bEngel 0 Geplaatst 9 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2015 @bEengel, snurk ze! Link naar bericht Deel via andere websites
Credible 0 Geplaatst 9 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2015 Zo veel mogelijk onzinnige en offtopic posts verwijderd. Verder het vriendelijke verzoek (met name aan bEngel) om respectvol te blijven. Eigen mening mag, kwetsend worden is onnodig. Link naar bericht Deel via andere websites
Quest 90 Geplaatst 9 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2015 topic kan beter op slot lijkt me, het staat nog steeds vol domme kwetsend uitspraken. Link naar bericht Deel via andere websites
Flash Gordon 274 Geplaatst 9 juni 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 juni 2015 topic kan beter op slot lijkt me, het staat nog steeds vol domme kwetsend uitspraken. Ja zeg. Ik hoop toch nog op meer antwoorden op mijn vraag Link naar bericht Deel via andere websites
bEngel 0 Geplaatst 9 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2015 topic kan beter op slot lijkt me, het staat nog steeds vol domme kwetsend uitspraken. Ja zeg. Ik hoop toch nog op meer antwoorden op mijn vraag Welke vraag? Link naar bericht Deel via andere websites
Quest 90 Geplaatst 9 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2015 topic kan beter op slot lijkt me, het staat nog steeds vol domme kwetsend uitspraken. Ja zeg. Ik hoop toch nog op meer antwoorden op mijn vraag Je denkt serieus dat er antwoorden gaan komen dan? Link naar bericht Deel via andere websites
bEngel 0 Geplaatst 9 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2015 topic kan beter op slot lijkt me, het staat nog steeds vol domme kwetsend uitspraken. Ja zeg. Ik hoop toch nog op meer antwoorden op mijn vraag Je denkt serieus dat er antwoorden gaan komen dan? Natuurlijk niet zolang er geen vraag gesteld is. Link naar bericht Deel via andere websites
Flash Gordon 274 Geplaatst 9 juni 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 juni 2015 topic kan beter op slot lijkt me, het staat nog steeds vol domme kwetsend uitspraken. Ja zeg. Ik hoop toch nog op meer antwoorden op mijn vraag Je denkt serieus dat er antwoorden gaan komen dan? Ik geef toe dat dit forum weinig activiteit laat zien, en dat relatief veel van die activiteit door een paar mafklappers wordt gevuld, maar ik ben een optimist. Link naar bericht Deel via andere websites
henkjan37 0 Geplaatst 10 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2015 Ik ken genoeg ongelovige vrouwen waar het 10x beter mee uit te houden is dan met een gelovige. Dan komt bij mij de vraag op of je wel gelooft in het volbrachte werk van de Here Jezus Christus? Overigens denk ik dat hier heel vaak gelovige wordt aangehaald terwijl iemand bijvoorbeeld religieus is. Helaas denken veel christenen dat christendom een wijze van leven is, namelijk een religie. Als er al een Bijbelse religie of godsdienst bestaat, is het die van de Mozaïsche wet. Een afgeleide daarvan tot in onze dagen blijkt het judaïsme te zijn; de Joodse godsdienst. Die bestaat voor 100% uit wet. Maar christendom naar Bijbelse maatstaven is juist geen godsdienst of religie. Integendeel: christenen zijn juist degenen die verlost zijn van elke vorm van religie of godsdienst. Dat is wat de Bijbel ons leert. We dienen wel God, maar daardoor zijn we niet godsdienstig of religieus in de taalkundige betekenis van de term, zoals we die vinden in alle woordenboeken. Wij worden namelijk niet behouden op grond van werken en dus ook niet op grond van ons praktische leven. Wij worden verlost, danwel gerechtvaardigd, danwel wedergeboren, op grond van geloof. In de praktijk betekent dat: geloof in - en dus vertrouwen op - het werk van iemand anders. Christendom is gewoon een religie hoor. Link naar bericht Deel via andere websites
henkjan37 0 Geplaatst 10 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2015 Ja zeg. Ik hoop toch nog op meer antwoorden op mijn vraagJe denkt serieus dat er antwoorden gaan komen dan? Ik geef toe dat dit forum weinig activiteit laat zien, en dat relatief veel van die activiteit door een paar mafklappers wordt gevuld, maar ik ben een optimist. Er is regelmatig was geklets hoor;) Link naar bericht Deel via andere websites
Flash Gordon 274 Geplaatst 10 juni 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 juni 2015 Christendom is gewoon een religie hoor. In de wat extremistischer takken van het christendom vindt men "religie" een fout woord. Bruikbaar om bijvoorbeeld minder extremistischer christenen mee weg te zetten. Link naar bericht Deel via andere websites
Flash Gordon 274 Geplaatst 10 juni 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 juni 2015 Je denkt serieus dat er antwoorden gaan komen dan? Ik geef toe dat dit forum weinig activiteit laat zien, en dat relatief veel van die activiteit door een paar mafklappers wordt gevuld, maar ik ben een optimist. Er is regelmatig was geklets hoor;) Ik weet dat de meeste nederlandse reli-forums/fora niet veel actiever zijn. Maar erg actief kan ik het toch niet vinden hier. De tijd van dit soort fora is een beetje voorbij heb ik de indruk. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 10 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2015 Fora in het algemeen heb ik het idee. Ik zie ook op volstrekt andere onderwerpen een enorme afname in het forumlandschap. Tegenwoordig is het toch social media en (micro)blogs. Link naar bericht Deel via andere websites
henkjan37 0 Geplaatst 10 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2015 precies, fora zijn toch meer iets van de begin jaren '2000;) hier zullen wel meer 30ers zitten tegenwoordig) jongeren van toen Link naar bericht Deel via andere websites
henkjan37 0 Geplaatst 10 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2015 Christendom is gewoon een religie hoor. In de wat extremistischer takken van het christendom vindt men "religie" een fout woord. Bruikbaar om bijvoorbeeld minder extremistischer christenen mee weg te zetten. I know, mensen die zeggen dat ze tegen religie zijn, maar voor Jezus dat zijn ofwel atheïsten die Jezus een coole hippe vinden, ofwel mensen die iets zeggen waarvan ze geen flauw idee hebben wat het betekent, maar daarmee wel anderen wegzetten. Een ander geloof slecht vinden komt meestal omdat je gewoon tunnelvisie hebt. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 10 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2015 Het zijn vooral semantische spelletjes en drogredenen. De meesten hebben het zelf niet door. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 12 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 12 juni 2015 Overigens is het wel aardig op te merken dat de mate van 'preutsheid' in de geschiedenis een golfbeweging is, ook binnen de christelijke culturen. De victoriaanse tijd staat er bijvoorbeeld als hoogtepunt om bekend. Maar in bijvoorbeeld de middeleeuwse en renaissancekunst zien we dat oudere schilderijen met naaktheid weer in een later tijdstip gecensureerd werden. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten