is door allerlei vermaledijde Hellinisten eruit gehaald. Link naar bericht Deel via andere websites
RustU 0 Geplaatst 18 oktober 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2015 Wat vraten ze uit en waarom waren ze uberhaupt op aarde? Link naar bericht Deel via andere websites
henkjan37 0 Geplaatst 18 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2015 Supergrote reuzen, die rondliepen en vanalles uitvreten. Ze staan in de Bijbel om duidelijk te maken dat Genesis een mythologisch verhaal is. In de grondtaal ging het trouwens om een groep kabouters en een depressive eenhoorn, maar dat is door allerlei vermaledijde Hellinisten eruit gehaald. Wat dan weer een mooie verwijzing naar Jezus was natuurlijk. Ik verbaas mezelf over mijn inspiratie. Dat terwijl de Eloïsten er jarenlang over deden om iets net-niet-zo creatiefs te verzinnen. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 19 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2015 Wat vraten ze uit en waarom waren ze uberhaupt op aarde? Misschien het zelfde als mensen, of misschien aten ze wel mensen. En waarom ze op aarde waren: Wellicht de zelfde reden als waarom er egels op aarde waren, of mensen. Maar in werkelijkheid waren ze denk ik überhaupt niet op aarde omdat het mythische wezens die slechts in de verhalen bestaan en wellicht in de belevingswereld van die mensen, maar in het echt nooit bestaan hebben. Link naar bericht Deel via andere websites
student 45 Geplaatst 21 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2015 En als ze wel echt hebben bestaan, waar moeten we dan elders informatie vandaan halen dan uit de Bijbel? Dus ik zou zeggen, lees Genesis 6. Link naar bericht Deel via andere websites
Sweep 0 Geplaatst 21 oktober 2015 Rapport Share Geplaatst 21 oktober 2015 En als ze wel echt hebben bestaan, waar moeten we dan elders informatie vandaan halen dan uit de Bijbel? Dus ik zou zeggen, lees Genesis 6. Inderdaad. Misschien bevestigt het Genesis-verhaal wel de mythologie, in die zin dat er dus in de mythologie een kern van waarheid zit. Er waren reuzen, zonen van God, op aarde. Halfgoden die aangezien werden voor goden. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten