Spring naar bijdragen

Giganten in de Bijbel


Aanbevolen berichten

Supergrote reuzen, die rondliepen en vanalles uitvreten. Ze staan in de Bijbel om duidelijk te maken dat Genesis een mythologisch verhaal is.

In de grondtaal ging het trouwens om een groep kabouters en een depressive eenhoorn, maar dat is door allerlei vermaledijde Hellinisten eruit gehaald.

Wat dan weer een mooie verwijzing naar Jezus was natuurlijk. Ik verbaas mezelf over mijn inspiratie. Dat terwijl de Eloïsten er jarenlang over deden om iets net-niet-zo creatiefs te verzinnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat vraten ze uit en waarom waren ze uberhaupt op aarde?

Misschien het zelfde als mensen, of misschien aten ze wel mensen. En waarom ze op aarde waren: Wellicht de zelfde reden als waarom er egels op aarde waren, of mensen.

Maar in werkelijkheid waren ze denk ik überhaupt niet op aarde omdat het mythische wezens die slechts in de verhalen bestaan en wellicht in de belevingswereld van die mensen, maar in het echt nooit bestaan hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
En als ze wel echt hebben bestaan, waar moeten we dan elders informatie vandaan halen dan uit de Bijbel? Dus ik zou zeggen, lees Genesis 6.

Inderdaad. Misschien bevestigt het Genesis-verhaal wel de mythologie, in die zin dat er dus in de mythologie een kern van waarheid zit. Er waren reuzen, zonen van God, op aarde. Halfgoden die aangezien werden voor goden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid